Zgłaszać czy nie ...

Data: 2010-08-31 09:36:31
Autor: Jan Cytawa
Zgłaszać czy nie ...
arturbac napisał:

Przeglądam swoje zdjęcia z wyjazdu w niedzielę

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs312.snc4/40920_155588471120649_100000084913618_494999_1315917_n.jpg

Całkiem przypadkiem się załapał ;-) bo uskuteczniałem czaso-zabijacz w
postaci robienia zdjęć tablicom miejscowości przez kilka h.

Przepraszam, co zlego zrobil ten kierowca?

Jan Cytawa

Data: 2010-08-31 09:48:14
Autor: szufla
Zgłaszać czy nie ...

Przepraszam, co zlego zrobil ten kierowca?

Chyba wyprzedzal rowerzyste na podwojnej ciaglej, ten jednak chcial zostac przytarty i pyta sie czy nie zglosic na policje, ze auto wyprzedzilo go w zbyt duzej odleglosci :)
Ja tak to rozumiem, moze blednie.

sz.

Data: 2010-08-31 10:10:03
Autor: MichałG
Zgłaszać czy nie ...
szufla pisze:
Przepraszam, co zlego zrobil ten kierowca?

Chyba wyprzedzal rowerzyste na podwojnej ciaglej,

z takim samym prawdopodobieństwem można napisać, że jest złodziejem z hipermarketu... ;)

Michał

Data: 2010-08-31 10:11:28
Autor: bans
Zgłaszać czy nie ...
W dniu 2010-08-31 10:10, MichałG pisze:

z takim samym prawdopodobieństwem można napisać, że jest złodziejem z
hipermarketu... ;)

Może tak: przekraczał podwójną ciągłą. W jakim celu - to już nikogo nie interesuje.

--
bans

Data: 2010-08-31 10:28:28
Autor: MichałG
Zgłaszać czy nie ...
bans pisze:
[...]

to juz lepiej..... ;)

Michał

Data: 2010-08-31 04:01:47
Autor: WS
Zgłaszać czy nie ...
On 31 Sie, 10:28, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:

> Może tak: przekraczał podwójną ciągłą. W jakim celu - to już nikogo nie
> interesuje.

np. widzial prawidlowo jadacego rowerzyste na skraju jezdni, ocenil,
ze moze go bezpiecznie wyprzedzic jadac tym samym pasem i zachowujac
odstep ponad 1m...  a wtem ten rowerzysta puscil kierownice, zlapal
telefon, czy jakis inny aparat i zjechal do srodka jezdni ;) w
osytatniej chwili kierowca uratowal mu zycie odbijajac na lewy
pas ;) , jak sprawca tej niebezpiecznej sytuacji sie znalazl, to moze
da sie go ukarac... ;)

WS

Data: 2010-08-31 13:49:02
Autor: MichałG
Zgłaszać czy nie ...
WS pisze:
[...]

A raczej po prostu (jak każdy w miarę normalny) uznał, że rowerzystę na pustej, widocznej na kilkaset m drodze można ( a nawet należy) ominąć/wyprzedzić  z max odstępem. Tak na wszelki wypadek.
Ja wysłabym mu podziekowania a nie 'obywatelski donos'...
Na donos nadaje sie nadmiar białej farby na zdjęciu... ;)

Michał

Data: 2010-08-31 16:22:30
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 1:49 PM, MichałG wrote:
WS pisze:
[...]

Ciekawe, co by bylo, gdyby wyprzedzil 'na gazete' ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-31 15:59:47
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 1:01 PM, WS wrote:
[...]

Tak naprawde robienie zdjec w czasie jazdy jest tak samo niewlasciwe jak rozmawianie przez telefo komorkowy. Bedzie to precedens do takich zmian:
Art. 45.2. Kierującemu pojazdem zabrania się: 1. korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub mikrofonu w ręku; oraz korzystania z apartu fotograficznego w celu robienia zdjec; ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-31 16:03:17
Autor: MichałG
Zgłaszać czy nie ...

