Zgrywanie filmu na komputer, prosze o pomoc.

Data: 2009-05-08 19:22:48
Autor:
Zgrywanie filmu na komputer, prosze o pomoc.
Witam. Przepraszam z gory, ze umieszczam ten post na forum o fotografii, ale
nie nie ma konkretnej grupy zwiazanej z filmowaniem, montazem i nagrywaniem, a
ludzie zwiazani z fotografia i sprzetem moga byc najblizej w tym zorientowani,
byc moze na kogos trafie, kto sie orientuje. Zainteresowany jestem tym urzadzeniem http://www.adapter.pl/eshop/view_product.php?cale_cat=&product=30250

Moje pytanie brzmi: czy to urzadzenie, patrzac na parametry, bedzie sobie
radzic ze zgraniem materialu wideo z kamery analogowej do komputera lepiej niz
urzadzenie na USB? Czy bedzie lepsza jakosc i mniejsza liczba zgubionych
klatek? Prosze o jakakolwiek opinie i sugestie.
Jest to tuner, ale zalezy mi wylacznie na zgraniu materialu wideo, telewizja
jest kompletnie obojetna. Od razu zaznaczam, ze odpada karta wideo itp. Chodzi
mi konkretnie o ten produkt i potencjalne jego dzialanie w zgrywaniu filmow z
ANALOGOWEj kamery, przez S-Video.

Dziekuje z gory i przepraszam, jesli zasmiecilem grupe tematem co prawda nie
zwiazanym bezposrednio z tematyka. Pozdrawiam!

Data: 2009-05-08 22:36:33
Autor: JD

Użytkownik <macct@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gu20q8$iqg$1@inews.gazeta.pl...
[...]

pl.rec.foto.cyfrowa

;P

--
JD

Data: 2009-05-08 23:28:58
Autor: PeKlesyk
Zgrywanie filmu na komputer, prosze o pomoc.
pl.rec.foto.cyfrowa

filmu ? na komputer ? pomoc ?

dawno nie byłem na cyfrowej chyba...

PMK

Data: 2009-05-08 23:51:32
Autor: JA
On 2009-05-08 21:22:48 +0200, " " <macct@NOSPAM.gazeta.pl> said:

[...]

Na pewno będzie mniej zgubionych klatek.
Oczywiście patrząc tylko na parametry. Ale tych ważnych parametrów nie ma, więc trudno się jednoznacznie wypowiadać.
Konkretnie tej karty nie znam, ale samo złącze na PCI daje Ci znacznie więcej. Procesor karty zajmie się digitalizacją, a na transferze nie stracisz. W przypadku USB dostajesz gotowy cyfrowy materiał na port USB, który jest strasznie kapryśny. Alternatywą dla USB mógłby być port FireWire.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2009-05-09 10:26:38
Autor: JasiekS

Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości news:gu29h4$rnj$1inews.gazeta.pl...

Na pewno będzie mniej zgubionych klatek.
Oczywiście patrząc tylko na parametry. Ale tych ważnych parametrów nie ma, więc trudno się jednoznacznie wypowiadać.
Konkretnie tej karty nie znam...
[ciach...]

Ja też nie znam tej karty i byłbym ostrożny. W opisie nie jest wyraźnie zaznaczone, że gniazdo S-Video jest IN; według mnie jest raczej OUT (do wyświetlania obrazu na telewizorze).

--
JasiekS

Data: 2009-05-09 10:34:29
Autor: mm
Zgrywanie filmu na komputer, prosze o pomoc.
;)

Moje pytanie brzmi: czy to urzadzenie, patrzac na parametry, bedzie sobie
radzic ze zgraniem materialu wideo z kamery analogowej do komputera lepiej niz
urzadzenie na USB?

na pewno lepiej niż urządzenie na usb. jeżeli chcesz zgrywać z analogowej kamery to karta telewizyjna jest najsłabszym ogniwem w torze. trochę lepiej ze względu na procesor graficzny radzą sobie karty graficzne z tzw. VIVO. a najdoskonalszym urządzeniem jest specjalna karta na pci do przechwytu obrazu. z takiej karty jakość będzie najlepsza a obraz najmniej zaszumiony. pytanie tylko czy mniej klopotów nie bedziesz miał kupując dowolną kamerę cyfrową i zrzucając materiał poprzez port fire-wire. jakby nie patrząc przy zgrywaniu materiału na kompa należy wystrzegać się usb jak ognia

