Zewnętrzne akumulatory do smartfonów

Data: 2012-05-06 21:36:25
Autor: Sławek
Zewnętrzne akumulatory do smartfonów
Użytkownik "Kapsel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovx9olu3opm9.dlg@kapselek.net...

Widuję na allegro takie małe "zasobniki" na baterie paluszki podłączane do
telefonu, które mają przedłużyć mu w domyśle czas pracy.

Pytania mam konkretnie trzy:
1. Taki zasobnik ładuje wewnętrzny akumulator, czy całkowicie przejmuje
funkcję dostarczania prądu (tj. tel działa jak na ładowarce).

A jaka to wg ciebie różnica?
Tel "na ładowarce" działa tak, że ładowarka dostarcza energii do ładowania akumulatora ORAZ do pracy telefonu.
No chyba że ładowarka słaba to może nawet pomimo podłączenia ładowarki rozładowywać się wewnętrzny akumulator (ale wolniej)

2. Jeśli mam aku 2500mha, a bateria w moim SGS ma 1500mha, to znaczy że
mogę się spodziewać mniej więcej podwojenia czasu pracy przy jednym
dodatkowym baterii?

A ile tych aku po 2500 mAh?
Bo jeśli jeden to nie możesz się spodziewać cudów
W teflonie pewnie masz 1500 mAh 3,7 V
Akumulator ma 2500mAh 1,2V. Żeby podbić napięcie do ponad 4,0V musi pożreć więcej prądu.
Wychodzi na to, że pojedynczy akumulator będzie pracował ok. 4x krócej niżby wynikało z jego pojemności

3. Są wersje na 1 i 4 paluszki (takie widziałem) - ta pojedyncza będzie OK?

Nie będzie.
Dla rzeczonego SGSa to tylko taka na 4 paluszki

I najważniejsze: czy to rozwiązanie w ogóle ma sens? :>

Z ograniczeniami jak wyżej to ma.
O ile akceptujesz takie ograniczenia...

-- Sławek

Zewnętrzne akumulatory do smartfonów