|
Data: 2009-10-17 14:57:11 |
Autor: kuba |
Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął |
Adrian pisze:
Witam,
Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
informacja, iż
1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
+ 14 dni
3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
- nic tu nie jest zaznaczone
jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie
Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)
Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.
Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.
--
kuba
www.fashioncorner.pl
|
|
|
Data: 2009-10-17 13:41:41 |
Autor: kasia |
Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termi n 14 dni który już minął |
On 17 Paź, 14:57, kuba <pan_dziendo...@o2.pl> wrote:
Adrian pisze:
> Witam,
> Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
> niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
> informacja, iż
> 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
> 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
> reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
> + 14 dni
> 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
> - nic tu nie jest zaznaczone
> jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
> uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
> Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
> rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie
Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)
Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.
Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.
--
kubawww.fashioncorner.pl
A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?
|
|
|
Data: 2009-10-18 13:12:47 |
Autor: kuba |
Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął |
kasia pisze:
A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?
Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli mówiąc "bronić się" :)
Ale przepisy o rękojmi nie mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej. Wszystkie roszczenia klienta są opisane w Ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
--
kuba
www.fashioncorner.pl
|
|