Data: 2009-10-14 17:38:50 | |
Autor: Gregory | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
I tutaj moje pytanie:Na pewno się nie wysprzęgla, silnik napędza również układy wspomagania, czy to hamulców czy w większości kierownicy, wysprzęglie w zaistniałej sytuacji to największy błąd jaki można popełnić, tracisz możliwość panowania nad autem. Pozdrawiam |
|
Data: 2009-10-14 17:57:44 | |
Autor: vwojtas | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Witam
Na pewno się nie wysprzęgla, silnik napędza również układy wspomagania, czy to hamulców czy w większości kierownicy, wysprzęglie w zaistniałej sytuacji to największy błąd jaki można popełnić, tracisz możliwość panowania nad autem. Czasem jak czytam o takich problemach i ew. reakcjach to zastanawiam się czy kierowniki badz kierowniczki wiedza w ogole jak dziala samochod. Nie wiem po co wysprzeglac, przeciez to nawet nie jest zgodne ze zdrowym rozsadkiem, pewnie tez przy wpadnieciu w poslizg dusza pedal hamulca na maxa bo to wg nich logiczne.... ech... Czego ucza na kursach PJ? (pytanie retoryczne) -- Pozdrawiam VWojtas |
|
Data: 2009-10-14 18:41:39 | |
Autor: Ra | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
vwojtas pisze:
Witamto pewnie doświadczenie wyniesione z kursów PJ. Jak auto zgaśnie co się zdarza w początkowej fazie to AFAIR auto "staje dęba" |
|
Data: 2009-10-14 18:52:38 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb4up6$sgu$1node2.news.atman.pl Ra <aa@aa.com> pisze:
Nie ma znaczenia nad czym się ten "znafca" zastanawia.Czasem jak czytam o takich problemach i ew. reakcjach to zastanawiamto pewnie doświadczenie wyniesione z kursów PJ. Jak auto zgaśnie co się zdarza w początkowej fazie to AFAIR auto "staje dęba" Zrób sobie prosty test (tylko nie przy przędkości 130 km/h o której pisał autor, bo pozbawisz grupę swych bezcennych wypowiedzi). Po prostu pojedź po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz zapłon. Kołom jest naprawdę dość obojętne, co je gwałtownie zahamuje i zablokuje wywołując poślizg. -- Jotte |
|
Data: 2009-10-14 19:33:16 | |
Autor: Adam Czajka | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jotte pisze:
> pojedź po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz zapłon. Kołom jest naprawdę dość obojętne, co je gwałtownie zahamuje i zablokuje wywołując poślizg. LOL. Rozumiem, że zimą *NIGDY* nie puszczasz gazu ze strachu przed zablokowaniem kół i *ZAWSZE* wysprzęglasz przed *KAŻDYM* zakrętem? ;) -- Pozdrawiam Adam Czajka |
|
Data: 2009-10-14 19:37:12 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb520s$grc$1news.onet.pl Adam Czajka <nie_pisz@pri.v>
pisze: Kłamiesz.pojedź po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagleRozumiem -- Jotte |
|
Data: 2009-10-14 19:47:29 | |
Autor: Adam Czajka | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jotte pisze:
W wiadomości news:hb520s$grc$1news.onet.pl Adam Czajka <nie_pisz@pri.v> Ja jednak wkleję to co było dla ciebie tak niewygodne, że wyciąłeś z mojej wypowiedzi: > LOL. Rozumiem, że zimą *NIGDY* nie puszczasz gazu ze strachu przed > zablokowaniem kół i *ZAWSZE* wysprzęglasz przed *KAŻDYM* zakrętem? ;) Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na koła napędzane przy wyłączeniu zapłonu kluczykiem i przy zdjęciu nogi z gazu. -- Pozdrawiam Adam Czajka |
|
Data: 2009-10-14 19:51:29 | |
Autor: vwojtas | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Użytkownik "Adam Czajka"
Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na koła napędzane przy wyłączeniu zapłonu kluczykiem i przy zdjęciu nogi z gazu. Szkoda Twojego czasu, napisze Ci, że głupi jestes i sie nie znasz : -) -- Pozdrawiam VWojtas |
|
Data: 2009-10-14 19:57:56 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb537g$cnp$1atlantis.news.neostrada.pl vwojtas
<garbo@poczta.onet.pl> pisze: Szkoda Twojego czasu, napisze Ci, że głupi jestes i sie nie znaszTo napisałem o tobie. Nie każdy jest taki jak ty. -- Jotte |
|
Data: 2009-10-14 20:13:27 | |
Autor: vwojtas | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Użytkownik "Jotte" <>>
