"Zginanie prawa" :)

Data: 2010-07-08 06:41:35
Autor: januszek
"Zginanie prawa" :)
"...Przedsiębiorcy uprawiają dziwaczny rytuał: faktury z e-maila drukują i zginają na pół. Robią to, by wyglądały jak wyjęte z koperty. Wówczas skarbówka nie może się przyczepić, bo żaden przepis nie nakazuje przechowywania kopert."

całość: http://msp.money.pl/wiadomosci/prawop/artykul/,120,0,641656.html

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-07-08 07:01:12
Autor: Jacek_P
"Zginanie prawa" :)
januszek napisal:
[...]

A to już nie wolno wysyłać w kopercie A4? ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-07-08 09:15:28
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
"Zginanie prawa" :)
januszek pisze:
[...]

Zawsze mi się wydawało, że money.pl jest serwisem w miarę rzetelnym.
A tu dupa.
Od maja 2010 po orzeczeniu NSA można dostać fakturę mailem w po czym ją wydrukować i przechowywać.

ZresztÄ… sami o tym pisali miesiÄ…c temu:
http://msp.money.pl/wiadomosci/podatki/artykul/faktura;przeslana;mailem;w;pelni;legalna,155,0,632731.html

Seco

Data: 2010-07-08 07:25:48
Autor: Olgierd
"Zginanie prawa" :)
Dnia Thu, 08 Jul 2010 09:15:28 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki napisał(a):

Zawsze mi się wydawało, że money.pl jest serwisem w miarę rzetelnym. A
tu dupa.
Od maja 2010 po orzeczeniu NSA można dostać fakturę mailem w po czym j±
wydrukować i przechowywać.

Nienie, wyrok NSA nie zmienił prawa w tym zakresie. I zapewniam Cię, że jeszcze nie raz usłyszymy odwrotne rzeczy.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-07-09 23:19:37
Autor: Gotfryd Smolik news
"Zginanie prawa" :)
On Thu, 8 Jul 2010, Olgierd wrote:

[...]

....dla porz±dku można u¶ci¶lić, że chodziło o "legalizację" *wystawienia*
faktury. W ¶wietle tego wyroku sprzedawca jest wolny od kary za brak
wystawienia faktury (62 KKS).
  To, czy można j± odliczyć po stronie kupuj±cego to inna sprawa :)

I zapewniam Cię, że
jeszcze nie raz usłyszymy odwrotne rzeczy.

  Ciekawe kiedy w .pl papier w postaci "niepodpisana faktura"
przestanie być traktowany jak papier warto¶ciowy, z urzędowym
obowi±zkiem po¶wiadczania nieprawdy na czele (mam na my¶li
obowi±zek wstawiania różnych tre¶ci w napisach "oryginał"
i "kopia", tudzież standarowe pytanie czym jest kserokopia
oryginału i czy kserokopia kopii jest oryginaln± kopi±
w rozumieniu przepisu rozporz±dzenia :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-08 10:29:23
Autor: januszek
"Zginanie prawa" :)
Bartosz 'Seco' Suchecki napisa?(a):

Od maja 2010 po orzeczeniu NSA można dostać fakturę mailem w po czym ją wydrukować i przechowywać.

Wyrok dotyczy tej *jednej* konkretnej sprawy. De facto kazdy komu zakwestionowali takie faktury powinien przedstawic uksowi wyrok w swojej wlasnej sprawie ;P

j.

--
bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-07-08 13:57:14
Autor: Kotlet mielony
"Zginanie prawa" :)

Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrni3aspa.1q75.januszekgimli.mierzwiak.com...
[...]

a czy mamy obowiązek udostępnienia kontrolerowi skrzynkę e-mail ?

P.

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-07-08 14:44:10
Autor: Maddy
"Zginanie prawa" :)
W dniu 08-07-2010 13:57, Kotlet mielony pisze:

[...]

Wiesz, jak masz obawy, to takie maile po prostu kasuj po "zuĹĽyciu" :-)
Ewentualnie archiwizuj gdzie indziej.

A w ogóle to nie masz obowiązku przechowywania jakiejkolwiek poczty elektronicznej. Ani nawet ujawniania że masz maila i gdzie, ani posiadania maila w ogóle. Kasowanie maili zaraz po otrzymaniu to Twoje święte prawo. Możesz nawet specjalnym softem powycierać ślady na dysku - też Ci wolno.

Kontrola podatkowa to nie jest śledztwo prokuratorskie.
Nie mają prawa przeszukiwać biura, grzebać w komputerze itp.
Masz udostępnić _dokumenty_ których zażądają i możesz odmówić, jeżeli uważasz, że nie mają związku z przedmiotem kontroli.
Raz kontrole zażyczył sobie ostatniej listy płac przy kontroli VAT.
Żeby mógł w protokole wpisać liczbę zatrudnionych. Podałam mu ją ustnie do protokołu. Marudził ale nie zrobił żadnego oficjalnego kroku.

I dla uściślenia - dokument to papier, chyba że chodzi o fakturę elektroniczną zgodną z ustawą czy jakieś inne dokumenty których elektroniczna forma przechowywania jest prawnie dopuszczalna (poza wysłanymi elektronicznie deklaracjami nic mi nie przychodzi do głowy).

