Zgubiony SIM - orange.pl

Data: 2017-02-07 17:07:09
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
Orange pobiera jakąś opłatę za wydanie duplikatu zgubionego SIMa do
prepaida? Ktoś to przerabiał już?

[p.s]
simy kurde coraz mniejsze som-coraz łatwiej je zgubić przy przekładaniu...

Data: 2017-02-08 09:26:44
Autor: Uncle Pete
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-08 00:07, Pszemol wrote:
Orange pobiera jakąś opłatę za wydanie duplikatu zgubionego SIMa do
prepaida? Ktoś to przerabiał już?

[p.s]
simy kurde coraz mniejsze som-coraz łatwiej je zgubić przy przekładaniu...

Kilka lat temu zapłaciłem 25 złotych.

P.S. Kilka dni temu zgubiłem kartę mikro SD w samochodzie - "wystrzeliła" przy wymianie. Wielokrotne poszukiwania nic nie dały. Drzwi i okna były zamknięte.

Data: 2017-02-08 13:52:30
Autor: Animka
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-08 o 09:26, Uncle Pete pisze:
On 2017-02-08 00:07, Pszemol wrote:
[...]

Posłuż się dobrą latarką i lupą.

--
animka

Data: 2017-02-08 16:35:07
Autor: Uncle Pete
Zgubiony SIM - orange.pl
Posłuż się dobrą latarką i lupą.

Jesteś niezawodna ))))

Data: 2017-02-08 17:01:52
Autor: zlotowinfo
Zgubiony SIM - orange.pl
Użytkownik "Uncle Pete" <433koz@gmail.com> napisał w wiadomości news:o7eknv$sbn$1node1.news.atman.pl...
On 2017-02-08 00:07, Pszemol wrote:
[...]

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Data: 2017-02-08 08:14:18
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu środa, 8 lutego 2017 17:04:04 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.

Data: 2017-02-08 18:04:55
Autor: Liwiusz
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-08 o 17:14, Kris pisze:
W dniu środa, 8 lutego 2017 17:04:04 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.

Nie zawsze.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-08 09:07:31
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu środa, 8 lutego 2017 18:04:59 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.

Nie zawsze.

Nie wiem jak w salonie ale via net to sms wysyłają na starą kartę

Data: 2017-02-08 18:19:01
Autor: Liwiusz
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-08 o 18:07, Kris pisze:
[...]

Via net wysyłają. Via salon identyfikują dowodem.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-09 15:46:21
Autor: re
Zgubiony SIM - orange.pl

Użytkownik "Kris"

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.
-- -
Do czego dokładnie ?

Data: 2017-02-09 20:42:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"Kris" 6574e486-5365-4526-be33-bb0d126cfa6d@googlegroups.com

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

: Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.

Zaliczę się nieskromnie do osób, które w przenoszeniu
numerków GSM maja największą wprawę spośród zwykłych
użytkowników i (jako tak doświadczony) zauważę, że
raczej zagubienie SIMki nie przeszkadza zbytnio
w przenoszeniu numeru...

Problemem jest coś innego. Co wówczas, gdy ktoś
jest związany umową terminową?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-10 10:32:16
Autor: tck
Zgubiony SIM - orange.pl

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:o7ihns$ru3$1node1.news.atman.pl...

[...]

w prepaidzie?

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-02-10 19:26:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"tck" o7k1at$bt2$1@node1.news.atman.pl

Problemem jest coś innego. Co wówczas, gdy ktoś
jest związany umową terminową?...

w prepaidzie?

Choćby i w pripejdzie.

Ogólnie pripejdy nie są obwarowane umowami terminowymi,
ale pamiętam pripejdy z takimi umowami. Umowa zakładała
minimalne doładowania pripejdowe przez konkretny czas...

BTW -- abonament to właśnie pripejd. ;)

   abonament m IV, D. -u, Ms. ~ncie; lm M. -y

   <<prawo korzystania z czegoś lub otrzymania
   czegoś w określonym czasie na zasadzie opłaty
   z góry; dowód stwierdzający to prawo; stała,
   regularna opłata za prawo użytkowania czegoś>>

   Abonament teatralny, telefoniczny, radiowy.
   Abonament do teatru, do kina.
   Abonament na obiady, na koncerty.
   Wykupić, opłacić abonament.

   fr.

Ogólnie... Warto mieć wiele numerów -- aby w razie czego
(na czas przenosin, w wypadku zgubienia SIMki czy jej
popsucia) nie zostać bez kontaktu ze światem. Co prawda
zmiana numeru jest kłopotliwa, ale chyba ;) łatwiej nr
zmienić na inny, niż na nieistniejący. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-10 20:23:02
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Mix, zetafon itp...

BTW -- abonament to właśnie pripejd. ;)

A to akurat roznie bywa.

W GSM oplata jest chyba wszedzie po okresie, w stacjonarnym TP czesto byla z gory za okres ... tylko faktura z rozmowami za maj i abonamentem za czerwiec byla wystawiana np 20 czerwca, platna do 5 lipca, to z gory czy z dolu ? :-)

[...]

A tu mamy nieregularna i niestala oplate.
Ba - czesto nawet za uzytkowanie oplaty nie ma, za rozmowy jest :-)

Czy mi sie wydaje, czy od pewnego czasu PT zrownalo wszystkich do roli abonentow ?

Ogólnie... Warto mieć wiele numerów -- aby w razie czego
(na czas przenosin, w wypadku zgubienia SIMki czy jej
popsucia) nie zostać bez kontaktu ze światem.

Tak czesto gubisz simke ?
wywal te nadmiarowe, to przestaniesz miec klopot :-)

Z braku innego telefonu - byc moze. Ale "wiele" ? Jeden zapasowy wystarczy.
Czesto spelnia te role sluzbowy/prywatny.

Co prawda
zmiana numeru jest kłopotliwa, ale chyba ;) łatwiej nr
zmienić na inny, niż na nieistniejący. ;)

Przeciez bez problemu kopie uzyskasz.
Ale niekoniecznie od reki w sobotnia noc.

Wiec zapas moze sie przydac, szczegolnie jak jestes gdzies na zadupiu, ale problemu nie rozwiazuje - znajomi, rodzina, banki - chcesz im wszystkim pare swoich numerow dac ?

J.

Data: 2017-02-10 20:56:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"J.F." 589e131a$0$647$65785112@news.neostrada.pl

Ogólnie pripejdy nie są obwarowane umowami terminowymi,
ale pamiętam pripejdy z takimi umowami. Umowa zakładała
minimalne doładowania pripejdowe przez konkretny czas...

Mix, zetafon itp...

Dzięki za podpowiedź.

BTW -- abonament to właśnie pripejd. ;)

A to akurat roznie bywa.

Ano różnie -- jak z nowotworami szyjki macicy...

 - Na nowotwory szyjki macicy chorują tylko kobiety.
 - A to akurat rożnie bywa.

I zapewne coś w tym jest, bo jednak nie tylko kobiety
mogą na to zachorować... ;) Fajniej by było, gdybym
napisał o leczeniu nowotworów szyjki macicy... (bo
chyba zwierzęta nie są leczone z takich chorób)

[...]

Ale abonament jest zawsze opłatą z dołu.

  każdy abonament jest pripejdem
  ale nie każdy pripejd jest abonamentem

Ogólnie ludzie używają słów niezgodnie z definicją
tychże słów, choć definicji nie korygują. :)

 - abonament
 - międzyczas
 - czas rzeczywisty

Nie dzieje się to bez przyczyny. :)

Kobieta w masażowni ;) mówi mi, że wg Niemki w Polsce jest 7 koniugacji...
Myślę sobie... Chyba z aspektami, ale za chwilę okazuje się, że ona ma na
swej myśli nie koniugacji -- odmianę czasowników, ale rzeczownikowe
przypadki -- deklinację... Później mówi o podwójnym zaprzeczeniu...
Ja na to, że w języku polskim jest także poczwórne...

 - Nigdy nikt niczego nie wie!!!

a potrójne jest bardzo częste...

7 koniugacji?

   przeszły, przyszły, teraźniejszy i najwyższy?... ;)

   przeszły, przyszły, teraźniejszy, zaprzeszły
   a do tego dwa aspekty -- dokonany i niedokonany

Razem z tego można uzbierać siódemkę jak nic!
Jak już szaleć łaciną -- to na całego!

  koniunkcja tych dwóch (aspekty i czasy) dać może siódemkę...

Ale już MRej pisał, że Polacy nie gęsi, lecz swój język mają. :)
A kto ma wodzić tego Reja? ;)

  język gęsi -- to właśnie łacina

Wg mnie Angela Merkel (z którą Beata Szydło jest ,,po imieniu'')
używa właśnie języka gęsiego. :) [dla mnie to raczej rzężenie
starego diesla, nie zaś ludzka mowa...]

Ogólnie... Warto mieć wiele numerów -- aby w razie czego
(na czas przenosin, w wypadku zgubienia SIMki czy jej
popsucia) nie zostać bez kontaktu ze światem.

Tak czesto gubisz simke ?

Jeszcze nie zgubiłem, ale inni ;) piszą o gubieniu...

wywal te nadmiarowe, to przestaniesz miec klopot :-)

Które mam wywalić? I na jakiej podstawie mam
wywalać cudze SIMki -- choćby SIMkę Pszemola?

Ze swoimi nie mam problemu.
Są opisane i starannie przechowywane. :)
Numery kart, numery telefonów, operatorzy, PINy, PUKi?
No... Niekoniecznie aż tak starannie. :)
Ogólnie -- PINów nie używam, więc po co mi te PINy zapisywać?...

