Zestaw tlenowy "Manta"

Data: 2011-07-28 15:41:39
Autor: jacekplacek
Zestaw tlenowy "Manta"
Kopiąc po internecie natknąłem się na reklamę zestawu tlenowego Manta. Wątek jest pod tytułem "Gdzie kupić polski zestaw tlenowy" i rozwija się pod faktyczny wybór polskiego zestawu: http://divetrek.com.pl/forum/viewtopic.php?t=5674 Swoją drogą, ciekawy jest tak ogromny rozstrzał cenowy: od 1200zł, poprzez 3000zł za zestaw Manty, po nieokreśloną cenę zestawu DAN. Czy wysoka cena ma pokrycie w faktycznych walorach użytkowych? Sądząc po wyborach profesjonalnych służb ratowniczych: raczej nie. Ciekawe co nasz sektowy profesjonalista i orędownik Manty - pan Ryszard Czarnecki - ma ciekawego do powiedzenia: jakie są konkretne różnice i przesłanki, wpływające na 2,5 krotny wzrost ceny. Ryszardzie, masz wiedzę na tym polu i umiesz konkretnie odpowiedzieć?

Data: 2011-07-28 19:14:07
Autor:
Zestaw tlenowy
 jacekplacek <jacekiala.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Na forum CS umieściłem zdjęcia tego zestawu, jakie ceny są dla zwykłego odbiorcy mało mnie to interesuje, ja ma inne.
Zestaw Wacława jest bardzo solidny w porównaniu do DAN.
Pierwszy stopień ma skokową regulację stałego dawkowania co jest wygodne w klasycznej terapii tlenowej. AO to całkiem inna bajka jest regulacja podciśnienia otwarcia, bardzo duże kanały oddechowe zwielokrotnione zawory wydechowe. Wacław ma swoją półmaskę produkowaną tylko dla niego w Maskpol.
Zestaw mogłeś obejrzeć w ubiegłym roku nad jez. Białym, miałem też z sobą AO do dekompresji tlenowej w komorze, ten cenzurowany na forum "cyrk Wojciecha Filpa". Producent był u mnie w domu. Jeszcze w pewnej firmie posługiwał się moim imieniem i nazwiskiem, żeby osiągnąć odpowiednią pozycję w rozmowie. Czego to dotyczyło wiem, ale to jego tajemnica, dlatego za 2 lata będziesz wiedział co niektórzy wiedzą już dziś. Obejrzał mój zestaw tlenowy ten za mniej niż 200 zł użyliśmy maski tego samego producenta. Mój zestaw już jeździł na wyprawę jaskiniową, od 3 lat pewien lekarz też ma egzemplarz.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-30 00:48:21
Autor: demolant
Zestaw tlenowy
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Rysiu! Odpowiedź podałem co zapewnia stabilizację składu procentowego tlenu
przy stałym przepływie tlenu z reduktora.
Czy nie satysfakcjonuje Cię moja odpowiedź!

Oczywiście Twoja odpowiedź jest do dupy.
Proponujesz podcieranie tyłka tłuczonym szkłem.
Owszem były stosowane podobne rozwiązania dla pilotów podczas II wojny
światowej.
Owszem w szpitalach jako sprzęt jednorazowy są stosowane takie
rozwiązania.
Ale wojsko przesiadło się na inne konstrukcje w tym nadciśnieniowe.
Również wiadomo że do stabilizacji jakiegoś parametru możemy
zastosować rozwiązania pasywne i aktywne.
W tym wypadku to AO które mają bardzo duży zapas wydatku. Dzięki temu
osiągamy wysokie ppO2. Co jest bardzo ważne dla nurka poszkodowanego
czy to DCS czy UCP. Jak już pisałem, zwykłemu człowiekowi wystarczy
wzbogacenie powietrza. Wtedy te proste rozwiązania są wystarczające,

> Jak pisałem mam dużo bardziej profesjonalną konstrukcję,

Owszem dużo bardziej profi konstrukcja od składaka z reklamówki taśmy
klejącej.
Tylko to także działa bardzo skutecznie a jest o nieba tańsze A co
najważniejsze w tej dyspucie przeczy Twojemu stwierdzeniu :-)

To substytut, jednorazówka tak jak prezerwatywa.

> Wacław nie miał zastrzeżeń do mojego zestawu.

Cieszę się że Wacław nie miał zastrzeżeń. Porządny widać z niego gość :-)
Ja też nie mam. Czy to oznacza że też jestem porządny gość?
Poprostu podałem najprostszy z możliwych sposobów rozwiązania problemu. Masz
do niego zastrzeżenia?

To mój jest tańszy, AO dostałem za darmo, maskę kupiłem za 5 zł..
wymieniłem zaworki przerobiłem mechanicznie 1 element pierwszego
stopnia i rozwierciłem zaślepkę do butli tlenowej G3/4. Powstała
spójna i trwała konstrukcja. Butle zabrałem znajomym, niektóre mają
tlen z lat 80.

> To jak jest z tym dawkowaniem CMF ?

A co konkretnie określasz mianem CMF?

To samo co zawsze Constant Mass Flow,

> Ma pokrywać zapotrzebowanie średnie czy chwilowe ?

Worek oddechowy pokrywa chwilowe zapotrzebowanie na jak najbardziej
wystarczającym poziomie. Stały przepływ zapewnia wielokrotność średniego. To
przecież oczywiste :-)

Wojsko zrezygnowało z tego rozwiązania, jest zbyt zawodne i nie
zapewnia wysokiego ppO2. Maksymalne jakie możemy osiągnąć to podanie
100% tlenu.

> Jeśli chwilowe to AO jest lepszym prostszym i tańszym rozwiązaniem.
> A dodatkowo trwałym jak fundament, ma dobry poziom techniczny.

To nie ma związku z tym co napisałem. Choć prawdę mówiąc od worka
oddechowego nie ma już prostszych i tańszych rozwiązań mających za cel
wyrównanie zapotrzebowania na chwilowy wzrost wentylacji!
Jak znasz to podaj taki?

To ma związek jak argument jest nie do zbicia to naj prościej
powiedzieć że to nie ma związku.
Paweł Poręba, Waldemar Kociumbas, Tomasz Żabierek, Jacek Biernacki
stosują taką rozpaczliwą argumentację.
Rozwiązanie tańsze to mój wariant. Dodatkowo doskonalsze.

Jaki rekomendowany przepływ ustawia się podczas podawania tlenu i czy
zaproponowany reduktor przez kowi za 500 zł podoła zadaniu z dwukrotnym
zapasem?
Ten co ja podałem przewyższa 300 l/min prawie dwukrotnie i jest co najmniej
2,5 krotnie tańszy :-)

No niestety nie jest tak pięknie, AO mają większe wydatki niż 300l/
min.
Obiegi zamknięte nie mają tak wielkich przepływów. Ty zagalopowałeś
się, nie znam obiegu zamkniętego w którym wentylacja chwilowa jest na
poziomie 600l/min.
To moje rozwiązanie jest o dekadę tańsze niż to proponowane. Dodatkowo
przypomnę zestaw Wacława ma 2 warianty. ten CMF dla typowych pacjentów
i tem dla nurków z AO na żądanie.

Przy UCP mamy kaszel dlatego stosuje się leki do
> blokowania odruchu kaszlu.

Skoro tak to o czym dyskusja? Dajesz leki i nie masz problemu z jakimś
blokowaniem :-)
Rysiu czy to aby zanadto nie wydumany problem?

Znowu sam się wrąbałeś na minę. leki blokują odruch nie usuwają
problemu gorszej wymiany gazowej. co pociąga za sobą wzrost wentylacji
koniecznej do utrzymania takiego samego poziomu jaki zapewniają
sprawne płuca przy niższej wentylacji. Dokładnie o tym rozmawiałem z
"BitPump" na portalu nurkowym.
W odróżnieniu od Ciebie zrozumiał problem nie wciskał ciemnoty że nie
ma problemu bo zrozumiał argumentację. Masz uszkodzone płuca człowiek
kaszle. to robisz wszystko po stronie technicznej co może zapewnić
najwyższe ppO2.

Ty proponujesz podcieranie dupy szkłem.

Stawiam że ani nie klei się ani nie blokuje odpływu bo jest pełny!
No chyba że konstruktor worka to ostatni jełopa który nie uwzględni tej
możliwości i zabije tym kaszlącego chorego!

Niedawno podsyłałem link ruskiego obiegu zamkniętego w którym jest
rozwiązanie ułatwiające opróżnianie worka to co proponujesz nie ma
tego elementu.

Rysiu jak ustawia się przepływ w oparciu o obserwację worka oddechowego?
Jak dobiera się wielkość worka np jaką szacunkową objętość ma worek
oddechowy w AMBU?
Rysiu czy chorzy na np. rozedmę nie kaszlą w trakcie tlenoterapii?

Ty proponujesz system wymagający dodatkowego dozoru, AO nie wymaga
takiego dozoru. Twoje rozwiązanie jest gorsze.
Dodatkowo droższe niż moje.

Owszem równanie to opisuje zasadę zachowania energii jakiegoś medium. Tyle
że wejście do worka jest szerokie więc przepływy są wolne a podciśnienia
małe. Stawiam że są tam trudne warunki do zaistnienia tego prawa i
podciśnień niezbędnych za zasysania worka.

Rosjanie zastosowali odpowiednie rozwiązanie, dmuchnij między dwie
kartki oddalą się czy zbliżą.

Maska ta to nie jakaś specjalna konstrukcja tylko najzwyklejsza maska P..gaz
nieco zmodyfikowana o membrane z innego urządzenia. Zużyłem takich pewnie
kilkanaście jeśli nie kilkadziesiąt. Przy czym w porównywalnej cenie są
lepsze rozwiązania - bardziej szczelne i wygodniejsze.

Tak moja maska i wariant Wacława, produkowane przez tego samego
producenta Maskpol.
trwałe w transporcie pasuje do wieli twarzy. Łatwa komunikacja
głosowa. Tego nie ma Twój wariant.

Czy za mniejsze pieniądze niż propozycja worka oddechowego kupię Twoją
propozycję?

AO APS strażacki wycofywany maska maskpol kilka drobnych prac i jest
zestaw butlę zabieramy znajomemu lub dostajemy za darmo jeszcze kilka
mogę dostać. koszt nie przekracza 200 zł. w moim wariancie nie
przekroczył 50 zł.

> W zeszłym roku miałem nagrodę w konkursie, nikt nie dał rady prostemu
> problemowi to zgodnie z obietnicą AO dostał A.Sala.

I słusznie Jak sądzę używa tego na co dzień.

W zestawie Wacława jest takie rozwiązanie do podania 100% tlenu
nurkowi.

Rysiu ale nie wszyscy tak świetne interesy robią jak Ty i niestety muszą
nieco więcej wybulić!

Czy ja komukolwiek bronię dobrych kontaktów w serwisach sprzętu
pożarniczego ?
Każdy może mieć zaufanie w serwisie i pomoc z ich strony. A następuje
akcja przezbrajania straży z 200 na 300 at, sporo sprzętu jest
kasowane.

