Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął

Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął

Data: 2009-10-17 04:56:51
Autor: Adrian
Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
Witam,

Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
informacja, iż
1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
+ 14 dni
3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
- nic tu nie jest zaznaczone

jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3

Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie, nie
skontaktowano się ze mną (a mieli zadzwonić).


Pozdrawiam,
Adrian

Data: 2009-10-17 14:57:11
Autor: kuba
Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
Adrian pisze:
Witam,

Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
informacja, iż
1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
+ 14 dni
3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
- nic tu nie jest zaznaczone

jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3

Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie

Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)

Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.

Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.


--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-17 13:41:41
Autor: kasia
Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termi n 14 dni który już minął
On 17 Paź, 14:57, kuba <pan_dziendo...@o2.pl> wrote:
Adrian pisze:



> Witam,

> Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
> niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
> informacja, iż
> 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
> 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
> reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
> + 14 dni
> 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
> - nic tu nie jest zaznaczone

> jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
> uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3

> Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
> rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie

Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)

Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.

Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.

--
kubawww.fashioncorner.pl

A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?

Data: 2009-10-18 13:12:47
Autor: kuba
Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
kasia pisze:

A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?

Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli mówiąc "bronić się" :)
Ale przepisy o rękojmi nie mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej. Wszystkie roszczenia klienta są opisane w Ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona