Zgoda na obciążenie karty a zgoda na obciążenie rachunku bankowego

Data: 2018-04-02 18:11:51
Autor: z
Zgoda na obciążenie karty a zgoda na obciążenie rachunku bankowego
Coraz częściej się zdarza że operatorzy/usługi w necie wymagają podania numeru karty kredytowej. Tylko taka forma zapłaty.

Pierwsze pytanie czy to jest bezpieczne?

Bo procedura ustanowienia polecenia zapłaty na koncie bankowym wymaga mojego osobistego podpisu i odpowiedniego czasu i papierologii.
Przez net chyba się nie da i miałbym trochę obawy o bezpieczeństwo.

Tym czasem np. HBO Go można tylko przez kartę. Na pytanie o inne formy płatności Odpowiedź NIE BO NIE :-)

Czym się różnią te dwie formy automatyczne goopłacania formalnie i dlaczego taka jest różnica w traktowaniu?

Data: 2018-04-02 09:32:06
Autor: Dawid Rutkowski
Zgoda na obciążenie karty a zgoda na obciążenie rachunku bankowego
Poza bazą - czyli że ostatecznym rezultatem jest wykonanie przelewu - różnią się wszystkim.
Kartą jest bezpieczniej, choćby ze względu na chargeback.
Do takich netowych płatności warto mieć osobną - np. darmową debetówkę z oranżady.
Lub, jeśli ma się taką możliwość, zwirtualizowaną przez google pay - wtedy, jak się uprzeć, do każdej płatności w necie można mieć nowy numer karty ;>

Zaś formalnie - na slipie jest napis "proszę obciążyć moje konto". "Obciążenie karty" to skrót myślowy.
A to, co określasz "obciążeniem rachunku", to polecenie zapłaty.

Data: 2018-04-02 10:59:13
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 18:11:55 UTC+2 użytkownik z napisał:
Coraz częściej się zdarza że operatorzy/usługi w necie wymagają podania numeru karty kredytowej. Tylko taka forma zapłaty.

Pierwsze pytanie czy to jest bezpieczne?

Każda kasjerka w biedronce czy osiedlowym sklepie a nawet ta w cocomo ma ten nr wydrukowany
płatności Odpowiedź NIE BO NIE :-)
Bo nie ma obowiązku...

Data: 2018-04-02 20:29:31
Autor: z
W dniu 2018-04-02 o 19:59, Kris pisze:
Każda kasjerka w biedronce czy osiedlowym sklepie a nawet ta w cocomo ma ten nr wydrukowany

A ma także Kod CVV?

Data: 2018-04-02 11:39:18
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 20:29:34 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2018-04-02 o 19:59, Kris pisze:
> Każda kasjerka w biedronce czy osiedlowym sklepie a nawet ta w cocomo ma ten nr wydrukowany

A ma także Kod CVV?
Jak odczyta to ma

Data: 2018-04-03 09:16:44
Autor: z
Zgoda na obciążenie karty a zgoda na obciążenie rachunku bankowego
W dniu 2018-04-02 o 20:39, Kris pisze:
Jak odczyta to ma

Tu trzeba podać na tacy

Data: 2018-04-03 15:00:33
Autor: szsz
W dniu 2018-04-02 o 20:29, z pisze:
W dniu 2018-04-02 o 19:59, Kris pisze:
Każda kasjerka w biedronce czy osiedlowym sklepie a nawet ta w cocomo ma ten nr wydrukowany

A ma także Kod CVV?

czy na pewno na egzemplarzu kasjerki drukuje sie caly nr karty?
bo ja na potwierdzeniu mam zawsze tylko 4 ostatnie cyfry

a CVV na kazdej karcie mam wydrapany :-)

m.

Data: 2018-04-03 17:37:42
Autor: Kamil Jońca
szsz <szsz@autograf.pl> writes:

[...]

Nie wiem czy na każdym, ale parokrotnie widziałem "kasjerskie"
potwierdzenie i tam zawsze była całość.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
  We must believe in free will. We have no choice. -Isaac B. Singer

Data: 2018-04-02 18:38:20
Autor: Kamil Jońca
z <z@z.pl> writes:

[...]

Nieprawdą jest jakoby. Co najmniej mbank umożliwia ustanowienie PZ w
systemie tranzakcyjnym.
KJ

Is a computer language with goto's totally Wirth-less?

Data: 2018-04-02 11:41:18
Autor: Kris
0W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 18:40:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
z <z@z.pl> writes:

> [...]
> mojego osobistego podpisu i odpowiedniego czasu i papierologii.

Nieprawdą jest jakoby. Co najmniej mbank umożliwia ustanowienie PZ w

po zaakceptowaniu papierowego;)

Data: 2018-04-02 21:03:17
Autor: Kamil Jońca

z <z@z.pl> writes:

> [...]
> mojego osobistego podpisu i odpowiedniego czasu i papierologii.

Nieprawdą jest jakoby. Co najmniej mbank umożliwia ustanowienie PZ w

nie.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
There *__is* no such thing as a civil engineer.

Data: 2018-04-03 02:35:01
Autor: J.F.
Dnia Mon, 02 Apr 2018 18:38:20 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
z <z@z.pl> writes:
[...]

Co dokladnie masz na mysli ?

PZ z natury wychodzi od drugiej strony, nie od banku.

J.

Data: 2018-04-03 06:24:15
Autor: Kamil Jońca

z <z@z.pl> writes:
[...]

Dokładnie to, co napisałem
Pasaż -> Market -> Usługi -> Polecenie zapłaty
Tam wypełniasz formularz gdzie wybierasz obciążany rachunek,
wierzyciela, itp.
Rozumiem, że później mbank jakoś przekazuje do wierzyciela informacje o
zgodzie.
Działa. Testowałem.

PZ z natury wychodzi od drugiej strony, nie od banku.

A co to jest "natura PZ"?
KJ

Meskimen's Law:
There's never time to do it right, but there's always time to
do it over.

Data: 2018-04-03 09:27:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-04-03, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Nieprawdą jest jakoby. Co najmniej mbank umożliwia ustanowienie PZ w
systemie tranzakcyjnym.

Co dokladnie masz na mysli ?
PZ z natury wychodzi od drugiej strony, nie od banku.

mBank potrafi "zainicjować" ten proces po swojej stronie.
Nie z każdym, ale jak dany kontrahent jest na liście, to możesz
zrobić PZtkę w systemie transakcyjnym.

Testowałem, działa. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-04-02 23:30:10
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-04-18 o 18:11, z pisze:
Coraz częściej się zdarza że operatorzy/usługi w necie wymagają podania
numeru karty kredytowej. Tylko taka forma zapłaty.

Karty kredytowe miewają taki tryb, ze da Ci się ją obciążyć pomimo
tego,że kartę zmienisz. Kiedy złapałem się na tym, jak po kilku latach
się zorientowałem,że mi w ciężar karty rozliczają drobną kwotę za
przedłużenie licencji programu,którego nie używałem.

Zgoda na obciążenie karty a zgoda na obciążenie rachunku bankowego