Zestrzelenie An-2

Data: 2009-04-14 10:08:52
Autor: Roman
Zestrzelenie An-2
Sytuację z 1975 roku przypomina czeski dziennik a zanim tvn24

http://www.tvn24.pl/-1,1595417,0,1,czeska-gazeta-zestrzelilismy-polski-samolot,wiadomosc.html

Data: 2009-04-14 10:14:07
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 10:08:52 +0200
"Roman" <ar.wozniak@neostrada.pl> wrote:

Sytuację z 1975 roku przypomina czeski dziennik a zanim tvn24

http://www.tvn24.pl/-1,1595417,0,1,czeska-gazeta-zestrzelilismy-polski-samolot,wiadomosc.html

I zastanawiające jest tylko czy warto było uciekać.

A pilotów wojskowych którzy uciekli i próbowali uciec
to już w ogóle nie rozumiem...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-14 12:15:32
Autor: stabillo
Zestrzelenie An-2

Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20090414101407.9c3899e4.sqeebinternet.community...
On Tue, 14 Apr 2009 10:08:52 +0200
"Roman" <ar.wozniak@neostrada.pl> wrote:

I zastanawiające jest tylko czy warto było uciekać.

A pilotów wojskowych którzy uciekli i próbowali uciec
to już w ogóle nie rozumiem...

ale czego nie rozumiesz? ile masz lat? Ile lat spedzieles w komunie?

Data: 2009-04-14 13:47:08
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 12:15:32 +0200
"stabillo" <casio0@onet.eu> wrote:

>A pilotĂłw wojskowych ktĂłrzy uciekli i prĂłbowali uciec
>to juĹź w ogĂłle nie rozumiem...

ale czego nie rozumiesz? ile masz lat? Ile lat spedzieles w komunie?

Nie spędziłem ani roku, dlatego nie krytykuje tylko mówie, że nie rozumiem.
Żołnierzy, bo łamali przysięge wojskową. A cywili bo ryzykowali własne
życie. Jak to było? LOT - Landing on Tempelhoff?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-14 13:08:08
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
Sqeeb wrote:
[...]

Zatem chociaz najpierw poczytaj na ten temat:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Komunizm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Totalitaryzm
(ewentualnie przejedz sie do Chin).

Czy mam rozumiec, ze w zwiazku z "przysiega wojskowa" chinski zolnierz ktoremu udaloby sie jakos zbiec z armii chinskiej i nie wykonac "jakis tam" rozkazow w Tybecie zasluguje u Ciebie na potepienie?

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-04-14 12:27:34
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 13:08:08 +0100, adarek07
<adarek07@gmail.com> wrote:
Sqeeb wrote:
[...]

A może nie pieprzmy jak jakiś IPN? Ja zdążyłem trochę pożyć w tym
"komunizmie" i "totolitaryzmie" więc coś o tym wiem (w odróżnieniu od
dwudziestolatków z Wikipedii). Nie żeby było różowo, ale doprawdy życie nie
było tak beznadziejne żeby przeciętny Polak musiał spierdalać zakosami przy
pomocy porwanego samolotu.

[...]
Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-14 14:04:37
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
Paweł Pluta wrote:
[...]

To o dwudziestolatkach z wiki to chyba do mnie ;)
No wiec nie trafiles! A wiki cytuje bo sporo skondensowanej wiedzy dla 20latkow tam jest - poczytaj (albo popros mame ;).

Tez troche przezylem w tym systemie i mialem okazje stawac z matka w wielogodzinnych kolejkach za miesem (i innymi unikatowymi dobrami ;), mialem tez okazje maszerowac w pochodzie pierwszomajowym (chociaz nie mialem na to zadnej ochoty)...

Faktem jest tez, ze kazdy kto sie przed wladza "sklonil" i siedzial na d... duzo nie grozilo (mial raczej spokojne kolejkowo-wegetacyjne zycie ale po d... go raczej nikt nie kopal). Zatem _przecietny_ spier.. nie musial. A Ci co spier... - trzebaby kazdy przypadek rozponac i dopiero ocenic - a niestety historia jest taka, ze motywow do spier... z tego "niebeznadziejnego" kraju bylo naprawde sporo.

I naprawde ciesze sie, ze byli ludzie, ktorzy mysleli inaczej niz Ty!

Odnosnie Kuklinskiego i Walesy - mam zdecydowanie za malo informacji by ich oceniac (zwlaszcza Kuklinskiego).

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-04-14 14:33:49
Autor: CeSaR
Zestrzelenie An-2
[...]