Z braku innego telefonu - byc moze. Ale "wiele" ? Jeden zapasowy wystarczy.

Mnie jeden numer to za mało.
I jedna słuchawka z Androidem -- to mało.
Ale przyznaję, że fajnie mieć wszystkie
numerki pod ręką, w jednym urządzeniu...
Niestety nie zawsze tak może być...

Czesto spelnia te role sluzbowy/prywatny.

Nie służę nikomu -- więc po co mi służbowy?

Co prawda
zmiana numeru jest kłopotliwa, ale chyba ;) łatwiej nr
zmienić na inny, niż na nieistniejący. ;)

Przeciez bez problemu kopie uzyskasz.

Niby tak -- ale taka wymiana TRWA!

Ale niekoniecznie od reki w sobotnia noc.

Raczej -- w jakąkolwiek noc. :)

I co wówczas, gdy numer nie łapie w noc przenosin?...
W Orange jest numer tymczasowy. Zapewne nie tylko w Orange.

Wiec zapas moze sie przydac, szczegolnie jak jestes gdzies na zadupiu,

[czyli w Polsce?]

ale problemu nie rozwiazuje - znajomi, rodzina,
banki - chcesz im wszystkim pare swoich numerow dac ?

Do każdego z nich będę mógł zadzwonić z dowolnego numeru.

Pomijam już fakt szukania telefonu/słuchawki...
Wystarczy nań zadzwonić...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-10 22:11:37
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Dnia Fri, 10 Feb 2017 20:56:23 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Z gory, zgodnie z twoim cytatem.

Tymczasem w komorkowej praktyce ... chyba nie zawsze.

  każdy abonament jest pripejdem

Dawalem przyklad, gdy prepaid zamienil sie w postpaid :-)

Poza tym jak nie jest "no limit", to za uslugi placisz post,
przynajmniej czesciowo.

[...]

-"sa jezyki, gdzie podwojne zaprzeczenie oznacza potwierdzenie, sa i
takie, gdzie zaprzeczenie. Ale nie ma takich, gdzie podwojne
potwierdzenie oznacza przeczenie".

-Ironiczny glos z sali: Tak, tak.

:-)

[...]

Siodemke ?

https://pl.wiktionary.org/wiki/Aneks:J%C4%99zyk_polski_-_koniugacja_I

Trudno zliczyc.
[...]

Jedna sluchawka z Androidem to istotnie za malo. Nigdy nie wiadomo,
kiedy sie rozladuje :-)

J.

Data: 2017-02-10 13:44:34
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu piątek, 10 lutego 2017 22:11:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Jedna sluchawka z Androidem to istotnie za malo. Nigdy nie wiadomo,
kiedy sie rozladuje :-)

Lenovo P2 mojej żony
W poniedziałek koło południa wyjęte z pudełka, żona zaczęła używać, rozładował się w czwartek wieczorem. Do rana się ładował zobaczym co dalej.

Data: 2017-02-11 04:20:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"Kris" e9d460ee-d989-4dc4-a26b-4d0c8adbb948@googlegroups.com

: W poniedziałek koło południa wyjęte z pudełka, żona
: zaczęła używać, rozładował się w czwartek wieczorem.
: Do rana się ładował zobaczym co dalej.

Monster niemal nie rozładowuje się -- od czasu fatalnego upadku. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-11 04:17:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"J.F." 1v3hkbgev3kxf$.1byo9ei6g8pn1$.dlg@40tude.net

Ale abonament jest zawsze opłatą z dołu.

Z gory, zgodnie z twoim cytatem.

Cytowałem obowiązującą definicję.

Jedna sluchawka z Androidem to istotnie za malo. Nigdy nie wiadomo,
kiedy sie rozladuje :-)

Prezydent rozdał pałerbanki -- jak na bankiera przystało.

Mój Asus wytrzymuje dzień -- w nocy jest ładowany.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-11 08:33:06
Autor: Andrzej
Zgubiony SIM - orange.pl
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

W GSM oplata jest chyba wszedzie po okresie

Jeśli płacisz minimum dwa tygodnie po terminie, to tak.

Data: 2017-02-08 20:33:24
Autor: Uncle Pete
Zgubiony SIM - orange.pl
Kilka lat temu zapłaciłem 25 złotych.

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Tylko po to, żeby jednorazowo zaoszczędzić 25 złotych? Stać mnie było, mnie tamta taryfa w zupełności odpowiadała.

Data: 2017-02-08 17:52:40
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-08 o 00:07, Pszemol pisze:
Orange pobiera jakąś opłatę za wydanie duplikatu zgubionego SIMa do
prepaida? Ktoś to przerabiał już?

[p.s]
simy kurde coraz mniejsze som-coraz łatwiej je zgubić przy przekładaniu...

Wymieniałem uszkodzony jakiś rok temu. Usługa była darmowa.

Data: 2017-02-08 19:32:54
Autor: Sebastian Biały
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-08 17:52, Trybun wrote:
Wymieniałem uszkodzony jakiś rok temu. Usługa była darmowa.

Uszkodzony jest wymieniany za darmo. Zgubiony nie.

Sugeruje najpierw zadzwonić do salonu czy mają. Nie zawsze mają na stanie nowe karty. Podobno (jak zeznal pracownik salonu) mają przejściowe braki w dostawach.

Data: 2017-02-08 20:35:25
Autor: Uncle Pete
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-08 19:32, Sebastian Biały wrote:
On 2017-02-08 17:52, Trybun wrote:
[...]

I jeszcze chyba nie we wszystkich salonach wydają nowe karty zamiast zgubionych. Przynajmniej kilka lat temu tak było - tylko w "prawdziwych", nie ajencyjnych.

Data: 2017-02-09 12:47:18
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-08 17:52, Trybun wrote:
[...]

Nic nie stoi na przeszkodzie aby kartę zgłosić jako uszkodzoną. I tak przecie nie sprawdzają.. No przynajmniej jak ja wymieniałem nie sprawdzali. Cała procedura to okazanie D.O. i podpis w dwu miejscach.

Data: 2017-02-09 17:07:07
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:589c56b0$0$5148$65785112@news.neostrada.pl...
On 2017-02-08 17:52, Trybun wrote:
[...]

Ale troche glupio mowic, ze uszkodzony i nic nie pokazac .. bo zgubiony :-)

Chyba, zeby tak jakiegos startera/starego pokazac, moze im sie nie bedzie chcialo odczytywac tych znaczkow malutkich :-)

J.

Data: 2017-02-10 09:34:17
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-08 17:52, Trybun wrote:
[...]

Niby po co mieliby sobie zadawać trud oglądania uszkodzonej karty? Proponowałem obejrzenie, i zostałem potraktowany jakbym jakiś nietakt popełnił.

Data: 2017-02-10 14:21:56
Autor: re
Zgubiony SIM - orange.pl

Użytkownik "Trybun"

[...]

By potwierdzić, że jest uszkodzona ?

Data: 2017-02-10 19:54:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"re" o7kepn$8rs$1@mx1.internetia.pl

Niby po co mieliby sobie zadawać trud oglądania uszkodzonej karty?
-- -
By potwierdzić, że jest uszkodzona ?

By zmniejszyć bezrobocie. Iluż to ludzi mogłoby znaleźć pracę
przy weryfikowaniu... Jakże w górę poszłyby wyniki typu PKB...
Dobrobyt na wyciagnięcie ręki!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-10 19:39:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"Trybun" 589d7af0$0$651$65785112@news.neostrada.pl

Niby po co mieliby sobie zadawać trud oglądania uszkodzonej
karty? Proponowałem obejrzenie, i zostałem potraktowany
jakbym jakiś nietakt popełnił.

Może mogliby zabrać do ekspertyzy... ;)
Szukać winy klienta... Złego traktowania...
[choćby braku czułych słów na dobranoc...]

Mnie kiedyś Citi nie chciał wymienić debetówki.
Tłumaczył, że może sklepy (w których nie mogłem
płacić) były nieodpowiednie... I chciano kartę
sprawdzać... :)

To mogła być ta:

   .-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -.
   |                                .  | -- postawić trochę
   |                        citibank   |    na kartę miłego
   |                         .-- -- -- -. |    (w obsługiwaniu
   |                         |.-- -- -.| |    klientów) Banku
   |                         ||     || |
   |  6766 1301 0386 2302    |'-- -- -'| |
   |                         | .-.-. | |
   |  Leszek Ciszewski       |(  :  )| |
   |                         | '-'-' | |
   |     02/03    02/05      '-- -- -- -' |
   '-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -'

karta, upubliczniona na pl.rec.ascii-art przed
wielu laty, w okolicach 14 kwietnia 2003 roku.

Na początku i na końcu -- moja data urodzin. :)
Ogólnie -- Citi mnie jednak lubił od zawsze. :)

-=-

Po co tyle ceregieli z SIMkami? Bankierzy wymieniają cipkarty ;)
na potęgę! Masy tych swoich kart nigdy nie próbują. :)

BTW -- kiedyś napisałem o karcie z 8 stykami. :)
I chyba taką mam -- mogę pstryknąć (i postawić do wglądu) fotkę. :)
Jest to telefoniczna karta chipowa z Norwegii sprzed lat około 21...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-12 08:29:41
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl

> [...]

sprawdzać... :)

To mogła być ta:

  .-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -.
  |                         ||     || |
  |  6766 1301 0386 2302    |'-- -- -'| |
  |                         | .-.-. | |
  |  Leszek Ciszewski       |(  :  )| |
  |                         | '-'-' | |
  |     02/03    02/05      '-- -- -- -' |
  '-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -'

[...]