\
[...]
zapomniełeś o kamerze, papierosie i kolanie pasażerki ;)

M.

Data: 2010-08-31 10:45:54
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 10:28 AM, MichałG wrote:
bans pisze:
[...]

Na przyklad omijal jeza idacego w poprzek drogi ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-31 10:44:54
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 10:11 AM, bans wrote:
[...]

Tak naprawde to wiemy, ze wracal na swoj pas. Mozliwe, ze zaczal wyprzedzac jeszcze na przerywanej a zakonczyl manewr na ciaglych. Czasem tak bywa.
BTW dawno, dawno temu wujek mial powazny wypadek przez pania, ktora kurczowo nie chciala lamac przepisow i najechac na linie ciagla. Byla sprawca wypadku.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-31 01:58:22
Autor: Piotrpo
Zgłaszać czy nie ...
On 31 Sie, 10:44, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
On 8/31/10 10:11 AM, bans wrote:

> [...]

BTW dawno, dawno temu wujek mial powazny wypadek przez pania, ktora
kurczowo nie chciala lamac przepisow i najechac na linie ciagla. Byla

To raczej wiele do rzeczy nie ma....
Mogła przekroczyć linię
Mogła się zatrzymać
Wybrała jak rozumiem 3cią opcję :)

A wracając do tematu - po zgłoszeniu wykroczenia może się okazać, że:
a)
autor będzie wzywany na komisariat na jakimś zadupiu, właściwy
miejscowo dla miejsca zdarzenia, czy domniemanego sprawcy - efekty
sprawca 100zł mandatu + ileś tam pk, autor 200zł na bilety + 300zł
straconego czasu
b) jak wyżej skutek inny - kierowca samochodu 0 problemów, autor
dodatkowo 50zł za nie umożliwienie bezpiecznego wyprzedzenia pojazdu
wolnobieżnego (nie zatrzymał się).

Data: 2010-08-31 11:01:09
Autor: bans
Zgłaszać czy nie ...
W dniu 2010-08-31 10:58, Piotrpo pisze:

b) jak wyżej skutek inny - kierowca samochodu 0 problemów, autor
dodatkowo 50zł za nie umożliwienie bezpiecznego wyprzedzenia pojazdu
wolnobieżnego (nie zatrzymał się).

Przecież to zdjęcie można zrobić stojąc metr od drogi, nikt autorowi nie udowodni, że jechał. Chyba ze się sam przyzna :O

--
bans

Data: 2010-08-31 11:04:52
Autor: MichałG
Zgłaszać czy nie ...
bans pisze:
[...]

to za złamanie zakazu art 49 p. 4 ;) ...  też d.. z tyłu.

Michał

Data: 2010-08-31 11:07:07
Autor: MichałG
Zgłaszać czy nie ...
MichałG pisze:
bans pisze:
[...]

tfu... metr POZA drogą! ok. Ale przyznał sie wyżej że jechał - może jechał poboczem - poza linią drzew?  :-)

Michał

Data: 2010-08-31 11:11:24
Autor: bans
Zgłaszać czy nie ...
W dniu 2010-08-31 11:07, MichałG pisze:

tfu... metr POZA drogą! ok. Ale przyznał sie wyżej że jechał

No tu to się mógł przyznać, teraz musi tylko liczyć na to, że agenci CBŚ prowadzący śledztwo na ogólnopolską skalę nie wpadną na to, żeby przeszukać usenet ;)

--
bans

Data: 2010-08-31 11:20:48
Autor: MichałG
Zgłaszać czy nie ...
bans pisze:
[...]

jaki wniosek? 3 razy zastanów sie zanim użyjesz 112 w 'wzniosłym ' celu.... ;) ;) ;)

Michał

Data: 2010-08-31 13:22:18
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 11:11 AM, bans wrote:
[...]

