Zgubiony SIM - orange.pl

Data: 2017-02-08 09:26:44
Autor: Uncle Pete
Zgubiony SIM - orange.pl
On 2017-02-08 00:07, Pszemol wrote:
Orange pobiera jakąś opłatę za wydanie duplikatu zgubionego SIMa do
prepaida? Ktoś to przerabiał już?

[p.s]
simy kurde coraz mniejsze som-coraz łatwiej je zgubić przy przekładaniu...

Kilka lat temu zapłaciłem 25 złotych.

P.S. Kilka dni temu zgubiłem kartę mikro SD w samochodzie - "wystrzeliła" przy wymianie. Wielokrotne poszukiwania nic nie dały. Drzwi i okna były zamknięte.

Data: 2017-02-08 13:52:30
Autor: Animka
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-08 o 09:26, Uncle Pete pisze:
On 2017-02-08 00:07, Pszemol wrote:
[...]

Posłuż się dobrą latarką i lupą.

--
animka

Data: 2017-02-08 16:35:07
Autor: Uncle Pete
Zgubiony SIM - orange.pl
Posłuż się dobrą latarką i lupą.

Jesteś niezawodna ))))

Data: 2017-02-08 17:01:52
Autor: zlotowinfo
Zgubiony SIM - orange.pl
Użytkownik "Uncle Pete" <433koz@gmail.com> napisał w wiadomości news:o7eknv$sbn$1node1.news.atman.pl...
On 2017-02-08 00:07, Pszemol wrote:
[...]

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Data: 2017-02-08 08:14:18
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu środa, 8 lutego 2017 17:04:04 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.

Data: 2017-02-08 18:04:55
Autor: Liwiusz
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-08 o 17:14, Kris pisze:
W dniu środa, 8 lutego 2017 17:04:04 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.

Nie zawsze.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-08 09:07:31
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu środa, 8 lutego 2017 18:04:59 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.

Nie zawsze.

Nie wiem jak w salonie ale via net to sms wysyłają na starą kartę

Data: 2017-02-08 18:19:01
Autor: Liwiusz
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu 2017-02-08 o 18:07, Kris pisze:
[...]

Via net wysyłają. Via salon identyfikują dowodem.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-09 15:46:21
Autor: re
Zgubiony SIM - orange.pl

Użytkownik "Kris"

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.
-- -
Do czego dokładnie ?

Data: 2017-02-09 20:42:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"Kris" 6574e486-5365-4526-be33-bb0d126cfa6d@googlegroups.com

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

: Karta starej sieci fizycznie też potrzebna.

Zaliczę się nieskromnie do osób, które w przenoszeniu
numerków GSM maja największą wprawę spośród zwykłych
użytkowników i (jako tak doświadczony) zauważę, że
raczej zagubienie SIMki nie przeszkadza zbytnio
w przenoszeniu numeru...

Problemem jest coś innego. Co wówczas, gdy ktoś
jest związany umową terminową?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-10 10:32:16
Autor: tck
Zgubiony SIM - orange.pl

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:o7ihns$ru3$1node1.news.atman.pl...

[...]

w prepaidzie?

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-02-10 19:26:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"tck" o7k1at$bt2$1@node1.news.atman.pl

Problemem jest coś innego. Co wówczas, gdy ktoś
jest związany umową terminową?...

w prepaidzie?

Choćby i w pripejdzie.

Ogólnie pripejdy nie są obwarowane umowami terminowymi,
ale pamiętam pripejdy z takimi umowami. Umowa zakładała
minimalne doładowania pripejdowe przez konkretny czas...

BTW -- abonament to właśnie pripejd. ;)

   abonament m IV, D. -u, Ms. ~ncie; lm M. -y

   <<prawo korzystania z czegoś lub otrzymania
   czegoś w określonym czasie na zasadzie opłaty
   z góry; dowód stwierdzający to prawo; stała,
   regularna opłata za prawo użytkowania czegoś>>

   Abonament teatralny, telefoniczny, radiowy.
   Abonament do teatru, do kina.
   Abonament na obiady, na koncerty.
   Wykupić, opłacić abonament.

   fr.

Ogólnie... Warto mieć wiele numerów -- aby w razie czego
(na czas przenosin, w wypadku zgubienia SIMki czy jej
popsucia) nie zostać bez kontaktu ze światem. Co prawda
zmiana numeru jest kłopotliwa, ale chyba ;) łatwiej nr
zmienić na inny, niż na nieistniejący. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-10 20:23:02
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
[...]

Mix, zetafon itp...

BTW -- abonament to właśnie pripejd. ;)

A to akurat roznie bywa.

