Zgubiłem się w lesie :)

Data: 2015-10-24 19:15:06
Autor: 2late
Zgubiłem się w lesie :)
On 24/10/2015 06:45, twistedme wrote:
Z serii wzruszyła mnie twoja historia :)

Pojechałem sobie na wycieczkę i postanowiłem tym razem pojechać inaczej,
wydawało mi się, że wiem gdzie jadę, potem chyba zacząłem się kręcić w
kółko :). Pikanterii całej sprawie dodał fakt, że niedaleko operowali
myśliwi, bo było słychać strzały. Jak już po 18 zrobiło się bardzo szaro,
zaczęło się robić coraz gęściej i widać było, że to dróżki mniej
uczęszczane, to się trochę spociłem :) Moja lampka z lidla nie świeci jakoś
za specjalnie. Już zacząłem się godzić z tym, że będę nocował w lesie... Na
szczęście słyszałem gdzieś w oddali samochody i w tym kierunku próbowałem
się kierować. Już było mi obojętne gdzie wyjadę :). Na moje szczęście
wyjechałem niespodziewanie blisko domu.

Następnym razem jak pojadę do lasu zwiedzać nowe ścieżki, to zabieram
namiot :)

Tylko ja jestem taki "wyjątkowy"? Mieliście podobne historie? :)

Na przyszlosc zabierz telefon z GPSem i wlacz google maps.
Powinno pomoc.

Data: 2015-10-24 13:49:20
Autor: Rowerex
Zgubiłem się w lesie :)
W dniu sobota, 24 paĽdziernika 2015 19:23:01 UTC+1 użytkownik 2late napisał:
> [...]
> uczęszczane, to się trochę spociłem :) Moja lampka z lidla nie ¶wieci jako¶
> za specjalnie. Już zacz±łem się godzić z tym, że będę nocował w lesie... Na
> szczę¶cie słyszałem gdzie¶ w oddali samochody i w tym kierunku próbowałem
> się kierować. Już było mi obojętne gdzie wyjadę :). Na moje szczę¶cie
> wyjechałem niespodziewanie blisko domu.
>
> Następnym razem jak pojadę do lasu zwiedzać nowe ¶cieżki, to zabieram
> namiot :)
>

> Tylko ja jestem taki "wyj±tkowy"? Mieli¶cie podobne historie? :)

Na przyszlosc zabierz telefon z GPSem i wlacz google maps.
 Jeszcze laptopa, drona z kamer±, ewentualnie helikopter i wóz techniczny z masażyst±, saun± i zapasowym rowerem ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-10-24 22:46:18
Autor: 2late
Zgubiłem się w lesie :)
On 24/10/2015 09:49, Rowerex wrote:

Na przyszlosc zabierz telefon z GPSem i wlacz google maps.
Powinno pomoc.

Jeszcze laptopa, drona z kamerÄ…, ewentualnie helikopter i wĂłz techniczny z
masaĹĽystÄ…, saunÄ… i zapasowym rowerem ;-)

Pozwolisz ze spytam?
Ruszasz sie gdziekolwiek bez telefonu?

Data: 2015-10-25 04:59:04
Autor: Rowerex
Zgubiłem się w lesie :)
W dniu sobota, 24 paĽdziernika 2015 22:53:08 UTC+1 użytkownik 2late napisał:

> Jeszcze laptopa, drona z kamer±, ewentualnie helikopter i wóz techniczny z
> masażyst±, saun± i zapasowym rowerem ;-)

Pozwolisz ze spytam?
Ruszasz sie gdziekolwiek bez telefonu?

O¶wiadczam, że nie posiadam telefonu komórkowego, ba, nie posiadam też ani samochodu, ani prawa jazdy - z tej racji proszę mnie aresztować lub spalić na stosie za bycie odmieńcem :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-10-25 20:34:23
Autor: 2late
Zgubiłem się w lesie :)
On 25/10/2015 11:59, Rowerex wrote:

[...]

Oświadczam, że nie posiadam telefonu komórkowego, ba, nie posiadam też ani
samochodu, ani prawa jazdy - z tej racji proszę mnie aresztować lub spalić na
stosie za bycie odmieńcem :)

A to przepraszam. Chyba juz nie znam nikogo takiego. Co absolutnie nie ma zadnych zlych konotacji. ;)

Data: 2015-10-25 23:36:52
Autor: J.F.
Zgubiłem się w lesie :)
Dnia Sun, 25 Oct 2015 04:59:04 -0700 (PDT), Rowerex napisał(a):
[...]

Jestes ... nienormalny.
Ale dla takich mamy szpitale :-)

J.

Data: 2015-10-25 13:01:53
Autor: ppontek
Zgubiłem się w lesie :)
W dniu 2015-10-24 o 23:46, 2late pisze:
On 24/10/2015 09:49, Rowerex wrote:

Ruszasz sie gdziekolwiek bez telefonu?

