"Zginałbym gdyby nie szabat"

Data: 2010-04-12 17:41:12
Autor: Grzegorz Z.
"Zginałbym gdyby nie szabat"
- Gdyby nie szabat, to byłbym na pokładzie tego samolotu. - mówi na łamach
izraelskiego dziennika "Jeruaslem Post" naczelny rabin Polski Michael
Schudrich.

Rabin przyznał, że otrzymał zaproszenie na pokład prezydenckiego Tupolewa i
zrezygnował z podróży do Katynia tylko dlatego, że wypadała ona na szabat.
(...)

http://wiadomosci.onet.pl/2154088,12,1,1,,item.html

Data: 2010-04-12 08:56:50
Autor: Woland
"Zginałbym gdyby nie szabat"
Grzegorz Z. napisał(a):

- Gdyby nie szabat, to bylbym na pokladzie tego samolotu. - mowi na lamach
izraelskiego dziennika "Jeruaslem Post" naczelny rabin Polski Michael
Schudrich.

Hashem stoi na straży swojego narodu....

Data: 2010-04-12 17:59:14
Autor: boukun
"Zginałbym gdyby nie szabat"

Użytkownik "Woland" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:30cffa04-0e63-4241-bf47-675c97989ad7v20g2000yqv.googlegroups.com...
Grzegorz Z. napisał(a):

[...]

Tylko z 50% nie ustrzegł...

boukun

Data: 2010-04-12 09:03:54
Autor: Woland
"Zginałbym gdyby nie szabat"
boukun napisał(a):

Tylko z 50% nie ustrzegl

Hashem nie rozpościera swej ochrony nad tymi, którzy Żydami nie są
oraz nad Żydami, którzy stali się podobni do gojów... Wśród większości
chasydów panuje przekonanie, że Holocaust był karą dla Żydów, którzy
zbyt bardzo pod względem mentalności i zachowania upodobnili się do
nie-Żydów - czy to z własnego wyboru, czy na skutek długofalowych
społecznych mechanizmów w rodzaju asymilacji...

Data: 2010-04-12 18:51:23
Autor: awe
"Zginałbym gdyby nie szabat"

Użytkownik "Woland" <tzva.adonai1@lycos.com> napisał w wiadomości news:85d78305-52b9-48a5-97df-2db34c1497e4z3g2000yqz.googlegroups.com...
boukun napisał(a):

[...]

-- -- -- -- --
dziwne bo ja sadzilem caly czas ze tych tradycyjnych zydow to latwiej bylo wylapac - jak czarne owce w stadzie bialych
awe

Data: 2010-04-12 18:05:51
Autor: mkarwan
"Zginałbym gdyby nie szabat"
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:14fjkgr1ouzi0$.1l29jpwwvd7zy.dlg40tude.net...
[...]

Szabat to dzień modlitwy, a w Katyniu miała być przede wszystkim modlitwa za tych co zginęli.
Czy to tylko brak szacunki dla tych co zginęli w Katyniu?

Data: 2010-04-12 18:12:39
Autor: Grzegorz Z.
"Zginałbym gdyby nie szabat"
Dnia Mon, 12 Apr 2010 18:05:51 +0200, mkarwan napisał(a):

[...]

Szabat to dzień modlitwy

Też. Ale i powstrzymywania się od wszelkich zajęć, w tym udawania się w
podróż. Komu jak komu ale takiemu ekspertowi od spraw żydowskich chyba nie
powinno było trzeba tego tłumaczyć?

a w Katyniu miała być przede wszystkim modlitwa

Gdzieś tak po czwartym lub piątym liście i tak skończy się na odesłaniu
mnie do psychiatry, na tym że robię z siebie durnia lub na stwierdzeniu że
nie rozumiem tego co czytam, więc oszczędzę sobie odpowiedzi na dalszy ciąg
twojej figury retorycznej.

Data: 2010-04-12 18:15:16
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
"Zginałbym gdyby nie szabat"

"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]

za
tych co zginęli.
Czy to tylko brak szacunki dla tych co zginęli w Katyniu?

   Zgineli czlonkowie polskiej delegacji na uroczystosci katynskie.
   Polacy w Katyniu i innych miejscach sa ofiarami mordu,
   antypolski glupku.

   AR

Data: 2010-04-12 09:26:31
Autor: Marek
"Zginałbym gdyby nie szabat"
On 12 Kwi, 18:15, "Wlodzimierz Zabotynski" <a_...@poczta.onet.pl>
wrote:
"mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitragnews:hpvh2v$9ek$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

   Zgineli czlonkowie polskiej delegacji na uroczystosci katynskie.
   Polacy w Katyniu i innych miejscach sa ofiarami mordu,

W Katyniu zgineli tez oficerowie Wojska Polskiego narodowosci
zydowskiej.

Tez sie zastanawialem, dlaczego na pokladzie samolotu nie bylo zadnego
rabina ???

Nie jest tez chyba mozliwe, zeby taki przyjaciel Zydow, jak
Kaczynski , zadnego nie zaprosil.

Najwyrazniej Zydzi olali te uroczystosc,...jakby wiedzieli, ze ......

Data: 2010-04-12 18:29:50
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
"Zginałbym gdyby nie szabat"

wrote:
> [...]

Kaczynski , zadnego nie zaprosil.

Najwyrazniej Zydzi olali te uroczystosc,...jakby wiedzieli, ze ......

-- -
,,W Katyniu zgineli tez oficerowie Wojska Polskiego narodowosci
zydowskiej." - to byli Polacy wyznania mojzeszowego.

Reszta mnie nie ochodzi.

AR

Data: 2010-04-12 18:34:51
Autor: Andrzejeski
"Zginałbym gdyby nie szabat"

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:88862506-e53f-458e-a076-
Najwyrazniej Zydzi olali te uroczystosc,...jakby wiedzieli, ze ......
Borowski też zrezygnował z lotu w ostatniej chwili.
Może warto sprawdzić bilingi?

Data: 2010-04-12 20:08:31
Autor: bolek
"Zginałbym gdyby nie szabat"

[...]

A może wiedział ?????

bolek

Data: 2010-04-12 20:34:19
Autor: Grzegorz Z.
"Zginałbym gdyby nie szabat"
Dnia Mon, 12 Apr 2010 20:08:31 +0200, bolek napisał(a):

[...]

Dodaj jeszcze drugie "może" i już będziesz miał chociean, Numerku.

"Zginałbym gdyby nie szabat"