W GSM oplata jest chyba wszedzie po okresie, w stacjonarnym TP czesto byla z gory za okres ... tylko faktura z rozmowami za maj i abonamentem za czerwiec byla wystawiana np 20 czerwca, platna do 5 lipca, to z gory czy z dolu ? :-)

[...]

A tu mamy nieregularna i niestala oplate.
Ba - czesto nawet za uzytkowanie oplaty nie ma, za rozmowy jest :-)

Czy mi sie wydaje, czy od pewnego czasu PT zrownalo wszystkich do roli abonentow ?

Ogólnie... Warto mieć wiele numerów -- aby w razie czego
(na czas przenosin, w wypadku zgubienia SIMki czy jej
popsucia) nie zostać bez kontaktu ze światem.

Tak czesto gubisz simke ?
wywal te nadmiarowe, to przestaniesz miec klopot :-)

Z braku innego telefonu - byc moze. Ale "wiele" ? Jeden zapasowy wystarczy.
Czesto spelnia te role sluzbowy/prywatny.

Co prawda
zmiana numeru jest kłopotliwa, ale chyba ;) łatwiej nr
zmienić na inny, niż na nieistniejący. ;)

Przeciez bez problemu kopie uzyskasz.
Ale niekoniecznie od reki w sobotnia noc.

Wiec zapas moze sie przydac, szczegolnie jak jestes gdzies na zadupiu, ale problemu nie rozwiazuje - znajomi, rodzina, banki - chcesz im wszystkim pare swoich numerow dac ?

J.

Data: 2017-02-10 20:56:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"J.F." 589e131a$0$647$65785112@news.neostrada.pl

Ogólnie pripejdy nie są obwarowane umowami terminowymi,
ale pamiętam pripejdy z takimi umowami. Umowa zakładała
minimalne doładowania pripejdowe przez konkretny czas...

Mix, zetafon itp...

Dzięki za podpowiedź.

BTW -- abonament to właśnie pripejd. ;)

A to akurat roznie bywa.

Ano różnie -- jak z nowotworami szyjki macicy...

 - Na nowotwory szyjki macicy chorują tylko kobiety.
 - A to akurat rożnie bywa.

I zapewne coś w tym jest, bo jednak nie tylko kobiety
mogą na to zachorować... ;) Fajniej by było, gdybym
napisał o leczeniu nowotworów szyjki macicy... (bo
chyba zwierzęta nie są leczone z takich chorób)

[...]

Ale abonament jest zawsze opłatą z dołu.

  każdy abonament jest pripejdem
  ale nie każdy pripejd jest abonamentem

Ogólnie ludzie używają słów niezgodnie z definicją
tychże słów, choć definicji nie korygują. :)

 - abonament
 - międzyczas
 - czas rzeczywisty

Nie dzieje się to bez przyczyny. :)

Kobieta w masażowni ;) mówi mi, że wg Niemki w Polsce jest 7 koniugacji...
Myślę sobie... Chyba z aspektami, ale za chwilę okazuje się, że ona ma na
swej myśli nie koniugacji -- odmianę czasowników, ale rzeczownikowe
przypadki -- deklinację... Później mówi o podwójnym zaprzeczeniu...
Ja na to, że w języku polskim jest także poczwórne...

 - Nigdy nikt niczego nie wie!!!

a potrójne jest bardzo częste...

7 koniugacji?

   przeszły, przyszły, teraźniejszy i najwyższy?... ;)

   przeszły, przyszły, teraźniejszy, zaprzeszły
   a do tego dwa aspekty -- dokonany i niedokonany

Razem z tego można uzbierać siódemkę jak nic!
Jak już szaleć łaciną -- to na całego!

  koniunkcja tych dwóch (aspekty i czasy) dać może siódemkę...

Ale już MRej pisał, że Polacy nie gęsi, lecz swój język mają. :)
A kto ma wodzić tego Reja? ;)

  język gęsi -- to właśnie łacina

Wg mnie Angela Merkel (z którą Beata Szydło jest ,,po imieniu'')
używa właśnie języka gęsiego. :) [dla mnie to raczej rzężenie
starego diesla, nie zaś ludzka mowa...]

Ogólnie... Warto mieć wiele numerów -- aby w razie czego
(na czas przenosin, w wypadku zgubienia SIMki czy jej
popsucia) nie zostać bez kontaktu ze światem.

Tak czesto gubisz simke ?

Jeszcze nie zgubiłem, ale inni ;) piszą o gubieniu...

wywal te nadmiarowe, to przestaniesz miec klopot :-)

Które mam wywalić? I na jakiej podstawie mam
wywalać cudze SIMki -- choćby SIMkę Pszemola?

Ze swoimi nie mam problemu.
Są opisane i starannie przechowywane. :)
Numery kart, numery telefonów, operatorzy, PINy, PUKi?
No... Niekoniecznie aż tak starannie. :)
Ogólnie -- PINów nie używam, więc po co mi te PINy zapisywać?...

