Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?

Data: 2009-07-01 23:32:59
Autor: lamer
Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?
Na USB wyciągniesz 30 MB/s, na ethernecie 100mbit jakieś 10-12 MB/s.
Możesz też jakiś stary komputer podłączyć do sieci, a do niego dysk na usb (albo wewnętrzny). Taki stary komp to ze 30 zł.
Sam miałem takie rozwiązanie przez kilka lat. Na starociu był linuks, który wystawiał dysk na świat. Działało ślicznie. Jedyna wada to taka, że dysk dałem 250 GB, a procesor 500 MHz i bez UPSa, więc jak prądu zabrakło to przy wstawaniu robił skanowanie dysku przez pól godziny :)

lamer

Data: 2009-07-02 11:36:44
Autor: Bartek Wiecek

"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message news:h2gkqn$grm$1atlantis.news.neostrada.pl...
Na USB wyciągniesz 30 MB/s, na ethernecie 100mbit jakieś 10-12 MB/s.

a tak a'propos to ostatnio dośc mocno się zdziwiłem:
odpaliłem wgrywanie duuuzych plików ma mojego NAS i przy jednym wątku szło cos koło 30Mbit/s
potem dorzuciłem drugi wątek - wzrosło do 50...
po kolejnych udało mi sie 100Mbit łącze zapchać do poziomu stabilnego 90-96 Mbit przy pięciu wątkach
NAS z wbudowanym gigabitowym ethernetem. (IcyBox IB-NAS 4220-b)
Router niestety bez tego udogodnienia.(ten niebieski linuksowy w-lanowy router linksys'a)
wyniki wzięte z DUmeter'a.
Warunek jest taki, ze muszą to byc duze pliki - gdy wrzucałem tam ponad 20 tys 1-2kb plików to leciało na jakies 2Mbit i trwało to wieeeeeki :-)))))
pzdr
b.

Zewnetrzny dysk - USB czy ethernet ?