Jako praworzadny obywatel tropiacy i pietnujacy lamanie PORD - sam sie przyzna! ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-31 13:15:41
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 11:04 AM, MichałG wrote:
bans pisze:
[...]

Dokladnie - i w tym artykule widac, ze ustawodawca nie wymaga od kierujacych pojazdami wielosladowymi zawracania z obranego kierunku jazdy czy przefruniecia nad zawalidroga - dopuszcza sytuacje w ktorej omijanie stojacej przeszkody wymusza najechanie na podwojna linie ciagla.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-31 11:22:15
Autor: mt
Zgłaszać czy nie ...
bans pisze:
[...]

No nie przesadzaj, jakim cudem chciałbyś uzyskać ten kadr i perspektywę stojąc metr poza jezdnią? Poza tym Artur sam pisał, że jechał i dla niego to lepiej, bo jak nie to mandat za zatrzymanie się w niewłaściwym miejscu :)

--
marcin

Data: 2010-08-31 13:10:04
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 11:01 AM, bans wrote:
[...]

Juz sie przyznal :-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-31 11:09:36
Autor: MadMan
Zgłaszać czy nie ...
Dnia Tue, 31 Aug 2010 01:58:22 -0700 (PDT), Piotrpo napisał(a):

b) jak wyżej skutek inny - kierowca samochodu 0 problemów, autor
dodatkowo 50zł za nie umożliwienie bezpiecznego wyprzedzenia pojazdu
wolnobieżnego (nie zatrzymał się).

Jak widać z załączonego zdjęcia - nie było potrzeby, za kilkanaście
metrów można było legalnie i bezpiecznie wyprzedzić. Powolny rowerzysta
jedzie 5m/s, zatem byłoby to jakieś 5 sekund...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-31 12:53:27
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 10:11 AM, bans wrote:

[...]

Czyli lliteralne trzymanie sie przepisow ruchu drogowego bez wzglwdu na sytuacje. Nie dostosowala si etym samym do sytuacji.
A nawet w PORD miedzy wierszami dopuszcza sie najezdzanie linii ciaglych:
Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
[...]
4. na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych, jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do najeżdżania na tę linię;
;-)

Data: 2010-09-04 10:45:20
Autor: Jacek_P
Zgłaszać czy nie ...
Coaster napisal:
[...]

Mistrzu, miód lejesz na moje serce :) Od dawna zastanawiałem się, jak
ugryźć debilnie zlokalizowany przystanek MPK na Balickiej w Krakowie
koło UR (primo voto WSR, secundo voto AR). Przystanek bez zatoczki,
podwójna ciągła, w trakcie wysiadania i wsiadania studentów droga jest
blokowana czasem powyżej dwóch minut. A teraz taki oręż do ręki :D

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-08-31 10:54:47
Autor: MadMan
Zgłaszać czy nie ...
Dnia Tue, 31 Aug 2010 10:44:54 +0200, Coaster napisał(a):

[...]

Zatem popełnił co najmniej 1 wykroczenie. W Polsce nie można ani
przekraczać linii podwójnej ciągłej, ani jechać 2 pasami ruchu naraz. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-31 12:39:52
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 10:54 AM, MadMan wrote:
[...]

Czasem popelnienie wykroczenia ustrzeze przed wypadkiem. Przepisy nalezy respektowac ale nie wolno trzymac sie ich kurczowo. Jak ci pieszy wyskoczy nagle na jezdnie i aby go ominac bedziesz musial przekroczyc podwojna linie ciagla, to rozumiem, ze bedziesz przestrzegal w tej sytuacji zakazu przekraczania onej podwojnej ciaglej i skasujesz pieszego?

W Polsce nie można ani
przekraczać linii podwójnej ciągłej, ani jechać 2 pasami ruchu naraz.

