Zewnętrzny dysk wyłącza się podczas p racy

Data: 2015-01-25 03:17:19
Autor: Konspirator
Zewnętrzny dysk wyłącza się podczas p racy
Pacjent to:
TOSHIBA STOR.E BASICS - 2.5" - 500GB USB 3.0
http://www.toshiba.pl/discontinued-products/hdtb105ek3aa/

Objawy:
Co jakiś czas się wyłącza mimo tego, że w danej chwili jest używany.
Np. podczas odczytu – oglądania filmu, odtwarzacz nagle wywala błąd i trzeba ponownie włączyć film.

Podobnie przy zapisie. Coś się ściąga, no i nagle stop – błąd zapisu, "urządzenie nie jest gotowe".

Słychać zatrzymywanie, czasem też dźwięk odłączania urządzenia z USB.
Podłączony do USB 3.0, ale na 2.0 dzieje się to samo.
Poza nim mam jeszcze dwa zewnętrzne, starsze dyski (USB 2.0) i niczego podobnego w ich przypadku nie zauważyłem.

Sprawdzany HD Tune Pro. Żadnych błędów. 40 °C.

Mało używany, jeszcze na gwarancji. Zwracać?

--
HD Tune Pro: TOSHIBA External USB 3.0 Information

Firmware version : AX001U
Serial number    :            54U3TCUVT
Capacity         : 500.1 gB (465.8 GB)
Buffer size      : 8192 KB
Sector size      : 512 bytes
Standard         : SATA 2.6 (3.0 Gb/s)
Supported mode   : UDMA Mode 5
Current mode     : UDMA Mode 5
Avergae speed    : 73 MB/s
Rotation speed   : 5400 RPM

S.M.A.R.T                    : yes
48-bit Address               : yes
Read Look-Ahead              : yes
Write Cache                  : yes
Host Protected Area          : yes
Device Configuration Overlay : yes
Firmware Upgradable          : yes
Automatic Acoustic Management: no
Power Management             : yes
Advanced Power Management    : yes
Interface Power Management   : yes
Power-up in Standby          : no
Security Mode                : yes
SCT Tables                   : yes
Native Command Queuing (NCQ) : yes
Trim                         : no

Volume        : TOSHIBA EXT (G:)
Capacity      : 476936 MB
Free          : 407012 MB
Usage         : 15%
File system   : NTFS
Serial        : DEC4-D085
Alignment     : 1 MB

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-01-25 04:13:48
Autor: Konspirator
W dniu 2015-01-25 o 03:17, Konspirator pisze:
Co jakiś czas się wyłącza mimo tego, że w danej chwili jest używany.
Np. podczas odczytu – oglądania filmu, odtwarzacz nagle wywala błąd i
trzeba ponownie włączyć film.

VLC:

Odczyt pliku nie powiódł się:
VLC nie może odczytać pliku (Bad file descriptor).

Data: 2015-01-25 09:52:57
Autor: PiteR
Zewntrzny dysk wycza si podczas pracy
Konspirator pisze tak:

[...]

pomieszaj kablami, krótszy, grubszy, inny port, inny kontroler, inny komp na próbę

Mało używany, jeszcze na gwarancji. Zwracać?

ja bym zwrócił

--
Piter

Data: 2015-01-25 10:49:59
Autor: Konspirator
W dniu 2015-01-25 o 09:52, PiteR pisze:
pomieszaj kablami, krótszy, grubszy, inny port, inny kontroler, inny
komp na próbę

Byłby problem, bo o ile starsze dyski mają kable USB-USBmini i mam ich sporo, to do tego dysku jest taki, z jakim się wcześniej nie spotkałem:
http://goo.gl/N8E8a2
Ale rzeczywiście wtyczka słabo siedzi i wystarczy ją lekko ruszyć na bok i już się rozłącza. W gnieździe siedzi zdecydowanie za luźno.
Docisnąłem dokładnie i poobserwuję, ale niech się choć raz bez poruszenia wyłączy, to oddam. W Biedronce, bo w niej był kupiony i pewnie nieprzypadkowo do niej rzucili tę serię (w gazetce był, 180 zł).
Na szczęście oni za takie rzeczy po prostu zwracają kasę bez żadnego wysyłania do serwisu.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-01-25 11:18:17
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-01-25 o 10:49, Konspirator pisze:

[...]

