Zielona droga dla rowerów

Data: 2018-09-13 04:59:46
Autor: Rowerex
Zielona droga dla rowerów
Inwestycja dzisiaj oddana do użytku:

https://tinyurl.com/yaxrd69a

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-09-14 07:28:23
Autor: Rowerex
Zielona droga dla rowerów
W dniu piątek, 14 września 2018 15:54:45 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
W dniu czwartek, 13 września 2018 13:59:48 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:
> Inwestycja dzisiaj oddana do użytku:

I po co ta ironia? Bardzo ładna inwestycja, ludzie nie chcą jeździć
po błocie.

Jak to się mówi - nie zakumałeś kompletnie :)

Jeszcze jedna fotka: https://tinyurl.com/y8297rbb

Przyjrzyj się dokładnie i znajdź przyczynę, z powodu której napisałem o kolorze zielonym :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-09-14 07:31:28
Autor: Rowerex
Zielona droga dla rowerów
W dniu piątek, 14 września 2018 16:28:25 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:
> [...]

Jeszcze jedna fotka: https://tinyurl.com/y8297rbb

Przyjrzyj się dokładnie i znajdź przyczynę, z powodu której napisałem o kolorze zielonym :)

Mała podpowiedź - z tym "błotem", to jesteś nawet dość blisko :)

Pozdr-
-Rowerez

Data: 2018-09-14 07:48:24
Autor: zbrochaty
Zielona droga dla rowerów
Mała podpowiedź - z tym "błotem", to jesteś nawet dość blisko :)

Pozdr-
-Rowerez

Ignac nie zalapal chyba. Chociaz nie sadze, aby ustawienie znaku po prawej stronie pasa zieleni sugeruje zielona, czyli trawiasta sciezke rowerowa.
Moze ktos "dla jaj" obrocil znak na rurce o 180 stopni?

Data: 2018-09-14 09:08:47
Autor: Rowerex
Zielona droga dla rowerów
W dniu piątek, 14 września 2018 16:48:26 UTC+2 użytkownik zbro...@gmail.com napisał:
> [...]

Moze ktos "dla jaj" obrocil znak na rurce o 180 stopni?

Nie, nikt nie obracał znaków - przed chwilą stamtąd wróciłem. Przynajmniej trzykrotnie C-13 stoi na trawniku jak na fotkach, w tym co ciekawe, na samym wjeździe na ową inwestycję (skręt w prawo z jedni po której jeszcze można jechać rowerem na tę inwestycję) .

Jest jedno ciekawe miejsce (ale trzeba jechać w drugą stronę niż pokazują zdjęcia) gdzie C-13 stoi po obu stronach układu "chodnik-DDR", czyli jadąc po DDR rowerzysta ma C-13 po prawej (na pasie zieleni przy jezdni) oraz C-13 po lewej - obydwa znaki stoją w jednej linii...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-09-14 19:05:59
Autor: abn140
Zielona droga dla

po prawej stronie
w rudzie slaskiej jakic ciooool ustawil te znaki na srodku drogi rowerowej.
jechalismy tam z kolegami corki trzech kolo siebie. miescimy sie.
szarzalo...
nagle slysze gluche yeb!
goscia ze srodka 'zniklo' jakby byl z antymaterii
nikt z nas tego znaku nie widzial.
sam bym pare razy w takie cudo zapodal. tego po prostu nie widac i tyle.
wiec prawo czy lewo to i tak znak laski ze strony jasnie panstwa od
smieszkowania.

Data: 2018-09-14 09:16:59
Autor: andrzej.ozieblo
Zielona droga dla rowerów

Też musiałem długo się wpatrywać. Przepisy są jednak dość mętne co do strony po której stawia się znak. http://drogipubliczne.eu/1-1-warunki-techniczne-umieszczania-znakow-drogowych

Data: 2018-09-14 11:04:10
Autor: Rowerex
Zielona droga dla rowerów
W dniu piątek, 14 września 2018 18:17:01 UTC+2 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:

Też musiałem długo się wpatrywać. Przepisy są jednak dość mętne co do strony po której stawia się znak. http://drogipubliczne.eu/1-1-warunki-techniczne-
umieszczania-znakow-drogowych

Nie są mętne - znak, ma stać po prawej, po lewej może być powtórzenie, a żaden przepis rozporządzeniach szczegółowych nie mówi nic o możliwości stawiania C-13 po lewej stronie jako znaku pierwszego/podstawowego.

Już wiem co jest grane - znalazłem projekt oznakowania dołączony do dokumentacji przetargu na ową inwestycję:

Szczegóły przetargu: https://mielec.bip.gov.pl/publiccontracts/view/8758

Projekt oznakowania (w "załącznikach" w linku wyżej lub link poniżej):
https://tinyurl.com/yapf6ntv

Na ostatniej stronie pdf'a z projektem organizacji ruchu i oznakowania (rys. nr 6) pokazano wjazd, o którym dzisiaj pisałem (prawa strona mapki i wspomniany "skręt w prawo") - w projekcie znak C-13 ma stać na środku, między DDR i chodnikiem, ale znak postawiono nie na środku, tylko na tym samym słupku co C13a, po jego przeciwnej stronie, czyli na trawniku po lewej stronie DDR.

To miejsce: https://tinyurl.com/yaxrd69a
znajduje się na stronie 10 (dolna mapka, rys. nr 4 - na środku mapki)

To miejsce: https://tinyurl.com/y8297rbb
znajduje się też na stronie 10 (górna mapka, rys nr. 5 - po lewej stronie mapki)

W projekcie żaden znak C-13 nie stoi po lewej stronie rowerzysty jadącego po DDR, a w zrealizowanym projekcie - jak widać na zdjęciach.

