Zewnętrzna karta dźwiękowa

Data: 2009-12-05 19:49:07
Autor: Rafał
Zewnętrzna karta dźwiękowa
Mam płytę Asus P5Q SE PLUS i dźwięk na tej płycie
mnie nie zadawala.
Zastanawiałem się nad wstawieniem SB0240, ale w zasadzie
nie mam już gdzie, bo chwilowo wszystkie sloty PCI mam zajęte.

A wiec może zewnętrzna Sound Blaster X-Fi Surround 5.1?
Jak takie karty zewnętrzne w ogóle się zachowują?
Czy mają jakieś wady w porównaniu do tych na slotach PCI?
Czy zewnętrzną kartę można podłączyć dłuższym kablem USB,
np. o długości 5 czy 7 m?

Data: 2009-12-05 21:08:15
Autor: B.G
Użytkownik "Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4B1AAB23.BDC47CC1gazeta.pl...
Mam płytę Asus P5Q SE PLUS i dźwięk na tej płycie
mnie nie zadawala.

Dźwięk w mojej Asus P5K - z wbudowanego układu też mi nie odpowiada (właściwie, nie odpowiadał, bo już go nie słucham). Wg mnie jest jakiś "przymulony" i dodatkowo wyraźnie zakłócany pracą reszty maszyny.

Czy mają jakieś wady w porównaniu do tych na slotach PCI?

Nie stwierdziłem.
Kupiłem sobie niedawno niedrogie pudełko http://www.sweex.com/en/assortiment/sound-vision/sound-cards/SC016
W porównaniu z integrą płyty, gra wiele czyściej - nie ma żadnych zakłóceń od tego co się aktualnie dzieje w budzie peceta. Sam dźwięk - nie jestem super audiofilem - ale jest wg mnie bardzo dobry. Wyraźnie lepszy od integry tej płyty.
Na tym pudełku już z przyjemnością słucham muzyki, głównie na (całkiem przyzwoitych) słuchawkach AKG K-44.
Dźwięk z integry był nie do zniesienia w wielu nagraniach, głównie z uwagi na zakłócenia oraz jakąś "wymiętą" górę pasma.

Różnie mówią http://tiny.pl/hx41p

--
B.G

Data: 2009-12-06 19:29:20
Autor: Szarlih
Zewnętrzna karta dźwiękowa
Rafał jest autorem poniższej notatki:

Mam płytę Asus P5Q SE PLUS i dźwięk na tej płycie
mnie nie zadawala.
Zastanawiałem się nad wstawieniem SB0240, ale w zasadzie
nie mam już gdzie, bo chwilowo wszystkie sloty PCI mam zajęte.

możesz zawsze kupić kartę z PCIe.

--
Szarlih

Data: 2009-12-06 20:00:56
Autor: Rafał

Szarlih wrote:

> [...]

> Zastanawiałem się nad wstawieniem SB0240, ale w zasadzie
> nie mam już gdzie, bo chwilowo wszystkie sloty PCI mam zajęte.

też nie mam takiej możliwości.
Bo jedyny wolny slot (jeden zastawia grafika) też jest już zajęty...

A czy przypadkiem zewnętrzna karta nie dysponuje potencjałem
lepszej jakości ze względu na fakt, iż jest wyniesiona poza komputer,
zdala od zakłóceń?

a moze to nie ma znaczenia?
nie wiem...

Data: 2009-12-06 20:46:24
Autor: Wiesław
Dnia 06-12-2009 o 20:00 Rafał napisał na pl.comp.pecet:

możesz zawsze kupić kartę z PCIe.

też nie mam takiej możliwości.
Bo jedyny wolny slot (jeden zastawia grafika) też jest już zajęty...

Z tego co widać, ta płyta posiada 2xPCI , 2xPCI-E i 1xPCI-E16.
Wszystkie masz zajęte?

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-06 21:24:10
Autor: Rafał

Wiesław wrote:

> też nie mam takiej możliwości.
> Bo jedyny wolny slot (jeden zastawia grafika) też jest już zajęty...

Z tego co widać, ta płyta posiada 2xPCI , 2xPCI-E i 1xPCI-E16.
Wszystkie masz zajęte?

dokładnie tak :)

na jeden PCI-E zachodzi grafika, więc nie wykorzystam.
na drugim PCI-E mam kartę firewire, która jest mi niezbędna.
Sloty PCI zajmują kolejno karta SAT, karta COM i modem
do wysyłania faxów,
wszystko to jest niezbędne :)

Data: 2009-12-06 21:33:55
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
[...]

Wiem, że modzę, ale może masz np. szpilki COMa na płycie i wystarczy np. podłączyć śledzia, a złącze zostanie puste?

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2009-12-06 21:45:58
Autor: Rafał
"Adam 'Adak' Kępiński" wrote:

> [...]

Wiem, że modzę, ale może masz np. szpilki COMa na płycie i wystarczy np.
podłączyć śledzia, a złącze zostanie puste?

i to mam wykorzystane, bo potrzebuje dwóch COM'ów
Ja już dawno wymodziłem...
Jedyny ratunek to karta dzwiekowa pod PCI-E ale razem z wirewire,
taka jak SB0240 pod zwykłe PCI, ale czy jest taka?
chyba nie...
Firewire to standard, ale na mojej płycie go brak :(

Data: 2009-12-06 22:04:41
Autor: G Nowak
[...]

AFAIR Sb Audigy i nowsze mialy Firewire, jesli nie jestes audiofilem....

--
pozdr

Zewnętrzna karta dźwiękowa