Zasadniczo kontroler sam sobie nie może nawet wyjąć z szafy segregatora, chyba że się zgodzisz.
Nie należy jednak przeginać, bo jest bat w postaci zarzutu utrudniania kontroli.

Mówimy oczywiście o zwykłej kontroli podatkowej lub skarbowej, a nie sytuacji, gdy wpada uzbrojona policja skarbowa, bo jesteś zamieszany w aferę paliwową :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-08 16:08:22
Autor: Kotlet mielony
"Zginanie prawa" :)
A czy takie kontrole w jednoosobowych firmach dotycza z reguly pitu lub vatu czy raczej wszystko na raz jest kontrolowane?
No i czy przy ĹĽÄ…daniu udostepnienia np wlasnie wgladu do komputera mozna odmowic argumentujac ze moglo by to narazic na odpowiedzialnosc karna
(czyli czy istnieje dokladnie taka sama mozliwosc odmowy jak przy zwyklym przesluchaniu) ?

Data: 2010-07-09 23:14:54
Autor: Gotfryd Smolik news
"Zginanie prawa" :)
On Thu, 8 Jul 2010, Kotlet mielony wrote:

A czy takie kontrole w jednoosobowych firmach dotycza z reguly pitu lub vatu czy raczej wszystko na raz jest kontrolowane?

  Nie słyszałem o kontroli "wszystkiego na raz" (ale to pewnie Maddy ma
dużo lepszy ogl±d), mi kontrolowali konkretnie "PIT za jeden rok".

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-11 15:00:21
Autor: Kotlet mielony
"Zginanie prawa" :)

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1007092313530.1352quad...
[...]

wezwali wczesniej czy po prostu przyszli i zadzwonili do domu/firmy ?

Data: 2010-07-12 09:15:13
Autor: Gotfryd Smolik news
"Zginanie prawa" :)
On Sun, 11 Jul 2010, Kotlet mielony wrote:

[...]

  Przyszli, przy czym pierwszy raz przyszli:
- wcisn±ć powiadomienie o kontroli
- odebrać o¶wiadczenie czy występuję sam czy korzystam z przedstawiciela
   (doradcy podatkowego)
- umówić się na "wła¶ciw±" kontrolę w rozs±dnym terminie

  Ksi±żkę kontroli (przy tym pierwszym razie) im wcisn±łem sam (wiem
że mam mieć, nie wiem czy by spytali).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-12 21:30:41
Autor: wspolna-flaszka.pl
"Zginanie prawa" :)

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1007120910560.2872quad...
[...]

i wtedy zalozyles ksiege :-)

 Ksi±żkę kontroli (przy tym pierwszym razie) im wcisn±łem sam (wiem
że mam mieć, nie wiem czy by spytali).

a ta ksiazka kontroli to wyswtarczy kartka A4 czy trzeba cos kupowac ?:)

jaka byla przyczyna kontroli i jak sie to skonczylo ?

--
Ja wiem czego potrzebujesz ....
http://programdofakturowania.info.pl

Data: 2010-07-14 11:39:50
Autor: Gotfryd Smolik news
"Zginanie prawa" :)
On Mon, 12 Jul 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

- umówić się na "wła¶ciw±" kontrolę w rozs±dnym terminie

i wtedy zalozyles ksiege :-)

  :)
  No, akurat miałem wcze¶niej ;)

 Ksi±żkę kontroli (przy tym pierwszym razie) im wcisn±łem sam (wiem
że mam mieć, nie wiem czy by spytali).

a ta ksiazka kontroli to wyswtarczy kartka A4 czy trzeba cos kupowac ?:)

IMVHO wystarczy kartka.
  Ale bez złożenia na pół to pewnie nie będzie "ksi±żka" ;)

jaka byla przyczyna kontroli i jak sie to skonczylo ?

  Przyczyna? A jest co¶ takiego? ;)
  Skończyło się stwierdzeniem zawyżenia kosztów o jakie¶ 100 zł
(faktycznie wpisałem dwa razy ten sam bilet :D) oraz wykazaniem
kosztów w podobnej wysoko¶ci nie ujętych w księgach (miałem
f-rę za ł±cze czy co¶ takiego z przełomu roku - dla wygody
wpisuję "razem z VATem" i przeoczyłem, jak przygotowywałem
dokumenty do kontroli to wyłuskałem i miałem w zanadrzu).

  I tyle (jak dot±d).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-11 13:43:06
Autor: jureq
"Zginanie prawa" :)
Dnia Thu, 08 Jul 2010 16:08:22 +0200, Kotlet mielony napisał(a):

A czy takie kontrole w jednoosobowych firmach dotycza z reguly pitu lub
vatu czy raczej wszystko na raz jest kontrolowane?

PIT i VAT to są dwa oddzielne działy w US. Więc każdy kontroluje swoje. Ale w niektórych US istnieje obieg informacji między tymi działami i zaraz po zakończeniu kontroli np. VAT, która coś znalazła, rozpoczyna się kontrola PIT dotycząca tego samego okresu.

"Zginanie prawa" :)