Zielona kamizelka vs. wydech - bezpieczeństo w m ieście DC

Data: 2009-07-02 08:41:50
Autor: fv
Zielona kamizelka vs. wydech - bezpieczeństo w m ieście DC
Testowałem kilka rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo w mieście, a przede wszystkim w czasie jazdy
w korku w stolicy. Przelotowa w korku 30-40km/h. W czasie deszczu 25km/h.

Testy:
Światła długie (3 razy)
Światła awaryjne (4 razy)
Zielona kamizelka (ponad rok codziennie)
Głośny ale homologowany wydech (dbkiller) (od miesiąca)
Klakson (od czasu do czasu)

Najskuteczniejszy jest oczywiście klakson ale bałbym się tak jeździć na co dzień, bo po kilku dniach
zaczęliby zajeżdżać drogę. Bardzo skuteczne okazują się światła awaryjne i gdyby nie przepisy, tak
bym właśnie jeździł.

Światła długie skutkują w zasadzie zerową reakcją, lub czasem nawet zajechaniem celowym. Może coś
źle robię?

Zielona kamizelka sprawdza się dobrze, zwłaszcza wraz z białym kaskiem. Nie ma problemu ze
zjeĹźdĹźaniem na boki.

Wydech sprawdza się prawie tak dobrze jak kamizelka jeśli chodzi o rozpierzchanie się stadka; ale ma
dodatkowo wielkie zalety:
a) gdy mnie nie widać w martwej strefie, to mnie tam chociaż słychać
b) kierowcy ciężarówek z niewiadomego powodu reagują na wydech lepiej niż na kamizelkę
c) wydech może służyć za klakson, ale jest mniej chamski moim zdaniem

W deszczu niestety bardzo maleje reakcja na kamizelkę i wydech. W deszczu najlepiej sprawdzają się
światła awaryjne i klakson.

Najlepiej oczywiście jest jechać poniżej 30km/h. Wtedy nawet elektrycznemu skuterowcowi w szarej
bluzie by kierowcy ustępowali, bo kultura na drodze bardzo wzrosła.

Jeśli chodzi o przeloty w kanionie szybciej niż 50, to wczoraj widziałem dobry patent. Biała
koszula, biały kask, migająca niebieska szklanka i potężna syrena. Puszki uciekały aż miło. No ale
nie wszyscy tak mogą ;-)

A jakie są Wasze doświadczenia?

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-07-02 01:09:20
Autor: Nikanor
On 2 Lip, 08:41, fv <f...@cybax.com> wrote:
Testowałem kilka rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo w mieście...

Z tego co dalej piszesz, to nie bezpieczeństwo testowałeś, tylko jak
zrobić, żeby puszki przed tobą pierzchały na boki.

Światła długie
Światła awaryjne
Zielona kamizelka
Głośny ale homologowany wydech
Klakson

Najskuteczniejszy jest oczywiście klakson

Najskuteczniejszy jest Kymco Agility. Dupę mam szerszą niż ten skuter,
więc jak dupa przejdzie to i maszyna też.  I kosztuje mniej, niż
niejeden Akrapovic.  A kamizelki to używam w nocy w deszczu, bo wtedy
rzeczywiście motocykl słabo widać, zwłaszcza z boku.

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

Data: 2009-07-02 10:18:52
Autor: Kuczu
Nikanor pisze:

Kymco Agility. Dupę mam szerszą niż ten skuter

To zle swiadczy o Twojej dupie

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2009-07-02 01:25:22
Autor: Nikanor
On 2 Lip, 10:18, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
> Kymco Agility. Dupę mam szerszą niż ten skuter

To zle swiadczy o Twojej dupie

Co rano wmawiam sobie, że to zależy od kontekstu kulturowego.

--
Nikanor

Data: 2009-07-02 10:35:07
Autor: fv
Nikanor wrote:
[...]

Konkretnie to testowałem jak zrobić, żeby nie dostać puszką w korku i nie trafić pod koła.

[...]