Przeciętny pewnie nie. Ale z drugiej strony wyobraź sobie siebie, podejmującego decyzję o pozostawieniu w domu rodziny i o ucieczce "na zachód".
Chyba nie zrobiłbyś tego z błahej przyczyny?

Data: 2009-04-14 12:53:28
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 14:33:49 +0200, CeSaR
<adres@mail.com> wrote:
[...]

Ty się nie pytaj z jakiej przyczyny ja bym to zrobił, Ty się pytaj z jakich
przyczyn ogólnie ludzie robią takie rzeczy. W rodzaju zostawiania dzieci w
Polsce i jazdy na zmywak do Irlandii. Chociaż niby wolność, jest, demokracja
i wogle. Zwłaszcza wogle.

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-14 15:11:39
Autor: CeSaR
Zestrzelenie An-2
[...]

Ale rozróżniasz dwa modele?
Pierwszy: spieprzam "na zachód" samolotem porwanym/kradzionym/wojskowym/samoróbką (niepotrzebne skreślić) i zostawiam rodzinę której już pewnie nie zobaczę bo ani oni nie mają szans na wyjazd ani ja na powrót
Drugi: jadę do Irlandii na zmywak okazją/autobusem rejsowym/samolotem (żeby nie było OT :-))
i jak mi się noga powinie to wracam choćby na piechotę (wiem, z Irlandii trzeba trochę wpław) a jak mi się uda to zostaję i rodzinka do mnie dołącza?

Data: 2009-04-14 13:21:59
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 15:11:39 +0200, CeSaR
<adres@mail.com> wrote:
[...]

Tym gorzej oceniam kolesia co ucieka sam, zostawiając rodzinę w rękach
oprawców, którzy przecież zdepczą ich i wyślą na Syberię. W końcu jak
totalitaryzm, to totalitaryzm, nieprawdaż? Jak się uciekinier bał o życie, to powinien się chyba bać też o życie
rodziny, nie? A jak mu chodziło tylko o kwestie materialne...

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-14 14:59:14
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
Paweł Pluta wrote:
[...]

Pawle,

Czy naprawde uwazasz, zo to takie proste "uciekam bo mnie tutaj po d... kopia... A rodzina? A dadza se rade..."???

Pawel, ile ty masz lat? Te twoje rozwazania na tak trudne tematy i wydawanie osodow "z rekawa" w sprawach jakich nigdy bym sie nie odwazyl nikogo ocenic pokazuja mi mentalnosc chlopca mniej rozwinietego emocjonalnie niz moj syn!

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-04-14 15:55:21
Autor: CeSaR
Zestrzelenie An-2
[...]

Łatwo oceniać. Łatwo się w ocenie pomylić.

Data: 2009-04-15 07:35:16
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 15:55:21 +0200, CeSaR
<adres@mail.com> wrote:
[...]

Dlaczego więc Ty, najwyraźniej, oceniasz go? :-> Co z tego że pozytywnie,
ocena jest ocena.

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-15 10:49:40
Autor: CeSaR
Zestrzelenie An-2
Dlaczego więc Ty, najwyraźniej, oceniasz go? :-> Co z tego że pozytywnie,
ocena jest ocena.

Cytat poproszę. Nikogo nie oceniam. Zastanawiam się, jakie motywy mogłyby człowieka popchnąć do takiego kroku jak porwanie samolotu i ucieczka nim za granicę.
Przypominam od czego zaczęła się dyskusja.

Data: 2009-04-16 13:02:05
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Wed, 15 Apr 2009 10:49:40 +0200, CeSaR
<adres@mail.com> wrote:
[...]

A to przepraszam, zapędziłem się z interpretacją.

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-14 21:49:45
Autor: freewolny
Zestrzelenie An-2

Użytkownik "Paweł Pluta" <ppawel@chlor.kofeina.net> napisał w wiadomości news:slrngu93fn.ir9.ppawelchlor.kofeina.net...
[...]

Czy ktoś Ci kiedyś odebrał wszystko? Pisząc wszystko mam na myśli naprawdę wszystko. Łącznie z nadzieją.

Damian

Data: 2009-04-15 07:34:13
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 21:49:45 +0200, freewolny
<dnogiec_usun_@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jakie, kurna, "wszystko" odebrali gościom, którzy mogli sobie latać
samolotami, co istotnie nie było wówczas hobby dla każdego Kowalskiego, hę?
Kolega aby też nie z tych wychowanych na opowieściach o farbkach dla dzieci
w odcieniach szarości, bo za komuny to kolorów nie było?