> To sobie odpowiedz dlaczego zestaw Wacława ma AO na żądanie i ten CMF.

Nie mam pojęcia dlaczego zestaw Wacława ma owe AO na żądanie i ten CMf. A ma
owe CE i EN?
Tak w ogóle to wolę popierać nasze Polskie produkty jeśli są dobre.

Produkt jest dobry, solidny i ma 2 AO jeden dla zwykłych wypadków
gdzie wystarczy wzbogacenie i drugi dla nurkowych wypadków.

Ile statystycznie urazów ciśnieniowych przypada na chorobę ciśnieniową?
Jaki jest ewentualny spadek procentowy tlenu z worka oddechowego przy kaszlu
w przeliczeniu na minutę?

Jeżeli masz stałe dawkowanie 25l/min to w rozwiązaniu bez worka każdy
większy chwilowy przepływ większy niż 25l/min jest uzupełniany
powietrzem.
W proponowanym przykładzie to mniej niż10 % tlenu w powietrzu przy
mniejszych wentylacjach ten udział rośnie.

Jaka jest częstość występowania UCP w stosunku do innych chorób wymagających
użycia tlenu?
Czy konstruktorzy maseczek z workiem oddechowym to jełopy nie wiedzący że
prawo zachowania energii sklei worek oddechowy?

Oni nie potrzebują 100% tlenu.
W DCS i UCP jet to konieczne żeby dostarczyć tlen do organizmu który
umiera bo w wielu obszarach nie ma krążenia.
Dodanie niezbędnego elementu może prowadzić do komprsji pęcherzyków i
przywrócenia krążenia. to wzrost ciśnienia w komorze.

Rysiu czy kiedykolwiek spróbowałeś tego jak działa worek oddechowy?
Ja przed chwilą sprawdziłem zaciekawiony tym co napisałeś o tych butaprenach
!!!!!
 I wiesz co! worek ten nie wie w ogóle że jest jakieś prawo Bernouliego!.
Kurka wodna ono się nie chce skleić nawet gdy ja, w miarę zdrowy byczek,
robię maksymalny wdech z wora!.
Chyba musisz coś z tym zrobić bo tak nie może być żeby proste prawa fizyki
nie działały na głupi, imbecylny worek z folii :-)

Piloci tego rozwiązania już nie stosują, dlaczego wybrali gorsze
droższe o szerszych możliwościach ?
To rozwiązanie pozostało w szpitalach dla innej grupy pacjentów którym
wystarczy wzbogacenie.
Przeczytaj opisy do masek które podesłałeś. nie ma konkretnych liczb
jaka jest zawartość procentowa tlenu.
Przebiegnij się w zestawie z workiem z dawkowaniem 25l/min. potem
usiądź i poczytaj gazetę średni wentylację będziesz miał około 25l min
tyle że podczas biegu system nie zapewnił tobie tlenu. Było jego 25l/
min a ty zużywałeś około 2l/min.
AO na ządanie zapewni Tobie w całym zakresie podanie 100% tlenu. Jak
pisałem ten z UCP musi realizować zwiększoną wentylację bo część
powierzchni płuc nie działa.

Ale jak chcesz drogi zestaw do lekkich przypadków, to kupuj maskę
worek i CMF reduktor który można kupić taniej u innego producenta z
wejściem G3/4, bez konieczności dorabiania czegokolwiek.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-30 18:14:19
Autor: Włodek
Zestaw tlenowy

Użytkownik "demolant" <hdo@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e5321569-0a5c-4be3-8de1-4c672758175c@t9g2000vbs.googlegroups.com...

> [...]
Czy nie satysfakcjonuje Cię moja odpowiedź!

Oczywiście Twoja odpowiedź jest do dupy.
Proponujesz podcieranie tyłka tłuczonym szkłem.

Nie Rysiu Proponuję konkretne proste i tanie rozwiązanie które z powodzeniem jest stosowane w lecznictwie także nurkowym przed lekarskim .

Owszem były stosowane podobne rozwiązania dla pilotów podczas II wojny
światowej.

Ale co kogo obchodzi co było 70 lat temu Ja nawet tyle nie mam!

Owszem w szpitalach jako sprzęt jednorazowy są stosowane takie
rozwiązania.

No więc jednak przyznajesz że to działa Cieszę się że mam rację a Ty przyznajesz się do błędu.

Ale wojsko przesiadło się na inne konstrukcje w tym nadciśnieniowe.

Wojsko nie zarabia pieniędzy! Wojsko je traci i może sobie fundować różne zabawki bo na nie zarabia.
Poza tym tu jest grupa nurków rekreacyjnych których wojsko zwykle obchodzi jak zeszłoroczny śnieg:-)

[...]

A po kiego diabła Ci bardzo wysoki wydatek. Czyżby konstruktorzy reduktorów tlenowych nie wiedzieli że trzeba 300 l/min bo 25 l/min będzie nie wystarczające gdy zastosujemy rezerwuar!!!
Nie Ryszardzie Mylisz się sakramencko Worek oddechowy z odpowiednią maseczką z zaworkami najzupełniej wystarcza do utrzymania wysokiej koncentracji tlenu przy małych wydatkach typowych reduktorów medycznych!

> [...]

najważniejsze w tej dyspucie przeczy Twojemu stwierdzeniu :-)

To substytut, jednorazówka tak jak prezerwatywa.

Czy uważasz przez to że nie należy używać prezerwatyw i lepsze będą prezerwatywy wielokrotnego użycia?
Jak juz jesteśmy przy chorobach to czy jednorazowa strzykawka to substytut strzykawki :-)

> [...]

stopnia i rozwierciłem zaślepkę do butli tlenowej G3/4. Powstała
spójna i trwała konstrukcja. Butle zabrałem znajomym, niektóre mają

Znowu nie popisałeś się umiejętnością prostego liczenia.
Policz jeszcze raz!. To że coś dostałeś za free nie oznacza że ktoś też dostanie :-) Kumasz czaczę?

> To jak jest z tym dawkowaniem CMF ?

A co konkretnie określasz mianem CMF?

To samo co zawsze Constant Mass Flow,

A..... a nie lepiej było by napisać stała masa przepływu?

> [...]

Wojsko zrezygnowało z tego rozwiązania, jest zbyt zawodne i nie
zapewnia wysokiego ppO2. Maksymalne jakie możemy osiągnąć to podanie

Czy możesz podać źródła swoich informacji dotyczących decyzji zakupu nowoczesnych rozwiązań?
Czy prosty worek, rurka i maseczka jest bardziej zawodna od skomplikowanego urządzenia technicznego?
Pytanie jest retoryczne.

> [...]

powiedzieć że to nie ma związku.
Paweł Poręba, Waldemar Kociumbas, Tomasz Żabierek, Jacek Biernacki

Wiedziałem Wiedziałem że się nie zawiodę na Tobie :-)
Nie powtarzaj się więcej bo stajesz się przewidywalny :-)

Rozwiązanie tańsze to mój wariant. Dodatkowo doskonalsze.

Nie jest tańsze dla wszystkich Jest tańsze dla Ciebie i tylko dla Ciebie. Rozumiesz różnicę?

[...]

Ależ ja nie pisałem o AO tylko o owych 300l/min którymi się chwaliłeś.
Znowu zaliczyłeś wtopę :-)

Obiegi zamknięte nie mają tak wielkich przepływów. Ty zagalopowałeś
się, nie znam obiegu zamkniętego w którym wentylacja chwilowa jest na
poziomie 600l/min.

Co ma piernik do wiatraka. Ja nie pisałem nic o obiegach zamkniętych. Skąd bierzesz tak karkołomne porównania?

To moje rozwiązanie jest o dekadę tańsze niż to proponowane. Dodatkowo
przypomnę zestaw Wacława ma 2 warianty. ten CMF dla typowych pacjentów
i tem dla nurków z AO na żądanie.

No tak bo jest to z przed dekady rozwiązanie. Wiesz co Rysiu, jestem lepszy w taniości mam trzy kpl. inhalatory za darmo wraz z butlami i dwa worki AMBU z układem tlenowym :-)
Dostałem to od moich kolegów i przyjaciół. Tylko kurcze czemu wszyscy w Pl. od nich nie dostają tego za darmo?

> [...]

Rysiu czy to aby zanadto nie wydumany problem?

Znowu sam się wrąbałeś na minę. leki blokują odruch nie usuwają

Ale Rysiu umiesz czytać ze zrozumieniem?
Proszę podaj w którym miejscu napisałem o gorszej wymianie gazowej?
Pisałem wyłącznie o sprzęcie a nie o fizjologii.

co pociąga za sobą wzrost wentylacji
koniecznej do utrzymania takiego samego poziomu jaki zapewniają
sprawne płuca przy niższej wentylacji. Dokładnie o tym rozmawiałem z
"BitPump" na portalu nurkowym.

Nie wiem o czym z nim dyskutowałeś więc nie mam pojęcie co zrozumiał, czego nie wiedział. Możesz jaśniej?
Bo mam poważne wątpliwości czy piszesz na temat sprzętu do wspomagania tlenem poszkodowanego człowieka!

[...]

Owszem jeśli człowiek jest chory i kaszle to trzeba zrobić wszystko aby mu ulżyć.
Czy powszechnie stosowany worek oddechowy (rezerwuar tlenu) jest rozwiązaniem technicznym nie zapewniającym wysokiego poziomu koncentracji tlenu?
Udowodnij to zamiast używać szkła do czyjegoś tyłka :-)

[...]

Rysiu co kogo obchodzi ruski okręt podwodny leżący dawno na dnie?

[...]

Ile kosztuje worek z folii rurka, maseczka i kawałek plastra 2 zł?
Niestety znowu błądzisz w sprawach w których nie masz bladego pojęcia.
Każdy poszkodowany wymagający podawania tleny WYMAGA CIĄGŁEGO NADZORU!!!

[...]

Znowu ruscy na tapecie.
Weź worek oddechowy spróbuj wciągnąć gaz z maksymalną siłą i sprawdź czy i w którym momencie worek zamknie przepływ. Ja sprawdziłem i ruscy mnie nie przekonają jak jest.

[...]

Ależ jak najbardziej ma możliwość komunikacji!
Zapewnia to mordka z silikonu.
Też trwała,
też łatwa w transporcie,
też pasuje do wielu twarzy :-)
No i tanie !

[...]

Znowu liczysz pieniądze które dostałeś od kogoś. To faktycznie za darmo przyszło.
Ile kosztuje nowy AO APS lub współczesny odpowiednik?

> [...]

I słusznie Jak sądzę używa tego na co dzień.

W zestawie Wacława jest takie rozwiązanie do podania 100% tlenu

W maseczce z rezerwuarem też jest i nikt z tego halo nie robi:-)

[...]

Ależ Rysiu ty jesteś wyjątkowo dobrze skontaktowany. Innie w tym nawet ja już tak dobrych kontaktów nie mają I siłą rzeczy muszą iść kupić nowiuteńkie urządzenia z certyfikatami za duuuuże pieniądze Dlaczego? Bo ich stać na drogie ładne i dobre :-).
Czy Twoje stare szmelce mają stosowne certyfikaty dopuszczające do użycia?