Zależy co rozumiesz przez telefon, bo w dzisiejszych czasach to ludzie mówią - telefon, myślą - smartfon.

Ja np. posiadam tylko zwykły telefon komórkowy (rozmowy, SMS, zegarek, budzik, może coś tak jeszcze, ale nigdy nie korzystałem). Nie ma w nim GPSa, możliwości zapisywania czy wyświetlania map, itp. więc w tym zastosowaniu o którym piszesz to chyba nie ma to znaczenia czy ruszam gdziekolwiek z telefonem czy bez.

Nie przeszkadza mi to w życiu, wręcz przeciwnie :-)

PABLO

Data: 2015-10-25 20:35:51
Autor: 2late
Zgubiłem się w lesie :)
On 25/10/2015 12:01, ppontek wrote:

Ruszasz sie gdziekolwiek bez telefonu?

ZaleĹĽy co rozumiesz przez telefon, bo w dzisiejszych czasach to ludzie
mówią - telefon, myślą - smartfon.

Smartfon - to dokladnie mma na mysli. Jaki sie uzywa z glowa to jest to calkiem do rzeczy urzadzenie.

Ja np. posiadam tylko zwykły telefon komórkowy (rozmowy, SMS, zegarek,
budzik, może coś tak jeszcze, ale nigdy nie korzystałem). Nie ma w nim
GPSa, możliwości zapisywania czy wyświetlania map, itp. więc w tym
zastosowaniu o ktĂłrym piszesz to chyba nie ma to znaczenia czy ruszam
gdziekolwiek z telefonem czy bez.

Nie przeszkadza mi to w życiu, wręcz przeciwnie :-)

Mnie nie przeszkadza posiadanie tegoz. ;)

Data: 2015-10-30 19:10:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Zgubiłem się w lesie :)
On Sun, 25 Oct 2015, ppontek wrote:

W dniu 2015-10-24 o 23:46, 2late pisze:
Ruszasz sie gdziekolwiek bez telefonu?

Zależy co rozumiesz przez telefon

  :D

Ja np. posiadam tylko zwykły telefon komórkowy (rozmowy, SMS, zegarek,
budzik, może co¶ tak jeszcze, ale nigdy nie korzystałem).

  Foto nie ma?
  Taki (bez fotoaparatu) też mam, ale już nie produkuj± ;)

Nie ma w nim GPSa,

  Nie jeste¶ jedyny :)

  Z rzeczy szokuj±cych - działa 8 dni bez ładowania.
  Twój pewnie też ;)
  I wirusa do¶ć trudno wgrać, skoro żadnych aplikacji się nie wgrywa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-10-26 11:54:02
Autor: bans
Zgubiłem się w lesie :)
[...]

A ja ciÄ™ spytam - nie masz kompletnie wyczucia sarkazmu? :P

--
bans

Data: 2015-10-26 22:05:27
Autor: 2late
Zgubiłem się w lesie :)
On 26/10/2015 10:54, bans wrote:

[...]

Sredni ten sarkazm (o ile jest). Dlatego nie drazylem tematu. ;)

Data: 2015-10-24 23:44:09
Autor: JDX
Zgubiłem się w lesie :)
On 2015-10-24 20:15, 2late wrote:
[...]
Na przyszlosc zabierz telefon z GPSem i wlacz google maps.
Powinno pomoc.
Przyzwoity las ma to do siebie, że nie ma tam zasięgu telefonii
komórkowej, więc Gogle Maps tudzież inne mapy online będą działać raczej
słabo. :-D

Data: 2015-10-25 06:36:32
Autor: 2late
Zgubiłem się w lesie :)
On 24/10/2015 10:44, JDX wrote:

[...]

Google maps pozwala na zgranie sobie mapy offline a sygnal GPS to chyba w kazdym lesie jest. ;)
Szukam najprostszego wyjscia.
Oczywiscie, mozna tez papierowa mape z kompasem zabrac, i latarke, zeby sie znalezc, a jeszczelepiej swieczke, jesli ktos technice nie ufa.

Data: 2015-10-27 07:57:11
Autor: cytawa
Zgubiłem się w lesie :)
2late pisze:

Google maps pozwala na zgranie sobie mapy offline a sygnal GPS to chyba
w kazdym lesie jest. ;)

No wlasnie, nie za bardzo jest. Prawie na pewno wlaczony w lesie GPS nie zlapie fixa. Gdy sie wjedzie do lasu to ten fix jest dosyc slaby ale jest i wiadomo gdzie sie jest.

Jan Cytawa

Data: 2015-10-29 17:10:54
Autor: MichałG
Zgubiłem się w lesie :)
cytawa pisze:
2late pisze:

[...]

złapie, złapie..... nie łapał na starych garminach,

pozdrawiam
michał

Data: 2015-11-03 22:58:14
Autor: Jan Cytawa
Zgubiłem się w lesie :)
MichałG pisze:

[...]