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-15 13:11:38
Autor: freewolny
Zestrzelenie An-2

Użytkownik "Paweł Pluta" <ppawel@chlor.kofeina.net> napisał w wiadomości news:slrngub3fl.en6.ppawelchlor.kofeina.net...
[...]

Wydaje mi się, że w przeciwieństwie do Ciebie bazuję na autentycznych historiach znajomych moich rodziców.

http://www.nurkowski.net/prasa/wiatr_od_radzieckiej.htm

Pozdrawiam

Damian

Data: 2009-04-16 13:07:11
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Wed, 15 Apr 2009 13:11:38 +0200, freewolny
[...]

No przeczytałem. I co właściwie ma z tego wyniknąć? Że jednak te farbki były
tylko w dwunastu odcieniach szarości?

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-16 23:52:48
Autor: freewolny
Zestrzelenie An-2

Użytkownik "Paweł Pluta" <ppawel@chlor.kofeina.net> napisał w wiadomości news:slrnguebbv.f3j.ppawelchlor.kofeina.net...

Ty po protu nie wiesz co oznaczało zostać zwolnionym z wojska z przyczyn politycznych w tamtych czasach. Powinno się chyba napisać specjalny słownik dla młodzieży z wytłumaczeniem haseł z tamtej epoki.

Damian

Data: 2009-04-17 09:13:14
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
On Thu, 16 Apr 2009 23:52:48 +0200
[...]

No to napiszcie. Niech ktoś sie podzieli swoimi 'hasłami' a nie tylko
pytacie 'ile czasu żyłeśw prl?'.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-21 13:29:46
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Thu, 16 Apr 2009 23:52:48 +0200, freewolny
[...]

Jak ja to często słyszę... Zamiast argumentu - "ty po prostu nie wiesz".

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-21 20:03:48
Autor: Marex
Zestrzelenie An-2
Paweł Pluta <ppawel@chlor.kofeina.net> napisał(a):
> [...]

Jak ja to często słyszę... Zamiast argumentu - "ty po prostu nie wiesz".

   tzn. co często słyszysz...? i zamiast czego..?

Data: 2009-04-19 07:42:00
Autor: Andrzej
Zestrzelenie An-2
Użytkownik "Paweł Pluta" <ppawel@chlor.kofeina.net> napisał w wiadomości news:slrngub3fl.en6.ppawelchlor.kofeina.net...

A tak z ciekawości - kolega Paweł był/jest może członkiem PZPR/SLD/ZSL?
Bo to co piszesz tak mi jakoś czerwono jedzie. Czerwony był za komuny którą pamiętam (czyli dość późnej) jedynym dostępnym bez ograniczeń kolorem. Wszystkie inne były nieosiągalne, reglamentowane, lub dostępne po całonocnym staniu w kolejce. Dzieci miały trochę lepiej, bo miały nieco bladawych kolorków "zdziełano w CCCP" w ramach szkolnej indoktrynacji, a rodzice stawali na glowie, żeby im jeszcze trochę wykukać. I na dodatek był cały sztab tych, którzy starali się nam wmówić, że powinniśmy być za to wdzięczni.

--
Pozdrv!
Andrzej - bezpartyjny do dziś, co raczej się nie zmieni

Data: 2009-04-14 14:37:23
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
"CeSaR" <adres@mail.com> wrote:

Przeciętny pewnie nie. Ale z drugiej strony wyobraź sobie siebie, podejmującego decyzję o pozostawieniu w domu rodziny i o ucieczce "na zachód".
Chyba nie zrobiłbyś tego z błahej przyczyny?

Egoizm?
Nie jeden tak zostawił matke z dziećmi w 'totalitarnym reżimie' i nie
tylko w Polsce.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-14 14:09:51
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
Sqeeb wrote:
Egoizm?
Nie jeden tak zostawił matke z dziećmi w 'totalitarnym reżimie' i nie
tylko w Polsce.

Masz racje. To jest egoizm. Moznabylo przeciez siedziec w tym czasie pierdlu i zbierac zeby z posadzki...

Data: 2009-04-14 13:23:18
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 14:09:51 +0100, adarek07
<adarek07@gmail.com> wrote:
Sqeeb wrote:
[...]

Jak ktoś lubił...
Ale to nie było obowiązkowe. Mało tego, trzeba było się jednak dość aktywnie
przyłożyć żeby zasłużyć na takie atrakcje. Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-14 14:49:10
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
<adarek07@gmail.com> wrote:
Sqeeb wrote:
[...]