Tak nawiasem pisząc - wymieniona karta była sprawna. Na nowej też przez jakiś czas jeszcze nie było obsługi UMTS. Coś mieli schrzanione na nadajniku z którego korzystam najczęściej.

W Orange nie praktykują, jak widać żadnych żadnych praktyk poddawania uszkodzonych kart ekspertyzie. Zresztą co by przez to chcieli uzyskać?

Data: 2017-02-12 10:24:40
Autor: Sebastian Biały
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-12 08:29, Trybun wrote:
W Orange nie praktykują, jak widać żadnych żadnych praktyk poddawania
uszkodzonych kart ekspertyzie.

Zapalarka do gazu skutecznie te ekspertyzy utrudnia, może dlatego. Ilośc kombinatorków w tej branży jest absurdalnie wysoka.

Data: 2017-02-13 11:27:28
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-12 08:29, Trybun wrote:
[...]

Poza jakim zdziecinniałym użytkownikiem kto by byl zainteresowany kombinowaniem z wymianą kart dla samej wymiany?

Data: 2017-02-13 15:10:29
Autor: RadoslawF
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-13 o 11:27, Trybun pisze:

[...]

Mam kartę sprzed ponad dziesięciu lat. Do współczesnego telefonu
nie wejdzie. I jak będę wymieniał to też napiszesz że to wymiana
dla samej wymiany ?

Pozdrawiam

Data: 2017-02-13 18:20:58
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-13 o 15:10, RadoslawF pisze:
[...]

Powodem Twojej wymiany jest niepasujący rozmiar a nie wymiana dla samej wymiany. I tak nawiasem - w moim wypadku tak szczęśliwie się składa że do wszystkich urządzeń pasują jeszcze te stare karty (mini sim), i gdy będę wymieniał telefon czy co innego, to na pewno jednym z kryteriów będzie to aby to nie był sprzęt z kieszenią na to małe  g*no - nano, a co najmniej na micro.

Data: 2017-02-13 18:55:39
Autor: Sebastian Biały
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-13 18:20, Trybun wrote:
będę wymieniał telefon czy co innego, to na pewno jednym z kryteriów
będzie to aby to nie był sprzęt z kieszenią na to małe  g*no - nano, a
co najmniej na micro.

Twoje kryteria nie są istotne dla producentów. Dla nich istotne sa statystyczne kryteria gimbusów. A oni znowu mają w d... jaką wsadza kartę, byle działaly wyglupy z jutuba. Efektem sam wymieniałem kilka tyg temu na nano.

Data: 2017-02-14 09:31:09
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-13 18:20, Trybun wrote:
[...]

Moim zdaniem to błąd, takich jak ja jest na pewno więcej. Natomiast wątpię aby ktoś kupował urządzenie ze względu na to że owo ma kieszeń na mikroskopijne simkarty.

Data: 2017-02-14 01:35:03
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 09:31:06 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

m zdaniem to błąd, takich jak ja jest na pewno więcej. Natomiast wątpię aby ktoś kupował urządzenie ze względu na to że owo ma kieszeń na mikroskopijne simkarty.

Raczej dla jakiś pojedynczych klientów decydujące będzie kryterium wielkości slotu na kartę. Tym bardziej że można kartę wymienić- praktycznie za darmo ew przyciąć samemu czy zlecić za parę złotych przycięcie w lokalnym serwisie GSM

Data: 2017-02-14 11:26:25
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 10:35, Kris pisze:
[...]

Jejku! A co ze swobodną żonglerką kartami? Co mam robić - w jeden dzień wymieniać na nano w drugiego z powrotem zamiana na mini czy micro, i tak w kółko?

Data: 2017-02-14 02:40:40
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 11:26:58 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Jejku! A co ze swobodną żonglerką kartami? Co mam robić - w jeden dzień wymieniać na nano w drugiego z powrotem zamiana na mini czy micro, i tak w kółko?

Nie widzę problemu. Wyciągasz z urządzenia karte nano, wkładasz w ramkę micro/mini i wkładasz do urządzenie ze slotem micro.
Ok pewnie z 10 sekund stratny będziesz zna tej operacji
Ile razy w miesiącu tak żonglujesz kartami?
Ja np raz na dwa lata- jak umowę przedłużam żonie/córce i przy okazji telefon wymieniają
Przekładać z telefonu do tableta? Można ale po co? Nie lepiej udostępnić wifi z telefonu tabletowi?
Po raz kolejny napisze- wg mnie tworzysz problemy tam gdzie ich nie ma
No chyba że jakies specyficzne zastosowania masz co co tam

Data: 2017-02-15 11:50:46
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 11:40, Kris pisze:
[...]

Przypomnij mi gdzie schowałem tą ramkę.. i jak w ogóle wszedłem w jej posiadanie.

Po co do tabletu,? Choćby po to aby wyjeżdżając w teren mieć nawigację online na większym ekranie. I ja powtórzę - to nie ja a producenci od jakiegoś czasu zaczęli tworzyć problemy.

Data: 2017-02-15 03:07:34
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu środa, 15 lutego 2017 11:50:36 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Przypomnij mi gdzie schowałem tą ramkę.. i jak w ogóle wszedłem w jej posiadanie.

Generujesz problemy gdzie ich nie ma

Po co do tabletu,? Choćby po to aby wyjeżdżając w teren mieć nawigację online na większym ekranie.
Wiec w komórce udostępniasz WIFI, tablet łączy się z wifi komórki i masz nawigację. Karta w telefonie nadal działa możesz odbierać połączenia. Jak ja przełożysz do tabletu to nie każdy ma możliwość odbierania połączeń głosowych sms.
Wiec rozwiązanie jakby nie patrzeć wygodniejsze od przekładania. Chyba ze ktoś przekładać lubi;)

I ja powtórzę - to nie ja a producenci od jakiegoś czasu zaczęli tworzyć problemy.

Że niby gniazda nano zaczeli stosować?
Przecież operatorzy szybko zareagowali i kartę nano możesz mieć bez problemu. Nawet 3 karty w ramach jednego limitu.

Data: 2017-02-16 11:55:17
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-15 o 12:07, Kris pisze:
[...]

A może jeszcze mi każesz stanąć na uszach i klaskać w dłonie, i zapewnisz na dodatek że to żaden problem?

[...]

No nie bardzo. U normalnych operatorów trzeba fatygować się do salonu, a co tu dopiero mówić o dostawcach usług wirtualnych. Poza tym dochodzą problemy z kompatybilnością w różnych urządzeniach.

Teraz Ty - co takiego Cię urzekło w tych nano SIMach że nie pozwalasz na to narzucane qrestwo powiedzieć złego słowa?

Data: 2017-02-16 03:23:39
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu czwartek, 16 lutego 2017 11:55:54 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

A może jeszcze mi każesz stanąć na uszach i klaskać w dłonie, i zapewnisz na dodatek że to żaden problem?

Lubisz generować problemy to generuj, nic mi do tego.
Zastanów się jednak co jest wygodniejsze
-przekładanie karty z telefonu do tabletu żeby mieć nawigację online czy
-udostępnić wifi z telefonu(dwa kliknięcia), i mieć również w tablecie nawigacje online bez konieczności przekładania karty.
Ale Ty chyba wolisz przekładać kartę, nie wiem jaki to ma sens i logikę ale to Twój wybór

Data: 2017-02-17 12:30:31
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-16 o 12:23, Kris pisze:
[...]

O czym Ty teoretyku w ogóle piszesz,  co może być większą kiłą w dostępie do netu niż poprzez tzw punkt dostępu tablet-telefon czy odwrotnie?

Data: 2017-02-17 04:02:00
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu piątek, 17 lutego 2017 12:29:56 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

O czym Ty teoretyku w ogóle piszesz,  co może być większą kiłą w dostępie do netu niż poprzez tzw punkt dostępu tablet-telefon czy odwrotnie?
Cała Polskę od morza do gór i z powrotem przejechałem w ten sposób że z jednego telefonu zrobiłem hotspot do którego wifi podłaczyłem tablet z nawigacją.
Uważasz że tablet z nawigacją nie da rady na hotspocie z tel?
Próbowałeś czy tak teoretyzujesz? Jeśłi wygodniejsze jest dla Ciebie przekłądanie karty do tabletu to tak rób. Rozmowy telefoniczne poprzez tablet przecież wygodne są;)
A z drugiej strony rób sobie jak uważasz- przekładaj te swoje microsimy gdzie tam chcesz
Uniwersalnych rozwiązań dostałeś kilka- czy skorzystasz Twoja sprawa

Data: 2017-03-09 12:09:01
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-17 o 13:02, Kris pisze:
[...]

Zależy co kto rozumie przez pojęcie "da radę".. W skrajnych przypadkach, gdy inne opcje nie wchodzą w grę można korzystać i z takiej metody. Jednak  nie znam większej szantrapy, większego dziadostwa niż taka wersja łączenia z netem.

Data: 2017-03-10 02:31:41
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
Trybun <cheilimx@jachu.ru> wrote:
[...]

Ja znam :-) Przekładanie sima z telefonu na czas korzystania z tableta :-)
I tym samym unieruchomienie telefonu na czas uzywania tableta...
Brzmi jakbys chcial na zlosc msmie odmrozic sobie uszy :-))

Data: 2017-03-12 17:17:27
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-10 o 03:31, Pszemol pisze:

[...]