Typowy kabel dla USB3

[...]

Twój pierwszy dysk USB ?
Nie ma sensu oglądać filmu z dysku zewnętrznego podpiętego pod
USB. Prawie zawsze coś przerwie. Skopiuj na wewnętrzny, odłącz
zewnętrzny i oglądaj bez przerw.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-25 02:45:48
Autor: s.grushka83
Zewntrzny dysk wycza si podczas pracy
Nie ma sensu oglda filmu z dysku zewntrznego podpitego pod
USB. Prawie zawsze co przerwie. Skopiuj na wewntrzny, odcz
zewntrzny i ogldaj bez przerw.

no bez jaj, mam wd my passport ultra i bezproblemowo wszystko dziala

Data: 2015-01-25 14:43:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-01-25 o 11:45, s.grushka83@gmail.com pisze:

[...]

Bezproblemowo mi działało (nie wywalało) na dyskach 3,5 cala,
ale i tak filmów z nich nie oglądałem. Przyzwyczajenie z pierwszych
dysków które były małe, przenośne i nie pewne. Do dzisiaj
jak podpinam przenośkę to tak układam aby nic kabel z zaskoczenia
nie dotknęło bo ma prawo przerwać transfer.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-25 15:19:44
Autor: Leszek K.
Zewnętrzny dysk wyłącza się podcza s pracy
Dnia Sun, 25 Jan 2015 11:18:17 +0100, RadoslawF napisa(a):

W dniu 2015-01-25 o 10:49, Konspirator pisze:

pomieszaj kablami, krtszy, grubszy, inny port, inny kontroler, inny
komp na prb

Byby problem, bo o ile starsze dyski maj kable USB-USBmini i mam ich
sporo, to do tego dysku jest taki, z jakim si wczeniej nie spotkaem:
http://goo.gl/N8E8a2

Typowy kabel dla USB3

Ale rzeczywicie wtyczka sabo siedzi i wystarczy j lekko ruszy na bok
i ju si rozcza. W gniedzie siedzi zdecydowanie za luno.
Docisnem dokadnie i poobserwuj, ale niech si cho raz bez
poruszenia wyczy, to oddam. W Biedronce, bo w niej by kupiony i
pewnie nieprzypadkowo do niej rzucili t seri (w gazetce by, 180 z).
Na szczcie oni za takie rzeczy po prostu zwracaj kas bez adnego
wysyania do serwisu.

Twj pierwszy dysk USB ?
Nie ma sensu oglda filmu z dysku zewntrznego podpitego pod
USB. Prawie zawsze co przerwie. Skopiuj na wewntrzny, odcz
zewntrzny i ogldaj bez przerw.

Pozdrawiam

Ciekawe. Ja mam podpite 3 dyski po USB (w rodku ju si nie mieszcz)
specjalnie dla filmw.

Data: 2015-01-25 16:26:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-01-25 o 15:19, Leszek K. pisze:

Twój pierwszy dysk USB ?
Nie ma sensu oglądać filmu z dysku zewnętrznego podpiętego pod
USB. Prawie zawsze coś przerwie. Skopiuj na wewnętrzny, odłącz
zewnętrzny i oglądaj bez przerw.

Ciekawe. Ja mam podpięte 3 dyski po USB (w środku już się nie mieszczą)
specjalnie dla filmów.

Ja miałem dwa i też praktycznie do filmów.
Ale bezpośrednio z nich nie odtwarzałem. W końcu przeszedłem na NASa
co i tobie doradzam.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-25 17:37:50
Autor: Konspirator
Zewnętrzny dysk wyłącza się podcza s pracy
W dniu 2015-01-25 o 15:19, Leszek K. pisze:
Ciekawe. Ja mam podpięte 3 dyski po USB (w środku już się nie mieszczą)
specjalnie dla filmów.

To dokładnie jak ja, z tym że dwa poprzednie mam 2.0. I nigdy żadnych problemów z zapisem/odczytem.
Mógłbym poprzenosić zdjęcia na ten nowy 3.0, a na pobierane pliki przeznaczyć starszy, ale tu chodzi o to, że jak płacę za coś nowego i teoretycznie dobrego, bo Toshiba, to mam prawo wymagać, więc spróbuję oddać ten dysk. Na wewnętrznym mam jeszcze 400 GB, a jak posprzątać starsze zewnętrzne, to będzie pod 1 TB.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-01-25 17:29:42
Autor: Konspirator
Zewnętrzny dysk wyłącza się podcza s pracy
W dniu 2015-01-25 o 11:18, RadoslawF pisze:
Typowy kabel dla USB3

Po googlowaniu na to mi wychodziło, ale na dwa laptopy mam 10 portów USB (w zewnętrznej karcie dźwiękowej mam 4) i tylko jeden 3.0.