Wybacz ale "te atrakcje" to byly przestepstwa i bestialstwa wykonywane w imie "prawa"!
Skoro dla Ciebie to jedynie "nie bylo rozowo"... Smutne to...

Data: 2009-04-15 07:38:15
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
<adarek07@gmail.com> wrote:
Sqeeb wrote:
[...]

Jak poszukać to dzisiaj też znajdziesz zdarzenia, które za dwadzieścia lat
będzie można przedstawiać jako przejawy przestępstw i bestialstw słusznie
minionych początkowych lat XXI wieku. I bez trudu wyszkolisz ludzi w
przekonaniu że było beznadziejnie, miliony ludzi uciekały z kraju, brud,
smród, ubóstwo i farby dla dzieci tylko szare. Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-15 09:03:16
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
Paweł Pluta wrote:
[...]

Pawle, i to jest chyba wlasnie problem. "Ktos" Cie wyszkolil, ze nie bylo rozowo - i powtarzasz sobie jak mantre. Ja to znam - bo widzialem.

A Ty za wszelka cene starasz sie relatywizowac miniona rzeczywistosc. Wiedz wiec, ze takie dzialanie jest bardzo zle i szkodliwe - a "Narod ktory nie pamieta wlasnej historii skazany jest by ja powtorzyc"!

"Jak poszukać to dzisiaj też znajdziesz zdarzenia, które za dwadzieścia lat będzie można przedstawiać jako przejawy przestępstw i bestialstw słusznie minionych początkowych lat XXI wieku" - wskaz je najpierw - a pozniej powoluj sie na fakt a nie domniemanie, ze taki fakt moze i daloby sie znalezc...

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-04-15 08:43:44
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Wed, 15 Apr 2009 09:03:16 +0100, adarek07
<adarek07@gmail.com> wrote:
Paweł Pluta wrote:
[...]

Kluska, działalność Ziobry, Ojciec Dyrektor, emigracja dwóch milionów ludzi,
kompletnie schrzaniona sprawa PGRów, wejście do Unii, wprowadzenie euro - do
wyboru, że za późno, że za wcześnie, że czemu nie wprowadzili. Beznadziejne
życie na osiedlach, które musiały się grodzić, żeby nie spalili ich
zdziczali bezrobotni, nędzna żywność w hipermarketach wysysających pieniądze
za granicę...

Stary, nie mamy pojęcia co i jak się będzie działo w Polsce za ćwierć wieku,
ale jeżeli ktoś będzie chciał wykazać, że dopiero w 2030 roku jest dobrze, a
przedtem był okres błędów i wypaczeń to zrobi to bez trudu dobierając sobie
przykłady z tej listy, dorzuci parę innych, ówczesna redaktor Olejnik będzie
zadawać ówczesnemu Kurtyce pytania czy już coś jest robione w sprawie
rozliczenia sprawców zatuszowanych zbrodni z lat 2000-2015... A ludzie będą
się cieszyć jak dzicy że wreszcie żyją w normalnych czasach, a nie w takim
średniowieczu jak ich rodzice, którzy tylko dlatego mówią dobrze o tym
okresie, że mają sentyment do własnej młodości.

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-15 10:09:47
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
<adarek07@gmail.com> wrote:
Paweł Pluta wrote:
[...]

Wezmy dla przykladu "emigracja dwoch milionow ludzi". Czy dostrzegasz jakas roznice pomiedzy dobrowolna emigracje z lat obecnych (i co ciekawe - mozna wrocic z tej emigracji) z emigracja zydow z roku 1968?

Pawle, mysle, ze naprawde nie masz bladego pojecia jak bylo albo byles ewentualnie po "tej drugiej stronie" - bo znalem tez paru np. z ZOMO i MO i oni faktycznie twierdza "no luksus nie byl ale dalo sie zyc"...

OK. Mysle, ze ze wzgledu na charakter grupy (lotnictwo) nalezy zakonczyc ten historyczny watek tutaj. Nie widze dalszego sensu dyskutowania z Toba jako, ze wg mnie nie wiesz o czym piszesz (porownanie torturowania i mordowania ludzi do dzialalnosci Ziobry albo Rydzyka - zaczyna byc niesmacznie i mysle, ze np. rodziny ofiar z Wujka moglyby Ci to lepiej wytlumaczyc).

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-04-15 11:16:22
Autor: CeSaR
Zestrzelenie An-2
[...]