Szkoda Twojego czasu, napisze Ci, że głupi jestes i sie nie znasz To napisałem o tobie. Nie każdy jest taki jak ty. Wg mnie masz rozdwojenie jaźni, typowy przykład dr. Jekyla i mr Hide'a. Po to jest grupa dyskusyjna zeby wymieniac swoje doswiadczenia i poglądy a nie wzajemnie sie obrazac. Jak dla mnie nic nie wniosłes do dyskusji oprócz pyskówki na poziomie bazaru, co wiecej, starasz się udowodnic innym jaki to jestes elokwętny i inteligentny. Mam wrażenie ze w domu boisz się poprosić o dolewke zupy, a usnet traktujesz jak kibel i miejsce to spuszczenia swoich frustracji. Jak dla mnie EOT, naprawde szkoda czasu na dalszą rozmowę z Tobą, nie będe się zniżał do Twojego poziomu i obrzucał Cie błotem. Wiecej tolerancji i zadowolenia z zycia. -- Pozdrawiam VWojtas |
|
Data: 2009-10-14 20:26:04 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb54vu$gc7$1nemesis.news.neostrada.pl vwojtas
<garbo@poczta.onet.pl> pisze: Po to jest grupa dyskusyjna zeby wymieniac swoje doswiadczenia i poglądyOwszem, ale trzeba je najpierw mieć i musza mieć one jakąś sensowną wartość. Najlepiej, żeby nie były głupie, którą to radę (po przejrzeniu twoich "wypowiedzi") szczególnie ci polecam. a nie wzajemnie sie obrazac.Szczerość uważasz za obrazę zawsze, czy tylko jak ci mówić prawdę? Jak dla mnie nic nie wniosłes do dyskusji oprócz pyskówki na poziomie bazaru, co wiecej, starasz się udowodnic innym jaki to jestes elokwętny i inteligentny.Ponieważ nie jesteś ani elokwentny ani inteligentny więc pewnie dążęnie do udowadniania tego innym przypisujesz wszystkim. Niemniej to ty się do mnie przypieprzyłeś z głupimi gadkami i dostałeś odprawę jak gówniarz. I tak ma być. Mam wrażenieTwoje wrażenia nie są ważne, zostawimy te zwierzenia. Jak dla mnie EOTTwoja sprawa, mnie to wisi. naprawde szkoda czasu na dalszą rozmowę z Tobą, nieTy nikogo niczym nie możesz obrzucić. Ty tylko coś tam poszczekujesz. Wiecej tolerancji i zadowolenia z zycia.Więcej rozumu, dojrzałości i wiedzy. -- Jotte |
|
Data: 2009-10-14 20:49:53 | |
Autor: vwojtas | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Użytkownik "Jotte"
Jestes naprawde żałosny i oprócz swoich niemerytorycznych wypowiedzi nie masz nic do zaproponowania. Rozmowa z toba przypomina mi wywaidy z Dodą. Pyskówka, obrzucanie, nie słuchanie, bezczelność etc. Zarzucasz mi brak doswiadczenia, skad mozesz wiedziec ile mam przejechanych km, ile mam lat, jakie mam doswadczenie etc.? Przypieprzyłem się do Ciebie bo piszez farmazony. Nadal nie udowodniłes grupie jaka jest zaleznosc w sytuacji kiedy nacisniesz sprzedło lub nie a tym ze wpadniesz poślizg. Piszesz zebysmy sprobowali i potem to opisali, przeciez to jakies brednie , nic wiecej. Jak nie wiesz jak to może zadziałać to nie pisz, jak wiesz, masz doswiadczenie to napisz niedoswiadczonym. Poza obrzucaniem mnie i innych błotem nie masz nic co wniosło by merytoryczny wkład w wypowiedź. Tak jak napisałem wcześniej, każdy mierzy swoją miarą, a Ty jestes w tym mistrzem. |
|
Data: 2009-10-14 21:07:09 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb5749$jq6$1nemesis.news.neostrada.pl vwojtas
<garbo@poczta.onet.pl> pisze: Jestes naprawdeNie masz honoru, synu? Nie umiesz dorzymać prostego słowa? Miał być z twojej strony EOT, i co? Zarzucasz mi brak doswiadczenia, skad mozesz wiedziec ile mamNie wiem i tego nie dociekam. Po prostu oceniam głupoty, które wypisujesz, prymitywny styl wypowiedzi, brak logiki, pseudorozumowanie i prostackie zacietrzewienie. Jesli masz jakiekolwiek doświadczenie, a piszesz takie bzdety to tym gorzej o tobie świadczy, bo durnemu szczawiowi można jeszcze dać przez chwilę taryfę ulgową. Staremu durniowi nie bardzo. Przypieprzyłem się do CiebieNo i dostałeś po uszach, jak gówniarz. Ale przypieprzyć się miałeś prawo - pisząc na publiczną grupę poddałem swoje zdanie publicznej ocenie, nawet takich jak ty. Nadal nie udowodniłes grupie jaka jest zaleznosc w sytuacji kiedy nacisniesz sprzedło lub nie a tym ze wpadniesz poślizg.Nie mam zdrowia naprawdę, do takich bezmyślnych tumanów. Spróbuję raz jeszcze - nic nie pisałem o wciśnięciu sprzegła przed poślizgiem. Pisałem o możliwym poślizgu w wyniku nagłego zgaśnięcia silnika na śliskiej nawierzchni przy dużej szybkości. I dosyć na tym. Nie prowadzę zajęć wyrównawczych dla upośledzonych. -- Jotte |
|
Data: 2009-10-14 21:18:34 | |
Autor: vwojtas | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Ale żenada, chyba jestes z Pisu oni mają taką samą merytorykę jak ty.