Nowocześni/świadomi/ zdolni do samodzielnego podejmowania decyzji użytkownicy kupują sprzęt na dwie SIMkarty. Tak że nic im się nie unieruchamia. Poza tym kupują tylko takie tablety z funkcjami telefonicznymi. Tak że nic nie tracą przekładając kartę.

Data: 2017-03-12 12:20:12
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu niedziela, 12 marca 2017 17:17:24 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Nowocześni/świadomi/ zdolni do samodzielnego podejmowania decyzji użytkownicy kupują sprzęt na dwie SIMkarty.

Nano, micro czy mini?

Tak że nic im się nie unieruchamia. Poza tym kupują tylko takie tablety z funkcjami telefonicznymi. Tak że nic nie tracą przekładając kartę.

Odbieranie połączeń na teblecie super wygodna opcja;)

Data: 2017-04-27 15:05:04
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-12 o 20:20, Kris pisze:
[...]

Mini. W ostateczności dopuszczalne micro.

Tak że nic im się nie
unieruchamia. Poza tym kupują tylko takie tablety z funkcjami
telefonicznymi. Tak że nic nie tracą przekładając kartę.
Odbieranie połączeń na teblecie super wygodna opcja;)

Gdy jakieś 3-4lata temu pisałem na grupie że często używam mojego Huawei Ideos,a do rozmów, można było tylko usłyszeć podśmiechujki, dzisiaj już to nikogo nie dziwi, cała masa użytkowników rozmawia poprzez urządzania o podobnej wielkości.. Tak od zawsze była to super opcja. Akurat sobie przypominam jak kłóciłem się z jakimś baranem w komisie  który był przekonany tablety nie mogą mieć funkcji rozmów i wysyłania wiadomości, nawet cymbał chciał się zakładać.

Data: 2017-03-13 09:03:10
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Dnia Sun, 12 Mar 2017 17:17:27 +0100, Trybun napisał(a):
[...]

A potem sie dowiaduja, ze mozna wsadzic 2 karty z trzech - sim, sim
lub karta pamieci :-)

Poza tym kupują tylko takie tablety z funkcjami telefonicznymi.

Czyli ktore ?

Tak że nic nie tracą przekładając kartę.

Pomijajac rozmowe z tabletem przy uchu :-)

J.

Data: 2017-04-27 15:05:24
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-13 o 09:03, J.F. pisze:
[...]

To niech się przed zakupem zaznajamiają z specyfikacją kupowanego sprzętu.

Poza tym kupują tylko takie tablety z funkcjami
telefonicznymi.
Czyli ktore ?

Te droższe.

Tak że nic nie tracą przekładając kartę.
Pomijajac rozmowe z tabletem przy uchu :-)

J.

A z podobnej wielkości telefonem to już akceptowalne?

Data: 2017-04-26 05:04:14
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
"Trybun" <cheilimx@jachu.ru> wrote in message news:58c57493$0$647$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tylko wtedy, gdy mają takie same priorytety jakie masz Ty... :-)

Data: 2017-04-27 15:06:12
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-04-26 o 12:04, Pszemol pisze:

[...]

Priorytet jak priorytet, gdy telefon w takiej samej cenie posiada dodatkowe funkcje, to chyba logiczny jest zakup właśnie takiego?

Data: 2017-04-28 14:46:44
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Dla wielu ludzi nie tylko posiadanie danej funkcji ale też jak dobrze jest
ona zaimplementowana jest istotne.
Ograniczając poszukiwania do telefonów 2-3 SIMowych drastycznie zmniejszasz
ilość urządzeń branych pod uwagę z całości oferty dostępnej na rynku. Mało tego, dwu simowcow nie ma w ofercie flagowców kilku znaczących
producentów jak Apple, Samsung, LG czy Sony. Więc musisz z konieczności
brać cos ze srodkowej lub dolnej półki jesli upierasz sie ze musi miec dwa
SIMy.

Ktos, dla kogo nie jest to priorytetem moze wybierac sposrod duzo wiekszej
ilosci lepszych urzadzen.

Data: 2017-04-30 10:16:54
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-04-28 o 16:46, Pszemol pisze:

[...]

Tak jest gdy ktoś chce i kupuje sobie iluzje zamiast funkcjonalności sprzętu.  Co Ci daje tak właściwie logo firmy Apple na telefonie?, szukam czegoś co mogę sam ocenić bez posługiwania się papierowymi zaletami.

Data: 2017-05-27 22:16:30
Autor: jerzu.xyz
Zgubiony SIM - orange.pl
On Sun, 30 Apr 2017 10:16:54 +0200, Trybun <cheilimx@jachu.ru> wrote:

Co Ci daje tak właściwie logo firmy Apple na telefonie?

Stabilność systemu i aplikacji. Bo aplikacke pisane są na konkretne
telefony, a nie na pierdyliard róznych konfiguracji, jak jest w
androidzie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-05-28 09:26:33
Autor: RadoslawF
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-05-27 o 22:16, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

Aplikacje pisze się pod konkretny system. Pisanie pod komputer
funkcjonowała w czasach 8 i 16 bitowych Atari i Commodore.
Tego że aplikacja pod IOS uruchamia się na kilku różnych telefonach
i kolejnych kilku tabletach nie zauważyłeś ?

Pozdrawiam

Data: 2017-05-28 18:05:24
Autor: jerzu.xyz
Zgubiony SIM - orange.pl
On Sun, 28 May 2017 09:26:33 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:

Aplikacje pisze się pod konkretny system.

Android, ze swoim pierdylairdem konfiguracji sprzętu i nakładek danych
przez producenta, przestaje być konkretnym systemem. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-05-28 18:50:48
Autor: RadoslawF
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-05-28 o 18:05, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Aplikacje pisze się pod konkretny system.

Android, ze swoim pierdylairdem konfiguracji sprzętu i nakładek danych
przez producenta, przestaje być konkretnym systemem.

Nie przestaje. Piszesz pod system a nie pod system z konkretnymi
nakładkami bo wtedy wychodzą babole. I może się okazać że będzie
to pisanie pod konkretny model z zainstalowaną konkretną konfiguracją.
A to jest odcięcie się od pozostałych sprzętów czyli samobójstwo.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-28 21:24:57
Autor: jerzu.xyz
Zgubiony SIM - orange.pl
On Sun, 28 May 2017 18:50:48 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:

Nie przestaje. Piszesz pod system a nie pod system z konkretnymi
nakładkami bo wtedy wychodzą babole.

To dlaczego są aplikacje,które na jednym telefonie działają, na drugim
trzeba czary odprawić, a na trzecim nie chce działać wcale?

Znajomy ma np. problem z TomTom na Galaxy S7. Za diabła nie chce
działać, i support TT o tym wie, ale nie zna rozwiązania.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2017-05-28 23:05:38
Autor: RadoslawF
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-05-28 o 21:24, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

[...]

A dlaczego są pendriwy które działają z komputerami a z telewizorami
czy odtwarzaczami już nie zawsze. Co ciekawe z jednym działają
a z drugim już nie.

Znajomy ma np. problem z TomTom na Galaxy S7. Za diabła nie chce
działać, i support TT o tym wie, ale nie zna rozwiązania.

Ktoś zrobił błąd, albo producent TomToma albo osoba kompletująca soft
na telefon albo jeszcze coś innego. Szwagrowi jakiś czas temu ściągałem
wszelakie nawigacje na Androida bo kupił chińską rewelację i miał
problem ze znalezieniem działającej.
Producent Galaxy też ma sporo za uszami, mam ich tablet i telefonu
nie kupię za żadne skarby.

Pozdrawiam

Data: 2017-05-28 23:59:47
Autor: Animka
Zgubiony SIM - orange.pl
wrote:

Aplikacje pisze się pod konkretny system.

Android, ze swoim pierdylairdem konfiguracji sprzętu i nakładek danych
przez producenta, przestaje być konkretnym systemem.

Większość aplikacji jak nie dało się odinstalować to po prostu wyłączyłam, wyczyściłam pamięć i mi się to już nie plącze w telefonie, nie pożera baterii.

--
animka

Data: 2017-02-16 03:28:38
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu czwartek, 16 lutego 2017 11:55:54 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Teraz Ty - co takiego Cię urzekło w tych nano SIMach że nie pozwalasz na to narzucane qrestwo powiedzieć złego słowa?

To ze większość nowych urządzeń teraz ma gniazdo nano.
A nawet jak kupie urządzenie z gniazdem micro czy mini to wsadzenie tam karty nano to żaden problem. Nawet jak w domu nie mam przejściówki to w najbliższym kiosku, stacji paliw, biedronce czy innym markecie kupię starter za 5zł wyłamię tamte nano i mam przejściówkę.
A po drugie sa wygodniejsze rozwiązania jak przekładanie fizyczne kart-zew 3 razy opisałem Tobie najprostszą metodę a Ty ciągle o tym przekładaniu fizycznym karty

Data: 2017-02-17 12:32:45
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-16 o 12:28, Kris pisze:
[...]

No tak, mini się nie sprawdził, było niedobre a nawet złe, a więc niech żyje nano,. i te słodkie problemy jakie sprawia - te wycieczki do kiosków czy salonów, te próby z przycinaniem kart to przecie sama radość o poranku i nie tylko o poranku... Jak bez tego żyć.. Jak można do tego stopnia być bezwolnym niewolnikiem w dobie internetu, gdzie spokojnie można skrytykować każde qrestwo szumowin które narzucają innym swoją wolę nie pytając ich o zdanie..  Geneza tego sq*enia z kartami jest to że Apple zapragnął jeszcze bardziej wyróżniać się od innych producentów i wprowadził format nano, inni oczywiście na to nie pozwolili i też zaczęli zmieniać format , a tobie wszystkie perturbacje użytkownika związane z różnymi formatami kart wyraźnie się spodobały..