Wiesz, zaraz może się okazać że ci w Wujku strajkowali i władza musiała działać tak jak działała w celu przywrócenia porządku i ładu.... A że wjechała czołgami... Może w Gazach paliffko się skończyło
Lepiej jako przykład podać strzelanie do ludzi wysiadających z pociągu i idących do pracy w Trójmieście.
Ale faktycznie - wątek od samolotu się zaczął ale teraz już jest maksymalnie offtopiczny.

Data: 2009-04-16 13:01:45
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Wed, 15 Apr 2009 10:09:47 +0100, adarek07
<adarek07@gmail.com> wrote:
Paweł Pluta wrote:
On Wed, 15 Apr 2009 09:03:16 +0100, adarek07
<adarek07@gmail.com> wrote:
Paweł Pluta wrote:
[..]
[...]

Ależ dostrzegam, ale czy za dwadzieścia lat będą dostrzegać? Popatrz sam co
robisz: wrzucasz do jednego worka emigrację wymuszoną, jak w 68, emigrację
ekonomiczną (zapewne największą), emigrację z przyczyn ideologicznych i
emigrację w ucieczce przed realnym zagrożeniem (przynajmniej od Gierka już
zupełnie śladową). I co, skoro Ty się nie rozdrabniasz, to czemu za ćwierć
wieku ktoś miałby się przejmować czemu te dwa miliony wyjechały? Kraj był
beznadziejny, ludzie żyli nędznie, farby dla dzieci były tylko szare, no to
wyjechały; jakie to szczęście że Polska w 2035 nie jest już taka straszna
jak ta nieludzka ziemia z 2009.

[...]
[...]

Rydzyk Rydzykiem, ale z tym odrzucaniem analogii między Ziobrą urządzajacym
sobie pokazówki kosztem choćby tego chirurga, a pokazowymi procesami
politycznymi sprzed kilkudziesięciu lat, no ja bym z tym odrzucaniem
analogii był ostrożniejszy. A już na pewno w kontekście "co za ćwierć wieku
będą o tym ludzie wiedzieć".

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-14 16:38:30
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2

Sqeeb wrote:
> [...]
> tylko w Polsce.
> Masz racje. To jest egoizm. Moznabylo przeciez siedziec w tym czasie pierdlu i zbierac zeby z posadzki...

Hym.
Jesteś sobie na wysokim wojskowym stanowisku.
Piniondze, znajomości, mieszkanie służbowe.
Nie podoba Ci się ta rzeczywistość, bo kazano Ci wydać swoim
żołnierzom rozkaz strzelania do górników.
Uciekasz porwanym mig-21.
Po drugiej stronie żelaznej kurtyny czeka Cie chwała i
agenci kontrwywiadu wojskowego wypytujący o wszystko co
wiesz i o czym w życiu nie słyszałeś.
W Polsce zostawiłeś żonę, dzieci.
Zostałeś mianowany oficerem US Army.
Dostałeś dom, samochod, posadke, piniondze...
Nową żone też można znaleźć i dzieci zmajstrować.

Zmieniło się coś? Poza tym że Cie w gazetach
opisują, a w rodzimym kraju wydano na Ciebie
wyrok śmierci?

No to jaki był sens uciekania?

Nie lepiej zostać na miejscu i coś działać?

A co do An-2 z pierwszego posta - ile to to poleci?
250km/h? Sądził że go radar nie wyłapie?
Osierocił dzieci, zostawił żonę, no może nie miał rodziny
i mu było wszystko jedno. No to naraził aeroklub na nieprzyjemności.
Czy tam inną instytucję do której należał ten antoś.

Przecież to istne samobójstwo. Udało się to komukolwiek?

Ucieczka to zawsze najprostsze wyjście.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-14 16:44:15
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2

Sqeeb wrote:
[...]

Lepiej zostac. Tylko dalszy bieg wypadkow moglby wygladac tak:
- wydajesz taki rozkaz - gina gornicy,
- odmawiasz wydania takiego rozkazu i ktos wydaje go za Ciebie a Ty albo do wiezienia za niewykonanie rozkazu albo bardziej przewrotnie idziesz do wiezienia (po "sprawiedliwym" procesie oczywiscie) za wydanie rozkazu nakazujacego mordowanie niewinnych ;)

Ale opowiastke jako przyklad dales dobra. Ich wybory (tych co uciekali i zostawiali rodziny) nie byly czarno-biale... Latwo jest oceniac kogos piszac "ucieczka to zawsze najprostrze wyjscie"...