> [...]

Produkt jest dobry, solidny i ma 2 AO jeden dla zwykłych wypadków
gdzie wystarczy wzbogacenie i drugi dla nurkowych wypadków.

Proszę, Rysiu, nie odpowiadasz na pytanie Czy ma CE i EN?
To że jest solidny nie mam wątpliwości. Pytam o dopuszczenie i spełnienie odpowiednich norm potwierdzonych certyfikatem.

[...]

Cieszę się że zauważyłeś i użyłeś słówka "jeżeli"
Jest tylko drobny problem. Zestaw o którym pisałem ma worek oddechowy.
Wniosek mijasz się z faktami które podałem :-)

W proponowanym przykładzie to mniej niż10 % tlenu w powietrzu przy
mniejszych wentylacjach ten udział rośnie.

A jak to wyliczyłeś! Możesz podać wyliczenie?

[...]

Ale znowu opowiadasz bajki. Popraw się. Zestawy jednorazowe z rezerwuarem tlenu dostarczają maksymalny % stężenia.
Nawet nazywają się maskami do wysokich koncentracji tlenu!!!

Dodanie niezbędnego elementu może prowadzić do komprsji pęcherzyków i
przywrócenia krążenia. to wzrost ciśnienia w komorze.

O czym Rysiu opowiadasz bo nie bardzo rozumiem co z czym mieszasz?
Możesz jaśniej?

[...]

Nikt Rysiu nie pisze że nowoczesne jest gorsze. Skąd Ci to przyszło do głowy? Owszem nowoczesne jest lepsze ale nie z powodu tego iż worek oddechowy wraz z kompatybilną resztą jest mniej skuteczny w dostarczaniu tlenu na ziemi dla poszkodowanego.

To rozwiązanie pozostało w szpitalach dla innej grupy pacjentów którym
wystarczy wzbogacenie.
Przeczytaj opisy do masek które podesłałeś. nie ma konkretnych liczb
jaka jest zawartość procentowa tlenu.

100% czyli tyle ile na wejściu. Nie ma żadnych powodów aby nie było tyle. Wskaż na takie powody konstrukcyjne TEGO UKŁADU!!!

[...]

No co Ty? Rysiu zejdź na ziemię Nurka chorego nikt nie będzie ganiał z workiem oddechowym pod brodą!!!

AO na ządanie zapewni Tobie w całym zakresie podanie 100% tlenu. Jak
pisałem ten z UCP musi realizować zwiększoną wentylację bo część
powierzchni płuc nie działa.

I będziesz kazał biegać nurkowi z UCP?

[...]

Ja mam wystarczające zestawy tlenowe. Ciężkimi przypadkami zajmują się lekarze nie ja. Ja mam podać 100% poszkodowanemu nurkowi i z powodzeniem zrealizuję to na urządzeniu za może 15 zł. Ale jeszcze nie płaciłem bo mam to za darmo. Masz taniej?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl
tel. 501 109 697
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
PS Oczywiście jak kogoś stać na pełny zestaw to go kupuje i ma fajną zabawkę.

Data: 2011-08-05 14:15:52
Autor: demolant
Zestaw tlenowy
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Z jakiego źródła napisałeś swoje ostatnie posty za cholerę na sekcie
nie daje się odpisać.

> Proponujesz rozwiązanie prostackie technicznie które nie zapewnia
> wysokiego ppO2 w każej sytuacji.

Nie, mylisz się jak zwykle sakramencko! Ryszardzie Proponuję rozwiązanie
proste a nie prostackie! Kumasz różnicę :-)

Używa określeń które nie sprawią Tobie przykrości.

Proponuję rozwiązanie proste dostosowane do jasno zdefiniowanych potrzeb.
Nazywa się to optymalizacją sprzętu.
Nurków nie interesują rozwiązania lotnicze a tymbardziej kosmiczne nawet
jeśli są znakomite.
Tych co interesują rozwiązania zaawansowane technologicznie kupią takie
które będą miały stosowne certyfikacje.
Nie podwyższaj lotów gdy są nie potrzebne.

Podałem prosty przykład w którym Twoje rozwiązanie nie zapewnia
wysokiego ppO2. To wentylacja chwilowa znacznie wyższa niż średnia
przy ataku kaszlu czy kichania. to bardzo skutecznie zniweczyło zapas
w worku oddechowym. Przelicz to sobie na karteczce jak nie dasz rady
to sam widzisz jak sakramenco nie orientujesz się w temacie o którym
uczysz.

Nie interesuje mnie to co cię zamyka w we własnych okopach. Zupełnie
napisałeś bez sensu podając jakoby czegoś nie wiem co ty jakoby wiesz!
To insynuacja bez pokrycia w faktach!
Udowodnij że nie wiem tego czego sam nie sprecyzowałeś! :-)

Wielu spraw nie znasz a dzielnie dyskutujesz,

> Dlatego cywilbandzie można sprzedawać kit ?

Ten sam kit leży na wyposażeniu wszystkich służb medycznych WP!!!
Dlaczego wyciągasz błędne wnioski!?
Jak nie wiesz co jest na wyposażeniu służb medycznych to mogę Cię
skontaktować z magazynierem :-)

Wiesz to jest drobna różnica czy mamy poszkodowanego nurka z UCP czy
DCS w porównaniu do innych wypadków w których wzbogacenie w tlen
wystarcza.
Wyjątek to zaczadzenie, wtedy HBO jest skuteczne,

No i co z tego że AGA ma nadciśnieniowe i że dawno!
Jaki to ma związek z maseczką z rezerwuarem? Choć raz Rysiu popisz się
dowodem a nie domniemaniem opartym na nie powiązanych faktach?.

Wisz jak działa lampa błyskowa ?

Zapewne nigdy tego nie rozumiałeś to opowiem pokrótce może zrozumiesz
to urządzenie, jeszt kondensator wysokonapięciowy o dużej pojemności
który długo w porównaniu do czasu błysku jest ładowany. Kilka do
kilkunastu sekund błysk to milisekundy lub mniej. W tym impulsie mamy
dużą moc wydzielaną w ksenonie i on świeci.
To co proponujesz to ładowanie worka ale zwykłe podwójne kichnięcie
rozwala możliwość ponownego napełnienia się worka. Na nieco wyższym
poziomie wentylacji również ta partanina wysiada. AO daje sobie radę.

Udajesz że nie rozumiesz czy rozpaczliwie się bronisz ?

Czy maseczka z rezerwuarem nie zapewnia odpowiedniej podaży w każdych
warunkach do których została skonstruowana?
Zapewnia bo do tego został wstawiony worek oddechowy!

No nie zapewnia przykład podałem.

Nie podawaj proszę przykładów z kosmosu! Bo to bez sensu. Nie podawaj
przykładów z lotnictwa bo to także bez sensu. Bez sensu jest także i to że
próbujesz lotniczymi konstrukcjami udowodnić nie przydatność konstrukcji
prostych tanich i łatwych do dostania na dodatek powszechnie używanych!

Ostatnio żadnych nie możesz zrozumieć forum DiW tobie z lekka
zaszkodziło.

> Z "Przemolem" się widziałeś używasz argumentacji w jego stylu.
> Tak samo bezsensownej i poza tematem.

Co Ty Rysiu chrzanisz Z jakim pszemolem się widziałem? Obudź się już bo się
dalej ośmieszasz!
Zadałem pytania bardzo proste na które także nie umiesz odpowiedzieć i tyle
w temacie!
Odpowiedz chociaż czy strzykawka jednorazowa to substytut strzykawki?

Używasz takiej samej argumentacji.
Porozmawiałeś z nim i zaszkodziło tobie.

> Z takim zasobem słów trudno być poważnym rozmówcą.

To zabij mnie swoją kompetencją i skreśl tych kilka cyferek!!!!!
Rysiu nie ośmieszaj się bo zaraz podasz argument ze nie podoba Ci się zasób
mojego portfela i dlatego nie mogę być poważnym rozmówcą :-)))!

Kupić może każdy, to jedynie poziom ceny. Dostać za darmo nie każdy
może zwłaszcza tych przydatnych rzeczy.

A kogo to obchodzi że dostałeś coś od kogoś?
Podaj argumenty a nie uciekaj od konkretów o których sobie tu publicznie
dyskutujemy :=)
Po raz kolejny się powtarzasz i jesteś przewidywalny. Czekałem kiedy użyjesz
argumentu ze coś od kogoś dostałeś!

Sam podawałeś że nie każdy dostaje, to dlaczego ja tak często ?

No jest coś takiego jak nowomowa. Żeby używać fachowych skrótów trzeba
rozmawiać z fachowcami mającymi ten sam system pojęciowy. Ale jak wiemy
Tobie także nie chodzi o to aby dyskutować :-).

Na co jeszcze się poskarżysz ?

Rozumiem przez to że od wielu lat jesteś głównym doradcą w zakupach
wojennych Ministrestwa Obrony Narodowej referatu zaopatrzenia medycznego!!!
Ale jaja. Kolejne wcielenie Rysia :-)
Stary chłop już jesteś a takie krotochwile uprawiasz :-)

Żyjesz w świecie mało realnym.

Chyba nie rozmawiamy o AO Mistral a o sprzęcie
medycznym atestowanym. Znowu odsuwasz w kąt zasadniczy temat rozmowy!

Mówimy o rozwiązaniach które zapewniają 100% tlenu. AO Mistral miał
wesję z odsysaniem gazu wydyczanego podobnie jak jeden z produktów
Wacława.

> Używasz ich metod to czemu się dziwisz że zostanie to zauważone..

Ależ nigdy nie kupiłem stopnia nurkowego!

Czy mówiłem o kupowaniu stopni ? Mówiłem o sposobie dyskusji i
argumentacji.

Problem Rysiu z Tobą polega na tym ze gdy tylko nie masz argumentów na coś
bo się poprostu na tym nie znasz, używasz argumentu Żabierek, Poręba i
reszta.
Podobnie błysnąłeś z SM jakiś czas temu :-)

Zupełnie mijasz się ze stanem faktycznym.

Nie odpowiedziałeś czy widzisz i rozumiesz różnicę pomiędzy Tobą i Twoimi
możliwościami a resztą świata bez możłiwości!

Moje możliwości są zupełnie typowe. skoro mogę z zabezpieczenia
reaktora "Maria" ze Świerku dostać coś to każdy może osiągnąć taki
poziom. W końcu to nic trudnego, a nawet łatwiejsze niż zdobycia
stopnia instruktorskiego w nurkowaniu.

Czy potrafisz udowodnić na białej karteczce że maseczka z rezerwuarem nie
zapewni potrzeb chwilowego przepływu u poszkodowanej osoby?
Czekam na taki dowód!

Podwójne kichnięcie już nie zapewni 100% tlenu worek nie zdąży się
napełnić.
Atak kaszlu zapewnia również dużą wentylację. kilkadziesiąt litów w
kilka sekund.
to trochę więcej niż 25l/min.
Umiesz to porównać czy za trudne.