Oj to prawda. Skuter w korku jest niesamowicie szybki w porównaniu z moją landarą.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-07-02 02:36:09
Autor: Atlobek
Zielona kamizelka vs. wydech - bezpieczeństo w mieście DC
ja uzywam w korkach glowy i glosnego wydechu.

mialem przelotowy wydech ale tylko ladnie mruczal.
teraz wyjalem 3/4 waty i podzialalo.
4 tysie obrotow w korku a jak ktos mysli o niebieskich migdalach to
lekka przegazowka. :)
raz emeryt wlazil mi pod kola (chcial przejsc na druga strone ulicy a
mnie nie zauwazyl) przegazowalem, podskoczyl ale sie zatrzymal wiec
kolejny raz glosny wydech uratowal komus zdrowie ;)

nie smigam miedzy blokami po nocy wiec wielkiej krzywdy chalasem nie
robie a po za tym do 3 tysiecy obrotow     nadal tylko ladnie mruczy
basowo.

sama kamizelka to chyba nic nie da i dlugie swiatla ktore oslepiaja bo
nie wszyscy kierowcy patrza w lusterka. wrecz niektorzy maja je nie
ustawione :(

pzdr

   Atlobek W-wa FAZER 600 '02
 www.bikepics.com/members/atlobek
    http://atlobek.grono.net

Data: 2009-07-02 11:39:28
Autor: Kuczu
Atlobek pisze:

4 tysie obrotow w korku a jak ktos mysli o niebieskich migdalach to
lekka przegazowka. :)

Co Ty wiesz o halasowaniu... ;)

Data: 2009-07-02 03:48:47
Autor: Atlobek
Zielona kamizelka vs. wydech - bezpieczeństo w mieście DC
Co Ty wiesz o halasowaniu... ;)

no jakos nie chcialem tu pisac ze czasami rycze jak zly ;)

Data: 2009-07-02 05:04:26
Autor: doktorski
On 2 Lip, 10:35, fv <f...@cybax.com> wrote:

Oj to prawda. Skuter w korku jest niesamowicie szybki w porównaniu z moją landarą.
Co z tego skoro bardzo maly procent skutersynow* potrafi to
wykorzystac. Regularnie spotykam takich na swojej drodze - blokuja,
nie zjezdzaja, nie patrza w lusterka i boja sie wjechac miedzy
samochody stojace o ponad metr od siebie.

pzdr, dr
FJR/525

* - dotyczy sprzetow od 50 do 650 ccm.

Data: 2009-07-02 15:41:26
Autor: Magic
doktorski pisze:
[...]

I za cholerę nie chcą schowac nóg na podesty.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Data: 2009-07-03 08:28:28
Autor: fv
Magic wrote:
I za cholerę nie chcą schowac nóg na podesty.

Lepsi i tak są posiadacze cbr-gixxer-nindży którzy tak jeżdżą ;-)
Zwłaszcza nindży ;-))

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-07-02 11:32:45
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
fv napisał(a):

Oj to prawda. Skuter w korku jest niesamowicie szybki w porównaniu z moją landarą.

I teraz juz wiesz jak sobie to zagwarantowac? Gratuluje!

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2009-07-02 07:48:52
Autor: scibor1
Zielona kamizelka vs. wydech - bezpieczeństo w mieście DC
On 2 Lip, 08:41, fv <f...@cybax.com> wrote:
Testowałem kilka rozwiązań ...

a tych, no, palnikow w lampach nie testowales? jakzesz to sie nazywa,
o! stroboskopy! - ja nie wiem jak to ma sie do przepisow, ale powinno
podzialac

poniewaz, niestety, wiecej jezdze samochodem, z mojego punktu widzenia
najwiecej dalaby kamizelka (zielona? moze lepiej zolta lub
pomaranczowa oczojebna); jako kierowce samochodu wkurza mnie jak ktos
jedzie na dlugich albo ryczy mi wydechem. Stroboskop lepiej niz dlugie
przyciaga moja uwage, bo miga. Awaryjne, hmmm, tez jakas opcja to
jest, ale mylaca, bo jak ciemno i sie moto przeciska, to trudno
zalapac, czy to jakas puszka nie chce zmienic pasa. Jak nie zauwaze i
zajade droge, to nalezy mi sie klakson, ale jak jedzie kolej
jednosladem i sobie popiskuje to tez wkurza. Ustapie ze zgrzytem zebow
ale zaklasyfikuje jako dresiarza.