Widze ze swoich glupot nie widzisz, najłatwiej się ocenia innych, teoria ze wszyscy sa głupi i nie się nie znają , tylko ty jestez wielki bardzio ci pasuje. Skoro mi zarzucasz, ze pisze glupoty to pokaz mi to, wskarz to miejsce, ale pewnie nie, bo napiszesz ze masz to w dupe, ot i cala rozmowa z toba. Bede konsekwentny, EOT bo naprawde szkoda czasu. Zawsze w realu takie siurki jak ty sa malutkie, usnet dodaje im sil. Ciekawe czy na drodze tez jestes takim frustratem jak tu, wspołczuje rodzincejesli takową posiadasz. |
|
Data: 2009-10-14 21:25:42 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb58ap$p76$1atlantis.news.neostrada.pl vwojtas
<garbo@poczta.onet.pl> pisze: Bede konsekwentny, EOTRównie dobrze możesz obiecywać, że zmądrzejesz... No to bądź wreszcie konsekwentny i sp.... to znaczy - spadaj. -- Jotte |
|
Data: 2009-10-14 19:59:59 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb52rh$jg4$1news.onet.pl Adam Czajka <nie_pisz@pri.v>
pisze: Ależ wklejaj co tylko zechcesz.Ja jednak wklejęRozumiemKłamiesz. to co było dla ciebie tak niewygodne, że wyciąłeśTo nie żeby niewygodne. Ja po prostu nie uważam za sensowne polemizowanie na poziomie proponowanym przez debilne gadki typu, "rozumiem, że...", "twierdzisz, że..." itp. Po diabła tracić czas na samowystarczalnych? Sam coś stwierdzi, włoży w usta (klawiaturę) komuś i jeszcze oczekuje odpowiedzi. No to daję na jaką zasługuje albo żadnej. Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na kołaPonowię co już napisałem w innym miejscu - zrób próbę, o której pisałem, potem przyjdź i powiedz jak poszło. BTW - polecam zakup i lekturę tej pozycji: http://www.gandalf.com.pl/b/szybkosc-bezpieczna/ Autor wciąż żyje, być może uda się komuś nawiązać polemikę, choc piszącym głupoty i zadającym durne pytania kiepsko wróżę. -- Jotte |
|
Data: 2009-10-14 20:33:27 | |
Autor: Adam Czajka | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jotte pisze:
Ależ wklejaj co tylko zechcesz.Ja jednak wklejęRozumiemKłamiesz. Nie potrzebne mi do tego czyjekolwiek pozwolenie, szczególnie twoje. to co było dla ciebie tak niewygodne, że wyciąłeśTo nie żeby niewygodne. Ja po prostu nie uważam za sensowne polemizowanie na poziomie proponowanym przez debilne gadki typu, "rozumiem, że...", "twierdzisz, że..." itp. Po diabła tracić czas na samowystarczalnych? Sam coś stwierdzi, włoży w usta (klawiaturę) komuś i jeszcze oczekuje odpowiedzi. No to daję na jaką zasługuje albo żadnej. Czekaj czy to nie twoje słowa: "Po prostu pojedź po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz zapłon. Kołom jest naprawdę dość obojętne, co je gwałtownie zahamuje i zablokuje wywołując poślizg", albo te "[Co sie wtedy moze stac?] Jak ślisko to np. gwałtowny, niekontrolowany poślizg", albo te "Ja dodaję, że to następuje na śliskiej nawierzchni. Gwałtowny, niekontrolowany poślizg jest niezwykle prawdopodobny. Jeśli naprawdę szybko kierowca zdąży wysprzęglić aby nic nie blokowało kół to może da radę wyprowadzić"? Uważasz, że w podanej sytuacji nastąpi blokada kół, więc mam prawo wnioskować, że unikasz takich sytuacji. Ergo "Rozumiem, że zimą *NIGDY* nie puszczasz gazu ze strachu przed zablokowaniem kół i *ZAWSZE* wysprzęglasz przed *KAŻDYM* zakrętem?". Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na kołaPonowię co już napisałem w innym miejscu - zrób próbę, o której pisałem, potem przyjdź i powiedz jak poszło. Ja wiem co się stanie. Ba mogę napisać że od 20 lat wielokrotnie i z premedytacją doprowadzam do takich sytuacji, w których w silniku przestaje zachodzić zapłon paliwa, a ja go wtedy nie wysprzęglam. Robię to na wszelkich rodzajach nawierzchni, również tych śliskich. Powiem więcej, że wiele razy pomogło mi to w zapanowaniu nad pojazdem właśnie na śliskich nawierzchniach. Pytanie czy ty wiesz co piszesz? BTW - polecam zakup i lekturę tej pozycji: Twierdzisz że autor napisał tam to co sugerujesz? Podaj cytat. -- Pozdrawiam Adam Czajka |
|
Data: 2009-10-14 20:52:17 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb55hn$rnf$1news.onet.pl Adam Czajka <nie_pisz@pri.v>