Ucinam resztę, dokument jest zbyt długi.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-07 15:41:18
Autor:
CD AO. APS
http://allegro.pl/aparat-powietrzny-aps-2-1-25-i1752839407.html

Włodek, tu przykład że nie są to drogie rozwiązania.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-11 16:58:59
Autor: Włodek
Zestaw tlenowy

Użytkownik "demolant" <hdo@tlen.pl> napisał w wiadomości grup
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Z jakiego źródła napisałeś swoje ostatnie posty za cholerę na sekcie
nie daje się odpisać.

Jak zwykle.

> [...]

proste a nie prostackie! Kumasz różnicę :-)

Używa określeń które nie sprawią Tobie przykrości.

Znaczy  że wolał byś używać takich co to mnie obrażą ale z jakichś sobie
znanych powodów tego nie używasz!?

[...]

Widzisz Nie chciał bym aby wyszło że błądzisz tak samo jak z tym zatykaniem
worka oddechowego przy szybkim wdechu.
Ja sprawdziłem Ty wydedukowałeś na bazie praw fizyki i się myliłeś! Nawet
ruski okręt podwodny nic na to nie pomoże :-)

Rysiu wtedy wyszło że nie masz pojęcia o praktyce rezerwuaru. Dlaczego mam
Ci wierzyć że powszechnie stosowane rozwiązanie nie zapewni wysokiej
koncentracji tlenu skoro jakiś zespół  to zaprojektował, sprzedaje a inni
używają?
Zadałem szereg pytań na które ani razu nie odpowiedziałeś Dlaczego mam Ci
wierzyć skoro nie potrafisz odpowiedzieć na bardzo proste pytania?

[...]

Oczywiście że wielu spraw nie znam. Nie boję się do tego przyznać. Ale wtedy
gdy czegoś nie wiem to nie dyskutuję a pytam mądrzejszych. Nie tak jak
Tobie się zdarza dyskutować o technice pracy płetwami gdy nie masz o tym
pojęcia albo o SM gdy nigdy tego nie miałeś na grzbiecie.
Widzisz Rysio, ja podaję argumenty Ty puste, bez pokrycia, stwierdzenia.
Udowodnij
je!

> [...]

wystarcza.
Wyjątek to zaczadzenie, wtedy HBO jest skuteczne,

Rysiu na wyposażeniu służb także są proste maseczki do wysokiej koncentracji
tlenu
Jakbyś chciał zapomnieć to jest argument na to że podajesz jakoby wojsko
używało innego sprzętu.
Używa tego samego co cywil banda, jak nie elegancko określiłeś cywili.
Czy Ty jesteś związany zawodowo z wojskiem? Czy tylko lubisz wojsko i się z nim identyfikujesz?

[...]

Znowu błądzisz jak zwykle gdy piszesz o sprawach o których nie masz pojęcia.
Ile zbudowałeś lamp błyskowych?.
Ja przyznam się że tylko jedną ale kilkanaście używałem z powodzeniem do pracy zawodowej przez sporo lat.
Za to udało mi się zbudować zestaw lamp studyjnych złożoną z trzech
lamp. Dwie z
nich były wyposażone w 4 palniki IFK 120 trzecia w jeden palnik. Wiele lat
używałem tego w swoim studio foto.
    Pochwal się swoimi realnymi osiągnięciami praktycznymi a nie wyczytanymi informacjami
z czytanek dla grzecznych dzieci. Też je czytałem :-)

Czy maseczka z rezerwuarem nie zapewnia odpowiedniej podaży w każdych
warunkach do których została skonstruowana?
Zapewnia bo do tego został wstawiony worek oddechowy!

No nie zapewnia przykład podałem.

Udowodnij że się nie nadaje do pomocy tlenowej skoro do tego została
stworzona!.
Podałeś skrajny wydumany przykład kaszlu, kichania czy biegania z workiem
oddechowym lub ganiania poszkodowanego z UCP :-)
Ale jeśli już pieprzymy tu sobie głodne kawałki wyrwane z kontekstu To masz
inny skrajny przykład. Maseczka którą tak mocno zachwalasz nie nadaje się do prowadzenia
sztucznego oddychania.
Za to AMBU z workiem oddechowym jak najbardziej zapewni maksymalny % tlenu podczas resuscytacji oddechowej.

[...]

Wyciągasz błędne wnioski z nieznanych Ci informacji.
Czyli konfabulujesz Ryszardzie :-)

> [...]

Używasz takiej samej argumentacji.
Porozmawiałeś z nim i zaszkodziło tobie.

Czy potrafisz udowodnić Twoje tezy?

> [...]

mojego portfela i dlatego nie mogę być poważnym rozmówcą :-)))!

Kupić może każdy, to jedynie poziom ceny. Dostać za darmo nie każdy

A jaki to ma związek z dyskusją o maseczkach?

[...]

Szczerze? Nie mam pojęcia czy często i nie mam pojęcia dlaczego?
Możesz, nie owijając w bawełnę tak jak lubisz, napisać: dlaczego tak często?
jak często? i w ogóle dlaczego?
To może być inspirująca informacja dla potencjalnych zbieraczy pamiątek.

[...]

Ale to nie jest forma wyrażania żalu! To jest stwierdzenie faktów :-).
Gdyby chodziło Tobie o dyskusję starał byś się choć trochę argumentować a
nie odbijać piłeczkę palantową :-)

[...]

Czemu próbujesz manipulować dyskusją przez wycinanie fragmentów do których
odnosi się moja odpowiedź!?
    Przecież postawiłeś się na pozycji decydenta medycznych służb
mundurowych i nawet resztę ludzi nazywasz pogardliwie cywil bandą! :-)

[...]

Czy mistral to sprzęt medyczny!
Zwykły reduktor do tlenu także zapewni chwilową podaż.
Reduktor inhalatora Fasera także posiada ssak podciśnieniowy. Nawet posiadał
wielki worek oddechowy. Czyż stara polska myśl techniczna nie pomyślała o
tym że kichanie rozwali ich koncepcję?
Rysiu Daj sobie spokój bo brniesz w sprawy dawno ustalone o których chyba
już zapomniałeś.

> Używasz ich metod to czemu się dziwisz że zostanie to zauważone.

Ależ nigdy nie kupiłem stopnia nurkowego!

Czy mówiłem o kupowaniu stopni ? Mówiłem o sposobie dyskusji i
argumentacji.

To napisz jasno o czym myślisz pisząc bo ja spodziewam się że mi zaraz
dowalisz
Żabierkiem Porębą i innymi tak jak zwykłeś to robić gdy dyskusja Ci nie
idzie z braku kompetencji albo z braku zrozumienia Twoich żali do świata :-)

[...]

Rozumiem że w SM pływałeś i jesteś w tym mocno doświadczony.
Pochwal się kiedy to ostatnio było i jaką konfigurację używałeś, jakich
procedur?
Chętnie dowiem się czegoś nowego w tej dziedzinie od wyśmienitego znawcy
zagadnień :-)
Jaki jest stan faktyczny Twoich dokonań na SM?

[...]

A jaki to ma związek że w Świerku coś dostałeś do czegoś dla Ciebie ważnego
z tym że nigdy nie nurkowałeś w SM a próbowałeś o tym dyskutować jak jakiś
znawca tematu.

[...]

Kaszel zwykle bywa krótkim napadem o cyklu oddechowym zbliżonym do typowego
cyklu oddechowego lecz o zwiększonej objętości. Głównie dochodzi do
pogłębienia wydechu w krótkich szybkich fazach.
Czy Rysiu widziałeś kiedyś UCP?
Ja widziałem i nawet brałem niewielki udział w akcji.
Czy wiesz że kaszel w UCP w ogóle może się nie pojawić mimo że jest
pierwszym z charakterystycznych objawów tej baropatologii nurkowej.!

Zatem podsumowując.
O ile masz rację o zwiększeniu wentylacji w kaszlu o tyle przeceniasz jej
wpływ na opróżnienie worka oddechowego i jej wpływ na skuteczność szerokiej pomocy nurkom
tymi prostymi metodami.
Także pośrednio twierdzisz że konstruktorzy maseczek z workiem oddechowym,
konstruktorzy worków AMBU z workiem oddechowym nie mają pojęcia o tym co
konstruują i nie domyślają się nawet że chory z kaszlem kichaniem czy
biegający nurek po UCP zostanie uduszony przez niewydolny worek oddechowy.
Poprostu zakłada się ze chory jest chory i nie ma siła ani na bieganie ani na silny kaszel A nawet w patologiach nurkowych z kaszlem zaleca się zastosowanie odpowiednich leków p kaszlowych bo kaszel stanowczo i zdecydowanie może pogorszyć sytuację na poziomie pęcherzyka płucnego i pogorszy sytuację przez wtłaczanie gazu tam gdzie puściły pęcherzyki. To jest jasne dla nurków mających trochę o tym pojęcia.

Koronnym argumentem niech będzie ten że we wszystkich liczących się
zaleceniach pomocy przedmedycznej w UCP zaleca się podanie tlenu przez
szczelną maskę!.
Nie ma nic o wyrafinowanych urządzeniach technicznych.
Nawet nie ma nic o masce z rezerwuarem gazu na potrzeby kaszlu lub
zwiększonej wentylacji.
Szczelna maska i tyle się zaleca. Poczytaj literaturę nurkowo medyczną a będziesz wiedział.
Dopiero wtedy gdy rozmawiamy o lepszym sprzęcie to wtedy możemy go wartościować wg dalszych kryteriów min chwilowego wzrostu wentylacji. Ale to potem a nie na początku rozmowy.

Jest oczywistym że jak kogoś stać wydać 3 tys na sprzęt zapewniający lepsze
możliwości to taki kupi. Ale nie oznacza to że proste rozwiązania nie
zapewnią wystarczającej jakości udzielanej pomocy tlenowej.
Potwierdzają to podręczniki i wiedział byś o tym gdybyś choć raz liznął z
nich trochę wiedzy.

Już na koniec.
Jest jeszcze cholernie ważna sprawa o której pomyślałem na koniec.
Prosty w pełni sprawny zestaw zestaw tlenowy można już złożyć:
maseczka z rezerwuarem - od kilkunastu złotych,
reduktor do tlenu - od kilkudziesięciu złotych,
butla tlenowa lub dostosowana do tlenu - od 100 zł,
torba na to - dawno nie używana z szafy.

Razem za 200 zł masz w pełni sprawny zestaw tlenowy, którego możesz użyć w
razie potrzeby i na który stać zdecydowaną większość nurków!!!!.
Opcja profi sprzętu jest dla naprawdę nielicznych zamożnych i świadomych
nurków.

Twoje stwierdzenia zaś że to proste jest złe bo to drogie jest lepsze robią
więcej szkody niż pożytku w środowisku czytających tą SEKTĘ. Poprostu
płetwonurek chętniej pomyśli o wydaniu 200 zł na rzecz do użycia w mało
prawdopodobnej sytuacji niż 2 czy 3 tysięcy do leżenia w aucie bo lepsze i może się przydać - kiedyś.