To tylko moje uwagi i nikt nie musi sie z nimi zgadzac. Sa sianokosy i
piwo plynie strumieniem, wiec...;)

scibor
czarna perla CBF500

Data: 2009-07-02 17:43:17
Autor: Jacek Czerwinski
scibor1 pisze:
[...]

Dodałbym że ryczenie (w odróżnieniu od długich) słychać jak jest już jest koło mnie.

Prze-sport-chopper-rozwiercony-caqrbon-otwarty-wydech na zbliżaniu, słychać z jakiej odległości? 20m ? 30m ? W samochodzie z szybą i dachem połowę tego ...
Z boku i z tyłu trochę więcej, ale bez znaczenia. Może w korku coś, ale przy prędkościach na drodze, jest to bez znaczenia.
Podobnie jak dyskutowany tu kilka dni temu 'narządź' do nadawania antyzwierzęcych dzwięków. Praw fizyki pan nie zmienisz ...

Opowieści o tłumikach ratujących życie by postawił wśród bajek, na tej półce, że napierdzielam 30kmh powyżej kodeksu, ale JA w odróżnieniu od hołoty jeżdżę bezpiecznie. Jest pewna grupa argumentacji, którą w gimnazjum bym wybaczył, ale u dorosłych ludzi słyszę z zażenowaniem. Syndrom Piotrusia Pana podobno się to nazywa.

Przypomniała mi sie wypowiedź jednego z czołowych lalusiów TVP, na pytanie o bezpieczeństwo na szosie (jakiś tydzień bezpieczeństwa czy coś), jedyny przykład o jakim sobie przypomniał, a myślał aż trzeszczało w głowie, to że ktoś przed nim śmiał jechać 50kmh (jak rozumiem nie pozwalając uleczyć kompleksu za małego fiutka w nowo kupionym różowym autku)

Data: 2009-07-03 00:50:16
Autor: Kuczu
Jacek Czerwinski pisze:

ale JA w odróżnieniu od hołoty jeżdżę bezpiecznie.

Znaczy samochodem ?

Data: 2009-07-03 06:56:53
Autor: Jacek Czerwinski
Kuczu pisze:
Jacek Czerwinski pisze:

ale JA w odróżnieniu od hołoty jeżdżę bezpiecznie.

Znaczy samochodem ?

Chdziło mi o chwalenie się "JA +30kmh samochodem lepszy od reszty samochodziarzy" ale również "JA +30kmh motocyklem lepszy od reszty moto".
Choćby chodziło o rowerek na 4 kołach, sens ten sam (i funkcjonowanie w głowie takie same). Z tym że z rowerka się wyrasta.

Data: 2009-07-03 00:40:41
Autor: doktorski
On 2 Lip, 16:48, scibor1 <sci...@eranet.pl> wrote:

a tych, no, palnikow w lampach nie testowales? jakzesz to sie nazywa,
o! stroboskopy! -
Ja testuje. Moze nie palniki tylko LEDy ale efekt podobny.

ja nie wiem jak to ma sie do przepisow, ale powinno
podzialac
IMO to jest nielegal. Jak dziala? Powiem tak: ogolny wspolczynnik
zjezdzalnosci wzrasta. Nie mniej jednak rewelacji nie ma bo:
a. kobiety nie patrza w lusterka *w ogole*
b. nawet jezeli pasazer powie kierowniczce ze cos mryga to tak i tak
nie zjedzie, bo nie.
c. czesc kierownikow nie patrzy/nie widzi mrygajacego motocykla

Wniosek: brakuje dzwieku zmuszajacego do zerkniecia w lusterko.
Zdecydowanie pomaga tu wydech ale korci mnie doinstalowac jakas trabe
jerychonska, czycus.