pisze: To nie jest pozwolenie, tylko pouczenie.Nie potrzebne mi do tego czyjekolwiek pozwolenie, szczególnie twoje.Ależ wklejaj co tylko zechcesz.Ja jednak wklejęRozumiemKłamiesz. Teraz dostaniesz kolejne: "niepotrzebne" pisze się razem. Maturę zdał, czy kupił? To nie umiesz przeczytać kto to napisał?Czekaj czy to nie twoje słowa:to co było dla ciebie tak niewygodne, że wyciąłeśTo nie żeby niewygodne. Ja po prostu nie uważam za sensowne polemizowanie na poziomie proponowanym przez debilne gadki typu, "rozumiem, że...", "twierdzisz, że..." itp. Po diabła tracić czas na samowystarczalnych? Sam coś stwierdzi, włoży w usta (klawiaturę) komuś i jeszcze oczekuje odpowiedzi. No to daję na jaką zasługuje albo żadnej. Uważasz, że w podanej sytuacji nastąpi blokada kół, więc mam prawoMasz prawo wnioskować co ci się podoba. Masz prawo nawet sądzić, że wnioskujesz. I tak trzymaj. Ergo "Rozumiem, że zimą *NIGDY*To już - jeśli zauważyłeś - pisałeś, ale o co ci właściwie chodzi? Ahaaaa...Ja wiem co się stanie.Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na kołaPonowię co już napisałem w innym miejscu - zrób próbę, o której pisałem, potem przyjdź i powiedz jak poszło. Ciekawy przypadek, ciekawy... Ba mogę napisać że od 20 lat wielokrotnie i zNie ma się za bardzo czym chwalić. Ja też tak robię. Z premedytacją doprowadzam do sytuacji, w której w silniku przestaje zachodzić zapłon paliwa i robię to na różnych nawierzchniach. Następnie, sprawdzam czy parkując nie utrudniłem komuś wyjazdu, wyłączam światła, odpinam pasy i wysiadam. Powiem więcej, że wiele razy pomogło mi to w zapanowaniu nad pojazdemGratuluję. Pytanie czy ty wiesz co piszesz?Olewam pytanie. Nic się nie uczysz. Z debilnymi tekstami nie dyskutuję - pisałem przecież.BTW - polecam zakup i lekturę tej pozycji:Twierdzisz że autor napisał tam to co sugerujesz? Podaj cytat. Spadaj, kup sobie, będziesz wiedział. -- Jotte |
|
Data: 2009-10-14 21:39:44 | |
Autor: Adam Czajka | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jotte pisze:
W wiadomości news:hb55hn$rnf$1news.onet.pl Adam Czajka <nie_pisz@pri.v> Tak, popełniłem błąd, a teraz cytaty, sam tego chciałeś czepiając się po chamsku: "przędkości", "musza", "dążęnie", "choc", "choćnie", "postepowanie", "zgasna", "mnie to wisi". O nieumiejętnym stosowaniu znaków interpunkcyjnych, podstawowych błędach gramatycznych ect. nie wspomnę. I jak tam twoja matura? To nie umiesz przeczytać kto to napisał? Jesteś żenujący. Ergo "Rozumiem, że zimą *NIGDY*To już - jeśli zauważyłeś - pisałeś, ale o co ci właściwie chodzi? Skoro twierdzisz, że wyłączenie zapłonu na śliskiej nawierzchni prowadzi do zablokowania kół i niekontrolowanego poślizgu, to sądzę że tego nie robisz. A skoro wyłączenie zapłonu i odcięcie paliwa przez komputer przy odpuszczeniu gazu powoduje identyczne zachowanie się silnika, to znaczy że również musisz unikać hamowania silnikiem. Szczególnie na śliskiej nawierzchni i tym bardziej w zakręcie, więc moje pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Ahaaaa...Ja wiem co się stanie.Podaj mi różnicę w działaniu silnika i przeniesienia momentu na kołaPonowię co już napisałem w innym miejscu - zrób próbę, o której pisałem, potem przyjdź i powiedz jak poszło. Czyli jednak nie masz pojęcia o tym co się wtedy dzieje z silnikiem i z samochodem. Ba mogę napisać że od 20 lat wielokrotnie i zNie ma się za bardzo czym chwalić. Ja też tak robię. Z premedytacją doprowadzam do sytuacji, w której w silniku przestaje zachodzić zapłon paliwa i robię to na różnych nawierzchniach. Następnie, sprawdzam czy parkując nie utrudniłem komuś wyjazdu, wyłączam światła, odpinam pasy i wysiadam. Wielce chwalebne ;) A coś w temacie? Powiem więcej, że wiele razy pomogło mi to w zapanowaniu nad pojazdemGratuluję. Nie ma czego, spróbuj się tego nauczyć, to jest przydatne. Pytanie czy ty wiesz co piszesz?Olewam pytanie. Czyli jednak nie wiesz. Nic się nie uczysz. Z debilnymi tekstami nie dyskutuję - pisałem przecież.BTW - polecam zakup i lekturę tej pozycji:Twierdzisz że autor napisał tam to co sugerujesz? Podaj cytat. Hamuj swój język chamie. Podaj cytat lub milcz. -- Pozdrawiam Adam Czajka |
|
Data: 2009-10-14 21:55:30 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb59e0$83e$1news.onet.pl Adam Czajka <nie_pisz@pri.v>
pisze: No i widzisz, stolcu, jak się w końcu obnażyłeś?Nic się nie uczysz. Z debilnymi tekstami nie dyskutuję - pisałemHamuj swój język chamie. Podaj cytat lub milcz. Mówiąca kupa... -- Jotte |
|
Data: 2009-10-15 14:45:49 | |
Autor: Piotr Czyż | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jotte pisze:
Ba mogę napisać że od 20 lat wielokrotnie i z premedytacją doprowadzamNie ma się za bardzo czym chwalić. Ja też tak robię. Z premedytacją Masz lokomotywę, czy jakieś palenisko zamiast silnika. Taki normalny samochód "zapala" się jakieś kilkaset razy na minutę i jakoś nie ma z tym problemu. Zgadnij co się dzieje, jak zdejmujesz nogę z gazu.... -- Piotr Czyż |
|
Data: 2009-10-15 12:03:24 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
|
|
Data: 2009-10-14 23:27:24 | |
Autor: jerzu | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
On Wed, 14 Oct 2009 18:52:38 +0200, "Jotte"
<tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> wrote: Zrób sobie prosty test (tylko nie przy przędkości 130 km/h o której pisał autor, bo pozbawisz grupę swych bezcennych wypowiedzi). Po prostu pojedź po czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz zapłon. Ale taki sam efekt daje zdjęcie nogi z pedału gazu. Wpadasz wtedy automatycznie w poślizg? -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2009-10-14 23:31:07 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:rggcd5h3rn062t5tdcaptcgurmkpt97s6i4ax.com jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> pisze: Jakie tam automatycznie.Zrób sobie prosty test (tylko nie przy przędkości 130 km/h o której pisałpo czymś śliskim (ubity śnieg, szadź, lód, mokra kostka) i nagle wyłącz W pewnych warunkach _możesz_ utracić przyczepność i tyle. -- Jotte |
|
Data: 2009-10-15 08:26:56 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
|
|
Data: 2009-10-15 14:51:15 | |
Autor: Piotr Czyż | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jotte pisze:
Jakie tam automatycznie. To teraz przeczytaj raz jeszcze początek wątku i odpowiedz sobie na pytanie co złego ci się stanie jak zdejmiesz nogę z gazu przy 130km/h. Zachowujesz się jak neofita - mam wrażenie, że jeździsz od miesiąca, a wiedzę czerpiesz z książek, nie mając żadnej wiedzy o działaniu silnika. -- Piotr Czyż |
|
Data: 2009-10-16 00:45:47 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb7ct3$ps6$2srv.cyf-kr.edu.pl Piotr Czyż
<imie@imieinazwisko.com> pisze: Pozwolisz, że twoje wrażenia zlekceważę?Jakie tam automatycznie.To teraz przeczytaj raz jeszcze początek wątku i odpowiedz sobie na -- Jotte |
|
Data: 2009-10-16 01:25:06 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Dnia Fri, 16 Oct 2009 00:45:47 +0200, Jotte napisał(a):
To teraz przeczytaj raz jeszcze początek wątku i odpowiedz sobie naPozwolisz, że twoje wrażenia zlekceważę? Pozwolimy Ci się pogrązać dalej, cieciu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-16 01:37:28 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:e4648lwhygo4.dlgoldfield.org.pl Adam Płaszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> pisze: Pozwolimy Ci się pogrązać dalej, cieciu.Płaszczyca, to znowu ty i tutaj też? Witaj, stary kretynie! -- Jotte |
|
Data: 2009-10-16 19:06:57 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Dnia Fri, 16 Oct 2009 01:37:28 +0200, Jotte napisał(a):
Pozwolimy Ci się pogrązać dalej, cieciu.Płaszczyca, to znowu ty i tutaj też? Tutaj, to Ty jesteś gościem i efemerydą. I dziękuję za potwierdzxenie (kolejne), że Twoje słowa są gówno warte. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-15 09:53:16 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
|
|
Data: 2009-10-15 09:12:09 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
|
|
Data: 2009-10-15 09:54:22 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
|
|
Data: 2009-10-15 09:58:24 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
|
|
Data: 2009-10-15 13:16:42 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Mirek Ptak pisze:
Dnia 2009-10-15 09:54, *Jan Strybyszewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Masz zepsuty samochod jak u ciebie silnik bez paliwa trzyma powyzej 1700 az do zahamowania do zera. |
|
Data: 2009-10-15 14:18:22 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Dnia 2009-10-15 13:16, *Jan Strybyszewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