Zatem  moim zdaniem zdecydowanie lepiej dla środowiska jest popierać proste
rozwiązania najzupełniej skuteczne niż rozwiązania niszowe dla nielicznych.
Ale oczywiście możesz uważać inaczej forując swoje tezy jako lobbysta.

to trochę więcej niż 25l/min.
Umiesz to porównać czy za trudne.

Rysiu Czy rozróżniasz proste urządzenie dla bardzo chorych ludzi które
zapewnia maksymalną koncentrację tlenu od urządzeń drogich bo
skomplikowanych a zatem trudno dostęnych?

Ucinam resztę, dokument jest zbyt długi.

Ucinasz bo wiesz że nic konkretnego do tej dyskusji nie możesz wnieść :-)

pozdrawiam rc

Nie mam już ochoty na dyskusję z Tobą skoro nie próbujesz nawet odpowiedzieć
na szereg zadanych przezemnie pytań.
Trzymaj się cieplutko
Jesień idzie.....

Data: 2011-08-11 11:37:25
Autor: demolant
Zestaw tlenowy
On 11 Sie, 16:58, Włodek <div...@poczta.onet.pl> wrote:

> Używa określeń które nie sprawią Tobie przykrości.

Znaczy  że wolał byś używać takich co to mnie obrażą ale z jakichś sobie
znanych powodów tego nie używasz!?

Zabrakło litery J czyli powinno być używaj.

[...]

Okręt Podwodny to Tobie się w myślach przypałętał.

[...]

Włodek podałem prosty przykład w którym twój kondensator się
rozładuje. Rezerwuar w fizyce to takie coś co nie zmieni swojego
stanu. Tu nie mamy czegoś takiego. Mamy element o skończonej
pojemności który nie zdąży się napełnić przy kichaniu czy ataku
kaszlu.
Spróbuj rachunkowo wykazać że masz rację.
Dawkowanie 25l/ min objętość wdechu przy kaszlu 3l czas powtórzenia 2s
3 kaszlnięcia. To ile dawkowanie poda tlenu ?
(25l/min/60s)3x2s=? a potrzeba podać 9l. Możesz doliczyć początkowe
napełnienie na poziomie odpowiednim do dawkowania,. nadal leżysz.
To teraz udowodnij że masz rację, czekam z niecierpliwością.
Tyle że się nie doczekam.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-18 20:04:27
Autor: Włodek
Zestaw tlenowy

Użytkownik "demolant" <hdo@tlen.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]

znanych powodów tego nie używasz!?

Zabrakło litery J czyli powinno być używaj.

Nie, to było pytanie na które znowu nie odpowiedziałeś wprost.

[...]

Owszem, ale na myśl o nie realnych Twoich pomysłach :-)

[...]

Ale wiesz że dalej nie odpowiedziałeś na żadne zadane Ci pytanie!
Ja taki nie jestem i za chwilę zrobię eksperyment. Aż mnie ciekawi co z tego
wyjdzie.
Do tego użyję worka z folii i ustnika z listkowym zaworem jednokierunkowym
zamykającym worek po kaszlu, stopera i siebie jako myszkę doświadczalną :-).
Objętość będzie porównywana do objetości wody w worku podobnie wypełniającej
worek (wodę zmierzę łatwo, gaz trudniej).

[...]

Rysiu znowu nie masz pojęcia o czym piszesz biorąc sobie dane prosto z
głowy.

Zrobiłem prosty eksperyment.
Wyszło tak:
Potrójny atak kaszlu (jak chciałeś) trwał 15,36 sek (po trzy kaszlnięcia w
cyklu i wdech)
Objętość jednego cyklu kaszlu to około 1,5 do 2 l gazu mierzonego objętością
worka napełnianego.
Zatem objętość gazu zużyta na kszel.
3 x 2 l = około 4,5 do 6 l (przyjmuję 6 l)
25 l/min : 60 sek = 0,42 l/sek x 15,36 = 6,45 l
Rysiu w moim eksperymencie praktycznym wychodzi że 25 l/min jest
wystarczającą podażą gazu przy średnio nasilonym kaszlu.
Kichanie w tym wychodzi gorzej ale u nurka chodzi o kaszel. Silny skrajny
kaszel też nie zmieści się z 25 l podaży.
Przykro mi Rysiu wyszło że nie masz pojęcia o sprawach o których chcesz
dyskutować.

[...]

Przepraszam Rysiu za zwłokę ale nie mam wiele czasu na te zabawy
Już się doczekałeś.
Nie bardzo kumam dlaczego nie umiałeś zrobić prostego eksperymentu tylko
brałeś błędne dane z głowy?
Erystyka?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl
tel. 501 109 697
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-08-18 19:22:37
Autor:
Zestaw tlenowy
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
> Zabrakło litery J czyli powinno być używaj.

Nie, to było pytanie na które znowu nie odpowiedziałeś wprost.

Taki był zamysł podczas pisania tej linijki.

Owszem, ale na myśl o nie realnych Twoich pomysłach :-)

To Twój wymysł, sięgnij do wcześniejszych wpisów.

> [...]

Objętość będzie porównywana do objetości wody w worku podobnie wypełniającej
worek (wodę zmierzę łatwo, gaz trudniej).

Dlaczego dopiero teraz chcesz zrobić eksperyment o którym pisałem kilka dni temu ?
Może policzysz dawkowanie, wystarczy wykonać szkolne rachunki wychodzi kicha Twojej koncepcji 100% O2 w każdej sytuacji.

> [...]
> 3 kaszlnięcia. To ile dawkowanie poda tlenu ?

Rysiu znowu nie masz pojęcia o czym piszesz biorąc sobie dane prosto z

Włodek wiem że nic nie rozumiesz dlatego udaj się do kogoś kto zrozumiał: Baciński, Czechowski, Harchala, Kłos.

[...]

Skoro się nie mieści to bądź łaskaw nie łgać że zapewnia w każdej sytuacji, po prostu nie wypada ordynarnie kłamać. AO zapewnia podaż w tych warunkach i jest to tanie rozwiązanie.
http://www.rebreathers.pl/forum/viewtopic.php?t=188

[...]

Akurat wykonuję głębsze wdechy, widocznie nie mam tak spierniczonych fajkami płuc. Sam zauważyłeś po długim czasie że kichania to Twoje rozwiązanie nie pokrywa. Nadal nie podałeś przykładu w którym taki najprostszy zestaw góruje nad innymi rozwiązaniami, tyle że to argumentacja fizjologiczna. Której nie znasz.

pozdrawiam rc  --

Data: 2011-08-19 05:39:14
Autor:
cd
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Akurat wykonuję głębsze wdechy, widocznie nie mam tak spierniczonych fajkami płuc.

http://www.zus.pl/files/dpir/20091231_Dusznosc_i_kaszel_w_wybranych_chorobach_pl
uc_E_Wiatr.pdf
str 9 Ryc 1.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-19 19:30:51
Autor: Włodek
cd niekompetencji RC
Rysiu proszę Cie, zanim podasz źródło to je sobie dokładnie przeczytaj. Nie jest tego wiele bo wystarczy kilkanaście stron  z ponad 60 ale trzeba się wczytać i zrozumieć jaki związek z kaszlem ma ta publikacja.
Poza tym zapoznaj się z tym materiałem
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nat%C4%99%C5%BCona_pojemno%C5%9B%C4%87_%C5%BCyciowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pojemno%C5%9B%C4%87_%C5%BCyciowa
Postaraj się zrozumieć jaki to ma związek z moim doświadczeniem praktycznym istotnym jest FVC z podanej przez Ciebie publikacji a dokładnie już z 2 ilustracji.
Jak już zrozumiesz co i jak przełożysz to na osobnicze uwarunkowania np duży człowiek i mały to wtedy może będziemy mogli sobie pogadać także o oddychaniu.

Data: 2011-08-19 19:29:25
Autor:
cd niekompetencji Włodzia
[...]

Mówiłeś o małej pojemności wdechu po kaszlu, jest większa u osób zdrowych.
Czy tego łaskawie znowu nie zauważasz, bo musisz bronić rezerwuaru który jest jedynie kondensatorem dodatkowo małym. Włodziu to błąd duży, opamiętaj się. Czy miałeś kiedykolwiek mocny kaszel ? wracamy do blokowania odruchu kaszlu po UCP. Twój wariant maseczki z workiem nie jest tak elastyczny jak AO który pokazuję, który ma Wacław w zestawie razem z maską bez worka i z workiem.
Dodatkowo wariant AO na żądanie zapewnia podaż tlenu w szerokich granicach i w górę i w dół. Dlatego upraszam nie kompromituj się do reszty, proponując rozwiązanie słabe technicznie. Jeśli ustawisz 25l/min to nie pokrywa jeszcze kaszlu a jest w innych sytuacjach rozrzutne, AO bez problemu dopasowuje się do szerokiego zakresu dawkowania. Bardzo proszę nie rób z siebie głąba.
Zwłaszcza że podaję tanie alternatywne rozwiązania, z elementów stosowanych do ochrony dróg oddechowych dobrych i bardzo dobrych producentów.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-11 20:04:34
Autor:
Zestaw tlenowy
Wpisane w googlach ale nie jest widoczne na sekcie.

Data: 2011-07-28 21:02:39
Autor: Daniel Kowalski
Zestaw tlenowy "Manta"
"Gdzie kupić polski zestaw tlenowy"

http://tinyurl.com/3djtt7y

Tutaj można znaleźć kompaktowy reduktor polskiej firmy Metalerg. Zestawy z regulacją przepływu są w cenie AFAIR 500-700 PLN, aby używać ich z "nurkową" butlą tlenową trzeba jedynie zaopatrzyć się w przejściówkę w CN Piórewicz lub innym sklepie oferującym takie części.
Zestaw ma wydajność 25 litrów, co zazwyczaj spokojnie wystarcza do podania tlenu jednej osobie. Maski do podawania tlenu (z workiem) są
tanie, dosłownie kilka/naście PLN.
Sam posiadam taki reduktor i tfu tfu, póki co nie musiałem go używać.

Data: 2011-07-28 19:28:14
Autor: jacekplacek
Zestaw tlenowy
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Dzięki, jak zwykle konkret :)

Data: 2011-07-28 19:55:10
Autor:
Zestaw tlenowy
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> tanie, dosłownie kilka/naście PLN.
> Sam posiadam taki reduktor i tfu tfu, póki co nie musiałem go używać.

Jak zwykle to nie rozumiesz co jest napisane, typowe dla zupełnego .... . Wydatek 25 l/min owszem jest dobry do podania tlenu zwykłemu pacjentowi, lecz nurkowi potrzebne jest 100%. Lub możliwie blisko podawane np z obiegu zamkniętego. (zestaw Wacława można prosto rozwinąć do obiegu zamkniętego, podobnie jak DAN)
U kogo ... zrobiłeś stopień instruktorski, miałeś w programie szkolenie z terapii tlenem ?
Wiesz zasługujesz na swój tytuł Hrabia.... .

