Zetta, rosyjski samochód elektryczny

Data: 2020-08-31 17:16:01
Autor: collie
Zetta, rosyjski samochód elektryczny
Jeszcze w tym roku ma ruszyć seryjna produkcja Zetty, miejskiego
samochodu z napędem elektrycznym. Samochód będzie produkowany w Togliatti, tam gdzie Łady. Napęd 4x4, wyposażony w akumulator
pozwalający na przejechanie 180 km. Pełne naładowanie akumulatora z sieci 220 V zajmie sześć godzin, a z sieci 400 V i 64 A - 25 minut. Ma kosztować 550.000 rubli, czyli ok. 7.500 dolarów.
https://zapodaj.net/6659433d0a87d.jpg.html

Data: 2020-08-31 17:35:09
Autor: Poldek
W dniu 2020-08-31 o 17:16, collie pisze:
[...]

Dla mnie bomba, biorę od razu, w zakładzie pracy mam na parkingu gniazdo 400V 63A i nie muszę płacić. Idealny na jeżdżenie praca-dom.

Data: 2020-08-31 17:41:38
Autor: heby
On 31/08/2020 17:35, Poldek wrote:
Idealny na jeżdżenie praca-dom.

Ale mniej idealy do zderzenia czołowego. Z jakiegoś powodu jednak jest 3x tańszy.

Data: 2020-08-31 18:07:15
Autor: Mateusz Viste
Zetta, rosyjski samochĂłd elektryczny
2020-08-31 o 17:41 +0200, heby napisał:
On 31/08/2020 17:35, Poldek wrote:
> Idealny na jeżdżenie praca-dom.  Ale mniej idealy do zderzenia czołowego. Z jakiegoś powodu jednak
jest 3x tańszy.

Ma 4x mniejsze aku: 10 kWh. Nic o zasięgu nie znalazłem. vmax 120 km/h.

Mateusz

Data: 2020-08-31 18:26:25
Autor: collie
W poniedziałek, 31.08.2020 o 18:07, Mateusz Viste napisał:

Ma 4x mniejsze aku: 10 kWh. Nic o zasięgu nie znalazłem. vmax 120 km/h.

Poproś mamuśkę, by Ci poszukała. Czarny baranie.
https://whatnext.pl/zetta-czyli-najtanszy-samochod-elektryczny-na-swiecie-z-rosji/

Data: 2020-08-31 20:00:12
Autor: ToMasz
W dniu 31.08.2020 o 18:26, collie pisze:
[...]

ech panowie. łykacie techniczne ściemy jak obietnice wyborcze
400vx64a, przy 25 minutach daje lekko powyżej 10kilowato godzin. Nie słyszałem o technologii dla ludzi, która pozwala ładować stałym prądem od zera do 100% akumulatory (litowo jonowe czy podobne). Więc w te 25 minut trudno mi uwierzyć. Gdyby to było prawdziwe, te autka byłyby kupowane jako dawcy nowych części dla innej fabryki samochodów elektrycznych. 10kilowatów to mało. Znaczy ja jestem w 101% za tym aby takie autka jeździły na jak najmniejszych akumulatorach, ale to mało na przejechanie 200km!!!. Stawiam że ciężko będzie przejechać 100km na 10kilowatogodzinach, bo na to zazwyczaj potrzeba minimum 15kilowatogodzin. Tak więc... psy szczekają, a diesle i benzyniaki jeżdżą dalej.

ToMasz

Data: 2020-08-31 20:25:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zetta, rosyjski samochód elektryczny
Hello ToMasz,

Monday, August 31, 2020, 8:00:12 PM, you wrote:

[...]

Szybkie ładowanie zazwyczaj liczy się od 20 do 80% - i tu 25 minut
jest jak najbardziej możliwe.

[...]

15 kWh potrzebuje Kia Niro. To duży i ciężki samochód. Przeciw niemu
mamy maleństwo o znacznie mniejszej masie i mniejszej powierzchni
czołowej. Przeznaczone do jazdy miejskiej, gdzie łatwo o odzysk
energii. Myślę, że w spokojnej jeździe miejskiej przekroczenie zasięgu
100 km nie stanowi problemu dla tej pchełki.