Twój pierwszy dysk USB ?

Nie. Od dawna mam dwa zewnętrzne, wyciągnięte z padniętych laptopów i włożone do kieszeni. 2.0, typowe, względnie solidnie siedzące kable USB-USBmini.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-01-25 21:21:16
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-01-25 o 17:29, Konspirator pisze:

Twój pierwszy dysk USB ?

Nie. Od dawna mam dwa zewnętrzne, wyciągnięte z padniętych laptopów i
włożone do kieszeni. 2.0, typowe, względnie solidnie siedzące kable
USB-USBmini.

Mnie ten problem dopadł sporo wcześniej (przy pierwszym dysku)
i uznałem to za nierozwiązywalny problem kiepskich złącz
w małych (na 2,5 cala) obudowach.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-25 21:35:15
Autor: Konspirator
W dniu 2015-01-25 o 21:21, RadoslawF pisze:
Mnie ten problem dopadł sporo wcześniej (przy pierwszym dysku)
i uznałem to za nierozwiązywalny problem kiepskich złącz
w małych (na 2,5 cala) obudowach.

No to kiepsko. Ja miałem jakieś przejściowe problemy z dyskiem w obudowie, która jest wyposażona w gniazdo zasilania. I początkowo dysk chodził na zasilaniu zewnętrznym. Później dałem normalnie na 1 USB. Wtedy zaczęły się problemy (właśnie wyłączanie, ale nie tak jak teraz, że na sekundę, tylko całkiem, że komputer go nie widział), no to podłączyłem kablem z trzeba wtyczkami do dwóch portów, co rozwiązało problem, no a na nowszym laptopie działa dobrze na normalnym kablu.

Generalnie niczym bym się w tym momencie nie martwił, bo wolnego miejsca mam dość, ale jak kupię nowy aparat fotograficzny, to dość szybko może się pojawić problem. I właśnie wtedy przydałoby się coś pojemnego z szybkim odczytem.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-01-25 20:13:04
Autor: Jawi
[...]

dobrze że moje dyski szt 3 tego nie wiedzą i kilka komputerów do których są regularnie podłączane

Data: 2015-01-26 08:10:58
Autor: Chris
[...]

Do póki nie uwalisz gniazda USB to nie ma żadnych problemów z dyskami na USB. Pewnie obluzowałeś gniazdo i stąd twoje problemy.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-01-26 13:29:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-01-26 o 08:10, Chris pisze:

[...]

Pewnie masz rację.
Problemy miałem tylko z dyskami 2,5 cala a tam ciągle się
wpinało i wypinało. Przy dużych kable były wpięte na stałe
więc nic się nie działo.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-26 13:33:54
Autor: Chris
W dniu 2015-01-26 o 13:29, RadoslawF pisze:
[...]

Uwalone gniazdo to standard dla dysków ZEW. Najgorsze jakościowo miały WD a najlepsze jakie do tej pory spotkałem Samsungi.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-01-26 18:23:15
Autor: JoteR
"RadoslawF" napisał:

Do póki nie uwalisz gniazda USB to nie ma żadnych problemów
z dyskami na USB.

Pewnie masz rację.

Pewnie nie ma.
Pomijając już własne doświadczenia z niestartującymi dyskami 2,5-calowymi bez dodatkowego "kopnięcia" prądem - podłączanymi zarówno pod peceta jaki TV - Internet jest zawalony postami z problemami wynikającymi z niewystarczającej wydajności prądowej USB lub dziadowskich kabelków. Na tej grupie też sporo tego było.

