Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac?

Data: 2009-10-15 16:05:33
Autor: Kilian
Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac?
I tutaj moje pytanie:
Co by sie stalo - jak by ta sytuacja miala miejsce np na autostradzie przy
predkosci 130km/h?
Typu jade sobie spokojnie, i tu nagle cyk - silnik zgasl, a auto jest na
biegu. Wiadomo, zanim zdarzy sie wysprzeglic to minie z 0,5sek, czy moze nawet
wiecej.
Co sie wtedy moze stac?

Mi w Saabie 9.5 kolega odwracając się do tyłu niechcący wyłączył stacyjkę. Zorientowałem się po jakichś 2-3s, jak  auto samo zaczęło zwalniać (jechałem ok. 120km/h), a obrotomierz pokazał 0. Wcisnąłem sprzęgło, zapaliłem kluczykiem silnik i jechałem dalej.

W Camry automacie włączył mi się alarm i przy 90 km/h nagle wyłączył silnik i zamknął zamki. Auto spokojnie zwolniło aż do zatrzymania. Wyłączyłem alarm i spokojnie pojechałem dalej.

W sumie - nic się nie stanie.

Pozdro

Kilian

Zgasniecie silnika przy duzek predkosci - co sie moze stac?