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-28 20:04:22
Autor: jacekplacek
Zestaw tlenowy
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > > Zestaw ma wydajność 25 litrów, co zazwyczaj spokojnie wystarcza do > > podania tlenu jednej osobie. Maski do podawania tlenu (z workiem) są

> [...]
U kogo ... zrobiłeś stopień instruktorski, miałeś w programie szkolenie z terapii tlenem ?
Wiesz zasługujesz na swój tytuł Hrabia.... .

Pomyliłeś wydajnośc z zawartością %. Nie sądziłem,że można być aż takim laikiem... a jednak: Ryszard potrafi.

Data: 2011-07-28 20:57:00
Autor:
Zestaw tlenowy
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): >  jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > > > > Zestaw ma wydajność 25 litrów, co zazwyczaj spokojnie wystarcza do > > > podania tlenu jednej osobie. Maski do podawania tlenu (z workiem) są
> [...]
> Pomyliłeś wydajnośc z zawartością %. Nie sądziłem,że można być aż takim laikiem... a jednak: Ryszard potrafi.

25l/min to stały wydatek, AO ma wyższy różniczkowy, nadal ... rozumiesz czym się to różni.

Masz opis że maska ma worek, więc nie ma 2 stopnia na żądanie.
Widzisz nie znasz się na tym.
Tlen nurkowi podaje się 100% tyle ile potrzebuje, to zapewnia AO taki jaki ma Wacław w zestawie lub taki do kończenia dekompresji tlenowej na powierzchni lub taki jakim się posługuję.

Chciałeś być dowcipny, znowu wyszedłeś na Hrabiego. Nie rozumiesz tekstu pisanego również przez inne osoby.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-30 12:59:38
Autor: demolant
Zestaw tlenowy
[...]

Jak się jest zielonym to nie warto wychodzić na pastwisko bo krowa
może zeżreć.

No więc jednak przyznajesz że to działa Cieszę się że mam rację a Ty
przyznajesz się do błędu.

Za szybko starasz się odtrąbić swoje zwycięstwo, w odróżnieniu od
innych dyskutujących nie zamykam się we własnych okopach.
Rozwiązanie które proponujesz ma pewną zaletę w pewnych
okolicznościach jeśli je znasz to jesteś gościu jeśli nie to na razie
nie masz argumentu bardzo ciekawego. Znam bardzo ciekawy materiał
dotyczący ... .

> [...]

jak zeszłoroczny śnieg:-)

Dlatego cywilbandzie można sprzedawać kit ?
Konstrukcje nadciśnieniowe weszły już w nurkowanie np maski AGA
Interspiro. nie jest to jakaś nowość.

[...]

Żeby zapewnić odpowiednią podaż w każdych warunkach. Proste i jasne.

[...]

Dostałem 4 elektrozawory, suche skafandry kilka tleniaków i sporo
innego dobra nurkowego, powód jest prosty trzeba być człowiekiem wobec
innych i rozmawiać w ich jenzyku a nie nowomowie rekreacyjnej
(przeciwpłuco).

A..... a nie lepiej było by napisać stała masa przepływu?

Można ale to jest krótsze i zrozumiałe dla fachowców.

Czy możesz podać źródła swoich informacji dotyczących decyzji zakupu
nowoczesnych rozwiązań?

Mogę ale czy chcesz żebym strzelił sobie w nogę informując wszem i
wobec, o tajemnicach biznesowych i konstrukcyjnych nowych produktów.
Z mojej strony możesz usłyszeć dziękuję.

Czy prosty worek, rurka i maseczka jest bardziej zawodna od skomplikowanego
urządzenia technicznego?
Pytanie jest retoryczne.

Czy AO Mistral standard jest zawodnym AO ? czy można używać po 40
latach od wyprodukowania ?
Czy Twoje rozwiązanie wytrzyma tyle czasu ? NIE.
Oba stopnie są proste i trwałe. wytrzymają dużo więcej w wielokrotnym
transporcie.

[...]

Nie podałem składowe, nie powinienem tego robić w skomercjalizowanym
świecie a to robię. Podaję rozwiązanie na tacy.

Ależ ja nie pisałem o AO tylko o owych 300l/min którymi się chwaliłeś.
Znowu zaliczyłeś wtopę :-)

" Ten co ja podałem przewyższa 300 l/min prawie dwukrotnie"

To Twój cytat po co mijasz się z faktami.
300l/min to bardzo szybki wdech w 1s, to też norma dla sprzętu
strażackiego. AO o którym mówię ma wydatek ponad 1000l/min.
Co wystarcza do pokrycia każdego zapotrzebowania człowieka.

Co ma piernik do wiatraka. Ja nie pisałem nic o obiegach zamkniętych. Skąd
bierzesz tak karkołomne porównania?

Widać że nie znasz się na tym otóż taki obieg zamknięty ma również
worek i węże i również robi się wdech z takiego urządzenia. Również
tam występują zaworki zwrotne (wahadłowy nie ma zaworków).

[...]

"Życie nieniejbajka"

Ale Rysiu umiesz czytać ze zrozumieniem?
Proszę podaj w którym miejscu napisałem o gorszej wymianie gazowej?
Pisałem wyłącznie o sprzęcie a nie o fizjologii.

Właśnie tego nie zauważyłeś i podałeś wentylację dla śpiącej osoby.
A u osoby z uszkodzonymi płucami ona również z tego powodu będzie
wyższa.

[...]

Jak najbardziej na temat, możesz jego zapytać.

[...]

Pisałem w których momentach pojawiają się problemy biegałeś już w
zestawie z workiem i czytałeś gazetę.
Druga sprawa to Twój obowiązek wykazać rachunkowo w zgodzie z fizyką
że się mylę. Przejmujesz metody "Przemola" stawiać pytania samemu
nicnie przedstawiając.

> [...]
> tego elementu.

Rysiu co kogo obchodzi ruski okręt podwodny leżący dawno na dnie?

Napisałem jasno o biegu zamkniętym a nie o Okręcie Podwodnym.
Synapsy nie "ryksztasują" ?

Ile kosztuje worek z folii rurka, maseczka i kawałek plastra 2 zł?
Niestety znowu błądzisz w sprawach w których nie masz bladego pojęcia.
Każdy poszkodowany wymagający podawania tleny WYMAGA CIĄGŁEGO NADZORU!!!

Włodek to że pacjent wymaga to oczywiste, to że dokładanie kolejnych
użądzeń wymagających obserwacji jest błędem to również FAKT, Nie
rozumiesz tego ?

[...]

Pobiegałeś w swoim rozwiązaniu z dawkowaniem 25l/min ?

[...]

Nie bardzo, skoro jest stosowana membrana komunikacyjna w podobnym
sprzęcie. A tak zapomniałem, to profesjonalny sprzęt a nie chałtura
plastrami sklejana.

Znowu liczysz pieniądze które dostałeś od kogoś. To faktycznie za darmo
przyszło.
Ile kosztuje nowy AO APS lub współczesny odpowiednik?

Mnie niewiele i kilka sztuk mogę załatwić.

> W zestawie Wacława jest takie rozwiązanie do podania 100% tlenu
> nurkowi.

W maseczce z rezerwuarem też jest i nikt z tego halo nie robi:-)

Powiedz to na konferencji PTMHiTN. że to tak samo dobre rozwiązanie.
Potem opowiedz jak się pięknie wyedukowałeś na forum DiW.
 Przeczytaj opisy pod produktami link dostarczyłeś. Wskaż że
zapewniają 100% tlenu (faktycznie to OC też nie zapewnia bo jest
jeszcze para wodna i CO2).

[...]

Dlatego Włodek dzielnie w kolejnym poście proponujesz słabe
rozwiązanie, jeśli chodzi o podaż czystego tlenu ?
Certyfikaty musicie posiadać bo szkolicie ludzi bierzecie za to jakieś
pieniądze i spoczywają pewne obowiazki.

Proszę, Rysiu, nie odpowiadasz na pytanie Czy ma CE i EN?
To że jest solidny nie mam wątpliwości. Pytam o dopuszczenie i spełnienie
odpowiednich norm potwierdzonych certyfikatem.

Mój takowych certyfikatów nie posiada. Długo Faser korzystał z ZN żeby
nie wydawać pieniędzy na certyfikację.
Jaki jest status mojego AO mało mnie interesuje.

Cieszę się że zauważyłeś i użyłeś słówka "jeżeli"
Jest tylko drobny problem. Zestaw o którym pisałem ma worek oddechowy..
Wniosek mijasz się z faktami które podałem :-)

Nie bardzo, dzisiaj kichałem 2 razy pod rząd,. w drugim nabieraniu
"powietrza" do płuc Twoje rozwiązanie nie poda nic, bo już nie ma.
Zrozumiałeś ? AO to zapewnia To proste i jasne. Trzymasz się kurczowo
słabego rozwiązania. Wacław prezentował zestaw tlenowy na konferencji
PTMHiTN w Jastarni. Wiesz kto tam był czy przypuszczasz że nie mieli
wpływu na to co tam jest ? Możliwe że mam nieco więcej informacji.

> [...]

tlenu dostarczają maksymalny % stężenia.
Nawet nazywają się maskami do wysokich koncentracji tlenu!!!

Zapytaj Siermontowskiego który wariant jest lepszy, zapytaj Kłosa,
jesteś w dobrych układach, zawsze możesz zadzwonić.
Czy naprawdę uważasz że nie mieli wpływu na zestaw Wacława ?

O czym Rysiu opowiadasz bo nie bardzo rozumiem co z czym mieszasz?
Możesz jaśniej?
 Ze nawet 100% nie jest skuteczne potrzebna rekompresja. Ty próbujesz
wciskać że worek zapewnia zawsze 100%, tlenu nie zapewnia zakarbuj to
sobie.

[...]

Nie zapewnia 100% w każdej sytuacji, AO ma dużo szersze pole
działania, czy zamierzasz zaprzeczać faktom.

100% czyli tyle ile na wejściu. Nie ma żadnych powodów aby nie było tyle.
Wskaż na takie powody konstrukcyjne TEGO UKŁADU!!!

3 kichnięcia  pod rząd, atak kaszlu. Proszę nie rób z siebie idioty..
To jest nudne.
W tych sytuacjach AO góruje.

No co Ty? Rysiu zejdź na ziemię Nurka chorego nikt nie będzie ganiał z
workiem oddechowym pod brodą!!!
 Ty się przebiegnij poczujesz jak to działa w za dużych wentylacjach
do dawkowania. Jest to dla Ciebie nie wyobrażalne.

I będziesz kazał biegać nurkowi z UCP?

Jestem cierpliwy, lecz tu robisz z siebie "Przemola" (idiotyczny
pomysł).

[...]

