Zgony, których można uniknąć. Wynik Polski martwi, a pandemia może go jeszcze pogorszyć

Data: 2020-08-17 22:13:54
Autor: japanizer
Zgony, których można uniknąć. Wynik Polski martwi, a pandemia może go jeszcze pogorszyć
https://www.money.pl/gospodarka/zgony-ktorych-mozna-uniknac-wynik-polski-martwi-a-pandemia-moze-go-jeszcze-pogorszyc-6544055379748481a.html

  Polacy często umierają na choroby, którym można zapobiec dzięki odpowiedniej profilaktyce   lub które można skutecznie leczyć. Takich zgonów jest u nas znacznie więcej, niż wynosi   unijna średnia. Pandemia może jeszcze pogorszyć tę statystykę. Już widać pierwsze   niepokojące dane.   W Polsce w ciągu jednego roku dzięki odpowiedniej profilaktyce można było zapobiec ponad 74   tys. zgonów - wynika z najnowszych danych unijnej instytucji Eurostat za 2017 rok. Chodzi o   zgony osób poniżej 75. roku życia na choroby takie jak m.in. rak płuc, choroba wieńcowa czy   też zaburzenia związane ze spożywaniem alkoholu.   Dołujemy nie tylko jeśli chodzi o profilaktykę. Eurostat podaje też statystyki zgonów na   choroby uleczalne, wśród których wymienia m.in. zapalenie płuc, raka piersi, raka jelita   grubego. Do tej grupy zalicza również chorobę wieńcową.

Mini-analiza, na co poszło 500+ - na wódę:

  Znacznie wyższa od unijnej średniej jest za to śmiertelność z powodu schorzeń związanych z   piciem alkoholu. W Polsce wskaźnik ten wynosi 26 na 100 tys. mieszkańców, podczas gdy   średnio w UE jest to znacznie mniej, bo 12 osób. Co może martwić, w Polsce odsetek ten   poszedł lekko w górę w ciągu ostatniej dekady.

Ale 2 miliardy złotych na finansowanie propagandy TVPiS się znalazły:

  - Powiedzmy wprost: niedofinansowanie systemu ochrony zdrowia kosztuje życie. Kompletnie   leży u nas profilaktyka. Pomimo wzniosłych deklaracji od wielu lat nie udaje się wprowadzić   edukacji zdrowotnej jako wyróżnionego przedmiotu do szkół. Co roku spada odsetek pacjentów   zgłaszających się do programów badań przesiewowych, co jest po prostu wstydliwe dla   instytucji odpowiedzialnych za ich realizację - mówi Wojciech Wiśniewski.

Data: 2020-08-18 08:08:09
Autor: A. Filip
Zgony,
japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Zgłaszających się?  Do kurwy nędzy jakie są trudne do zignorowania
zachęty graniczące z przymusem?

Dla mnie jest to typowe pierdolenie lekarza "pacjent winien".

--
A. Filip : Pij mleko!

Data: 2020-08-18 00:23:34
Autor: japanizer
On Tuesday, August 18, 2020 at 3:08:12 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]
>   Wiśniewski.

Zgłaszających się?  Do kurwy nędzy jakie są trudne do zignorowania

Spytaj min. Szumowskiego - ale on zdaje się on bardziej zajęty robieniem wałków na maseczkach i respiratorach.

Kasy ni ma, i nie będzie - aby zakwalifikować się do wielu badań przesiewowych, trzeba mieć za sobą pewne badania podstawowe, a tych się nie robi, bo kasy ni ma, i nie będzie...

Data: 2020-08-18 09:47:10
Autor: A. Filip
Zgony,
> [...]

przesiewowych, trzeba mieć za sobą pewne badania podstawowe, a tych
się nie robi, bo kasy ni ma, i nie będzie...

Za PO była?

Za całych 8 lat PO+PSuLi był kryzys i nic się nie dało zrobić?
Wiec to wszystko sprowadza się do "jest tak źle jak (za PO) było,
nie ma (wyraźnej) zmiany na lepsze".  Jak PO się będzie dorywać do żłoba
to *teraz* na pewno obieca że zrobi, a ja ni złamanego wuja nie uwierzę.

--
A. Filip : Pij mleko!!

Data: 2020-08-18 00:56:04
Autor: japanizer
On Tuesday, August 18, 2020 at 4:47:12 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]
> przesiewowych, trzeba mieć za sobą pewne badania podstawowe, a tych
> się nie robi, bo kasy ni ma, i nie będzie...