Tak więc... psy szczekają, a diesle i benzyniaki jeżdżą dalej.

Woźnice też tak mówili...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-08-31 23:05:30
Autor: ToMasz
Zetta, rosyjski samochód elektryczny
Szybkie ładowanie zazwyczaj liczy się od 20 do 80% - i tu 25 minut
jest jak najbardziej możliwe.
było napisane od zera do pełna, więc masz racje, ale to co piszesz nie dotyczy tego przypadku. JEsteś człowiekiem inteligentym, nie odniosłeś się do mojego bilansu mocy, który musiałbyś skorygować ładując od 20do 80% więc... robisz zadymę bo lubisz?

[...]
tu masz zgrubne zestawienie ile pi razy oko potrzebują samochody elektryczne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_EPA_fuel_economy
zastanawiałem się jakie jest najmniejsze auto jakie znam. smart?
no to proszę:
https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_electric_drive
no i mamy 12kw na 100km

Tak więc... psy szczekają, a diesle i benzyniaki jeżdżą dalej.

Woźnice też tak mówili...
tak. a w tedy auta spalinowe jeździły 18km/h i były ciekawostką techniczną. Zanim wyparły dorożki minęło pół wieku.
Ja bym sobie życzył aby większość pojazdów, w tym 95% w miastach to były elektryki. ale jak widać zanim się spopularyzują, musimy stworzyć ogniwa które zdolne będą na jednym ładowaniu dowieźć ślązaka nad Bałtyk. mimo że 99% tras tego auta nie przekroczy 20km. ale baterie na 800 km trzeba będzie kupić i wozić. w ten sposób odsuwamy nadejście elektryków.
jak widać rosyjski producent jest bliższy mojemu spojrzeniu na sprawę. chcą zrobić małe ekonomiczne jeździdełko. strzał w 10tkę. czy można to na starcie jakoś spieprzyć, tak aby dobry projekt, został opluty zaraz po wystartowaniu produkcji, tak aby zyskał większość negatywnych opinni? Oczywiście ze można. można obiecać nierealny czas ładowania, nierelany zasięg - bo ty przekonujesz ze przejedze setkę, a producent że 2 setki, no i jeszcze mało prawdopodobną cenę.
ToMasz

PS. wyczytałem w artykule z 2017 roku że chcą taką zetę zrobić, i zasięg ma być DO 200km, realnie 80-120..... jednak maksymalna prędkość to 70km/h.

Data: 2020-08-31 23:10:50
Autor: Czarek
Zetta, rosyjski samochód elektryczny

W dniu 31.08.2020 o 23:05, ToMasz pisze:

a w tedy

Naucz się w końcu pisać albo nic nie pisz publicznie.
Walisz od dawna podstawowe byki jak jakiś kretyn

--
Czarek

Data: 2020-08-31 20:39:25
Autor: Mateusz Viste
2020-08-31 o 20:00 +0200, ToMasz napisał:
10kilowatów to mało. Znaczy ja jestem w 101% za tym aby takie autka
jeździły na jak najmniejszych akumulatorach, ale to mało na
przejechanie 200km!!!

Ja sam przy 10 kWh to obstawiałbym coś w okolicach 100 km przy dobrych
wiatrach. Ale tutaj autko ma ważyć 555 kg, więc może te 200 km jednak
jest w stanie wyciągnąć, zakładając jazdę po płaskim i z ograniczoną
prędkością? Poza tym producent chwali się, że zastosował nowatorskie
silniki wyjęte z odkurzacza i one bardzo fajnie się kręcą.

Sam producent podaje ciekawe dane: http://e-zetta.ru/en/

EV curb weight: 555 kg
Nominal power: 4x10 kW
Battery type: "LiFePO4"
Drive range on full charge: 200 km
Life cycle: 7 yr or 160 kkm

Na filmie widać nawet prototyp zasuwający 70 km/h.

Nie wygląda to na żadne panaceum elektromobilności, ale jeśli dane,
które podaje producent, okażą się prawdziwe, to może to jednak być fajna
opcja dla kawalera w mieście (a nawet małej, nuklearnej rodziny).