JoteR

Data: 2015-01-26 18:35:53
Autor: \(c\)RaSz
Zewnętrzny dysk wyłącza się podczas pracy
Użytkownik "JoteR" napisał w
:
: (...) Internet jest zawalony postami z problemami wynikającymi z
: niewystarczającej wydajności prądowej USB lub dziadowskich kabelków.
:

Trochę mnie dziwią problemy z "dziadowskimi kabelkami". W pobliskim sklepie, nastawionym na wysokie ceny, taki zwykły sobie, metrowy kabelek kosztował circa dychę. Ale poszedłem na Warszawską G. K. pod Stodołą, i za 1,5 m ekranowany dałem mniej więcej tyle samo. Nie mam pojęcia jak wydajnie pracuje w nim linia zasilania, bo podarowałem zięciowi, jako że miał kłopoty ze swoim kablem.
No ale oszczędzanie paru złotych na kablu? To już przesada!

  ____________________________

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
i wyzyskiwanych... przybywa!

Data: 2015-01-26 19:17:19
Autor: JoteR
" (c)RaSz" napisał:

Trochę mnie dziwią problemy z "dziadowskimi kabelkami".

To odnosiło się raczej do wewnętrznych kabelków łączących "grzebień" na płycie z przednimi gniazdami.

1,5 m ekranowany

IMHO ekran tu nic nie pomaga - wszak to sygnał różnicowy. Większym problemem jest spadek napięcia spowodowany żyłami o zbyt dużej rezystancji, przez co urządzenie nie dostaje tych 5 V / 500 mA. Zresztą te pół ampera też czasem było za mało, żeby zakręcić dyskiem, ale jak już wystartował, to zazwyczaj działał.

JoteR

Data: 2015-01-26 23:06:23
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-01-26 o 18:23, JoteR pisze:

[...]

Nie doczytałeś że omawiamy problem dysków startujących ale
znikających nagle. Z problemem wydajności prądowej kabelka
czy gniazda USB nie ma to nic wspólnego.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-25 14:23:52
Autor: PiteR
Konspirator pisze tak:

[...]

Mam trzy takie Toshiby 500GB, 750GB i 1TB i kada ma inny kabel. Jeden jest fajny gruby a dwa mikkie flakowate. Ale dyski nie s ruszane. Jak kupiem tak le i wtyczka si nie zrusza. Pewnie miabym to samo co ty.

Myle, e tylko trafi Ci si dziadowski kabel. Kup sobie kabel w Realu za 15z albo oddaj i kup Verbatim 1TB. Chodz po 199z

--
Piter

Data: 2015-01-25 17:43:42
Autor: Konspirator
Zewnętrzny dysk wyłącza się podcza s pracy
W dniu 2015-01-25 o 14:23, PiteR pisze:
Myśle, że tylko trafił Ci się dziadowski kabel. Kup sobie kabel w Realu
za 15zł albo oddaj i kup Verbatim 1TB. Chodzą po 199zł

Kabel jest oryginalny z zestawu. I dysk teoretycznie działa. No ale jak to jest produkt "discontinued", rzucony na Biedronki do gazetek, to pewnie jest to jakaś wada projektowa/produkcyjna.
Gdyby cena była naprawdę okazyjna, to bym jakoś tę wadę przebolał, ale zapłaciłem 180 zł, czyli tyle, ile kosztują obecnie.
Spróbuję oddać.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-01-25 19:54:22
Autor: Konspirator
Zewnętrzny dysk wyłącza się podcza s pracy
W dniu 2015-01-25 o 03:17, Konspirator pisze:
Mało używany, jeszcze na gwarancji. Zwracać?

Zwróciłem. Ale nie oddali kasy, tylko nas serwis.
Co nie jest dobre, bo jeśli problem występował sporadycznie (a naprawdę dysk leżał sobie spokojnie, razem z pozostałymi, które działają normalnie), to mi go odeślą, bo działa. HD Tune nie widział problemów.
No i czas oczekiwania: podobno 3-4 tygodnie.
Jeśli zwrócą jako sprawny, to nauczka na przyszłość: nie kupować droższej elektroniki w Biedrze, choćby pochodziła od najlepszych producentów.
Raz wziąłem pendrive'a Toshiba, też Toshiba, tylko 8 GB, ale był naprawdę tani (zapewne z tytułu 2.0). Ten działa w porządku.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-01-25 22:03:07
Autor: PiteR
Zewntrzny dysk wycza si podczas pracy
Konspirator pisze tak:

Zwrciem. Ale nie oddali kasy, tylko nas serwis.
Co nie jest dobre, bo jeli problem wystpowa sporadycznie (a
naprawd dysk lea sobie spokojnie, razem z pozostaymi, ktre
dziaaj normalnie), to mi go odel, bo dziaa. HD Tune nie
widzia problemw. No i czas oczekiwania: podobno 3-4 tygodnie.
Jeli zwrc jako sprawny, to nauczka na przyszo: nie kupowa droszej elektroniki w Biedrze, choby pochodzia od najlepszych producentw.

tzn e zmienili polityk. Zy znak.