Tak miałem AO taniej i zamiast zachomikować to wystawiłem jako nagroda
w prostym konkursie, lecz nurkowie to nie jest kwiat inteligencji, nie
znalazł się nikt któ rozwiązał zadanie w określonym terminie. dlatego
nagrodę za 700 dostał Andrzej. Bo mój zestaw jest funkcjonalnie
równoważny, dlatego warto było podnosić stopień bezpieczeństwa tam
gdzie jest dużo osób nurkujących. Głównym sponsorem był Wacław.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-05 21:29:56
Autor: Włodek
Zestaw tlenowy

Użytkownik "demolant" <hdo@tlen.pl> napisał w wiadomości grup
[...]

To Ty Rysiu, wchodzisz na nie swoje pastwisko wprowadzając jakieś przykłady z
lotnictwa które nijak nie przystają do naziemnych potrzeb
Udowodnij że jest inaczej?

> [...]

Czy potrafisz udowodnić na białej karteczce że maseczka z rezerwuarem nie
zapewni potrzeb chwilowego przepływu u poszkodowanej osoby?
Ale pewnie będzie on tak samo warty co zapewnienie o działaniu prawa Beoruoniego  w worku oddechowym:-)

[...]

Drogi Rysiu  Kobza też ma worek i węże ale nie jest AO :-)
Ma jeszcze piszczałki ale nie wskazują tego ze ciśnienie spadło :-)

[...]

Jaki z tej bajki morał?

[...]

Kurka wodna, podałem WENTYLACJĘ ale nie pisałem nic o WYMIANIE GAZOWEJ
Rozumiesz jaka między tymi określeniami jest różnica?
Jeśli nie to następnym razem spróbuję Ci ją wyjaśnić abyś więcej nie
popełniał tak rażących błędów na forach publicznych.

[...]

Ale to Nie On TU SIĘ CHWALIŁ To Ty podałeś go. Czemu ma jego pytać skoro Ty jesteś sprawcą?
 Udowodnij sensowność tego
swojego argumentu!?

[...]

Nie. Bo w tym się nie biega. Rozumiem że po raz wtóry wracasz do argumentu że nurkowi z UCP każesz biegać i wtedy układ tlenowy ma być na tyle wydolny.

- podawałeś przykład z biegającym strażakiem jako przykład wyższości AO nad
maseczką z workiem oddechowym do celów wspomagania oddychania chorego na UCP
lub CHC.
- Pisałeś o tym ze nie rozumiesz czym różni się wymiana gazowa od wentylacji

Druga sprawa to Twój obowiązek wykazać rachunkowo w zgodzie z fizyką
że się mylę.

Nic podobnego Prosiłem o dowód Nie masz go Jesteś pipa matematyczna:-)

> [...]

Rysiu co kogo obchodzi ruski okręt podwodny leżący dawno na dnie?

Napisałem jasno o biegu zamkniętym a nie o Okręcie Podwodnym.

To nie ma znaczenia co podałeś bo to jest nie na temat w tej dyskusji.
Równie dobrze mogłeś podać jak to Wostok pływa pod wodą bo ma elementy
obiegów zamkniętych bo jest hermetyczny!!!
Rysiu ...................................... :-)

[...]

Zatem proponujesz podać nieprzytomnemu tlen przez aparat Wacława i pość
sobie na grila?
Uśmiałem się jak mops :-))
Rzeczywiście tego nie rozumiem bo to dziwna praktyka nie zgodna z wszystkimi zasadami udzielania pomocy poszkodowanemu.
Rysiu przedstaw swoje kompetencje w temacie udzielania pierwszej pomocy?

[...]

Czy chory człowiek ma biegać z urządzeniem Wacława?
Co za brednie Rysiu tu wypisujesz?

[...]

Sakramencko rozminąłeś się z prawdą w dwóch zdaniach.
1. maseczka o której pisałem to profesionalny sprzęt nie sklejany plastrami! Ten sklejany to dla miłośników Słodowego :-)
2. Czy kiedykolwiek widziałeś maseczkę w akcji. NIE bo gdybyś widział to
wiedział byś że nawet maska Maskpolu bez membrany komunikacyjnej umożliwia
komunikację.
Czy zawsze gdy nie masz pojęcia o sprawach to wymyślasz takie bzdety?

Znowu liczysz pieniądze które dostałeś od kogoś. To faktycznie za darmo
przyszło.
Ile kosztuje nowy AO APS lub współczesny odpowiednik?

Mnie niewiele i kilka sztuk mogę załatwić.

To załatw sobie.  Ale są tacy co nie chcą załatwiać a chcą kupić dobrą, drogą, ładną
zabawkę Bo lubią się takimi bawić. Bo mają szmalu i lubią kupować.

> [...]

W maseczce z rezerwuarem też jest i nikt z tego halo nie robi:-)

Powiedz to na konferencji PTMHiTN. że to tak samo dobre rozwiązanie.

Ale ja nie pisałem że jest tak samo dobre. Napisałem że jest tak samo
skuteczne.

Potem opowiedz jak się pięknie wyedukowałeś na forum DiW.

A co to kogo obchodzi gdzie się wyedukowałem. Ci co mają wiedzieć wiedzą Ci
co mnie edukowali także wiedzą!
Natomiast pewnie nie wiesz ale mam na swoim koncie przez te kilkadziesiąt lat
dwa kursy z fizjopatologii i chorób nurkowych dla nurków i instruktorów.
Jeden kurs z tego zakresu dla lekarzy. Przynajmniej 5 kursów pierwszej
pomocy w tym tlenowej. W swoich obowiązkach zawodowych miałem także zakres pomocy tlenowej.
No to chwal się swoimi kompetencjami w tym zakresie!

Przeczytaj opisy pod produktami link dostarczyłeś. Wskaż że
zapewniają 100% tlenu (faktycznie to OC też nie zapewnia bo jest
jeszcze para wodna i CO2).

No właśnie to dlaczego piszesz nie prawdę w poprzednich tekstach ze AO
Wacława zapewnia 100%?
Czy na stosowanie kłamstewek pozwala Ci Twój autorytet?
Szanuj go bo warto.

[...]

Udowodnij.
Tylko proszę nie każ biegać gościowi z UCP bo go tym zabijesz.

Certyfikaty musicie posiadać bo szkolicie ludzi bierzecie za to jakieś
pieniądze i spoczywają pewne obowiazki.

No właśnie Dlatego sprzęt bez certyfikatu mogą kupować amatorzy. Jesteś
amatorem!

[...]

Wiemy dlaczego!

Cieszę się że zauważyłeś i użyłeś słówka "jeżeli"
Jest tylko drobny problem. Zestaw o którym pisałem ma worek oddechowy.
Wniosek mijasz się z faktami które podałem :-)

Nie bardzo, dzisiaj kichałem 2 razy pod rząd,.

To trzeba się leczyć na katar albo inne alergie.

w drugim nabieraniu
"powietrza" do płuc Twoje rozwiązanie nie poda nic, bo już nie ma.

Rozumiem ze miałeś wtedy maseczkę z rezerwuarem?
A...... nie miałeś :-) Argument zbity jak pies.
Udowodnij.

[...]

Jaki to ma związek z tą dyskusją?
Mnie nie interesuje kogo Ty znasz. Innych nie interesuje kogo ja znam.

> [...]

jesteś w dobrych układach, zawsze możesz zadzwonić.
Czy naprawdę uważasz że nie mieli wpływu na zestaw Wacława ?

Dla mnie to nie ma znaczenia kto w co łapki wkładał.

[...]

Ale  ja im nie zaprzeczam wręcz przeciwnie. Ja także twierdzę że maska z rezerwuarem jest skutecznym sposobem zapewnienia wystarczającego stężenia tlenu poszkodowanemu nurkowi!

[...]

Ponawiam pytanie wyżej!

[...]

Chwała Ci Rysiu za rozdawnictwo. Tylko w tej dyskusji to żaden argument :-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek

Data: 2011-08-05 20:19:36
Autor: jacekplacek
Zestaw tlenowy
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
ciach

Włodek, jedyne co dostaniesz na pewno, to nie sensowna odpowiedź, lecz garść obelg i atak nienawiści. To wyłącznie kwestia czasu i im grzeczniej Go potraktujesz, tym większą wściekłość wywołasz. Przerabiałeś to już, a koleś coraz bardziej traci poziom i hamulce. --

Data: 2011-07-28 22:52:21
Autor: Daniel Kowalski
Zestaw tlenowy

Wydatek 25 l/min owszem jest dobry do podania tlenu zwykłemu pacjentowi, lecz
nurkowi potrzebne jest 100%.

Echh, to zabrzmiało trochę jak "to jest samochód z silnikiem diesla, a nam potrzebne jest kombi" ;-)

Poukładajmy to od początku: Maksymalny przepływ tlenu w podlinkowanym reduktorze to 25 litrów na minutę (urządzenie generuje stały przepływ). Ta wartość PRZEPŁYWU jest wystarczająca dla jednej osoby, bo o tym mowa. Druga sprawa, jak dalej ten tlen "puścić do japy" nurkowi:

1) Najprostszym rozwiązaniem jest oddychanie ze zwykłego automatu oddechowego, jednak to odnosi się tylko do przytomnego nurka, który nie ma kłopotów z oddychaniem (w dodatku wykluczając nos z oddychania). Metoda daje 100% tlenu w japie.

2) Bezpieczniejszym rozwiązaniem (i związanym z reduktorem, o którym piszemy) jest dopasowana maska z rezerwuarem i zaworkiem. Zapewnia przyzwoitą zawartość tlenu w mieszance, którą nurek faktycznie wciąga do płuc przez usta i nos. Przy dobrej (szczelnej) masce ta wartość powinna być (ZTCP) na poziomie 90%. Zmniejszenie tej wartości następuje z powodu drobnych nieszczelności (niedopasowania) maski. Zaletą takiego zestawu jest duża prostota i jednocześnie możliwość podania osobie nieprzytomnej lub osłabionej i mającej kłopoty ze swobodnym oddychaniem (przez automat, jak w punkcie 1.

To są oczywiście tylko dwa z kilku sposobów podania tlenu.
UWAGA: Zawsze należy pamiętać, żeby sprawdzić na sobie działanie zestawu tlenowego, zwłaszcza jeśli podajemy osobie osłabionej lub nieprzytomnej.
Podanie niedziałającego zestawu może spowodować nawet uduszenie.

Najważniejsze, aby nurkowie wiedzieli, gdzie znajduje się zestaw tlenowy i umieli go używać. Niestety żyjemy w kraju, w którym taki tlen
zazwyczaj jest schowany w bagażniku, bo inaczej ktoś go podpierdoli ;-/

Data: 2011-07-28 21:12:56
Autor:
> [...]

zazwyczaj jest schowany w bagażniku, bo inaczej ktoś go podpierdoli ;-/

Mam półmaskę Maskpol, obejmuje nos i usta, ma wygodny system mocowania nie wymaga podtrzymywania. ma zawór wydechowy i membranę komunikacyjną. w złącze do filtra jest wkręcony 2 stopień AO strażackiego APS. pierwszy stopień albo Faser albo Draeger. Oba z szybko złączami. można zastosować podwodą nurkowy AO na powierzchni ratunkowy. koszt niewielki.
Wydatek średni może być także na poziomie 20l/ min lub mniej, ale różniczkowy jest powyżej 300l/min z małymi oporami oddechowymi. To teraz proste pytanie, nurek kaszle czy stałe dawkowanie zapewnia 100% tlenu w chwili brania głębokiego wdechu, po kaszlu ?
Odpowiedź NIE, wentylacja różniczkowa jest duża stały wydatek nie zapewnia 100%. AO na żądanie zapewnia 100%. Musiał by pokrywać maksymalną wentylację czyli około 300l/min, w pozostałym czasie to stanowiło by stratę. Której nie daje AO na żądanie.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-29 18:59:00
Autor: Włodek
Zestaw tlenowy

Użytkownik <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0sjco$onm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

To teraz proste pytanie, nurek kaszle czy stałe dawkowanie zapewnia 100% tlenu
w chwili brania głębokiego wdechu, po kaszlu ?