Nie sadze by Marek Kaminski mial starego Garmina, a na swojej drodze do Santiago de Compostela, jak pisal, pogubil sie w lesie bo mu znikl sygnal. Ja w lesie zawsze mam spore odchylki od rzeczywistej drogi. Byc moze najnowsza generacja jest nieco lepsza ale w wiekszosci jednak klopoty z fixem sa. Kiedy przy slabych bateriach oszczedzalem i wlaczylem GPS dopiero w lesie. Wlaczyl sie po pol godzinie gdy z lasu wyjechalem.

Jan Cytawa

Data: 2015-11-04 01:47:44
Autor: m
Zgubiłem się w lesie :)
W dniu 03.11.2015 o 22:58, Jan Cytawa pisze:
MichałG pisze:

[...]

Tak offtopicznie - co to jest ten GPS fix? Jak to siÄ™ inaczej nazywa?
Chętnie bym o tym poczytał ale góglownica na hasło "GPS fix" wypluwa
setki postĂłw na temat naprawy odbiornikĂłw.

p. m.

Data: 2015-11-04 02:29:11
Autor: JDX
Zgubiłem się w lesie :)
[...]
https://en.wikipedia.org/wiki/Time_to_first_fix oraz
https://en.wikipedia.org/wiki/Fix_%28position%29

Data: 2015-11-04 08:01:23
Autor: cytawa
Zgubiłem się w lesie :)
JDX pisze:

[...]

Zobacz to, po polsku:

http://pdaclub.pl/forum/pocket-pc-gps-ogolnie/ttff-hot-start-cold-start-fix-o-co-tu-chodzi/

Data: 2015-11-04 01:04:38
Autor: Jacek G.
Zgubiłem się w lesie :)
W dniu ¶roda, 4 listopada 2015 08:01:25 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:
JDX pisze:

Zobacz to, po polsku:

http://pdaclub.pl/forum/pocket-pc-gps-ogolnie/ttff-hot-start-cold-start-fix-o-co-tu-chodzi/

Dzięki Janie. Przejrzałem ten opis i dzięki niemu uruchomiłem wreszcie GPS w moim Samsungu Solid - nie wiedziałem, że przy pierwszym uruchomieniu lokalizacja może trwać tak długo i my¶lałem, że GPS jest uszkodzony. Chciałem już oddać telefon do serwisu póki jest na gwarancji, bo skoro ma tego GPS'a, to czemu ma nie działać. Tym razem wytrzymałem i po niecałej godzinie złapał "fix'a" ;). Teraz - wg tego co pisz± w powyższym artykule - powinien chyba już łapać szybciej..
--
Jacek G.

Data: 2015-11-04 07:46:55
Autor: bans
Zgubiłem się w lesie :)
W dniu 2015-11-03 o 22:58, Jan Cytawa pisze:

Nie sadze by Marek Kaminski mial starego Garmina, a na swojej drodze do
Santiago de Compostela, jak pisal, pogubil sie w lesie bo mu znikl
sygnal.

Kamiński to się już dawno pogubił w życiu ;)

A na serio - może tam mają jakieś ekstra gęste drzewa, stara Vista HCx łapie mi sygnał nawet w zamkniętych pomieszczeniach.

Mam te z Edge 500 - nigdy sygnału nie zgubił i FR310XT - ten ostatni czasem zgubi sygnał w Tatrach przy wysokich ścianach.

--
bans

Data: 2015-10-30 08:03:53
Autor: bans
Zgubiłem się w lesie :)
W dniu 2015-10-27 o 07:57, cytawa pisze:

No wlasnie, nie za bardzo jest. Prawie na pewno wlaczony w lesie GPS nie
zlapie fixa.

Bez obaw, to juĹĽ nie czasy starego Garmina Summita :P

--
bans

Data: 2015-10-25 09:16:30
Autor: ivo.andric
Zgubiłem się w lesie :)

On 2015-10-24 20:15, 2late wrote:
[...]
> Na przyszlosc zabierz telefon z GPSem i wlacz google maps.
> Powinno pomoc.
Przyzwoity las ma to do siebie, że nie ma tam zasięgu telefonii
komórkowej, więc Gogle Maps tudzież inne mapy online będ± działać raczej
słabo. :-D

Sa przeciez innne softy navi za free i z mapami ofline. Chocby taki
Navigator free od Mapfactor z mapami z OpenStreet ->
http://navigatorfree.mapfactor.com/en/download/
Moze nie jest super hiper itp ale ma naprawde dobre mapy i na dodatek
czesto aktualizowane.

ivo

Data: 2015-10-25 23:41:08
Autor: J.F.
Zgubiłem się w lesie :)
Dnia Sat, 24 Oct 2015 19:15:06 +0100, 2late napisał(a):
Na przyszlosc zabierz telefon z GPSem i wlacz google maps.
Powinno pomoc.

Uwaga - strasznie drenuje telefon. Po godzinie moze byc po baterii.

J.

Zgubiłem się w lesie :)