Zewnętrzna nagrywkarka DVD

Data: 2010-07-11 18:27:35
Autor: Wojciech Muła
Zewnętrzna nagrywkarka DVD
Witajcie, jaki model/firmę brać pod uwagę? Byłoby miło, gdyby
bezproblemowo działała w Linuxie.

w.

Data: 2010-07-11 18:39:00
Autor: geyb
Zewnętrzna nagrywkarka DVD
W zasadzie każda nagrywarka powinna być osbługiwana bezproblemowo, wszystko zależy od pomostu USB do SATA (lub FireWire do SATA), w jaki wyposażona jest obudowa nagrywarki.
Z do¶wiadczenia mojego kolegi z pracy radziłbym dobrać model z interfejsem firewire ze względu na wydajno¶ć.

Pozdrawiam, g.

Data: 2010-07-12 00:08:18
Autor: BartekK
W dniu 2010-07-11 18:27, Wojciech Muła pisze:
Witajcie, jaki model/firmę brać pod uwagę? Byłoby miło, gdyby
bezproblemowo działała w Linuxie.
Nie spotkałem jeszcze takiej co by działała problemowo, poza problemami z zasilaniem (z winy komputera) dla nagrywarek "slim" które zasilane są wyłącznie z USB.

Data: 2010-07-12 11:08:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 12 Jul 2010, BartekK wrote:

W dniu 2010-07-11 18:27, Wojciech Muła pisze:
Witajcie, jaki model/firmę brać pod uwagę? Byłoby miło, gdyby
bezproblemowo działała w Linuxie.
Nie spotkałem jeszcze takiej co by działała problemowo, poza problemami
z zasilaniem (z winy komputera) dla nagrywarek "slim" które zasilane s± wył±cznie z USB.

  Z ciekawo¶ci - na jakiej podstawie dasz głowę że to "z winy komputera"?
  Zgodnie ze specyfikacj± pecet nie powinien podawać na "niewynegocjowane"
zł±cze więcej niż co¶ 100mA, więc ta wina nie wydaje się być oczywista.
  Na odwrót - jak komputer podaje 500mA na "niewynegocjowane" USB, to
jest to sprzeczne ze specyfikacj± (za to wygodne :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-12 17:53:22
Autor: BartekK
[...]
z zasilaniem (z winy komputera) dla nagrywarek "slim" ktĂłre zasilane
są wyłącznie z USB.

Z ciekawości - na jakiej podstawie dasz głowę że to "z winy komputera"?
Zgodnie ze specyfikacją pecet nie powinien podawać na "niewynegocjowane"
złącze więcej niż coś 100mA, więc ta wina nie wydaje się być oczywista.
Na odwrĂłt - jak komputer podaje 500mA na "niewynegocjowane" USB, to
jest to sprzeczne ze specyfikacjÄ… (za to wygodne :))
Z tego powodu tak sądzę, iż ponieważ ;) tak sobie wydedukowałem:
Skoro napęd-dvdrw-jako całość po podłączeniu pobierał mi kilkadziesiąt mA, został odnajdywany prawidłowo, i "wynegocjował" sobie 500mA, i działał w systemie prawidłowo aż do momentu włożenia płyty - gdy płyta miała się rozkręcić, napęd znikał z urządzeń usb, resetowała się jego elektronika i płyta się zatrzymywała, zgłoszone odnalezienie nowego urządzenia, znaleziony napęd i tak w kółko. Zmierzony pobór prądu (statycznie, bez inicjalizacji usb, czyli przed negocjowaniem) na poziomie 30-50mA, podczas pracy gdy się resetował - napięcie na usb (wszystkich portach) spadało do 4v
Podłączenie tego samego napędu do innego komputera - brak problemów.

Data: 2010-07-12 17:00:32
Autor: Wojciech Muła
BartekK <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote:

W dniu 2010-07-11 18:27, Wojciech Muła pisze:
> Witajcie, jaki model/firmę brać pod uwagę? Byłoby miło, gdyby
> bezproblemowo działała w Linuxie.
Nie spotkałem jeszcze takiej co by działała problemowo, poza problemami z zasilaniem (z winy komputera) dla nagrywarek "slim" które zasilane s± wył±cznie z USB.

Wezmę z zasilaniem zewnętrznym, dla pewno¶ci. Tylko jaki model
możecie polecić? Ceny s± mniej więcej jednakowe, więc tego czynnika
nawet nie biorę pod uwagę.

w.

Data: 2010-08-01 09:08:37
Autor: Chichotek
Był 11 lipiec (niedziela) gdy o godz. 18:27 *Wojciech Muła* napisał(a):

Witajcie, jaki model/firmę brać pod uwagę? Byłoby miło, gdyby
bezproblemowo działała w Linuxie.

Transcend

--
Pozdrawiam, Chichotek