Mateusz

Data: 2020-08-31 21:02:17
Autor: collie
W poniedziałek, 31.08.2020 o 20:39, Mateusz Viste napisał:

Sam producent podaje ciekawe dane: http://e-zetta.ru/en/

No i proszę, jak barana wełnianego wysłać do mamuśki - a jeszcze lepiej do wełnianych panienek, to od razu mu znajdą, co trzeba
("nic o zasięgu nie znalazłem").
https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

Data: 2020-09-01 07:36:45
Autor: Poldek
W dniu 2020-08-31 o 20:00, ToMasz pisze:
[...]

Jak to liczyłeś?
U mnie 400V 63A to jest w przybliżeniu 80kW. W 25 minut daje to ok. 33 kWh. Oczywiście ładowanie nie ma 100% skuteczności, ale ma więcej niż 30% skuteczności.

Data: 2020-09-01 09:11:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zetta, rosyjski samochód elektryczny
Hello Poldek,

Tuesday, September 1, 2020, 7:36:45 AM, you wrote:

[...]

Nie bierz się za liczenie czegoś, na czym się nie znasz. Zasilanie z
sieci 3x230/400V z bezpiecznikami 63A daje moc maksymalną 43.47 kW
Zasilanie 3x400/690V jest słabo dostępne w Polsce.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-09-01 10:02:03
Autor: Poldek
[...]

Faktycznie, pomyliło mi się z gniazdem 125A. W takim jest ok. 80 kW mocy.

Data: 2020-08-31 18:10:39
Autor: nadir
W dniu 31.08.2020 o 17:41, heby pisze:
On 31/08/2020 17:35, Poldek wrote:
Idealny na jeżdżenie praca-dom.

Ale mniej idealy do zderzenia czołowego. Z jakiegoś powodu jednak jest 3x tańszy.

Jest 3x niebezpieczniejszy niż to?
https://www.citroen.fr/ami

Data: 2020-08-31 18:16:44
Autor: heby
On 31/08/2020 18:10, nadir wrote:
Ale mniej idealy do zderzenia czołowego. Z jakiegoś powodu jednak jest 3x tańszy.
Jest 3x niebezpieczniejszy niż to?

Nie, jest mniej idealny.

Data: 2020-09-01 07:18:32
Autor: robot
[...]

Według mnie elektryczne samochody dla biednych mają sporo wad,
ale akurat to że sie nie nadają do zderzenia czołowego to jeszcze
nie taki problem.

Pod warunkiem, że jeździ się tym po mieście, a nie w trasie.

Wypadki w mieście są mniej niebezpieczne.
A może się mylę?
Przyznaję, że nie sprawdzałem statystyk pod tym względem.

Data: 2020-08-31 22:44:58
Autor: Przemek Jedrzejczak
Zetta, rosyjski samochód elektryczny
-- Wypadki w mieście są mniej niebezpieczne. A może się mylę? Przyznaję, że nie sprawdzałem statystyk pod tym względem.

teren zabudowany to zasadniczo mniejsza predkosc wiec i trupow powinno byc mniej, Szwedzi napinaja sie na wizje zero

http://www.welivevisionzero.com/

a latwiej jest zaczac wlasnie od terenu zabudowanego (nizsze predkosci itp)

Nach wie vor ereigneten sich die meisten Unfälle mit Personenschaden innerhalb von Ortschaften (69,2 Prozent); jedoch wurden hier nur 30,6 Prozent der Getöteten registriert.

70% wypadkow w zabudowanym ale tylko 30% ofiar smiertelnych wiec latwiej to bedzie ogarnac w Niemczech widac tez ze spoleczenstwo sie starzeje

Den größten Anteil mit 34,0 Prozent aller Getöteten hatte die Gruppe der Senioren (65 Jahre und älter). 11,9 Prozent aller Verkehrstoten waren im Alter von 18- bis 24 Jahren, der Altersgruppe mit den meisten Fahranfängern.