Za PO kolejki do lekarzy były mniejsze, średnia długość życia rosła.
No ale przyszedł PiS, i jest jak jest - kolejki coraz dłuższe, Polacy umierają coraz wcześniej:

https://www.politykazdrowotna.com/47975,gus-jaka-jest-przecietna-dlugosc-zycia-polakow-od-dwoch-lat-skraca-sie

GUS: Jaka jest przeciętna długość życia Polaków? Od dwóch lat skraca się

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/kolejki-do-lekarzy-sa-coraz-dluzsze/kqfjclr

Przeciętny czas oczekiwania na pojedyncze świadczenie gwarantowane wynosi już 17 tygodni - o ponad siedem tygodni dłużej niż w 2012 r., kiedy ruszyło badanie WHC.

https://wyborcza.pl/7,155287,23613917,ochrona-zdrowia-w-ruinie-gwaltowny-wzrost-czasu-oczekiwania.html

Na wycięcie migdałków trzeba czekać 14 miesięcy, na pomoc endokrynologa - aż 11. W 2017 r. czas oczekiwania na dostęp do gwarantowanych świadczeń zdrowotnych wzrósł najbardziej od lat. Powód? Niedofinansowanie ochrony zdrowia. https://www.rp.pl/Sluzba-zdrowia/311049896-Szpitale-wstrzymuja-przyjecia-pacjentow-Kolejki-rosna.html

05.11.2019

Szpitale wstrzymują przyjęcia pacjentów. Kolejki rosną

Data: 2020-08-18 10:07:22
Autor: A. Filip
Zgony,
> [...]

05.11.2019

Szpitale wstrzymują przyjęcia pacjentów. Kolejki rosną

No to masz prosty wybór:
Albo forsy jest tyle co trzeba ale NFZ ją traci
Albo forsy jest za mało trzeba podnieść składki albo zmienić gruntownie
system finansowania.  Lekarze/pielęgniarki chcą wyższych pensji?  Trzeba
na same pensje wydać więcej.

Jak dla mnie w Polsce był i jest system płacenia na "żenująco sprawną"
służbę "zdrowia" a nie _sprawny system_ opieki zdrowotnej.

BTW  "Wielki Ekonomista" Leszek Be chciał zmniejszenia składek.

--
A. Filip : Pij mleko!!

Data: 2020-08-18 01:15:31
Autor: japanizer
On Tuesday, August 18, 2020 at 5:07:24 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]

Albo forsy jest za mało trzeba podnieść składki albo zmienić gruntownie
system finansowania.  Lekarze/pielęgniarki chcą wyższych pensji?  Trzeba

Można jeszcze było dodać na propagandę w TVPiS więcej niż marne 2 miliardy złotych (rocznie).
Wtedy Kurski mógłby codziennie puszczać program o tym, jak świetnie jest w polskiej służbie zdrowia.
Andrzejek byłby wniebowzięty. No ale może jeszcze jest za młody i nie choruje, albo jeszcze nie wie, że choruje, bo nie chodzi co roku zbadać krwi czy serca.

Data: 2020-08-19 04:16:50
Autor: japanizer
> [...]

służbę "zdrowia" a nie _sprawny system_ opieki zdrowotnej.

BTW  "Wielki Ekonomista" Leszek Be chciał zmniejszenia składek.

I pistargowica zidentyfikowała czołowy problem polskiej służby zdrowia - za mało opłacanych z budżetu państwa szpitalnych kapelanów:

https://img.wiocha.pl/images/9/9/9972f86cca9b63bfb3c7f83dfe946ac1.jpg

Data: 2020-08-19 13:52:55
Autor: OlekEr
Zgony, których można uniknąć. poparli PiStargowicę.
Użytkownik <japanizer@japanizer.org> napisał w wiadomości
> [...]

za mało
opłacanych z budżetu państwa szpitalnych kapelanów:

I to podoba się Polakom zaczadzonym watykańskim kadzidłem.
Kolejny raz w wyborach poparli PiStargowicę.

Data: 2020-08-19 14:08:04
Autor: A. Filip
Zgony, ktĂłrych moĹźna uniknąć.)˘–Ť–+­Ä‰+ZŽ 0‰Ŕ¸÷݄
"OlekEr" <oklastraew@tyuio.pl> pisze:
Użytkownik <japanizer@japanizer.org> napisał w wiadomości
[...]
[...]