Data: 2017-02-17 04:18:59
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu piątek, 17 lutego 2017 12:32:12 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

No tak, mini się nie sprawdził, było niedobre a nawet złe, a więc >niech żyje nano,.

Mini był ok, teraz jest nano który jest bardziej uniwersalny bo bezproblemowo można powiększyć do micro czy mini. Trzy telefony w rodzinie używamy, wszystkie na karty nano więc nie widze powodów narzekania. Tablet mam na micro gdybym chciał się bawić w przekładanie to zrobienie z nano micro jest bezproblemowe. Ale po co przekładać? Dla sztuki?

i te słodkie problemy jakie sprawia - te wycieczki do kiosków czy salonów, te próby z przycinaniem kart to przecie sama >radość  o poranku i nie tylko o poranku... Jak bez tego żyć.. Jak można >do tego

Sam Sobie takie problemy generujesz przecież. dostałeś podpowiedzi jak zrobić żeby przekładać nie trzeba było ale czy skorzystasz Twoja wola.
[...]

Jestem użytkownikiem telefonu kom od chyba 17 lat i akurat z kartami żadnych perturbacji nie mam. Mniej wiecej raz na dwa lata wymieniam telefon, wyjmuje wtedy kartę i przekładam do nowego. Jak nabyłem telefon z gniazdem nano to operator bezpłatnie dostarczył kartę uniwersalna To samo z telefonem żony i córki.

Data: 2017-03-09 12:10:24
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-17 o 13:18, Kris pisze:

[...]

To faktycznie nie masz (jak na razie) powodów do narzekań. A co to znaczy "karta uniwersalna"?

Data: 2017-03-09 03:22:18
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu czwartek, 9 marca 2017 12:09:43 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
 A co to znaczy "karta uniwersalna"?

Taka najpopularniejsza teraz. Nano, mini micro ... w jednym. Wyłamujesz co tam Tobie potrzeba.
Pasuje do każdego urządzenia chyba.

Data: 2017-03-12 17:16:49
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-09 o 12:22, Kris pisze:
W dniu czwartek, 9 marca 2017 12:09:43 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
  A co to
znaczy "karta uniwersalna"?
Taka najpopularniejsza teraz. Nano, mini micro ... w jednym. Wyłamujesz co tam Tobie potrzeba.
Pasuje do każdego urządzenia chyba.

Nie znam, ostatnio kupowałem kartę parę miesięcy temu. Miała tylko opcję (wyłamania) zmniejszenia rozmiaru z mini na mikro. Zmiana oczywiście jednorazowa. Do używania  z powrotem w urządzeniami na mini konieczny zakup adaptera.

Data: 2017-03-12 12:18:05
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu niedziela, 12 marca 2017 17:17:18 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

[...]
Bzdura
Składasz do kupy to co wyłamywałes i działa
Żaden adapter niepotrzebny

Data: 2017-04-27 15:06:36
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-12 o 20:18, Kris pisze:
[...]

Skoro wypraktykowałeś.. Ja kiedyś wyłamałem przypadkiem kartę Aero2, tylko do wymiaru micro, i już były problemy z stabilnością połączenia - musiałem skleić..

Data: 2017-03-12 17:33:08
Autor: Animka
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-12 o 17:16, Trybun pisze:
[...]

Mnie wypadła mniejszość karty (zaraz po tym jak ją przyslali i wyjęłam ją z koperty).Ponownie włożyłam do ramki i do telefonu. Działa normalnie.

--
animka

Data: 2017-02-19 21:37:58
Autor: Animka
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-17 o 12:32, Trybun pisze:
[...]

Kup sobie w kiosku 3 SIM-y Virgin Mobile , wyłam ze środka (wystarczy lekkie dotknięcie palcem) i masz 3 ramki.

--
animka

Data: 2017-03-09 12:09:57
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-19 o 21:37, Animka pisze:

[...]

A jakbym tak stanął z czapką pod kościołem i poprosił o datek w postaci takich ramek?

Data: 2017-03-09 17:23:02
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58c137db$0$5160$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To pewnie nikt z wiernych by nie mial przy sobie.

J.

Data: 2017-03-12 17:16:06
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-09 o 17:23, J.F. pisze:
[...]

Zdaje się że sama ramka to za mało. Niektóre urządzenia mają tak umieszczona gniazda SIM że w nano czy micro jakiejś luźnej ramce ich po prostu nie da się umieścić.

Data: 2017-03-12 17:28:36
Autor: Animka
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Wytnij sobie ramkę z kartonu. Porad pewnie jest masa na YouTube.

--
animka

Data: 2017-03-13 09:05:07
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Dnia Sun, 12 Mar 2017 17:16:06 +0100, Trybun napisał(a):
[...]

A kto powiedzial, ze w luznej ?

Idz do sklepu, kup sobie starter Virgin, zobacz jak zrobiony i nie
zawracaj wiecej ... gitary.

J.

Data: 2017-04-27 15:07:10
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-13 o 09:05, J.F. pisze:

[...]

Idź, weź, zrób,kup, zapłać.. i pod żadnym pozorem nie krytykuj..

Data: 2017-04-29 15:18:16
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Dnia Thu, 27 Apr 2017 15:07:10 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

A krytykuj sobie, ale z sensem, a nie z ignorancja.

No i co chcesz krytykowac - nano SIM ? W zasadzie slusznie, ale czemu nie krytykowac mikro i mini ?

J.

Data: 2017-04-30 10:17:56
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-04-29 o 15:18, J.F. pisze:
[...]

Ponieważ wprowadzane na siłę nano generuje dla użytkownika problemy.  Idź, weź, kup, zrób itd, to nie jest mój, klienta wybór.

Data: 2017-05-01 11:01:27
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Dnia Sun, 30 Apr 2017 10:17:56 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

No to czemu nie uzywasz duala na 2 pelne karty sim (czyli takie jak
kredytowe) ?

Mini to dobry krok, mikro .. w zasadzie tez, nano - tu bym rzekl, ze
duzego postepu w stosunku do mikro nie ma, wiec tylko problem.

Ale minie troche lat, wszytko bedzie nano :-)
A byc moze nastapi era sim wbudowanych.

J.

Data: 2017-05-01 18:32:33
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-05-01 o 11:01, J.F. pisze:

[...]

Bo nie ma takich kart, nie pamiętam aby kiedykolwiek telefony miały gniazda na takie karty.

Gdybym nie znał q*twa jakie niesie kapitalizm, to faktycznie mógłbym oczekiwać że za jakieś 10 lat problem z kartami nano będzie tylko wspomnieniem. Ale te q*wy na pewno długo nie pozostaną przy standardzie nano,.

Data: 2017-05-01 18:39:01
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Dnia Mon, 1 May 2017 18:32:33 +0200, Trybun napisał(a):
[...]

Bo nie ma takich kart,

No jak nie ma, jak sa, do tej pory musisz "wylamywac".

nie pamiętam aby kiedykolwiek telefony miały gniazda na takie karty.

Za mlody widac jestes ... ciesz sie :-)

Gdybym nie znał q*twa jakie niesie kapitalizm, to faktycznie mógłbym oczekiwać że za jakieś 10 lat problem z kartami nano będzie tylko wspomnieniem. Ale te q*wy na pewno długo nie pozostaną przy standardzie nano,.

Tez cos mi sie tak wydaje :-)

J.

Data: 2017-02-15 11:54:16
Autor: Liwiusz
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-15 o 11:50, Trybun pisze:
[...]

I nie móc rozmawiać przez telefon? Głupota.

I ja powtórzę - to nie ja a producenci od
jakiegoś czasu zaczęli tworzyć problemy.

Zatem do tabletu kup sobie Virgina i za 2zł miesięcznie miej ten 1gb z lejkiem do nawigacji, a nie - powtórzę - tworzysz jakieś wydumane problemy.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-15 12:07:00
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o81c0u$uvr$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-02-15 o 11:50, Trybun pisze:
Po co do tabletu,? Choćby po to aby wyjeżdżając w teren mieć nawigację
online na większym ekranie.

I nie móc rozmawiać przez telefon? Głupota.

Mozna przez zestaw sluchawkowy ... o ile tablet pozwala :-)

[...]

Ba, mozna korzystac z Freemium i miec 300MB za darmo ... ale jak dlugo tak bedzie :-)

No i tak ciagle zmieniac karty ... nie chcialoby mi sie :-)

J.

Data: 2017-02-16 11:53:38
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-15 o 11:54, Liwiusz pisze:

[...]

Tablet ma funkcje rozmowy.

[...]

Mam Virgin na stałe w telefonie, a okazyjnie używam tej karty do tabletu. Powód prosty - jest to opcja #Freemium z 300MB darmowego internetu. W telefonie internet mi zupełnie nie jest potrzebny a więc wykorzystać mogę ten bonus praktycznie tylko w tablecie i w użytkowaniu nawigacji online. Pytanie tylko co będzie jak tablet wyzionie ducha - jak wtedy wykorzystam dostępne zasoby z tej karty, tzn gdzie dostanę tablet na mini bądź micro sim, pozozstaje zawracanie sobie d*py pisaniem wniosku do operatora aby mi przesłał kartę nano?

Data: 2017-02-14 22:33:33
Autor: Animka
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 11:26, Trybun pisze:
[...]