Za kazdym razem, kiedy jadac autem zmieniasz pas ruchu z jednego na drugi, jedziesz przez chwile dwoma pasami na raz ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-31 10:59:07
Autor: bans
Zgłaszać czy nie ...
W dniu 2010-08-31 10:44, Coaster pisze:

Tak naprawde to wiemy, ze wracal na swoj pas.

Skąd to wiesz? Nie widać kierunkowskazu. Policja nie lubi myśleć, dla nich to jest samochód, który przekracza podwójną ciągłą, koniec.

Zresztą, patrz niżej.

Mozliwe, ze zaczal
wyprzedzac jeszcze na przerywanej a zakonczyl manewr na ciaglych. Czasem
tak bywa.

Bywa i tez jest to karane - i mój ojciec za to dostał mandat. Przyjął, koszty i czas stracony na użeranie się w sądzie byłyby większa strata niż ten mandat. Takie życie, powtarzam jeszcze raz - gliniarze to tępe narzędzia do egzekwowania przepisów - czasami: na szczęście.

BTW dawno, dawno temu wujek mial powazny wypadek przez pania, ktora
kurczowo nie chciala lamac przepisow i najechac na linie ciagla. Byla
sprawca wypadku.

Za mało danych podałeś. Przyczyna wypadku z jej strony mogła być inna.

A podsumowując - tak, uważam, że warto zgłaszać takie przypadki. Z powodów, które wielokrotnie tu przytaczałem - każde nierozpatrzone zgłoszenie psuje policji statystyki i w ostatecznym rozrachunku zmusza ich do ruszenie tyłków i zabrania się do roboty.

--
bans

Data: 2010-08-31 13:09:09
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 10:59 AM, bans wrote:
W dniu 2010-08-31 10:44, Coaster pisze:

Tak naprawde to wiemy, ze wracal na swoj pas.

Skąd to wiesz?

A wiesz, ze nie wracal?

Nie widać kierunkowskazu.

Widac oba kierunkowskazy widac nawet male swiatla cofania ;-)
A powaznie - bledem jest ciagle sygnalizowanie kierunkowskazem w czasie wyprzedzania. Sygnalizuje sie tylko zamiar zmiany pasa ruchu. Na poczatku i na koncu.

Art. 22. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany [...] zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

W przypadku zaistnienia wyprzedzania bez zmiany pasa ruchu (droga o jednym pasie ruchu w jednym kierunku) nie ma obowiazku uzywania kierunkowskazu.

[...]

Mogl nie przyjac.

koszty i czas stracony na użeranie się w sądzie byłyby większa strata
niż ten mandat.

Nie probowal - nie wiadomo.

Takie życie, powtarzam jeszcze raz - gliniarze to tępe
narzędzia do egzekwowania przepisów - czasami: na szczęście.

Ja bardzo rzadko mialem 'przyjemnosc' rozmawiac z 'panami' ale w 99% wypadkach bylo kulturalnie i iteligentnie. Wiec nie moge potwierdzic Twoich obserwacji.

[...]

Tyle pamietam. Wina byla kobiety, ktora nie chciala najechac na linie ciagla.

Data: 2010-08-31 13:39:38
Autor: arturbac
Zgłaszać czy nie ...
W dniu 2010-08-31 13:09, Coaster pisze:
Ja bardzo rzadko mialem 'przyjemnosc' rozmawiac z 'panami' ale w 99%
wypadkach bylo kulturalnie i iteligentnie. Wiec nie moge potwierdzic
Twoich obserwacji.

Podczas tego wyjazdu gdy wracałem i byłem z lekka zmęczony już ok 190km
po lewej stronie drogi stały dwa samochody, przypatrzyłem się i
zobaczyłem pana w otwartym oknie ubranego w granatową koszulę.
Uśmiechnąłem się kiwnąłem głową i powiedziałem dzień dobry, Pan zrobił
to samo. Serio cieszyłem się że ich widzę przez kilka km jak magiczną
różdżką kierowcy (ci którzy ich widzieli) jeździli jakoś inaczej ...
Ciekawe uczucie bo parę lat temu miał bym zgoła przeciwne odczucia, gdy
używałem tylko blaszaka.

