Zewnętrzny hdd do robienia backupu?

Data: 2009-03-07 01:52:05
Autor: Washi
Zewnętrzny hdd do robienia backupu?

Użytkownik "WaLker" <robi2005@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:goo89l$crh$1news.onet.pl...

Zastanawiam się, co myślicie o używaniu zewn. hadeka do backupów

Jakie dane zamierzasz backupowac/ ile obecnie zajmuja miejsca/ jaki tygodniowy przyrost??

Washi
--
Porozmawiajmy o wirtualizacji
-> http://forum.virtual-it.pl/

Data: 2009-03-07 13:02:59
Autor: WaLker

Użytkownik "Washi" <spam@nie.pl> napisał w wiadomości

Jakie dane zamierzasz backupowac/ ile obecnie zajmuja miejsca/ jaki
tygodniowy przyrost??

Aktualnie chciałbym zrobić coś z ponad 150 płytami dvd-r i cd-r z ostatnich
kilkunastu lat. Trudno jest zarządzać takim archiwum. Trudno jest nawet
zorientować się, czy wszystko da się odczytać. Dodam, że nie są to filmy,
więc mówimy o raczej sporej ilości plików.

Przyrost danych oceniam obecnie na jakieś max. 1 GB miesięcznie.  Na DVD-r
to za mało, a nagrywając 1 płytę cd-r tygodniowo znowu stworzę piramidę z
poliwęglanu. Z kolei do płyt wielokrotnego zapisu nie mam zaufania.
Przy tej dyskusji przyszedł mi do głowy inny pomysł. Może do bieżącego
backupu uzywać np. 8GB Pendrivea, a na zewnętrzny 2,5" hdd zgrywać kilka
razy w roku? Dałoby to wygodę uzytkowania i pozwolilo oszczędzić zywotność
twardego dysku. Ma to ręce i nogi, czy może masz jakiś inny pomysł?

Pozdrowienia
WaLker

Data: 2009-03-07 18:19:30
Autor: Washi

Użytkownik "WaLker" <robi2005@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gotnpc$rtr$1news.onet.pl...

[...]

DVD zawsze mozna sprawdzac i przegrywac co jakis czas, wiadomo to klopot.
Z kolei jak padnie DVD to padnie tylko jakis ulamek danych a jak HDD to tracisz wszystko.
W tej sytuacji najlepsze bylo by zastosowanie jakiejs domowej macierzy z min 2 dyskami i mirroringiem.

Washi
--
Porozmawiajmy o wirtualizacji
-> http://www.virtual-it.pl/