Wkładasz w ramkę, wyjmujesz z ramki. Żaden problem.

--
animka

Data: 2017-02-15 11:51:34
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 22:33, Animka pisze:
[...]

Gdy do każdej zakupionej karty SIM będzie dokładany stosowny adapter pasujący do wszystkich standardów i nie będzie to sprawiało żadnych problemów w użytkowaniu, wtedy problem z kartami uznam za niewarty wzmianki, ale nie wcześniej.

Data: 2017-02-15 03:08:24
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu środa, 15 lutego 2017 11:51:55 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

[...]

I chyba tak już teraz jest.
Karty uniwersalne są

Data: 2017-02-15 12:13:55
Autor: Liwiusz
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-15 o 12:08, Kris pisze:
[...]

Ale co sobie ponarzeka, to jego. Kobiety tak mają.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-16 11:56:12
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

To wiesz albo nie wiesz? Po kiego wobec tego każesz mi przycinać kartę? A poza tym - udała Ci się kiedy sztuczka poprawnego ręcznego przycięcia karty do standardu nano?

Data: 2017-02-16 14:59:50
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58a58542$0$5154$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No bo jak masz mini (a fe, co to za nowy standard, karta jest karta, maxi format jest jedynie sluszny :-)), to trzeba przyciac lub wymienic.

A z wymiana to nie wiadomo - za darmo, czy nie za darmo, a moze jak dobrze uzasadnisz, to w ramach promocji dostaniesz za darmo, ale "tylko nano" :-)

Ostatnie startery sa raczej 3-systemowe (pardon, 4-ro systemowe), a stare sie kiedys wyczerpia

A poza tym - udała Ci się kiedy sztuczka poprawnego ręcznego przycięcia karty do standardu nano?

Nie mialem potrzeby, ale do mikro dzialalo.

J.

Data: 2017-02-16 06:19:52
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu czwartek, 16 lutego 2017 14:59:54 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

>A poza tym - udała Ci się kiedy sztuczka poprawnego ręcznego >przycięcia karty do standardu nano?

Nie mialem potrzeby, ale do mikro dzialalo.

Nożyczki to przeżytek;)
8,5zł trzeba zainwestować w dedykowane narzędzie
No i jest opcja z darmowym zwrotem- kupujesz, przycinasz, zwracasz;))

Data: 2017-02-16 22:36:04
Autor: Andrzej
Zgubiony SIM - orange.pl
Trybun <cheilimx@jachu.ru> wrote:

A poza tym - udała Ci się kiedy sztuczka poprawnego ręcznego przycięcia karty do standardu nano?

Dwukrotnie - czyli za każdym razem. To chyba jeszcze prostsze niż cięcie
mini do micro.

Data: 2017-02-17 12:34:32
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-16 o 22:36, Andrzej pisze:
[...]

Gratuluję. Podobno są też tacy artyści co potrafią namalować obraz albo nawet wyrzeźbić powstać Matki Boskiej, aby co niektórzy mieli przed czym wznosić modły.

Data: 2017-02-15 11:54:49
Autor: Liwiusz
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-15 o 11:51, Trybun pisze:
[...]

Jest, zatem zapoznaj się najpierw z otaczającym światem, a potem krytykuj.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-16 11:55:34
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-15 o 11:54, Liwiusz pisze:

Jest, zatem zapoznaj się najpierw z otaczającym światem, a potem krytykuj.

Pisanie jawnych głupot, dla samego zabrania głosu nie przystoi poważnym ludziom.

Data: 2017-02-15 16:58:59
Autor: Animka
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Możesz kupić na Allegro, możesz zrobić sobie sam z tektury sztuk ile zechcesz.

--
animka

Data: 2017-02-16 11:56:44
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl

[...]

Nie w tym rzecz, że aby użytkować to muszę wykonywać pod przymusem jakieś czynności które mi zupełnie nie odpowiadają, i nie mam na nie czasu ani pieniędzy

Data: 2017-02-16 12:35:31
Autor: re
Zgubiony SIM - orange.pl

Użytkownik "Trybun"

[...]

To samo istnienie kart Ci powinno wadzić. Miałeś telefon na korbkę i dobrze było...

Data: 2017-02-14 09:40:56
Autor: Liwiusz
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 09:31, Trybun pisze:
On 2017-02-13 18:20, Trybun wrote:
[...]

Takich dziwaków, którzy nie kupią telefonu, bo ma małą kartę, mimo że telefon im odpowiada? Wątpię.

Natomiast
wątpię aby ktoś kupował urządzenie ze względu na to że owo ma kieszeń na
mikroskopijne simkarty.

Robisz błędne założenia i wnioski. Owszem, "nikt nie kupuje ze względu na mikroskopijne karty", ale też "nikt nie rezygnuje z zakupu ze względu na mikroskopijną kartę".

A zaletą mikroskopijnej karty jest to, że jest więcej miejsca na bebechy telefonu, więc można dać więcej przy tej samej obudowie.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-14 10:10:09
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-13 18:20, Trybun wrote:
[...]

Powiem inaczej - zasadniczo chyba każdemu użytkownikowi wisi jaka karta jest w środku. Problem w tym że zdaje się mamy okres przejściowy, i w interesie użytkownika może być tylko możliwie największa kompatybilność między urządzeniami. Kompatybilność czyli pasująca karta do każdego urządzenia bez tracenia czasu na jej wymianę w serwisach. Na dzień dzisiejszy akurat tak się składa że najbardziej uniwersalne jest Mini-SIM,. I właśnie takiego standardu będę szukał przy potencjalnym zakupie nowego sprzętu.

Tak z ciekawości - znasz jakiś element telefonu którzy producenci telefonów wkładają w zagospodarowane po wnęce mini sim w urządzeniu?

Data: 2017-02-14 01:40:23
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 10:10:14 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Tak z ciekawości - znasz jakiś element telefonu którzy producenci telefonów wkładają w zagospodarowane po wnęce mini sim w urządzeniu?

Drugie gniazdo sim?
Zamiennie w takim gnieździe można używać albo sim albo kartę pamięci
Generujesz problem który problemem nie jest
Masz za dużą kartę to przytnij jak nie chcesz po serwisach łatać. Masz za mała kartę to kup adapter ew wykorzystaj ramkę z bylejakiego startera do powiększenia karty
Banalnie proste

Data: 2017-02-14 11:25:19
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 10:40, Kris pisze:
[...]

Mam Acera na dwa minisimy + na kartę micro sd, i miejsca jeszcze tyle że weszłyby bez problemu dwa kolejne. Telefon gabarytowo wcale nie taki duży.

Przytnij, kup itd. A co w zamian za te utrudnienia? Nie lepiej przy wyborze sprzętu wziąć pod uwagę uniwersalności kieszeni na karty?

Data: 2017-02-14 02:32:49
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 11:25:14 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

Przytnij, kup itd. A co w zamian za te utrudnienia? Nie lepiej przy wyborze sprzętu wziąć pod uwagę uniwersalności kieszeni na karty?

Nie
Zdecydowanie lepiej ozywać uniwersalnej karty nano/micro/mini czy jak to się nazywe. Pełno tego teraz. Raz wymienisz/przytniesz i zapominasz o problemie. Problemie który zresztą sam tworzysz.
Ale jak kto lubi

Data: 2017-02-14 11:45:21
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1e3a972a-c81e-4f42-9987-2c533fec9711@googlegroups.com...
[...]

A potem nie masz jak starego sprzetu sprawdzic :-)
Karte zmienic, na uniwersalna, nic nie przycinac, bo juz fabrycznie przycieta.
A fabryczne adapterki skrzetnie schowac i zapamietac gdzie schowane.

J.

Data: 2017-02-14 03:03:24
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 11:45:44 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Karte zmienic, na uniwersalna,

Przeciez to takie kłopotliwe;) coniektórym wygodniej sprzęt pod wymiar posiadanej karty kupować. Ale mi nic do tego, każdy po swojemu robi

A fabryczne adapterki skrzetnie schowac i zapamietac gdzie schowane.
Ot to.
A nawet jak zginą to w kiosku za rogiem czy innej biedronce najtańszego startera kupić, bez rejestrowania- jako dawce adapterków go wykorzystać

Data: 2017-02-15 11:49:10
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 11:32, Kris pisze:
[...]

W rzeczy samej, panie kolego - jak kto lubi. Ja akurat nie znajduję ani cienia sympatii dla gnojka który mnie nie wiadomo z jakich powodów zmusza do jakichś kombinacji w celu dostosowania się do jego chorych pomysłów.

Data: 2017-02-14 10:23:50
Autor: Liwiusz
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 10:10, Trybun pisze:

[...]

Użytkownik używa danej karty sim tylko w jednym urządzeniu i wisi mu, czy karta będzie kompatybilna z 5 urządzeniami.

Kompatybilność czyli pasująca karta do każdego
urządzenia bez tracenia czasu na jej wymianę w serwisach.

Po prostu nie potrzebujesz (nie chcesz) mieć telefonu, który przypadkiem działa na małą kartę i dorabiasz do tego ideologię. Jakbyś potrzebował (chciał) taki telefon, to byś w minutę przyciął kartę w dowolnym punkcie usługowym, albo zrobił to sam nożyczkami (jeśli rzeczywiście jesteś świadomym userem).

Na dzień
dzisiejszy akurat tak się składa że najbardziej uniwersalne jest
Mini-SIM,. I właśnie takiego standardu będę szukał przy potencjalnym
zakupie nowego sprzętu.

