Zgłoszenie budowy - przyłącze

Data: 2009-02-26 16:19:09
Autor: Robert Tomasik
Zgłoszenie budowy - przyłącze
Użytkownik "Marcin Nowak" <a.m.nowak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:go5vuv$e7e$1inews.gazeta.pl...
Witam.
Bardzo proszę o odpowiedź:
Czy budowa PRZYŁĄCZA (nie sieci) gazowego lub cieplnego wymaga zgłoszenia budowy.
Proszę o podanie podstaw prawnych.
Z poważaniem
Marcin Nowak

Przyłącze jest realizowane w ramach budowy budynku na podstawie jego planu, czy osobno do istniejącego już budynku po jego zakończeniu (albo przed rozpoczęciem budowy)? Bo to istotne.

Data: 2009-02-27 11:48:33
Autor: Marcin Nowak
[...]

Do istniejącego już budynku od kilkunastu lub dziesieciu lat

Data: 2009-02-27 12:22:46
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin Nowak" <a.m.nowak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:go8ge7$9n8$1inews.gazeta.pl...
Przyłącze jest realizowane w ramach budowy budynku na podstawie jego planu, czy osobno do istniejącego już budynku po jego zakończeniu (albo przed rozpoczęciem budowy)? Bo to istotne.
Do istniejącego już budynku od kilkunastu lub dziesięciu lat

To Ty albo firma dostarczająca gaz / prąd / wodę (bo nie [piszesz o co chodzi) musicie mieć plan, zezwolenie, a potem odbiór i inwentaryzację powykonawczą, by przyłącze znalazło się na mapach. Znowu zakładam, ze to nie chodzi o przyłączenie istniejącej rury do instalacji  domu, tylko budowę tej rury.

Data: 2009-03-03 09:04:14
Autor: Marcin Nowak
[...]

Robię projekt przyłącza dla inwestora (Wspólnoty) i nie wiem czy załatwiać jakieś zgłoszenia.

Data: 2009-03-03 23:06:11
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin Nowak" <a.m.nowak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:goioa7$c20$1inews.gazeta.pl...
[...]

Moim zdaniem inwestor ma mieć pozwolenie na budowę.

Data: 2009-02-27 13:10:47
Autor: Marek Dyjor
Robert Tomasik wrote:
[...]

nie jest istotne...

istnotne jest czy przyłacze było w projekcie i czy w treści pozwolenia jest budynek wraz z przyłaczem lub przyłączami.

jeśli projekt przyłacza gazowego jest odrębnym opracowaniem to należy wystapić o pozwolenia na budowę.

Data: 2009-02-27 21:55:10
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:go8l8i$9md$1news.onet.pl...
Robert Tomasik wrote:
[...]

Jak budujesz nowy dom, to nikt Ci pozwolenia nie da, jeśli nie ma przyłączy, albo nie masz ich w projekcie.

Data: 2009-02-27 22:38:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

Jak budujesz nowy dom, to nikt Ci pozwolenia nie da, jeśli nie ma przyłączy, albo nie masz ich w projekcie.

A od kiedy?
Bo ja osobiście miałem na każde przyłącze osobne pozwolenie i osobny projekt, kilka lat temu.

Data: 2009-02-27 23:08:30
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:go9mhj$9dc$1news.onet.pl...
[...]

Ale w jakiej kolejności? Bo rozporządzenie przewiduje konieczność zapewnienia mediów, więc powinny być albo wcześniej, albo w projekcie. oczywiście mogą tu być różne odstępstwa, bo gazu mieć nie musisz przykładowo. No i wodociągi i kanalizacja czasie później przychodzą, niż budowany jest dom.

Data: 2009-02-27 23:37:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:go9pce$t17$3inews.gazeta.pl...
[...]

Ale w jakiej kolejności?

Dokładnie w takiej.

Bo rozporządzenie przewiduje konieczność zapewnienia mediów, więc powinny być albo wcześniej, albo w projekcie.

Nie było ani w projekcie, ani wcześniej.
Były tylko warunki przyłączenia określone przed dostawców, a i to chyba nie w momencie pozwolenia na budowę chaty (ale tu głowy nie dam).
W każdym razie wszystkie przyłącza i ich projekty powstały rok później niż początek budowy domu na podstawie osobnych pozwoleń.

Data: 2009-02-28 00:00:17
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:go9pus$hh3$1news.onet.pl...
[...]

Zatem pozostaje mi tylko stwierdzić, że i takie możliości są. Gdy ja budowałem dom 10 lat temu nie dało się otrzymać zezwolenia na budowę bez tych uzgodnień oraz ujęcia w planie sposobu doprowadzenia kanalizacji i prądu. Sąsiad wcześniej zaczynał budowę, to nie dostał pozwolenia, dokąd nie zrobiliśmy przepchnięcia pod ulicą, by była możliwość podłączenia kanalizacji (akurat kanał sanitarny idzie po drugiej stronie).

Co do prądu, to zdaje się sama Energetyka to załatwiała, bo nie przypominam sobie, bym biegał z jakimiś planami. Tak samo telekomunikacja sama zabiegała o pozwolenie. Gaz miałem w projekcie domu.

Data: 2009-02-28 09:58:43
Autor: Marek Dyjor
Robert Tomasik wrote:
[...]

no to masz bardzo stare dane.

Data: 2009-02-28 09:58:00
Autor: Marek Dyjor
Robert Tomasik wrote:
[...]

ty wiesz jak jest czy tylko dywagujesz?

bo jest tak że do uzyskania pozwolenia są konieczne warunki zasialnia w media i nic więcej.

Data: 2009-02-27 22:53:17
Autor: Marek Dyjor
Robert Tomasik wrote:
[...]

bzdury prawisz...

trzeba mieć wydane warunki przyłaczeniowe i tyle.

w projekcie powinna być magiczna formułka "przyłacze ... zgodnie z oddzielnym opracowaniem"

Data: 2009-02-27 23:09:04
Autor: Robert Tomasik
Robert Tomasik wrote:
[...]

OK! Ale to opracowanie musi być. Wówczas jest wszystko w porządku.

Data: 2009-02-28 09:56:54
Autor: Marek Dyjor
Robert Tomasik wrote:
[...]

nie musi być dołączone do projektu. Będzie później i wtedy trzeba oddzielnie starać sie o pozwolenie na budowę.

oczywiscie psizemy o przyłaczach gazu! bo pozostałe są załatwiane na zgłoszenie lub często bezzgłoszeniowo przez operatora.

Zgłoszenie budowy - przyłącze