Można zadać teraz pytanie - ile asfaltu jest w asfalcie, bo może też jest niezgodny z projektem tak jak oznakowanie :)

No i jak tu żyć, Panie Premierze, jak tu żyć? ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-09-14 12:25:40
Autor: andrzej.ozieblo
Zielona droga dla rowerów
W dniu piątek, 14 września 2018 20:04:13 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

Nie są mętne - znak, ma stać po prawej, po lewej może być powtórzenie, a żaden

A to, zwłaszcza punkt a):

3) po lewej stronie jezdni:
a) samodzielnie, jeżeli dopuszczają to przepisy rozporządzenia w sprawie znaków i sygnatów drogowych,
b) jako powtórzenie znaków umieszczonych po prawej stronie na drogach dwujezdniowych, których jezdnie posiadają więcej niż jeden pas ruchu, przy czym jako obowiązkowe dotyczy to znaków kategorii A, B (z wyjątkiem znaków B-35 do B-38), G oraz znaków D-6, D-6a, D-6b,
c) na drodze jednokierunkowej, przy czym jako obowiązkowe dotyczy to znaków D-6, D-6a, D-6b oraz znaków kategorii G;

Data: 2018-09-14 12:51:35
Autor: Rowerex
Zielona droga dla rowerów
W dniu piątek, 14 września 2018 21:25:43 UTC+2 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:

> [...]

3) po lewej stronie jezdni:
a) samodzielnie, jeżeli dopuszczają to przepisy rozporządzenia w sprawie znaków i sygnatów drogowych,

Aaaa, dopuszczają dla C-13? :) Bo czytałem rozporządzenia i nie ma w nich takowego dopuszczenia.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-09-14 13:15:48
Autor: andrzej.ozieblo
Zielona droga dla rowerów
W dniu piątek, 14 września 2018 21:51:37 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

> a) samodzielnie, jeżeli dopuszczają to przepisy rozporządzenia w sprawie znaków i sygnatów drogowych,

Aaaa, dopuszczają dla C-13? :) Bo czytałem rozporządzenia i nie ma w nich takowego dopuszczenia.

Ale nikt tak dokładnie nie czyta. Właśnie dlatego napisałem "mętne". Nikt nie wie co to znak C-13, no chyba, że specjalnie się dowie, czyli wygoogluje. Do tego masz punkt c), drogi jednokierunkowe, i tu sobie zadajesz pytanie czy ten formalnie źle oznakowany DDR to może jednak droga jednokierunkowa?

Data: 2018-09-14 14:31:43
Autor: Rowerex
Zielona droga dla rowerów
W dniu piątek, 14 września 2018 22:15:51 UTC+2 użytkownik andrzej...@gmail.com napisał:

Ale nikt tak dokładnie nie czyta.

Wniosek: rozporządzenia, przepisy, ustawy, dyrektywy i ogólnie całe prawo - zlikwidować :)

Nikt nie wie co to znak C-13, no chyba, że specjalnie się dowie, czyli wygoogluje.

Wniosek: C-13 i inne znaki drogowe - zlikwidować :)

Do tego masz punkt c), drogi jednokierunkowe, i tu sobie zadajesz pytanie czy ten formalnie źle oznakowany DDR to może jednak droga jednokierunkowa?

Wniosek: DDR - zlikwidować

Pozdr-
-Rowerex

Wniosek: użytkownika "Rowerex" - zlikwidować ;-)

Data: 2018-09-15 00:57:10
Autor: andrzej.ozieblo
Zielona droga dla rowerów
W dniu piątek, 14 września 2018 23:31:45 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

Wniosek: - zlikwidować :)

Jak to mówił mój profesor fizyk: między zerem i nieskończonością są jeszcze stany pośrednie. :)

Data: 2018-10-02 13:14:10
Autor: ń
Zielona droga dla rowerów
Spełniony.
Wałęsa się przechwalał, że to on ;-)

-- -- -
Wniosek: DDR - zlikwidować

Data: 2018-09-14 19:12:12
Autor: m
Zielona droga dla rowerów
napisał:

[...]

Na A2 pod Poznaniem, wiele razy wypatrwałem gdzie to zwężenie zanim
załapałem że znak który mam po prawej, jest znakiem "po lewej"
przeznaczonym dla rozbiegówki.

https://tinyurl.com/ycm8sfbb

p. m.

Data: 2018-09-15 12:19:46
Autor: J.F.
Zielona droga dla rowerów
Dnia Fri, 14 Sep 2018 06:54:42 -0700 (PDT), Ignac napisał(a):
W dniu czwartek, 13 września 2018 13:59:48 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:
Inwestycja dzisiaj oddana do użytku:
https://tinyurl.com/yaxrd69a

I po co ta ironia? Bardzo ładna inwestycja, ludzie nie chcą jeździć
po błocie. Ingerencja w środowisko musi być, bo by się żyć nie dało.
Trzeba było wyciąć lasy, żeby były pola do uprawy i drewno na opał.

No, wyciecie lasow na opał to jest taki sobie pomysl.

Owszem - wyciac kawalek, i zaraz posadzic nowy.

J.

Data: 2018-10-05 04:44:21
Autor: Rowerex
Zielona droga dla rowerów
W dniu czwartek, 13 września 2018 13:59:48 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:
Inwestycja dzisiaj oddana do użytku:

https://tinyurl.com/yaxrd69a

Zmieniła się lokalizacja zdjęć - galeria jest tutaj:

https://tinyurl.com/y8folvea

Zdjęcia do obejrzenia: 1, 16, 18

Pozdr-
-Rowerex