A jak znajdziesz telefon, który chcesz, ale będzie miał nano sim, to go nie kupisz? Taaaaak...

Tak z ciekawości - znasz jakiś element telefonu którzy producenci
telefonów wkładają w zagospodarowane po wnęce mini sim w urządzeniu?

No ba, a znasz jakiś element telefonu, w który producenci wkładają w miejsce zagospodarowane po wnęce pełnowymiarowej karty sim w urządzeniu - podobnie głupie pytanie.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-14 11:24:34
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 10:23, Liwiusz pisze:
[...]

Ja Użytkownik używam, zaraz - będzie to - 1/ telefon, 2/ tablet, 3/modem gsm, 4/router gsm. Nie jest to typowa cykliczna żonglerka, ale od czasu do czasu jest potrzeba przełożenia karty do innego urządzenia.. A więc teoria że mu wisi - błędna.

[...]

Wielkość karty nie miałaby żadnego znaczenia, gdyby tylko nie stanowiło to przeszkody w swobodnym użytkowaniu takiej karty.

[...]

Gdy jeszcze mam wybór to kupię taki najbardziej uniwersalny czyli na dzień dzisiejszy -  na mini.

[...]

Nie znasz odpowiedzi, a na Twoje Ci odpowiem - głupkowata moda uznanego (chyba HTC) producenta którą podchwytują inni producenci. Korzyści tego dla użytkownika praktycznie żadnych.

Data: 2017-02-14 02:29:52
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu wtorek, 14 lutego 2017 11:24:29 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

[...]

Dla takich użytkowników t-Mobile ma ofertę- karta główna do netu i rozmów+ dwie dodatkowe do netu(net wykorzystywany z limitu karty głównej)

No i nie ukrywajmy że jesteś jakimś specyficznym użytkownikiem- chyba mało kto korzysta w ten sposób z GSM że przekłada karty pomiedzy 4 urządzeniami
Ale jak tam kto lubi.

Data: 2017-02-15 11:48:45
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-14 o 11:29, Kris pisze:
[...]

Żaden tam specyficzny, po prostu moje użytkowanie to trochę szerszy zakres niż jeden telefon z jedną dedykowaną kartą. A od t-m nie oczekuje jakichś kombinatorskich dyktatów z ich strony a możliwości nabycia jakiejś uniwersalnej karty która pasuje do wszystkich standardów.

Data: 2017-02-15 03:03:17
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu środa, 15 lutego 2017 11:48:36 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

[...]

Chyba wszystkie nowo wydawane teraz karty są już uniwersalne(nano/micro/mini)
A jak dostaniesz darmo dwie dodatkowe w ramach jednego limitu i opłaty to chyba jeszcze lepiej jak przekładanie.
Czy narzekasz dla zasady?

Data: 2017-02-16 11:51:37
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-15 o 12:03, Kris pisze:
[...]

Nie, nie wszystkie, w domu jest w sumie kilkanaście kart z różnych okresów, ale ani jedna nie ma standardu nano.

Narzekam tylko na q*stwa utrudniające bez żadnych racjonalnych powodów życie potencjalnemu użytkownikowi.

Data: 2017-03-07 20:33:38
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
"Trybun" <cheilimx@jachu.ru> wrote in message news:58a5842f$0$5160$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale Ty sam sobie utrudniasz życie :-)

Data: 2017-03-09 12:03:32
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl

[...]

Bo nie przyjmuję wszystkiego co mi serwuje np. Apple z otwartymi rękami i pełnym zrozumieniem?

Data: 2017-03-10 02:31:39
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Nie, probujesz zmieniać cały świat zamiast się dostosować do czegoś, na co
żadnego wpływu nie masz.

Data: 2017-03-12 17:19:09
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Jak to nie? Po prostu nie kupię czegoś co mi komplikuje życie. Szkoda tylko że jest tak mało ludzi którzy potrafią powiedzieć NIE różnym dyktatorom, wtedy o celowość zmian zaczęli pytać samego użytkownika. A tak to w ciemno mogą robić co chcą a Ty i tobie podobni i tak im przyklasną.

Data: 2017-03-12 12:28:54
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu niedziela, 12 marca 2017 17:19:05 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

[...]
A posiadanie 10 simek i przekładnie ich między urzadzeniami to nie komplikowanie życia?;)
-Z jedną simką da się żyć
-Udostępnić net z telefonu na tableta tez się da i śmiga przyzwoicie
-Wyłamać z micro nano się da, włożyć nano do wyłamanej ramki i używać jako micro też się da.

Ale nie ma to jak ponarzekać i generować problemy nieznane innym;)

Ps A tak się zastanawiam po co te sim karty w ogóle
Chyba technologicznie na dzisiaj nie problem żeby było urzadzenie bez gniazda na sim a tylko pobierało sobie stosowne uprawnienia jak user operatora wybierze.
Czyli podpisałem umowe na usługi tmobile, pobieram stosowne uprawnienia do urządzenia i korzystam z usług tmobile. Przeszedłem do Plusa- pobieram stosowne uprawnienia od Plusa i używam.
Technologicznie na dzisiaj raczej możliwe chyba.

Data: 2017-04-27 15:02:00
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-12 o 20:28, Kris pisze:
[...]

10 kart nie jest po to aby coś komplikować a ma przynosić korzyści.

-Z jedną simką da się żyć

Może,. nie praktykowałem - w każdym urządzeniu lubię mieć kartę.

-Udostępnić net z telefonu na tableta tez się da i śmiga przyzwoicie

Zależy co rozumiemy przez pojęcie "przyzwoicie".

-Wyłamać z micro nano się da, włożyć nano do wyłamanej ramki i używać jako micro też się da.

Nie praw dyrdymałów - na żadnej z posiadanych przeze mnie kart - nie da się.

Ale nie ma to jak ponarzekać i generować problemy nieznane innym;)

Jest powód a więc dziwnym może być się wydawać tylko to że nikt poza mną  na grupie nie narzeka.

[...]

Jak najbardziej możliwe. Tylko tak się składa że zarówno dla producentów urządzeń, jak i operatorów sieci, klient i jego wygoda to coś co się rozpatruje na samym końcu.

Data: 2017-04-27 18:46:37
Autor: Krzysztof Staniorowski
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Wygodniej z jedną SIMką w telefonie z dobrą ofertą i ewentualny tethering
do tabletu. Jedyna wada to skrócone działanie na baterii przy intensywnym
dzieleniu dostępu do Internetu.

-Udostępnić net z telefonu na tableta tez się da i śmiga przyzwoicie

Zależy co rozumiemy przez pojęcie "przyzwoicie".

Czy wystarczy 30-40mbit/s z latency około 40-60ms? Według mnie tak.

-Wyłamać z micro nano się da, włożyć nano do wyłamanej ramki i używać
jako micro też się da.

Nie praw dyrdymałów - na żadnej z posiadanych przeze mnie kart - nie da się.

Dziwne, u mnie działa (może nie idealnie ale jednak).

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-04-27 21:37:06
Autor: Akarm
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-04-27 o 20:46, Krzysztof Staniorowski pisze:

Dziwne, u mnie działa (może nie idealnie ale jednak).

A u mnie działa idealnie.
Zarówno ze starymi kartami Virgin Mobile, jak i z teraźniejszymi a2mobile.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-04-28 13:33:50
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

A zerwanie połączeń, naprawdę wolisz to i widzisz wyższość tego g*na nad zwykłym routerem?

-Udostępnić net z telefonu na tableta tez się da i śmiga przyzwoicie
Zależy co rozumiemy przez pojęcie "przyzwoicie".
Czy wystarczy 30-40mbit/s z latency około 40-60ms? Według mnie tak.

Dla mnie to czysta fantasy. Nawet polowy tego nie osiągnę w modemie z anteną wzmacniającą sygnał.

[...]

Co działa - potrafisz wyłamać z karty mini SIM VM sprzed kilku lat, standard nano?

Data: 2017-04-28 15:57:03
Autor: Krzysztof Staniorowski
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Nic mi nie zrywa (ale faktycznie mam doświadczenia tylko ze sprzętem z
wysokiej półki). Zdecydowaną wyższość nad LTE ma światłowód ale ciężko go
za sobą ciągnąć w podróży (w sumie nawet poruszając się po mieście)...

[...]

Może czas wyprowadzić się do miasta? Tam działa LTE i to całkiem sprawnie.

[...]

Jeśli to karta, z której można wyłamać nano (czyli mniej więcej od
2015-2016 roku) to tak. Przy starszych kartach trzeba użyć wycinarki (co
nie zawsze działa optymalnie).

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-04-30 10:19:35
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-04-28 o 17:57, Krzysztof Staniorowski pisze:

[...]

A ja Ci opowiem swoja historię - nie znam większej kiły niż korzystanie z telefonu na zasadzie rozdziału dostępu do netu.

[...]

Tu też działa, tylko te prędkości.. Wyprowadzać i żyć w klatce aby trochę zwiększyć komfort korzystania z dostępu do netu? E, chyba (na pewno) skórka nie warta wyprawki. Swoją drogą - dlaczego te kapitalistyczne świnie każą ludziom z terenów gdzie nie zapewniają dobrego komfortu z korzystania ze swoich każą płacić za swoje usługi tyle samo co ci co ten komfort mają..

[...]

Czyli nie potrafisz... Bez obrazy, cudów przecież nikt nie potrafi robić, stare karty nie mają opcji wyłamywania do standardu nano.

