Data: 2011-07-01 14:27:47 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Zewnetrzna pompa paliwowa - w ktorych samochodach? | |
Dnia Fri, 1 Jul 2011 13:36:27 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):
Podpowiecie w ktorych autach sa pompy zewnetrzne? W maluchu, napedzana mechanicznie, w Morrisie Mini elektryczna. Ale taka pompa ci się nie nada. Nie jest przystosowana do pompowania non stop. -- Jacek |
|
Data: 2011-07-01 17:25:26 | |
Autor: J.F | |
Zewnetrzna pompa paliwowa - w ktorych samochodach? | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości
Dnia Fri, 1 Jul 2011 13:36:27 +0200, Jakub Jewuła napisał(a): Podpowiecie w ktorych autach sa pompy zewnetrzne?W maluchu, napedzana mechanicznie, w Morrisie Mini elektryczna. Ale taka Jak to nie - paliwo przeciez potrzebne caly czas. pompka z malucha/syreny/wartburga/sierry plus mechanizm krzywkowy na silniku od wycieraczek i moze pociagnie :-) Choc pewnie najlepsza by byla mala odsrodkowa. J. |
|
Data: 2011-07-01 18:21:24 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Zewnetrzna pompa paliwowa - w ktorych samochodach? | |
Dnia Fri, 1 Jul 2011 17:25:26 +0200, J.F napisał(a):
Jak to nie - paliwo przeciez potrzebne caly czas. To są pompy membranowe, zasysające paliwo pod działaniem siły mechanicznej (z popychacza lub elektromagnesu) i podające to paliwo do odbiornika (gaźnika) pod działaniem siły sprężyny powrotnej. Ponieważ wypływ paliwa z pompy do gaźnika jest sterowany (i ograniczany) przez iglicę więc się odbywa w miarę zużywania go przez silnik a nie w miarę pokonania po prostu oporów rurki wylotowej. Skutek jest taki że cykle pompki są stosunkowo rzadkie a ty byś chciał jeden po drugim. Możesz ale się licz a: z hałasem i wibracjami b: z przyspieszonym zużyciem części (np. styków elektromagnesu czy zaworków). -- Jacek |
|