Raz wziem pendrive'a Toshiba, te Toshiba, tylko 8 GB, ale by naprawd tani (zapewne z tytuu 2.0). Ten dziaa w porzdku.

kupiem niedawno pendrive w Biedrze. Sandisk Cruzer co za g.
Oddam dzieciom na podwrku.

http://piterpro.private.pl/img/biedrona_sandisk.png

a tu inny taszy o zotwk

http://piterpro.private.pl/img/pendrive_22zl.png

--
Piter

Data: 2015-01-25 23:59:41
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-01-25 o 22:03, PiteR pisze:

Raz wziąłem pendrive'a Toshiba, też Toshiba, tylko 8 GB, ale był
naprawdę tani (zapewne z tytułu 2.0). Ten działa w porządku.

kupiłem niedawno pendrive w Biedrze. Sandisk Cruzer co za g.
Oddam dzieciom na podwórku.

Jak na opakowaniu pendriva nie podają średniej prędkości odczytu
i zapisu to nie kupujesz. Artykułów technicznych i przemysłowych
nie kupujesz też na wyprzedażach w sklepach spożywczych.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-26 01:22:25
Autor: PiteR
Zewntrzny dysk wycza si podczas pracy
RadoslawF pisze tak:

Jak na opakowaniu pendriva nie podaj redniej prdkoci odczytu
i zapisu to nie kupujesz. Artykuw technicznych i przemysowych
nie kupujesz te na wyprzedaach w sklepach spoywczych.

ale nie pisz mi tu co i gdzie ja kupuj :)

--
Piter

Data: 2015-01-26 13:33:14
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-01-26 o 01:22, PiteR pisze:

Jak na opakowaniu pendriva nie podają średniej prędkości odczytu
i zapisu to nie kupujesz. Artykułów technicznych i przemysłowych
nie kupujesz też na wyprzedażach w sklepach spożywczych.

ale nie pisz mi tu co i gdzie ja kupuję :)

Skrót myślowy, powinno być "nie powinieneś kupować". :-)

Pozdrawiam

Data: 2015-01-26 08:09:41
Autor: Chris
W dniu 2015-01-25 o 19:54, Konspirator pisze:
[...]

Dostaniesz nowy (jeśli mają takie) albo zwrot kasy.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-01-26 08:32:19
Autor: Marek

Użytkownik "Konspirator" <xxxxxx.xx.xxxx@gmail.com> napisał w wiadomości news:54c45233$0$2176$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Może to wina długiego i szajsowatego kabla USB? Mam taki w pracy i też często podłączony
przez niego (szybki) pendrive mi świruje. Jak podłączę go bezpośrednio do jednostki centralej, jest OK.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2015-01-26 10:06:34
Autor: Mirek Ptak
[...]

Co jaki czas si wycza mimo tego, e w danej chwili jest uywany.
[...]

Nie jeste jedyny:
http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa?threadID=66366

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-01-27 03:50:20
Autor: Krystek
W dniu 2015-01-26 10:06, Mirek Ptak pisze:
[...]

Nie jesteś jedyny:
http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/thread.jspa?threadID=66366

I nawet ktoś podał remedium:

"After months of annoyed by this "3 min Standby" I found a tool, to turn off the standby of the stor.e basic.

"HDDScan 3.3"

choose your HDD
click the button in the middle "New Task"
Build Command Line
Advanced Power Management -> click disable
at the botton click save, name and save the batch file like you want. execute the bat as admin (Win7/8) or doubleclick in XP

DONE!"

Warto spróbować.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2015-01-27 15:13:26
Autor: Konspirator
W dniu 2015-01-27 o 03:50, Krystek pisze:
W dniu 2015-01-26 10:06, Mirek Ptak pisze:
W dniu 2015-01-25 o 03:17, Konspirator pisze:

Dzięki, Panowie, ale to mi teraz nie pomoże...

--

Zewnętrzny dysk wyłącza się podczas p racy