Zestawienie mocy pobieranej przez CPU w spoczynku

Data: 2013-11-26 20:31:08
Autor: maniek
Zestawienie mocy pobieranej przez CPU w spoczynku
Zakładam, że wszelkie zestawienia parametrów procesorów podaj± moc pobieran± (gdzie dla AMD najczę¶ciej s± to moce 45W, 65W, 80W, 95W, 125W, aż do 220W) w największym stresie (?)
http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.aspx?pid=4672

Czyli np. kompresja 7z na wszystkich 6 rdzeniach, 100% mocy obliczeniowej całej wielordzeniowej jednostki (lub starszych 1-rdzeniowych) powoduje dopiero wygenerowanie takiej mocy?
Dobrze jest mieć mocn± jednostkę centraln± pod warunkiem, że nie wi±że się to ze zwiększonym poborem pr±du gdy nie ma stresu obliczeniowego, bo się człowiek za pr±d nie wypłaci ;)
Czyli wł±czony komp i sobie "chodzi" na luzie i jak to się będzie miało z poborem pr±du w tym "lekkim" stanie.

Poszukuję więc zestawienia gdzie podane s± moce "spoczynkowe"
Wł±czyli¶my PC, załadował się system i tyle.
Jakie wtedy s± pobory mocy dla procesorów.
Żeby się nie okazało, że 2 rdzeniowa jednostka pobierze 3x mniej pr±du niż 6 rdzeniowa w tej samej technologii.
Bo jeżeli s± to kosmetyczne sprawy gdzie nieobci±żona jednostka 8 rdzeniowa pobiera np. 15% więcej energii względem jednostki 2 rdzeniowej obsadzonej takimi samymi rdzeniami.
Jak to w praktyce wygl±da?
Bo jeżeli jest to góra na¶cie procent  więcej mocy pobieranej (w zestawieniu 2 rdzenie 6 rdzeni, 8 rdzeni) to nie ma o co szumu czynić i od razu można pchać się w jednostkę 6 rdzeniow± aby raz na miesi±c szybciej sobie x264 skompresować :)
Bo nie chodzi też o to aby w stanie bezstresowo¶ci dla CPU mieć wielki grzejnik z niego w pokoju i z licznika energii wiatrak.

Data: 2013-11-27 11:45:26
Autor: ToMasz
Zestawienie mocy pobieranej przez CPU w spoczynku
Poszukuję więc zestawienia gdzie podane s± moce "spoczynkowe"
Wł±czyli¶my PC, załadował się system i tyle.
Obawiam się że to może Ci powiedzieć tylko składacz komputerów. Ja mogę Ci powiedzieć że stare athlony bior± mało pr±du w spoczynku. Tzn w takim spoczynku że komputer ma załadowany system i czeka. wtedy na boxowych radiatorach wentylatory przestaj± się obracać. Amd athlon 64 i to samo w wersji dwu rdzeniowej.
ToMasz
ps
Teraz piszę list i widzę ze wentylator co kilkana¶cie sekund obraca się ze 3 razy i zatrzymuje. Może tak jest sprawdzane czy wszystko jest OK z chłodzeniem?

CPU(s):                2
ID producenta:         AuthenticAMD
Rodzina CPU:           15
Model:                 107
Wersja:                2

Data: 2013-11-27 12:52:47
Autor: qwerty
Zestawienie mocy pobieranej przez CPU w spoczynku
Użytkownik "maniek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5294f6f8$0$28140$c3e8da3$43363561@news.astraweb.com...
Czyli np. kompresja 7z na wszystkich 6 rdzeniach, 100% mocy obliczeniowej całej wielordzeniowej jednostki (lub starszych 1-rdzeniowych) powoduje dopiero wygenerowanie takiej mocy?

Nie.

Czyli wł±czony komp i sobie "chodzi" na luzie i jak to się będzie miało z poborem pr±du w tym "lekkim" stanie.

Jeżeli tranzystory nie zmieniaj± swojego stanu logicznego to jaka jest wykonywana praca?

Poszukuję więc zestawienia gdzie podane s± moce "spoczynkowe"

0W

Wł±czyli¶my PC, załadował się system i tyle.

Zależy jaki system, jaki procesor, jaka płyta główna itp. Za dużo zmiennych.

Data: 2013-11-28 11:53:08
Autor: Radosław Sokół
Zestawienie mocy pobieranej przez CPU w spoczynku
W dniu 27.11.2013 12:52, qwerty pisze:
JeĹĽeli tranzystory nie zmieniajÄ… swojego stanu logicznego to jaka jest wykonywana praca?

Upływ przez podłoże. Zapobiegają temu tylko głębsze stany C lub S.

0W

Ponad 0 W.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2013-11-28 11:55:58
Autor: Radosław Sokół
Zestawienie mocy pobieranej przez CPU w spoczynku
W dniu 26.11.2013 20:31, maniek pisze:
Poszukuję więc zestawienia gdzie podane są moce "spoczynkowe"

Byle lepsza recenzja procesorĂłw np. na AnandTech -- podajÄ…
dla różnych procesorów moc pobieraną przez *zestaw* w spo-
czynku/bezczynności. Ale weź pod uwagę, że bardzo dużo zale-
ży tutaj od konfiguracji całego zestawu, między innymi od
płyty głównej i pamięci (bo resztę można najczęściej prze-
kładać między wszystkimi analizowanymi zestawami).

Same moce spoczynkowe procesorĂłw w konkretnych stanach C/S
znajdziesz w oficjalnych PDFach z dokumentacjÄ… u Intela/AMD,
ale nie wszystkie zawsze są publicznie dostępne. Inna sprawa,
że Ciebie interesuje bezczynność OS, a nie procesora, a to są
dwie różne rzeczy, no i nie możesz ignorować właśnie reszty
zestawu -- a to głównie ta reszta zużywa energię w bezczynno-
ści.

Data: 2013-11-28 12:48:25
Autor: robot
W dniu 2013-11-28 11:55, Radosław Sokół pisze:
[...]

Widziałem, że ktoś mierzył prąd pobierany przez sam procesor
wpinając miernik (nie pamiętam jaki) pomiędzy wejście zasilnia
procesora na płycie a zasilacz.

Czy takie mierzenie ma sens?
Czy procesor pobiera prąd tylko z tego wejścia, czy też z innych
obwodów na płycie?

--
pozdro

Zestawienie mocy pobieranej przez CPU w spoczynku