Zewnetrzne dyski na USB szybko usypiaja

Data: 2009-09-21 23:41:49
Autor: raviz
Zewnetrzne dyski na USB szybko usypiaja
Witam
Mam dwa dyski 3.5 na USB - Maxtora i Seagate'a. Poczatkowo myslalem, ze tylko Maxtor jest taki oszczedny i po kilku minutach przechodzi w tryb uspienia ale Seagate robi to samo. Nie moge nigdzie znalezc opcji odpowiedzialnej za to (mam Viste) Chcialbym znaczaco wydluzyc czas pracy dyskow lub zupelnie wylaczyc to fkcje oczednosci. Bylbym bardzo wdziczny za pomoc.
Pozdrawiam......Rafal

Data: 2009-09-22 02:19:00
Autor: Patryk WĹ‚os
[...]

1. Seatools - ponoć pozwala sterować trybem Standby we FreeAgentach. Ale nigdy nie testowałem.

2. Podłączyć do Linuxa z zainstalowanym sdparm i:

a) ustawienie Standby na 30 minut:

sdparm -- set SCT=18000 -- page=po -6 /dev/sdb

b) wyłączenie go całkiem:

sdparm -- clear STANDBY -6 /dev/sdb

Tylko najpierw sprawdzić, czy pod /dev/sdb znajduje się rzeczywiście akurat ten FreeAgent. Po podłączeniu do innego komputera dysk powinien trzymać nowe ustawienia.

--
Zobacz, jak siÄ™ pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Zewnetrzne dyski na USB szybko usypiaja