I taka (durna) gadka jak twoja odczadzi?
Gratuluje wiary w (świeckie) cuda.
Dla mnie jesteś pożytecznym idiotą PiS.

W RP3 ma być 95% ochrzczonych po katolicku ale tylko 40% trudzi się
chodzeniem na msze.  Do ciebie widać nie dociera jak przełożyć te
"wielkie widełki" na szeroko skuteczną argumentacje.
Partaczom śmierć (polityczna)!

--
A. Filip : Pij mleko!!

Data: 2020-08-19 05:14:03
Autor: japanizer
On Wednesday, August 19, 2020 at 9:08:51 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]

chodzeniem na msze.  Do ciebie widać nie dociera jak przełożyć te
"wielkie widełki" na szeroko skuteczną argumentacje.

Ja jestem zdania, że pistargowica ma rację - w każdym szpitalu, w każdej przychodni powinien być na pełnym etacie ksiądz (czasem dwóch!), opłacany z budżetu państwa. Państwo powinno też pokrywać koszt kadzidła i wyczarowania wody święconej.

A w recepcji by była po prostu selekcja - kto wierzący, tego kadzidłem i wodą święconą uzdrawia ksiądz (od ręki! bez kolejki! bez zapisów!); kto niewierzący - ten spokojnie czeka na wizytę u lekarza.

Data: 2020-08-19 13:54:17
Autor: A. Filip
Zgony,
> [...]

I pistargowica zidentyfikowała czołowy problem polskiej służby zdrowia
- za mało opłacanych z budżetu państwa szpitalnych kapelanów:

Jak problemem jest za dużo _zgonów_ to kapelani są całkiem nie na miejscu?

--
A. Filip : Pij mleko!!

Data: 2020-08-18 08:52:56
Autor: ZerekT

[...]

Świadoma polityka rządu : im więcej alkoholu Polacy wypiją, tym lepiej dla
budżetu Państwa, wczęśniej umierają i nie trzeba wydawać na emerytury,
renty, Vat i akcyza z alkoholu zasilają budżet Państwa.

Data: 2020-08-18 04:58:45
Autor: Zenek Kapelinder
wtorek, 18 sierpnia 2020 o 08:53:24 UTC+2 ZerekT napisał(a):
Użytkownik <japa...@japanizer.org> napisał w wiadomości news:fbcf88e4-f90f-4051...googlegroups.com...
[...]
Niemal 31 mld zł rocznie kosztuje Polskę nadmierne spożycie alkoholu, podczas gdy wpływy z akcyzy od trunków sięgają niespełna 12 mld zł. Reszta tutaj. https://www.rp.pl/Przemysl-spozywczy/301199948-Podatnicy-placa-niemal-31-mld-zl-za-nadmierne-picie-Polakow.html
Sprawdził byś debilu czy masz rację zanim naciśniesz "wyślij".

Data: 2020-08-18 05:08:42
Autor: japanizer
On Tuesday, August 18, 2020 at 8:58:46 PM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
Sprawdził byś debilu czy masz rację zanim naciśniesz "wyślij".

cyt.

  Najkosztowniejszą jednak pozycją w rachunku PARPA, wycenioną na aż 25 mld zł, jest   przedwczesna śmiertelność Polaków wynikająca z nadużywania alkoholu. I Skarb Państwa zapłacił te 25 mld zł, PiSdo, czy na czym polega twoje rozumowanie?

Data: 2020-08-18 09:15:51
Autor: u2
Zgony, ktĂłrych moĹźna uniknąć. WyniQ1|BCč–É"™ŞíÂ-œ
W dniu 18.08.2020 o 08:52, ZerekT pisze:
[...]

im więcej biadolenia japy tym lepiej w Bolanda, ubek japa tak ma:))))))))))

Data: 2020-08-19 16:39:08
Autor: Zexon
On 8/17/2020 23:13, japanizer@japanizer.org wrote:
https://www.money.pl/gospodarka/zgony-ktorych-mozna-uniknac-wynik-polski-martwi-a-pandemia-moze-go-jeszcze-pogorszyc-6544055379748

Martw się o to ile złodzieje z rządu Japońskiego przekręcili, Japonia osiągnęła już poziom długu publicznego 237.54% GDP, Polska zaledwie 47% jak widać kompletnie nie asymilowałeś się, jako emigrant w Japonii i nie dbasz o to, że ten kraj wali się.
https://worldpopulationreview.com/countries/countries-by-national-debt

Zgony, których można uniknąć. Wynik Polski martwi, a pandemia może go jeszcze pogorszyć