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-04-14 19:51:27
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 16:44:15 +0100
[...]

No na pewno to nie były wszystkie za i przeciw, ani nie było
to takie proste jak napisałem. Żeby sie zdecydować na tak
desperacki krok musi sie zdarzyć większa 'kumulacja' a
to co napisałem to tylko powierzchowne skutki.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-15 07:25:08
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2

Sqeeb wrote:
> [...]

Piniondze, znajomości, mieszkanie służbowe.
Nie podoba Ci się ta rzeczywistość, bo kazano Ci wydać swoim
żołnierzom rozkaz strzelania do górników.

Eee... wydają rozkaz strzelania do górników z myśliwców? Może trochę
ograniczmy zakres absurdu, co?

[...]
Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-14 14:42:59
Autor: Grzegorz
Zestrzelenie An-2
Hello CeSaR !:
[...]

Ja znam paru, którzy uciekli, bynajmniej nie z przyczyn materialnych. I wiem tylko jedno - to niełatwa decyzja. I cieszę się, że ani ja ani nikt z moich bliskich uciekać nie musiał ...

A Sqeeb - może lepiej żeby jednak przygryzł sobie palca przed wysyłką maila ;-) !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-04-14 14:46:44
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 14:42:59 +0200
Grzegorz <bzdura@brakmaila.com> wrote:

A Sqeeb - może lepiej żeby jednak przygryzł sobie palca przed wysyłką maila ;-) !

Postaram sie.
Ale tym pierwszym postem i tak chodziło mi głównie o moralność
takiego generała LWP który spiżył do USA i opowiedział im co wiedział.

Nie ja zacząłem sfare o to czy w Polsce było lepiej czy gorzej wtedy
czy teraz.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-14 14:22:24
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
[...]

W Polsce nie było komunizmu tylko socjalizm, a Polak to nie Chińczyk.
Tak, mordowano, inwigilowano, cenzurowano prase, ja tego nie neguje.

Tylko dla mnie taki Kukliński wcale nie był bohaterem. Wałęsa też nie.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-14 13:36:29
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
Sqeeb wrote:
[...]

Maly cytat z Wiki:
"Demokracja ludowa (demokracja socjalistyczna) – określenie używane w stosunku do państw zależnych od Związku Radzieckiego i Chin po II wojnie światowej. Jest to formuła dyktatury partii komunistycznej przy zachowaniu fasady instytucji formalnej demokracji parlamentarnej.

Oficjalnie władzę miał sprawować lud jako suweren, ale w rzeczywistości rządziła w sposób autorytarny lub totalitarny monopartia (np. w Polsce PZPR) (...)"

Ale wracajac do tematu. Napisz prosze jaka jest Twoja opinia o zolnierzu chinskim o ktorego pytalem w poprzednim poscie?

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-04-14 12:55:38
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 13:36:29 +0100, adarek07
<adarek07@gmail.com> wrote:
Sqeeb wrote:
[...]

Tak naprawdę to pytanie o żołnierza chińskiego jest o tyle głupie, że na
100% NIKT z tu obecnych nie ma bladego pojęcia jaka jest naprawdę sytuacja w
Tybecie. Nie, oficjalna linia TVN, Wyborczej, Dziennika i Wiadomości po
dobranocce to nie jest miarodajne źródło.

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-14 14:07:13
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
Paweł Pluta wrote:
[...]

Dlatego nie ogladam Polskiej telewizji... I pisz raczej tylko za siebie, "ze nie masz pojecia"...

Data: 2009-04-14 13:24:51
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 14:07:13 +0100, adarek07
<adarek07@gmail.com> wrote:
Paweł Pluta wrote:
[...]

Bywasz w Tybecie? Regularnie? Mieszkałeś tam tak z parę miesięcy? U różnych
ludzi? U Chińczyków też? Przypuszczam że wątpię.

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-14 14:52:07
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
Paweł Pluta wrote:
Bywasz w Tybecie? Regularnie? Mieszkałeś tam tak z parę miesięcy? U różnych
ludzi? U Chińczyków też? Przypuszczam że wątpię.

Paweł Pluta

Rozumiem, ze wszelka wiedze o swiecie czerpiesz jedynie z tego co zobaczysz na wlasne oczy. Prasa i telewizja klamie, w komunizmie co najwyzej "nie bylo rozowo" itd...

Naprawde fajny ten Twoj swiat (taki bez wojen, glodu i innych dziwnych "atrakcji" na ktore trzeba najpierw "zasluzyc").

