Zewn. dysk USB Seagate 320 GB

Data: 2010-01-28 12:23:39
Autor: Ave
Zewn. dysk USB Seagate 320 GB
Witam,
Chciałbym kupić zewn.dysk USB Seagate FreeAgent Go 320 GB ,aby robić kopie
zapasowe i przenosić pliki pomiędzy 3 komputerami.
Na każdym kompie jest inny system : Win7 ,XP Home i 98SE.
Czy ten dysk będzie rozpoznany od razu czy też wymagane są jakieś
sterowniki ( zapewne do Win98SE ) ?
Jak go sformatować (NTFS , FAT32 )? Czy można zrobić na nim partycje ?

Pozdrawiam
Kuba

Data: 2010-01-28 18:31:27
Autor: Irokez
Zewn. dysk USB Seagate 320 GB
Użytkownik "Ave" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:o9792157e7sy$.6z8h0je0sjcw$.dlg40tude.net...
[...]

Hej

Mam, działa fajnie.
Żadne sterowniki nie potrzebne w WinXP/Vista/7/SBS2003/SBS2008
Do Win98 raczej potrzebne (nie testowałem, ale w sieci był nieoficjalny SP2.1a (jakoś tak) i miał obsługę USB, w każdym razie wtedy z pendrakami nie miałem problemu).)
Partycji nie udało mi się załozyć pod WinXP. Linux a i owszem.

--
Irokez

Data: 2010-01-28 19:47:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zewn. dysk USB Seagate 320 GB

"Ave" o9792157e7sy$.6z8h0je0sjcw$.dlg@40tude.net

Jak go sformatować (NTFS , FAT32 )? Czy można zrobić na nim partycje ?

W98SE z NTFS? A jak chcesz to widzieć pod W98? W98 to DOS.
Niby można zrobić RW dla W98, ale ja odradzam -- nie jest to
dobrze przetestowane (przez miliony juzerów) więc są kłopoty. :)

Data: 2010-01-28 20:50:46
Autor: tg
Zewn. dysk USB Seagate 320 GB
"Ave" <no@spam.pl> wrote in message news:o9792157e7sy$.6z8h0je0sjcw$.dlg40tude.net...
Chciałbym kupić zewn.dysk USB Seagate FreeAgent Go 320 GB ,aby robić kopie
zapasowe i przenosić pliki pomiędzy 3 komputerami.

kup dobra obudowe i dysk osobno, wyjdzie podobnie a jak ci jakis
krytyczny atrybut smart doleci do zera to moze nawet dane zgrasz
podpinajac do sata (po usb zazwyczaj sie wtedy nie da, otwarcie
dysku to utrata gwarancji, a odsylac ze swoimi danymi to tez
niezbyt dobry pomysl)

Na każdym kompie jest inny system : Win7 ,XP Home i 98SE.
Czy ten dysk będzie rozpoznany od razu czy też wymagane są jakieś
sterowniki ( zapewne do Win98SE ) ?

tak, trzeba bedzie zainstalowac sterowniki do usb pod 98

Jak go sformatować (NTFS , FAT32 )? Czy można zrobić na nim partycje ?

mozna zrobic partycje, nawet bym zalecal, po pierwsze zeby nie mieszac
'backupow' z danymi, po drugie dlatego ze 98 ntfs nie czyta bez kombinowania
a za to fat32 nie obsluguje duzych plikow (wiekszych 4GB bez bajta)

Data: 2010-01-28 21:59:24
Autor: Giecze
Zewn. dysk USB Seagate 320 GB
tg wrote:

> [...]
> zapasowe i przenosić pliki pomiędzy 3 komputerami.

kup dobra obudowe i dysk osobno, wyjdzie podobnie

Polecisz jakąś obudowę wielkości FreeAgent Go?

[...]

Jeśli na kopie zapasowe, to chyba nie jest wielki problem, dane można
zdublować na inny nośnik z pierwotnego źródła...

Grzegorz

Zewn. dysk USB Seagate 320 GB