To nie jest to samo. Nie wiem kto wymyslij te porownanie ale jest Powoli zaczynam Cie podejrzewać o trolling - i oby tak było ;). Jeśli silnik ma obroty powyżej około 1700 rpm i nie jest wysprzęglony, to po zdjęciu nogi z pedału przyspieszania dopływ paliwa do silnika jest odcinany. Silnik się nie zatrzymuje, bo nadal jest napędzany kołami poprzez półosie i skrzynię biegów - wtedy zachodzi to straszne zjawisko zwane hamowaniem silnikiem. Kiedy to hamowanie (ewentualnie wspomagane hamulcem) spowoduje, że obroty spadną poniżej tej granicy 1700 rpm (te "graniczne" obroty się różnią trochę w zależności od producenta) dopływ paliwa jest przywracany. Podobnie dzieje się po wciśnięciu sprzęgła no i oczywiście dodaniu gazu. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-10-15 15:20:07 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Powoli zaczynam Cie podejrzewać o trolling - i oby tak było ;). Po odcieciu zaplonu a dokladnie zasilania wylaczane jest tez pare innych rzeczy zwiazanych z silnikiem czyz nie ? Dobra nie ma sensu dalszej dyskuzji moim zdaniem wylaczenie zaplonu bedzie zuplenie czym innym niz zdjecie nogi z gazu. |
|
Data: 2009-10-15 15:30:00 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jan Strybyszewski pisze:
Związanych z jego kręceniem się, oporami ruchu? Na przykład co? Dobra nie ma sensu dalszej dyskuzji moim zdaniem wylaczenie zaplonu bedzie zuplenie czym innym niz zdjecie nogi z gazu. No skoro nie masz zamiaru zdania swego uzasadniać, to faktycznie trudno to nazwać dyskusją. JW |
|
Data: 2009-10-15 06:40:22 | |
Autor: WS | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
On 15 Paź, 15:30, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:
Związanych z jego kręceniem się, oporami ruchu? Na przykład co? na sile mozna by pewnie cos znalezc... np. elektrycznie sterowana przepustnica... po odjeciu gazu powinna sie zamknac, przy odcieciu zasilania moze zostac otwarta - czyli silnik bedzie troszeczke slabiej hamowal ;) WS |
|
Data: 2009-10-15 15:51:55 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
WS pisze:
On 15 Paź, 15:30, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote: hehe dokładnie to dopisałem :) JW |
|
Data: 2009-10-15 14:55:13 | |
Autor: kamil | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:hb79ds$ulo$2news2.ipartners.pl... WS pisze: Raczej troszeczke lepiej, jesli dodatkowo bedzie dostawal powietrze do kompresowania przy kazdym ruchu tloka. ;) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-10-15 16:16:13 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
kamil pisze:
"Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote in message news:hb79ds$ulo$2news2.ipartners.pl... Ale to się kompensuje w suwie wydechu gdy spręzone powietrze go "napędza" :) Z drugiej strony przy zamkniętej przepustnicy przy ssaniu trzeba pokonać podciśnienie, ale przy suwie "kompresji" działa ono w drugą stronę ciągnie tłok - i chyba też chyba wychodzi się na zero :) JW |
|
Data: 2009-10-15 16:22:06 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jakub Witkowski pisze:
w suwie pracy - oczywiście...Raczej troszeczke lepiej, jesli dodatkowo bedzie dostawal powietrze do kompresowania przy kazdym ruchu tloka. ;) JW |
|
Data: 2009-10-16 07:59:32 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Dnia 2009-10-15 15:20, *Jan Strybyszewski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Z punktu widzenia możliwości wystąpienia poślizgu to zupełnie to samo - może być jedynie problem ze wspomaganiem kierownicy (hamulców będzie działać nadal). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-10-16 19:07:26 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Dnia Fri, 16 Oct 2009 07:59:32 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
Z punktu widzenia możliwości wystąpienia poślizgu to zupełnie to samo - może być jedynie problem ze wspomaganiem kierownicy (hamulców będzie działać nadal). Jesli wspomaganie kierownicy hydrauliczne, to działać będzie nadal. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-16 00:18:04 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb6kmt$20h$1news.onet.pl Mirek Ptak
<nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> pisze: Zapłon "dostaje" :) - paliwa nie (powyżej pewnych obrotów ~1700)Pytanie. Silnik benzyna, wtrysk jednopunktowy, zdjęcie nogi z gazu. Czy dochodzi do całkowietego odcięcia paliwa? Jeśli tak, to co się stanie jeśli po jego odcięciu nastąpi wysprzęglenie (silnik zdechnie?)? -- Jotte |
|
Data: 2009-10-16 01:27:03 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Dnia Fri, 16 Oct 2009 00:18:04 +0200, Jotte napisał(a):