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-04-15 07:31:40
Autor: Paweł Pluta
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 14:52:07 +0100, adarek07
<adarek07@gmail.com> wrote:
Paweł Pluta wrote:
[...]

A co, lepiej wiedzę o świecie bezkrytycznie brać z obiektywnych stron WWW
prowadzonych przez różne Wolne Tybety, UCK, i OWP?

[...]

Paweł Pluta

--

 -.-. -- .. . -- ..- -- -- - -- ... ... . -. -. .. . -- -  -.. .-- . -- - .-- .. .- -.. .- -- - -.. -... .. -- - .-.

Data: 2009-04-15 08:53:32
Autor: adarek07
Zestrzelenie An-2
<adarek07@gmail.com> wrote:
Paweł Pluta wrote:
[...]

Pawle, masz jakas dziwna tendencje do popadania w skrajnosci. Ale wyjasnie skoro nie rozumiesz. Nie nalezy brac zadych informacji bezkrytycznie. Trzeba posilkowac sie kilkoma - a wlasciwie to maksymalna dostepna iloscia zrodel informacji i na ich podstawie wyrobic sobie _wlasne_ zdanie.

Pozdr,
Darek.

Data: 2009-04-14 14:43:16
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 13:36:29 +0100
adarek07 <adarek07@gmail.com> wrote:

Ale wracajac do tematu. Napisz prosze jaka jest Twoja opinia o zolnierzu chinskim o ktorego pytalem w poprzednim poscie?

Już Ci napisałem, że Polska to nie Chiny. Nie będe się wypowiadał na temat
o którym nie mam pojęcia(Chiny).

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-15 17:34:31
Autor: JJR
Zestrzelenie An-2
Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał
Już Ci napisałem, że Polska to nie Chiny. Nie będe się wypowiadał na temat
o którym nie mam pojęcia(Chiny).

W takim razie byłoby lepiej gdybyś był konsekwentny i nie wypowiadał się tak stanowczo o życiu w poprzednim ustroju, które - tak jak Chiny - najwyraźniej znasz tylko z mediów.

--
pzdr,
Jędrzej

Na początku był chaos. Od tamtej pory entropia rośnie.

Data: 2009-04-15 18:04:11
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
On Wed, 15 Apr 2009 17:34:31 +0200
"JJR" <jaxa@uni.wroc.ANTYSPAM.pl> wrote:

W takim razie byłoby lepiej gdybyś był konsekwentny i nie wypowiadał się tak stanowczo o życiu w poprzednim ustroju, które - tak jak Chiny - najwyraźniej znasz tylko z mediów.

Wyobraź sobie że mam dziadków, wujków i rodziców z poprzedniego ustroju.
Poza tym mase książek, artykułów i innych rzeczy na w/w temat(PRL).

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-15 20:59:22
Autor: JJR
Zestrzelenie An-2
[...]

Wyobraź sobie że wiem, iż nie jesteś z Księżyca. Tylko że to niczego nie zmienia - o Chinach też jest masa książek, artykułów i innych rzeczy, co nalezało wykazać.

Po prostu rozsądni ludzie bardzo ostrożnie podchodzą do wydawania kategorycznych sądów o rzeczach, które znają z drugiej ręki.

--
pzdr,
Jędrzej

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't.

Data: 2009-04-14 14:31:26
Autor: CeSaR
Zestrzelenie An-2
Tylko dla mnie taki Kukliński wcale nie był bohaterem. Wałęsa też nie.

Żyłem i mieszkałem w komunie, pamiętam co robili moi rodzice, pamiętam jak się żyło i mieszkało, co było ważne a o czym się myślało jak o bajkach zza siedmiu gór i siedmiu mórz. I mimo wszystko wiem o dużo za mało żeby powiedzieć czy Kukliński i Wałęsa byli bohaterami czy nie.
Dziękuję Bogu, że żadne z moich rodziców nie musiało podejmować dziwnych moralnie wyborów będąc na przykład w służbach mundurowych w okresie stanu wojennego. Mam znajomych, którzy wtedy byli w wojsku - uwierz, że nie chciałbyś zamienić się z nimi miejscami.
Więc proponuję jednak powściągnąć się trochę w ocenach.

