Zgrzyt?

Data: 2016-11-27 00:05:41
Autor: Michał Szatański
Zgrzyt?

 https://ziemkiewicz.dorzeczy.pl/subotnik-ziemkiewicza/15458/Raj-utracony.html "(..) Lokalna realizacja ogólnej prawidłowości, opisanej doskonale w socjologii państwa postkolonialnego, zdarłem już kilkanaście klawiatur pisząc o tych sprawach, i nie chcę się tu powtarzać, zapraszam do książek - chcę tylko przypomnieć, że ta pewność triumfu wyznawanej ,,lepszości" była dla michnikowszczyzny tym, czym dla rozrywającego się pasem szahida taliba pięćdziesiąt dziewic, czekających nań z full serwisem w raju Proroka."

  (18) Potem Pan Bóg rzekł: Nie jest dobrze, żeby mężczyzna był sam; uczynię mu zatem odpowiednią dla niego pomoc. (19) Ulepiwszy z gleby wszelkie zwierzęta lądowe i wszelkie ptaki powietrzne, Pan Bóg przyprowadził je do mężczyzny, aby przekonać się, jaką on da im nazwę. Każde jednak zwierzę, które określił mężczyzna, otrzymało nazwę istota żywa. (20) I tak mężczyzna dał nazwy wszelkiemu bydłu, ptakom powietrznym i wszelkiemu zwierzęciu polnemu, ale nie znalazła się pomoc odpowiednia dla mężczyzny. (21) Wtedy to Pan sprawił, że mężczyzna pogrążył się w głębokim śnie, i gdy spał, wyjął jedno z jego żeber, a miejsce to zapełnił ciałem. (22) Po czym Pan Bóg z żebra, które wyjął z mężczyzny, zbudował niewiastę. A gdy ją przyprowadził do mężczyzny, (23) mężczyzna powiedział: Ta dopiero jest kością z moich kości i ciałem z mego ciała! Ta będzie się zwała niewiastą, bo ta z mężczyzny została wzięta.

(Ks. Rodzaju 2:18-23, Biblia Tysiąclecia)

Zgrzyt?