Pytanie. W większosci samochodów, jesli obroty silnika są powyżej obrotów biegu jałowego - to tak. Jeśli tak, to co się stanie jeśli po jego odcięciu nastąpi wysprzęglenie (silnik zdechnie?)? Silnik się bedzie kręcił dalej, wykorzystując energię kinetyczną wału i koła zamachowego, zmniejszając swoje obroty. Kiedy obroty spadną do obrotów biegu jałowego ECU silnika wznowi dostawę paliwa. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-16 08:13:12 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Dnia 2009-10-16 00:18, *Jotte* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Zapłon "dostaje" :) - paliwa nie (powyżej pewnych obrotów ~1700)Pytanie. Tak Jeśli tak, to co się stanie jeśli po jego odcięciu nastąpi wysprzęglenie Nie obroty szybko spadną poniżej tych np. 1700 rpm i paliwo zacznie być ponownie podawane (przed całkowitym zatrzymaniem silnika oczywiście). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2009-10-16 16:52:27 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hb92tm$u6i$2news.onet.pl Mirek Ptak
<nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> pisze: Spróbowałem to dziś zaobserwować na obrotomierzu - bez sukcesu.TakZapłon "dostaje" :) - paliwa nie (powyżej pewnych obrotów ~1700)Pytanie. Po zdjęciu nogi z gazu i za chwilę wciśnięciu sprzęgła obroty plasują się ~1500 (nie spadają poniżej nawet na moment, pewnie dla podtrzymania wspomagania. Przyznam, że nigdy na to nie zwracałem uwagi. Mam jeszcze jedno pytanie. Dawniej w silnikach gaźnikowych pewną oszczędność dawało dojeżdżanie np. do świateł na luzie. Obecnie przy układach wtryskowych w tym samym celu dojeżdżamy na biegu. A jak to jest w przypadkuj instalacji LPG (2 gen.)? Ma to w ogóle jakieś znaczenie? -- Jotte |
|
Data: 2009-10-16 16:36:59 | |
Autor: Massai | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jotte wrote:
W wiadomości news:hb92tm$u6i$2news.onet.pl Mirek Ptak Najpierw rozgrzej silnik. Wtedy będa spadać do prawidłowych, jałowy zazwyczaj ma między 600 a 800.
Nie tyle "przy układach wtryskowych" tylko właśnie ze względu na to że komputer odcina dopływ paliwa, gdy stwierdza że kierowca "hamuje silnikiem", czyli odpuszcza gaz przy wyższych obrotach. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-10-16 18:50:27 | |
Autor: Jotte | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
W wiadomości news:hba7fb$ah7$1inews.gazeta.pl Massai <tsender@wp.pl>
pisze: Rozgrzany. Jałowe normalnie (auto stoi) ~800 i trzymaja się stabilnie. Ale jeśli wysprzęglę w czasie jazdy to jest jak pisałem. Powoli spadają wraz z utratą prędkości ale nie liniowo tylko dopiero jak jest blisko zatrzymania. Jeśli prędkość była spora to nawet po zatrzymaniu mają przez chwilę ponad 1k i dopiero stabilizują się na 800. W ASO twierdzą, że tak ma być.Najpierw rozgrzej silnik. Wtedy będa spadać do prawidłowych, jałowyNie obroty szybko spadną poniżej tych np. 1700 rpm i paliwo zacznieSpróbowałem to dziś zaobserwować na obrotomierzu - bez sukcesu. OK, nawet bezkomputerowy poldolot Caro miał taki "oszczędzacz" elktroiglicowy, ale jak to wygląda na LPG 2gen.?Mam jeszcze jedno pytanie. Dawniej w silnikach gaźnikowych pewnąNie tyle "przy układach wtryskowych" tylko właśnie ze względu na to że -- Jotte |
|
Data: 2009-10-17 00:14:49 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Dnia Fri, 16 Oct 2009 18:50:27 +0200, Jotte napisał(a):
OK, nawet bezkomputerowy poldolot Caro miał taki "oszczędzacz" elktroiglicowy, ale jak to wygląda na LPG 2gen.? Na dobrej tak samo, na Twojej - inaczej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-16 19:08:16 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Dnia Fri, 16 Oct 2009 16:52:27 +0200, Jotte napisał(a):
Nie obroty szybko spadną poniżej tych np. 1700 rpm i paliwo zacznie być ponownie podawane (przed całkowitym zatrzymaniem silnika oczywiście).Spróbowałem to dziś zaobserwować na obrotomierzu - bez sukcesu. Jaki masz samochód? Mam jeszcze jedno pytanie. Dawniej w silnikach gaźnikowych pewną oszczędność dawało dojeżdżanie np. do świateł na luzie. Obecnie przy układach wtryskowych w tym samym celu dojeżdżamy na biegu. A jak to jest w przypadkuj instalacji LPG (2 gen.)? Ma to w ogóle jakieś znaczenie? Różnie. Zależy od instalacji, moja na przykład zubaża mieszankę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-10-17 14:28:11 | |
Autor: PcmOL | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
....