Data: 2009-04-14 14:17:27
Autor: PL(N)umber_One
Zestrzelenie An-2
Witam
Ten artykuł w Mlada Fronta Dnes to dobry gest. Może warto go odwzajemnić. Myślę o wydarzeniu, o którym pisałem już na forum, szukając informacji.
30 czerwca 1959 roku, w miejscowości Lisów (gm. Promna, pow. Białobrzegi nad Pilicą, woj. Mazowieckie) rozbił się czechosłowacki samolot z 3 osobową załogą. 2 członków załogi zginęło, 1 katastofę przeżył. W zniszczonym zabudowaniu wiejskim zginęła kobieta i dziecko. Na podstawie relacji (jedyne niestety  dostępne źródło), była to "uciekająca" wojskowa maszyna, zestrzelona nad Polską przez myśliwce z pobliskiego pułku w nowym Mieście nad Pilicą. Katastrofa była faktem, to pewne. Nigdzie nie można jednak znależć żadnych informacji. Może czas to zmienić ?
PP

Data: 2009-04-14 20:47:22
Autor: CeSaR
Zestrzelenie An-2

[...]

Z Czechosłowacji uciekał i w centrum Polski go zestrzelili? Trochę chyba się kompas rozregulował pilotom....
Dobre 400km od granicy Czechosłowacji. Już dawno byliby w Austrii. No chyba że do Polski wlecieli zupełnie legalnie a dopiero po jakiejś dziwnej zmianie kursu podjęto decyzję o zestrzeleniu.

Data: 2009-04-14 22:20:50
Autor: PL(N)umber_One
Zestrzelenie An-2
CeSaR <adres@mail.com> napisał(a):

> [...]

Dobre 400km od granicy Czechosłowacji. Już dawno byliby w Austrii. No chyba że do Polski wlecieli zupełnie legalnie a dopiero po jakiejś dziwnej

Bardzo dobre pytanie, jak i wiele innych, na które próbuje znaleźć odpowiedź. Problem, w tym, że oficjalnie tej katastrofy nie było i do dziś nie ma. Ja widziałem w latch 70-tych lej po upadku tego samolotu. Kilkudziesięciu mieszkańców osady Lisów, widziało ten upadek na własne oczy, kręcących się potem wojskowych itd. Jedno zadanie na tem temat zamieścił w historii parafii Przybyszew historyk dr R. Matyjas (niestety nie mam z Nim kontaktu). Moja rodzina pochodzi z tych stron, stąd też moje zainteresowanie. Nie jestem zwolennikiem legendy Roswell, UFO itp., ale jak była katastrofa lotnicza, to dla czego oficjalnie dostępne źródła milczą ?
PP

Data: 2009-04-14 20:07:46
Autor: stabillo
Zestrzelenie An-2

Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20090414142224.372d5eac.sqeebinternet.community...
On Tue, 14 Apr 2009 13:08:08 +0100
adarek07 <adarek07@gmail.com> wrote:
Tylko dla mnie taki Kukliński wcale nie był bohaterem. Wałęsa też nie.

A tak z ciekawosci, to po 1950r. , to kto dla Ciebie jest boaterem ? A moze wskarzesz kogos z opozycjonistow solidarnosciowych lub okolo solidarnosciowych ?

Data: 2009-04-14 20:54:29
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
On Tue, 14 Apr 2009 20:07:46 +0200
"stabillo" <casio0@onet.eu> wrote:

A tak z ciekawosci, to po 1950r. , to kto dla Ciebie jest boaterem ? A moze wskarzesz kogos z opozycjonistow solidarnosciowych lub okolo solidarnosciowych ?

Nie wiem do którego z powyższych można tego Pana zaliczyć, ale
w kategoriach 'bohatera' mógłbym chyba tylko Karola Wojtyłę
rozpatrywać. Nikt inny jakoś mi do głowy nie przychodzi.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-18 19:01:22
Autor: Jan Werbiński
Zestrzelenie An-2
Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20090414142224.372d5eac.sqeebinternet.community...
Tylko dla mnie taki Kukliński wcale nie był bohaterem. Wałęsa też nie.
-- -- -- -- -- -- -- --

Cenisz bardziej ludzi służących celom, czy środkom?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-04-18 23:46:55
Autor: Sqeeb
Zestrzelenie An-2
On Sat, 18 Apr 2009 19:01:22 +0200
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote:

Cenisz bardziej ludzi służących celom, czy środkom?

Chcesz uogólnić coś co wcale takie proste nie jest.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-04-16 23:21:34
Autor: Szuwaks
Zestrzelenie An-2
Witam,

Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20090414134708.945530f8.sqeebinternet.community...

Jak to było? LOT - Landing on Tempelhoff?

Po polsku: Linie Obsługujące Tempelhof.

Szuwaks

Zestrzelenie An-2