Rysiu, ależ oczywiście że tak. Trzeba tylko na taką okoliczność poprawnie skonfigurować układ inhalacji tlenem.
Ponieważ lubisz rozwiązania Mc Gaywera albo polskiego pomysłowego Dobromila z bajek albo A Słodowego to do tego potrzebujesz:
- maseczkę usta-nos z zaworkami,
- plaster medyczny,
- niewielka reklamówka,
- kawałek odpowiedniego wężyka,
- nożyczki z apteczki
Trochę inwencji i kilka minut prac ręcznych :-)

Ale zamiast tego skomplikowanego przedsięwzięcia można użyć taniej maseczki z workiem oddechowym np takiej: http://www.avionmedical.com/katalog/maski-- -- /maski-tlenowe-do-wysokiej-koncentracji-- --
lub takiej http://medicalonline.pl/p6800-maska-tlenowa-z-workiem-oddechowym.html

Czy dalej będziesz się upierał że sie nie da zapewnić wysokiej koncentracji tlenu prostymi i tanimi metodami nawet przy kaszlu?
Człowiek w spoczynku zużywa 6-8 l/min powietrza 25 l/min stałego przepływu to 3,5 x więcej niż faktyczne potrzeby osoby chorej i słabej.

Owe Twoje straszenie przepływem różniczkowym jest niczym innym jak chwilowym przepływem podczas oddechu. Zastosowanie rezerwuaru z "reklamówki" znakomicie wystarcza do tego aby nazbierało się tlenu ze stałego wypływu i oddało gaz gdy jest maks przepływ.
Proponuję każdemu pobawić się z inhalatorem tlenowym a sam się przekona jak znakomitym rozwiązaniem jest zwykła torba foliowa zwana rezerwuarem tlenu albo workiem oddechowym.

Ale jak ktoś ma mało kasy to zamiast 500 - 800 zł może wydać 200 zł i kupić np taki reduktor http://www.volksweld.pl/index.php?main_page=product_info&products_id=38 :-)
Też będzie działać.

Ale oczywiście jak kogoś stać to kupuje atestowany zestaw do tlenoterapii z CE EN i ma to co jest najlepsze w pięknym trwałym opakowaniu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl
tel. 501 109 697
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-07-29 19:07:44
Autor:
> [...]

- kawałek odpowiedniego wężyka,
- nożyczki z apteczki
Trochę inwencji i kilka minut prac ręcznych :-)

Jak pisałem mam dużo bardziej profesjonalną konstrukcję, Wacław nie miał zastrzeżeń do mojego zestawu.
[...]

Dajesz dane człowieka śpiącego zdrowego. Nurek zdrowy nie jest, więc wentylacja jest większa. Przy UCP mamy kaszel dlatego stosuje się leki do blokowania odruchu kaszlu. Jak zachowuje się worek przy bardzo szybkim zapotrzebowaniu klei się ? i blokuje odpływ.

Twoje straszenie przepływem różniczkowym jest niczym innym jak chwilowym przepływem podczas oddechu.

To inna nazwa nic innego.

Zastosowanie rezerwuaru z "reklamówki" znakomicie wystarcza do tego aby nazbierało się tlenu ze stałego wypływu i oddało gaz gdy jest maks przepływ.

Klejenie się przy wyjściu sprawdź, dla bardzo szybkich przepływów (równanie Bernouliego).
Proponuję każdemu pobawić się z inhalatorem tlenowym a sam się przekona jak znakomitym rozwiązaniem jest zwykła torba foliowa zwana rezerwuarem tlenu albo workiem oddechowym.

Proponuję AO, dwu stopniowy o stopniach rozdzielonych, jest trwały i dziurka się nie zrobi i można pogadać bo maska ma membranę komunikacyjna.
Ale jak ktoś woli prowizorki to zabraniał nie będę. Tyle że ma coś mało doskonałego, co łatwo osiągnąć nawet w bardzo małych nakładach. W zeszłym roku miałem nagrodę w konkursie, nikt nie dał rady prostemu problemowi to zgodnie z obietnicą AO dostał A.Sala.

Ale jak ktoś ma mało kasy to zamiast 500 - 800 zł może wydać 200 zł i kupić np taki reduktor http://www.volksweld.pl/index.php?main_page=product_info&products_id=38 :-)
Też będzie działać.

Odpowiednie AO dostaje się za darmo, mogę jeszcze 3 szt dostać wystarczy że się umówię i odbiorę. mogę też te po 50 zł zastosować po wymianie o-ringów za 12 zł mam AO w czystości tlenowej.

Ale oczywiście jak kogoś stać to kupuje atestowany zestaw do tlenoterapii z CE EN i ma to co jest najlepsze w pięknym trwałym opakowaniu.

To sobie odpowiedz dlaczego zestaw Wacława ma AO na żądanie i ten CMF.
Może nie warto partaniny uskuteczniać dla kaszlącego nurka, któremu trudno zapewnić tym sposobem stale 100% tlen. AO na żądanie bez najmniejszego problemu to zapewnia. Dodatkowo te Wacława maja szybką i prostą regulację oporów oddechowych. Mój ma tą regulację na 1 stopniu.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-30 00:02:02
Autor: Włodek
Zestaw tlenowy

Użytkownik <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0v0e0$hd4$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

Rysiu czy chorzy na np. rozedmę nie kaszlą w trakcie tlenoterapii?

Twoje straszenie przepływem różniczkowym jest niczym innym jak chwilowym

Ale kto ją tam rozumie jak różniczki to straszna i skomplikowana sprawa stawiająca włosy na głowie.
A tak chwilowy przepływ i wszystko jasne :-)
Po co komplikować proste sprawy?

[...]

Pewnie nie. Tylko tak tu sobie dyskutujemy o dupie Maryni :-)
[...]

Nie przeczę że jest to fajny zestaw Ale akurat nie o to chodziło w mojej odpowiedzi!
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl
tel. 501 109 697
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-07-29 19:24:13
Autor: krokodyl73
Zestaw tlenowy
Dnia 29-07-2011 o 18:59:00 Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Ale jak ktoś ma mało kasy to zamiast 500 - 800 zł może wydać 200 zł i  kupić np taki reduktor  http://www.volksweld.pl/index.php?main_page=product_info&products_id=38  :-)
Też będzie działać.

Jeszcze tylko przepuscic tlen przez jakas miske z woda,i juz jest Full  Serwis MEga Wypas z nawilzaniem:)Za pare zloty:)Pozdro Wlodku.

Data: 2011-07-30 13:26:32
Autor: Pszemol
Zestaw tlenowy
"Daniel Kowalski" <bountykiller@gazeta.pl> wrote in message news:4E31CC05.3000308gazeta.pl...
Najważniejsze, aby nurkowie wiedzieli, gdzie znajduje się zestaw tlenowy i umieli go używać. Niestety żyjemy w kraju, w którym taki tlen
zazwyczaj jest schowany w bagażniku, bo inaczej ktoś go podpierdoli ;-/

:-)) Rozbawiłeś mnie w tym momencie choć to nie powinno być śmieszne.

Data: 2011-07-28 21:05:00
Autor: Daniel Kowalski
Zestaw tlenowy "Manta"
W dniu 2011-07-28 21:02, Daniel Kowalski pisze:
[...]

Oczywiście miałem na myśli 25 litrów na minutę. Zestaw ma również wbudowany niewielki manometr. Działa w każdej pozycji, co jest zaletą w wypadku używania w stresie i niewygodnych warunkach.

Data: 2011-07-28 22:58:15
Autor: Daniel Kowalski
Zestaw tlenowy "Manta"
  poprzez
3000zł za zestaw Manty,

Zerknąłem na forum Wojtka i cena Manty po sprawdzeniu wynosi jednak 1500 PLN netto. Pozdro

Data: 2011-07-29 04:39:43
Autor: jacekplacek
Zestaw tlenowy
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
  poprzez
> 3000zł za zestaw Manty,

Zerknąłem na forum Wojtka i cena Manty po sprawdzeniu wynosi jednak 1500 PLN netto. Pozdro

:))) komedia, normalnie:) Ale najbardziej liczyłem, że chłopaki podadzą alternatywne rozwiązania i... nie przeliczyłem się :)

Data: 2011-07-29 10:45:50
Autor:
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a): >   poprzez

:))) komedia, normalnie:) Ale najbardziej liczyłem, że chłopaki podadzą alternatywne rozwiązania i... nie przeliczyłem się :)

Komedia to jest wtedy jak głupek instruktor mówi o sprawach których nie rozumie, lub nie sprawdzi.
Dawna cena zestawu  była wyższa, bo zawierała butlę. Teraz produkowane zestawy są bez butli, każdy może używać jaką chce, zestaw ma cenę netto 1500.
Możliwe że Wojciech Filip poda nową cenę, dowiedział się jak ona jest obecnie.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-29 15:24:34
Autor: jacekplacek
Zestaw tlenowy
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a): > Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a): > > >   poprzez

> [...]
są bez butli, każdy może używać jaką chce, zestaw ma cenę netto 1500.
Możliwe że Wojciech Filip poda nową cenę, dowiedział się jak ona jest

Podsumujmy:  - zestaw z butlą   = 3000zł
 - zestaw bez butli = 1500zł
 - różnica          = 1500zł
 - cena butli       = 1500zł
Dla ustalenia uwagi w divezone.pl :   - nowy twinset 2x12l z obejmami, manifoldem = 1920,61zł ( http://
tinyurl.com/3luq5gx )
 - nowa butla alu S80(ok.11l) = 825,62zł ( http://tinyurl.com/3feumvz )
Rysiu, jaka butla jest w zestawie Manty, że warto dać za nią 1500zł? Pozdrawia nie mający pojęcia, Jacek.

Data: 2011-07-29 19:15:24
Autor:
[...]

Butle były z Witkowice, były dużo tańsze.
Cena była niższa niż 3000 to pierwsza sprawa, druga Wojciech Filip dowiedział się jak jest obecna cena. W zestawie za 1500 masz 2 różne warianty podawania tlenu, butlę możesz stosować jaką chcesz: stal, aluminium, kompozyt, nawet takie za darmo (bez najmniejszego problemu kilka dostanę).
Ile kosztuje zestaw DAN ?
Masz zestaw DAN ?

pozdrawiam rc

--