Data: 2017-04-30 10:07:55
Autor: jureq
Zgubiony SIM - orange.pl
On Sun, 30 Apr 2017 10:19:35 +0200, Trybun wrote:

Swoją drogą - dlaczego te
kapitalistyczne świnie każą ludziom z terenów gdzie nie zapewniają
dobrego komfortu z korzystania ze swoich każą płacić za swoje usługi
tyle samo co ci co ten komfort mają..

Bo w przeliczeniu na jednego klienta zapewnienie kiepskiego dostępu na pustkowiu kosztuje ich znacznie drożej niż zapewnienie "komfortu" w mieście.

Data: 2017-05-01 18:31:44
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-04-30 o 12:07, jureq pisze:
[...]

Przecie to tylko popłuczyny (efekt uboczny) po miastach trafia na te tereny. A więc o jakich extra kosztach operatorów GSM piszesz?

Data: 2017-03-07 20:32:58
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
"Trybun" <cheilimx@jachu.ru> wrote in message news:58a43202$0$639$65785112news.neostrada.pl...
Żaden tam specyficzny, po prostu moje użytkowanie to trochę szerszy zakres niż jeden telefon z jedną dedykowaną kartą.

No ale właśnie specyficzny :-) Bo po pierwsze możesz
użyć rozwiązania które kolega zaproponował (dodatkowe
karty SIM podsysające dane z głównego konta w tablecie)
a po drugie możesz tabletowi użyczyć netu przez hotspot, po wifi.

A od t-m nie oczekuje jakichś kombinatorskich dyktatów z ich strony a możliwości nabycia jakiejś uniwersalnej karty która pasuje do wszystkich standardów.

Na siłę robisz coś niewygodnego, mimo że T-Mobile
daje Ci już super wygodne rozwiązanie z kilkoma kartami SIM.
Czemu?

Data: 2017-03-09 12:04:47
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-08 o 03:32, Pszemol pisze:
[...]

Mogę również się zapisać i polecieć na wycieczkę w kosmos.

[...]

Super rozwiązania jest jedno - przestać kombinować i wrócić do tego co przez długie lata funkcjonowało dobrze - czyli jednego typu SIMkart. Albo jak już wspominałem - do każdego opakowania z nową kartą dokładać adapter. A nie proponować jakieś bzdurne "rozwiązania" na które nie mam ani czasu ani ochoty.

Data: 2017-03-10 00:29:06
Autor: re
Zgubiony SIM - orange.pl

Użytkownik "Trybun"

[...]

Czemu nie do telefonu na korbkę ?

Data: 2017-03-12 13:46:46
Autor: Akarm
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-09 o 12:04, Trybun pisze:
[...]

No przecież inaczej nie jest, teraz każdą kartę można umieścić w każdym telefonie w zależności od kaprysu. Można żonglować telefonami od najstarszych (SIM wielkości karty kredytowej) do najnowszych (nano SIM) cały czas używając tylko jednej karty. W czym widzisz problem?

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2017-03-12 17:15:07
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-12 o 13:46, Akarm pisze:
[...]

W tym że mam co najmniej 10 kart które nie będą pasowały do telefonu na nanoSIM. Mam latać po salonach i pisać wnioski do Aero2 o wymianę bo jakaś łajza postanowiła że teraz "nie będzie kabaretu, teraz będzie chór!"..

Data: 2017-04-26 05:02:09
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
"Trybun" <cheilimx@jachu.ru> wrote in message news:58c57407$0$647$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kartę dużą możesz przyciąć aby była mała.
W byle punkcie naprawy telefonów mają takie "dziurkacze"
co to wygniatają mikro SIMa z mini SIMa i zostaje ramka
do której tego mikro możesz spowrotem włożyć i masz
kartę uniwersalną, pasującą do każdego telefonu...
Ja tak właśnie zrobiłem ze swoim starym SIMem "mini" z Orange
kupionego może 10 lat temu: mam wyciętą i używam ramki jak trzeba.

Data: 2017-04-27 15:02:35
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl

[...]

Ojejku, a jak się nie uda przyciąć? Teraz powiedz coś o cenie takiej usługi.. Także dodaj czym to sq*ństwo  producentów, zmuszające mnie do wykonywania jakichś niechcianych przeze mnie czynności, usprawiedliwiasz?

Data: 2017-03-07 20:30:33
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
"Trybun" <cheilimx@jachu.ru> wrote in message news:58a2dadb$0$5158$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tą przeszkodę usuwasz stosując adaptery do nano karty.

[...]

Apple był pierwszy. A reszta podchwyciła nie bez powodu właśnie.

Data: 2017-03-09 12:06:45
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-08 o 03:30, Pszemol pisze:
[...]

Zdaje się, aby zastosować to trzeba to mieć. I samą nano także.

[...]

Tak, oczywiście. Debile we wszystkim muszą małpować i naśladować swojego guru. Zapominają tylko że na dzień dzisiejszy w wielu kwestiach to Apple powinien od nich się uczyć. Czasy gdy to Apple był konstruktywnym prekursorem i wytyczał słuszne kierunki to już na dobrą sprawę tylko historia.

Data: 2017-03-10 02:31:43
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Malkontentem jestes z jakiegos przymusu czy ot tak, bo lubisz sobie
narzekac na nieistniejące problemy? :-)

Data: 2017-03-12 17:18:04
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Rzeczową ocenę sytuacji nazywasz malkontenctwem? Na jaką skalę trzeba być poddanym indoktrynacji aby tak bezkrytycznie wszystkiemu przytakiwać..

Data: 2017-03-07 20:28:05
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
"Trybun" <cheilimx@jachu.ru> wrote in message news:58a2c96a$0$646$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To głupio zrobisz, bo każda karta - nawet nano - będzie działać w telefonie
który chce dużą. Wystarczy wsadzić małą kartę w zwykłą ramkę o rozmiarze
większej karty. Jak umiesz się posługiwać nożykiem to sobie sam taką ramkę
wytniesz, biorąc za wzór dużą kartę - a jak nie masz sprawnych rąk to za kilka
złotych kupisz odpowiednią przejściówkę. Zerknij na eBay: 111907977482.

Wielu operatorów oferuje też karty uniwersalne, czyli takie w których
malutka nano siedzi w ramce od mikro a ta ramka od mikro siedzi
w ramce od mini SIMa który można wyłamać z pełnoformatowego
rozmiaru SIMa wielkości wizytówki/karty kredytowej.
Takie karty SIM ma np. używany przeze mnie nie dawno operator
Rogers Wireless z Kanady: http://www.rogers.com/web/content/sim

Tak z ciekawości - znasz jakiś element telefonu którzy producenci telefonów wkładają w zagospodarowane po wnęce mini sim w urządzeniu?

To nie tak działa aby w to miejsce akurat coś konkretnego wsadzić.
Wewnątrz telefonu jest po prostu ciasno i czasem tego 1mm braknie.
Im komponenty mniejsze tym lepiej się to wszystko układa...

Data: 2017-03-09 12:08:06
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-03-08 o 03:28, Pszemol pisze:
[...]

Głupio nie głupio. Jak dla mnie jest to jedyne sensowne wyjście, chodzi o zakup sprzętu który będzie kompatybilny z wszystkimi innymi urządzeniami i rodzajem kart. Jest to format miniSIM.

[...]

Jakoś mnie nie przekonałeś tym argumentem.

Data: 2017-04-26 05:03:34
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
"Trybun" <cheilimx@jachu.ru> wrote in message news:58c1376d$0$657$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Boś głupio uparty. Zafiksowałeś się i nie słuchasz co Ci radzą inni.
A radzą Ci wiele dobrych rozwiązań...

Data: 2017-04-27 15:03:38
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-04-26 o 12:03, Pszemol pisze:

Jakoś mnie nie przekonałeś tym argumentem.

Boś głupio uparty. Zafiksowałeś się i nie słuchasz co Ci radzą inni.
A radzą Ci wiele dobrych rozwiązań...

Nie radzą mi nic o czym bym sam nie wiedział. Jeżeli można to poprosiłbym o radę w typie - namiar na w miarę nowy telefon który obsłuży każdą z moich kart. Czyli na format mini.

Data: 2017-02-12 15:10:36
Autor: Pszemol
Zgubiony SIM - orange.pl
Niby po co mieliby sobie zadawać trud oglądania uszkodzonej karty?
Proponowałem obejrzenie, i zostałem potraktowany jakbym jakiś nietakt
popełnił.

A jak się uszkadza karta i skąd wiesz, że to karta jest uszkodzona
a nie jakiś problem z Twoim kontem lub telefonem? Jaki objaw?
Myślę że serwisant w salonie jak najbardziej może próbować
pobawić się z kartą SIM... ale może mu się nie będzie chciało.

Data: 2017-02-13 01:14:12
Autor: re
Zgubiony SIM - orange.pl

Użytkownik "Pszemol"

[...]

Nie o to chodzi. Jeśli wymiana uszkodzonej karty jest darmowa a inne wymiany nie to trzeba jakoś stwierdzić, że się załapuje na to darmowe.

Data: 2017-02-13 11:28:16
Autor: Trybun
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-12 o 22:10, Pszemol pisze:
[...]

U mnie nie obsługiwała standardu UMTS(3G). Moje próby polegały na różnicowaniu z kartami innych operatorów, wszystkie poza Orange sprawowały się dobrze. Jednak jak się później okazało - i ta Orange nie była uszkodzona - były tylko jakieś problemy operatora z przekaźnikiem.

Bo ja wiem czy w ogóle jest jakiś serwisant w salonie sprzedaży i obsługi klienta.. raczej bardzo mało prawdopodobne.

Zgubiony SIM - orange.pl