Data: 2010-08-31 16:14:47
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 1:39 PM, arturbac wrote:
[...]

Nigdy sie nie nastawiam 'na nie' albo 'na tak' w zaleznosci od tego, czym jade. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-01 23:55:03
Autor: Silinde RingĂŤril
Zgłaszać czy nie ...
W dniu 2010-08-31 10:44, Coaster pisze:
Mozliwe, ze zaczal
wyprzedzac jeszcze na przerywanej a zakonczyl manewr na ciaglych. Czasem
tak bywa.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Kiedyś za to zapłaciłem...

SR
--
http://qck.pl/Rc
Ze wszystkich uprzedzeń naprawdę niebezpiecznym jest

Data: 2010-08-31 11:08:57
Autor: Jan Cytawa
Zgłaszać czy nie ...
szufla napisał:

> [...]

Chyba wyprzedzal rowerzyste na podwojnej ciaglej, ten jednak chcial zostac przytarty i pyta sie czy nie zglosic na policje, ze auto wyprzedzilo go w zbyt duzej odleglosci :)

Chyba blednie. Raczej jak robil zdjecie to sie zatrzymal na podwojnej
ciaglej. Tu fragment taryfikatora mandatow.

L) Zatrzymanie i postój - Taryfikator

art. 90 lub art. 97                    4) na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów
krańcowych, jeżeli kierujący pojazdami wielośladowymi są zmuszeni do
najeżdżania na tę linię       art. 49 ust. 1 pkt 4

Jan Cytawa

Data: 2010-08-31 11:15:05
Autor: bans
Zgłaszać czy nie ...
W dniu 2010-08-31 11:08, Jan Cytawa pisze:

 Raczej jak robil zdjecie to sie zatrzymal na podwojnej
ciaglej.

Nikt nie udowodni, że zatrzymał się na jezdni.

L) Zatrzymanie i postój - Taryfikator
        4) na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów
krańcowych, jeżeli kierujący pojazdami wielośladowymi są zmuszeni do
najeżdżania na tę linię       art. 49 ust. 1 pkt 4

Jezdni. A zdjęcie mogło byc robione z pobocza, na którym przestrzegający przepisów rowerzysta się zatrzymał, aby umożliwić samochodowi wyprzedzenie - i przy okazji wykonał zdjęcie.

--
bans

Data: 2010-08-31 13:27:44
Autor: Coaster
Zgłaszać czy nie ...
On 8/31/10 11:15 AM, bans wrote:
[...]

Nie namawiaj obludnie do klamstwa - sam sie przyznal, ze jechal.
Cytat: "[...] Na zdjęciu w oryginale widać na dole zdjęcia iż jest zrobione w ruchu [...]"
oraz: "Rafał \"SP\" Gil" pisze: [...]że ktoś *ominął* [...]
arturbac: *wyprzedził* [...]"

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-31 12:30:04
Autor: arturbac
Zgłaszać czy nie ...
W dniu 2010-08-31 11:08, Jan Cytawa pisze:
Chyba blednie. Raczej jak robil zdjecie to sie zatrzymal na podwojnej
ciaglej.

Nie, zdjęcia robię w trakcie jazdy jedną ręką drugą mam na kierownicy,
aparat miałem na smyczy/na szyi.

Data: 2010-08-31 18:54:21
Autor: Jaroslaw Berezowski
Zgłaszać czy nie ...
Dnia Tue, 31 Aug 2010 11:08:57 +0200, Jan Cytawa napisał(a):

Chyba blednie. Raczej jak robil zdjecie to sie zatrzymal na podwojnej
ciaglej. Tu fragment taryfikatora mandatow.
Nawet jakby sie zatrzymal, to zupelnie zgodnie z przepisami :) W koncu po to, zeby ulatwic wyprzedzanie :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Zgłaszać czy nie ...