pozdr
mm

Data: 2009-05-11 13:45:25
Autor:
Zgrywanie filmu na komputer, prosze o pomoc.
Dowiedzialem sie, ze ta karta umozliwia odbieranie i nagrywanie sygnalu przez
zlacze S-Video, czyli raczej mozna zgrywac material z kamery, ale mam jeszcze
jedno pytanie. Patrzac na zdjecia, w komplecie posiada ona kabel S-Video, ale
z roznymi wejsciami na Chinche Composite jakby. Nie chcialbym jednak zgrywac
przez Composite. Pytanie, czy jesli zakupie kabel S-Video, bez zadnych
rozgalezien na chinche, tylko klasyczny, z jednej strony z wejsciem na kilka
wtykow mini din i z drugiej na z wtykami mini-din, to wszystko bedzie chodzilo?

Dziekuje przede wszystkim za odpowiedzi!

pzdr.

Data: 2009-05-12 14:31:22
Autor: Pan Piskorz
Zgrywanie filmu na komputer, prosze o pomoc.
wtykow mini din i z drugiej na z wtykami mini-din, to wszystko bedzie chodzilo?

weź pod uwagę to,
że karta to może materiał zgra,
ale braknie Ci dysku, by go zapisać,
bo pewnie kompresja w locie przewidziana nie jest

P.

Data: 2009-05-14 09:01:56
Autor: JasiekS

Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

weź pod uwagę to,
że karta to może materiał zgra,
ale braknie Ci dysku, by go zapisać,
bo pewnie kompresja w locie przewidziana nie jest

Dlaczego nie? Już karty video dla komputerów klasy 386 miały kompresję w
locie. Stopień kompresji zależał od wydajności zapisu na HDD (im
mniejszy transfer tym większa kompresja=tym większa strata jakości). A
wszystko po to, żeby nie było straconych klatek. Kompresja ma niewielki
związek z ilością miejsca na dysku.

--
JasiekS

Data: 2009-05-15 18:37:29
Autor: Pan Piskorz
Zgrywanie filmu na komputer, prosze o pomoc.
Dlaczego nie? Już karty video dla komputerów klasy 386 miały kompresję w
locie. Stopień kompresji zależał od wydajności zapisu na HDD (im

karty video, wówczas kosztowny sprzęt, nie karty telewizyjne

P.

Data: 2009-05-12 10:19:54
Autor: Marek Lewandowski
On May 8, 9:22 pm, " " <ma...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Moje pytanie brzmi: czy to urzadzenie, patrzac na parametry, bedzie sobie
radzic ze zgraniem materialu wideo z kamery analogowej do komputera lepiej niz
urzadzenie na USB?

nie mam pojecia.
Natomiast mam podpinany na USB hybrydowy tuner z wejsciem S-video f-my
Aver Media.
Dokladnie jest to Aver TV Volar Hybrid FM (A828). Daje pelna
rozdzielczosc PAL po USB, jakosc jest idealna (w przeciwienstwie do
roznych innych wynalazkow wyprobowanych przez mnie po drodze, a jestem
wybredny skurczybyk), chipset sampluje sygnal video na zywca i nie
robi z nim zadnych cudow na kiju. S-Video ma lume w pelnej
rozdzielczosci i nie tnie pasma.
Mimo, ze jest to kombajnik typu tanczy spiewa przytupuje, to
przechwytywanie video pracuje naprawde zgrabnie.
Na kompie z Centrino 2.6GHz kompresja w locie full-res PAL do DV
obciaza jeden rdzen proca na jakies 60%. ~13GB/h.

--
Marek Lewandowski

Data: 2009-05-14 12:26:23
Autor:
Zgrywanie filmu na komputer, prosze o pomoc.
Dziekuje za odpowiedzi. Zastanawiam sie jeszcze nad kwestia dotyczaca wejscia
S-Video. Karta ma rzekomo wejscie S-Video, ale posiada rowniez dodatkowy kabel
z klasyczna wtyczka na DINy do S-Video, jednak rozdzielajaca sie na pojedyncze
wejscia-chinche Composite (Video, Audio). Zatem glowne wejscie w karcie do
ktorego pasuje ten dodatkowy kabel jest klasycznym wejsciem S-Video, czy
Composite? Czy zatem zakup klasycznego kabla S-Video bedzie dobrym pomyslem?
Wiem, ze pytanie dosc dziwne, dlatego, ze nie orientuje sie w tym za bardzo,
stad tez nie rozumiem takiej sytuacji. Dla mnie wejscie moze byc przystosowane
albo na taki standard albo na taki, choc zapewne moge sie mylic ;)
pzdr.

--

Zgrywanie filmu na komputer, prosze o pomoc.