34% dziadkow idzie do piachu ale tylko 12% poczatkujacych, zjawisko piatkowego wypadu pijanych malolatow i ladowania struposzalego BMW na drzewie praktycznie nie wystepuje

10% wypadkow to tzw samoboje czyli jechal jechal i nagle wywalil sie do rowu czy zapakowal w drzewo -> pole do popisu dla pojazdow autonomicznych

no i najlepsze na koniec :-)

43.018 Radfahrende wurden 2019 als Hauptverursacher von Unfällen mit Personenschaden festgestellt.

ponad 40k rowerzystow zostalo uznanych winnymi spowodowania wypadku (szkody na zyciu/zdrowiu)

niespodzianka ? a taki wuj :-) przy wyjezdzie z firmy zrobili nam mijanke ze swiatlami ale nie ma qrwa dnia zeby jakas melepeta nie pchala sie na czerwonym, jakas ciezarowka zahaczy dzbana i znow statystyka w gore :-)

Data: 2020-09-01 08:25:56
Autor: robot
W dniu 01.09.2020 o 07:44, Przemek Jedrzejczak pisze:
[...]

Kurna. Za skomplikowane to dla mnie.
To bezpiecznie w mieście czy nie w porównaniu do jazdy na trasie.
Bo ja sobie wmówiłem taki pogląd, że w mieście (ale w mieście,
nie na trasie jak się jedzie przez wieś i stoi tabliczka teren zabudowany) to są raczej kolizje, stłuczki i mało jest poważnych wypadków.

Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

Data: 2020-09-01 18:11:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3264e770-5ed1-402f-98d6-505606a8ae29o@googlegroups.com...
[...]

Juz sie nie napinaja.

Nie potrafie znalezc, ale odsuneli na nieokreslona przyszlosc.
Czyzby obywatele stawili opor w dalszym ograniczaniu predkosci ?

Ale jak sie zlikwiduje spaliniaki, to moze obywatele sie pogodza z jazdą 80km/h po autostradzie i obowiazkową drzemką co 3h :-)

a latwiej jest zaczac wlasnie od terenu zabudowanego (nizsze predkosci itp)

Ale 50 obowiazuje praktycznie wszedzie. 30 chcesz wprowadzic ?

[...]

Jak rozumiem - w znakomitej wiekszosci chodzi o ich wlasne zycie/zdrowie :-)

J.

Data: 2020-09-01 09:27:10
Autor: heby
On 01/09/2020 07:18, robot wrote:
Pod warunkiem, że jeździ się tym po mieście, a nie w trasie.

Mam do pracy 10km. Ale z tego 6km po trasie 120km/h. Mogę nie jechać po trasie oczywiście.

Zmierzam do tgo że chętnie kupie samochód tani i o małym zasięgu, ale niech choć na słowo honoru będzie bezpieczny. Rosjanom nie wierzę.

Data: 2020-09-01 03:21:17
Autor: Przemek Jedrzejczak
Zetta, rosyjski samochód elektryczny
-- Zmierzam do tgo że chętnie kupie samochód tani i o małym zasięgu, ale
niech choć na słowo honoru będzie bezpieczny. hm ale czy faktycznie w autach z kiepskim wynikiem ncaap zostaje rannych / umiera wiecej osob ? znajomy przesiadl sie z BMW 5 na smarta i mowil ze co chwile na nim pierwszenstwo wymuszaja ale jezdzi ostrozniej i wypadku nie mial, statystyka tez raczej  milczy ... zreszta Niemcy kombinuja tez w innym kierunku i chca wpisac min odstep 1,5 do wyprzedzanego rowerzysty a co to oznacza przy szerokosci pasa ruchu 3m raczej nie trzeba tlumaczyc

Data: 2020-09-01 12:25:13
Autor: heby
On 01/09/2020 12:21, Przemek Jedrzejczak wrote:
-- Zmierzam do tgo że chętnie kupie samochód tani i o małym zasięgu, ale
niech choć na słowo honoru będzie bezpieczny.
hm ale czy faktycznie w autach z kiepskim wynikiem ncaap zostaje rannych / umiera wiecej osob ?

Nie mam danych. Ale wiem jak ślicznie składał się jeden Tata w harmonijkę w porównaniu nawet z największym barachłem z Europy. Wolałbym w nim nie siedzieć, bez wzgledu na statystyki.

Rosjanie, ostatnie o czym myślą, to bezpieczeństwo. W dowolnej dziedzinie.