Z braku innego telefonu - byc moze. Ale "wiele" ? Jeden zapasowy wystarczy.

Mnie jeden numer to za mało.
I jedna słuchawka z Androidem -- to mało.
Ale przyznaję, że fajnie mieć wszystkie
numerki pod ręką, w jednym urządzeniu...
Niestety nie zawsze tak może być...

Czesto spelnia te role sluzbowy/prywatny.

Nie służę nikomu -- więc po co mi służbowy?

Co prawda
zmiana numeru jest kłopotliwa, ale chyba ;) łatwiej nr
zmienić na inny, niż na nieistniejący. ;)

Przeciez bez problemu kopie uzyskasz.

Niby tak -- ale taka wymiana TRWA!

Ale niekoniecznie od reki w sobotnia noc.

Raczej -- w jakąkolwiek noc. :)

I co wówczas, gdy numer nie łapie w noc przenosin?...
W Orange jest numer tymczasowy. Zapewne nie tylko w Orange.

Wiec zapas moze sie przydac, szczegolnie jak jestes gdzies na zadupiu,

[czyli w Polsce?]

ale problemu nie rozwiazuje - znajomi, rodzina,
banki - chcesz im wszystkim pare swoich numerow dac ?

Do każdego z nich będę mógł zadzwonić z dowolnego numeru.

Pomijam już fakt szukania telefonu/słuchawki...
Wystarczy nań zadzwonić...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-10 22:11:37
Autor: J.F.
Zgubiony SIM - orange.pl
Dnia Fri, 10 Feb 2017 20:56:23 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Z gory, zgodnie z twoim cytatem.

Tymczasem w komorkowej praktyce ... chyba nie zawsze.

  każdy abonament jest pripejdem

Dawalem przyklad, gdy prepaid zamienil sie w postpaid :-)

Poza tym jak nie jest "no limit", to za uslugi placisz post,
przynajmniej czesciowo.

[...]

-"sa jezyki, gdzie podwojne zaprzeczenie oznacza potwierdzenie, sa i
takie, gdzie zaprzeczenie. Ale nie ma takich, gdzie podwojne
potwierdzenie oznacza przeczenie".

-Ironiczny glos z sali: Tak, tak.

:-)

[...]

Siodemke ?

https://pl.wiktionary.org/wiki/Aneks:J%C4%99zyk_polski_-_koniugacja_I

Trudno zliczyc.
[...]

Jedna sluchawka z Androidem to istotnie za malo. Nigdy nie wiadomo,
kiedy sie rozladuje :-)

J.

Data: 2017-02-10 13:44:34
Autor: Kris
Zgubiony SIM - orange.pl
W dniu piątek, 10 lutego 2017 22:11:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Jedna sluchawka z Androidem to istotnie za malo. Nigdy nie wiadomo,
kiedy sie rozladuje :-)

Lenovo P2 mojej żony
W poniedziałek koło południa wyjęte z pudełka, żona zaczęła używać, rozładował się w czwartek wieczorem. Do rana się ładował zobaczym co dalej.

Data: 2017-02-11 04:20:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"Kris" e9d460ee-d989-4dc4-a26b-4d0c8adbb948@googlegroups.com

: W poniedziałek koło południa wyjęte z pudełka, żona
: zaczęła używać, rozładował się w czwartek wieczorem.
: Do rana się ładował zobaczym co dalej.

Monster niemal nie rozładowuje się -- od czasu fatalnego upadku. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-11 04:17:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zgubiony SIM - orange.pl

"J.F." 1v3hkbgev3kxf$.1byo9ei6g8pn1$.dlg@40tude.net

Ale abonament jest zawsze opłatą z dołu.

Z gory, zgodnie z twoim cytatem.

Cytowałem obowiązującą definicję.

Jedna sluchawka z Androidem to istotnie za malo. Nigdy nie wiadomo,
kiedy sie rozladuje :-)

Prezydent rozdał pałerbanki -- jak na bankiera przystało.

Mój Asus wytrzymuje dzień -- w nocy jest ładowany.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-02-11 08:33:06
Autor: Andrzej
Zgubiony SIM - orange.pl
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

W GSM oplata jest chyba wszedzie po okresie

Jeśli płacisz minimum dwa tygodnie po terminie, to tak.

Data: 2017-02-08 20:33:24
Autor: Uncle Pete
Zgubiony SIM - orange.pl
Kilka lat temu zapłaciłem 25 złotych.

to lepiej przeniesc sie do innej sieci za darmo

Tylko po to, żeby jednorazowo zaoszczędzić 25 złotych? Stać mnie było, mnie tamta taryfa w zupełności odpowiadała.

Zgubiony SIM - orange.pl