Mam jeszcze jedno pytanie. Dawniej w silnikach gaźnikowych pewną oszczędność dawało dojeżdżanie np. do świateł na luzie. Obecnie przy układach wtryskowych w tym samym celu dojeżdżamy na biegu. A jak to jest w przypadkuj instalacji LPG (2 gen.)? Ma to w ogóle jakieś znaczenie? Znaczenie jest takie, że oszczędność wynika z zasad fizyki pana N. i niewiele zależy od rodzaju zasilania silnika. Każde wymuszone wytracanie energii kinetycznej obiektu, który za chwilę będzie przyspieszany, czyli w szczególnym przypadku, pojazdu, w efekcie powoduje wzrost ujemnego bilansu energetycznego. Bez znaczenia jest, czy energia kinetyczna zamienia się w ciepło skutkiem tarcia klocków o tarcze, czy wytracana jest na bezproduktywne sprężanie i grzanie zassanego powietrza. Energetyczny skutek hamowania hamulcem i silnikiem spalinowym jest identyczny i, w praktyce, powoduje stratę. W zwiazku z powyższym, dojezdżanie na luzie jest zwykle sposobem ekonomiczniejszym, gdzie stratą jest jedynie koszt utrzymania jałowej pracy silnika. Proszę sobie policzyć. To raz. Dwa, wyłączenie zasilania silnika przy prędkości 130km/h na najwyższym biegu, nie poda na koła napędowe ujemnego momentu wyższego co do wartości bezwzględnej, niż dodatni moment konieczny do napędzania pojazdu z ww. prędkością 130km/h. W związku z tym, zakładając stałość przyczepności i praktycznie osiągany współczynnik aerodynamiczny, prędkość będzie zmniejszać się, głównie wskutek działania oporów otaczających pojazd gazów, a poślizg nie nastąpi. Gdyby miał nastąpić, dokonało by się to już podczas napędzania pojazdu z założoną predkością. To też można sobie wyliczyć, zamiast bić pianę. |
|
Data: 2009-10-17 15:30:13 | |
Autor: Kocureq | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
PcmOL pisze:
Dwa, wyĹÄ czenie zasilania silnika przy prÄdkoĹci 130km/h na najwyĹźszym biegu, nie poda na koĹa napÄdowe ujemnego momentu wyĹźszego co do wartoĹci bezwzglÄdnej, niĹź dodatni moment konieczny do napÄdzania pojazdu z ww. prÄdkoĹciÄ 130km/h. W zwiÄ zku z tym, zakĹadajÄ c staĹoĹÄ przyczepnoĹci i praktycznie osiÄ gany wspĂłĹczynnik aerodynamiczny, prÄdkoĹÄ bÄdzie zmniejszaÄ siÄ, gĹĂłwnie wskutek dziaĹania oporĂłw otaczajÄ cych pojazd gazĂłw, a poĹlizg nie nastÄ pi. Gdyby miaĹ nastÄ piÄ, dokonaĹo by siÄ to juĹź podczas napÄdzania pojazdu z zaĹoĹźonÄ predkoĹciÄ . To teĹź moĹźna sobie wyliczyÄ, zamiast biÄ pianÄ. O, brzmi sensownie. -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-10-15 11:14:18 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
|
|
Data: 2009-10-15 13:17:19 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Przemysław Bernat pisze:
Dnia Thu, 15 Oct 2009 09:54:22 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a): I te 1800rpm rozumiem masz przez 12minut od zdjecia nogi z pedalu ? |
|
Data: 2009-10-15 12:06:10 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
|
|
Data: 2009-10-15 13:17:42 | |
Autor: Jan Strybyszewski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jakub Witkowski pisze:
Ile czasu nei dostaje paliwa i dlaczego nie ma to ZNACZENIA w tej sytuacji
|
|
Data: 2009-10-15 15:38:50 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jan Strybyszewski pisze:
Jakub Witkowski pisze: Nie dostaje paliwa przez tak długi czas, aż zwolni do prędkości obrotowej, przy której sterownik zaczyna znów podawać. Ta prędkość to typowo 1000-1500rmp. Łatwo więc obliczyć, że jeśli jedziesz przykładowo 130km/h i masz obroty około 4k/min, to po puszczeniu pedału gazu, aż do prędkości około 30-50km/h samochód zwalnia bez podawania paliwa. Dokładnie tak samo jakbyś po prostu na ten czas odciął zapłon. Jak długo to potrwa? A bo ja wiem - zależy od pojazdu. Pewnie kilkanaście s. Co więcej, moment przywrócenia zasialnai przy niskich obrotach daje się dość wyraźnie wyczuć (o ile ktoś ciut tego wyczucia posiada). JW |
|
Data: 2009-10-15 15:50:47 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jakub Witkowski pisze:
Jan Strybyszewski pisze: Mała poprawka dla czepialskich - nie "dokładnie" a tylko w przybliżeniu tak samo. Bowiem samo odcięcie zapłonu nie zamyka przepustnicy. A zamknięta przepustnica oznacza większy opór. Zatem samochód trochę *silniej* hamuje przy zwykłym zdjęciu nogi z gazu (i zamknięciu przepustnicy), niż po odcięciu zapłonu bez poruszenia przepustnicą. JW |
|
Data: 2009-10-15 17:34:41 | |
Autor: Massai | |
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac? | |
Jakub Witkowski wrote:
Jan Strybyszewski pisze: No cóż, słyszałem o problemach z utrzymaniem toru jazdy w viperach (przynajmniej pierwszych), po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu na wyższych obrotach. Po prostu silnik rodem z vana stawiał takie opory że ten w stosunkowo lekki samochód (jak na 8 litrów w garach) się zaczynał ciut ślizgać... Ale wiadomo, to ekstremalna sytuacja. -- Pozdro Massai |