Data: 2017-06-13 13:23:10 | |
Autor: sczygiel | |
Zewnętrzna "karta grafiki", ale bardziej retro | |
W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 20:14:12 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
Cześć. USB -> VGA to koszt na poziomie 120-150pln wiec chyba nie takie straszne "retro" Zazwyczaj te karty sa oparte o chip sis-a i dzialaja całkiem ok. Mam taka. Wypuszcza sygnał vga/dvi/hdmi. Co do usb->pal to moze byc cienko. Ja bym szukal po usb composite converter/adapter. Moge zapytać na grupie o retro graniu. W sumie troche nie retro ale może ludki cos wiedzą... |
|
Data: 2017-06-14 21:31:46 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Zewnętrzna "karta grafiki", ale bardziej retro | |
On 6/13/2017 10:23 PM, sczygiel@gmail.com wrote:
USB -> VGA to koszt na poziomie 120-150pln wiec chyba nie takie straszne "retro" Przerobienie VGA na PAL to już nie jest sprawa trywialna z powodu innych częstotliwości synchronizacji. Zazwyczaj wymaga to bufora RAM, przetworników D/A/D itp bałaganu. Dodatkowo katastrofalne straty jakościowe. A ja liczylbym na pixel-w-pixel framebuffer PAL. Moge zapytać na grupie o retro graniu. W sumie troche nie retro ale może ludki cos wiedzą... Dopytam. |
|
Data: 2017-06-15 22:20:19 | |
Autor: t-1 | |
Zewnętrzna "karta grafiki", ale bardziej retro | |
W dniu 2017-06-14 o 21:31, Sebastian Biały pisze:
Przerobienie VGA na PAL to już nie jest sprawa trywialna z powodu innych częstotliwości synchronizacji. Zazwyczaj wymaga to bufora RAM, przetworników D/A/D itp bałaganu. Dodatkowo katastrofalne straty jakościowe. A ja liczylbym na pixel-w-pixel framebuffer PAL. To chyba przerabia http://allegro.pl/konwerter-sygnalu-vga-rca-s-video-i6809769402.html?reco_id=a146cd67-5207-11e7-ae2a-6c3be5b47f48&ars_rule_id=201&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Product |
|
Data: 2017-06-15 22:35:57 | |
Autor: Sebastian Biały | |
Zewnętrzna "karta grafiki", ale bardziej retro | |
On 6/15/2017 10:20 PM, t-1 wrote:
Przerobienie VGA na PAL to już nie jest sprawa trywialna z powodu innych częstotliwości synchronizacji. Zazwyczaj wymaga to bufora RAM, przetworników D/A/D itp bałaganu. Dodatkowo katastrofalne straty jakościowe. A ja liczylbym na pixel-w-pixel framebuffer PAL.To chyba przerabia Prawdopodobnie to to samo co mam tylko w innej obudowie. Ma dwie wady: a) obraz jest rozmazany bo pixele nie trafiają tam gdzie trzeba b) jakikolwiek poruszający się element na ekranie powoduje "ząbkowanie" na wyjściu PAL bo na siłe używa interlace (i to źle używa) i nie mogę tego wyłączyć, taki darmowy bonus :/ Swoją drogą ten interlace nie działa tez poprawnie przy konwerterach w drugą stronę (PAL->VGA), najwidoczniej to zagadnienie przerasta możliwości projektantow tych scalaków (w tym przypadku są lagi więcej niż 2 ramek obrazu w buforze, choć 2 powinny wystarczyć). Dlatego pytam o framebuffer PAL a nie konwersję z VGA bo to nie działa zbyt dobrze ani w jedną ani w drugą stronę. |
|