Data: 2020-08-31 21:20:22
Autor: Shrek
W dniu 31.08.2020 o 17:16, collie pisze:
[...]

To pewnie stał obok tego:

https://www.youtube.com/watch?v=MbjbnPsCWEY

--
Shrek

Data: 2020-08-31 21:44:27
Autor: heby
On 31/08/2020 21:20, Shrek wrote:
https://zapodaj.net/6659433d0a87d.jpg.html
To pewnie stał obok tego:
https://www.youtube.com/watch?v=MbjbnPsCWEY

Ogólnie radziecka inzynieryja medialna stoi wysoko:

https://www.youtube.com/watch?v=om5z3Uck9IY

Data: 2020-09-01 01:13:13
Autor: collie
W poniedziałek, 31.08.2020 o 21:20, Shrek napisał:

To pewnie stał obok tego:

https://www.youtube.com/watch?v=MbjbnPsCWEY

Gdzie Rzym, gdzie Krym, gdzie karczmy babińskie?

Data: 2020-09-01 06:40:22
Autor: Shrek
W dniu 01.09.2020 o 01:13, collie pisze:
W poniedziałek, 31.08.2020 o 21:20, Shrek napisał:

To pewnie stał obok tego:

https://www.youtube.com/watch?v=MbjbnPsCWEY

Gdzie Rzym, gdzie Krym, gdzie karczmy babińskie?

Dobra - żeby nie było - my dla odmiany mamy zajebisty czołg;)

https://www.youtube.com/watch?v=Vxvvgdm2_jo

--
Shrek

Data: 2020-09-01 09:03:05
Autor: collie
W wtorek, 1.09.2020 o 06:40, Shrek napisał:

Dobra - żeby nie było - my dla odmiany mamy zajebisty czołg;)

https://www.youtube.com/watch?v=Vxvvgdm2_jo

Potiomkin wiecznie żywy. I tektura taka ładna. Amerykańska.
Caryca Katarzyna już przejechała, czy jeszcze nie?

Suski:    Czy zna pan carycę?
Milewski: Nie znam carycy. Jedyna jaką znam to Katarzyna. Suski:    Może pan podać nazwisko?

Data: 2020-09-01 18:16:36
Autor: Shrek
W dniu 01.09.2020 o 09:03, collie pisze:

Suski:    Czy zna pan carycę?
Milewski: Nie znam carycy. Jedyna jaką znam to Katarzyna.
Suski:    Może pan podać nazwisko?

Katarzyna wielka.

Shrek

--
Shrek

Data: 2020-09-01 19:21:54
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-09-01 o 18:16, Shrek pisze:

Suski:    Czy zna pan carycę?
Milewski: Nie znam carycy. Jedyna jaką znam to Katarzyna.
Suski:    Może pan podać nazwisko?

Katarzyna wielka.

Wielka to przydomek.
Z domu była: Sophie Friederike Auguste von Anhalt-Zerbst

Pozdrawiam

Data: 2020-09-01 08:37:05
Autor: robot
W dniu 31.08.2020 o 21:20, Shrek pisze:
[...]

AAhahaha.
Też śledzę ten projekt.
To pewnie kojarzysz tego ruskiego  terminatora, co na siłowni pakuje.
Strach sie bać!

https://youtu.be/HTPIED6jUdU?t=32

Data: 2020-09-01 08:50:02
Autor: robot
W dniu 01.09.2020 o 08:37, robot pisze:
[...]

To jest właśnie różnica mentalności miedzy amerykańcami a ruskimi

https://youtu.be/kHBcVlqpvZ8

Już w jest w sprzedaży. Ale drogo 75000 usd chcą.
Jakbym był bogaty, to bym kupił tego skubańca,
na spacer bym wyprowadzał razem z babciami z osiedla i ich pupilami.

Data: 2020-09-01 07:25:46
Autor: robot
[...]

Piękne i szpanerskie auto.
W Emiratach będzie schodzić jak świeże bułeczki.

Ale ciekawi mnie jak się dalej potoczą losy tego projektu.

Data: 2020-09-01 09:38:16
Autor: K
On 31/08/2020 16:16, collie wrote:
[...]

Zazdroscili nam Izery.