Ciekawe sa natomiast komentarze katamaraniarzy na CB-radiu na temat
stroboli. Ogolnie sa dwa obozy. Jeden twierdzi, ze to cwaniakowanie
drugi zas, ze dzieki temu lepiej widac motocykl. Ten drugi zeznaje
tez, ze im wiecej motocykli tym mniejsze korki z czym trudno sie nie
zgodzic. :)

Z kamizelki zrezygnowalem ze wzgledu na niska skutecznosc. Za to
odpowiedni* wydech bardzo pomaga.

pzdr, dr
FJR/525

* - odpowiedni = homologowany ale nie bzyczacy tylko lekko chrapliwy.

Data: 2009-07-02 13:32:24
Autor: kakmar
Dnia 02.07.2009 fv <fake@cybax.com> napisał/a:
Testowałem kilka rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo w mieście, a przede wszystkim w czasie jazdy
w korku w stolicy. Przelotowa w korku 30-40km/h. W czasie deszczu 25km/h.

Ja też, no może z deka szybciej, co by mnie rowerzyści nie przeganiali.

Testy:
Światła długie (3 razy)

No nigdy, ale zdarza mi się zapomnieć włączyć i jechać bez świateł.
Różnicy brak, aczkolwiek parę razy uprzejmie mi zwrócono uwagę przed sygnalizacją że jadę bz.
Światła awaryjne (4 razy)

takich nawet nie mam.

Zielona kamizelka (ponad rok codziennie)

Tyż nie mam, podobnie jak zielonych skarpet.
Głośny ale homologowany wydech (dbkiller) (od miesiąca)

Miałem, zmieniłem na oryginalny cichy.

Klakson (od czasu do czasu)

No to się czasem zdarza, ale nie z premedytacją, tylko w afekcie. [ciach]

A tak się _gupio_ zapytam z ilu kkm ta próba? I z jakich ulic, bo jest
spora różnica między Al. AK a JPII i Niepodległości, czy taką
Czerniakowską i Wybrzeżem Gdańskim, o tamce już nie wspominając.  Różnicę widzę wyraźną po zmianie motocykla na węższy. Jeszcze większą po
podszkoleniu się z jazdy jako takiej. Auta jeżdżą coraz uprzejmiej, no
są wyjątki, ale rzadko jest tak żeby się nie dało z 2 strony, lub w 2
kanionie. Coraz częściej za to blokują sami motocykliści (rzadziej
skutery). Jak się dojedzie do takiego co stoi lub słania się na nogach i ryczy to można zajoba dostać.

Ale ja nie uważam że wszyscy mają mi spierdalać z drogi. Jest miejsce
jadę, ustąpi podziękuję, nie ma, to da się z 2 strony, nie da się,
poczekam. Jak ruszy to objadę.
Najlepiej oczywiście jest jechać poniżej 30km/h. Wtedy nawet elektrycznemu skuterowcowi w szarej
bluzie by kierowcy ustępowali, bo kultura na drodze bardzo wzrosła.

W korku na drodze z szerokimi pasam można szybciej i widać daleko a
nawet trochę na boki, jak jest wąsko i tyko kilka cm od lusterek to po prostu rozsądek każe wolniej. Co nie znaczy że trzeba stać.

[...]

Kup se pomarańczowego/żółtego koguta, widziałem w pary sklepach. Przyklej na kask i zrób test. Nie wiem czy będzie bezpieczniej ale na pewno jeszcze śmieszniej.
A jakie są Wasze doświadczenia?

No właśnie prawie wszystko zależy od tego jak sam jadę, umiem jechać,
cenić sytuację i spostrzec/przewidzieć ewentualne rozrywki.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2009-07-03 09:06:04
Autor: grzech
Zielona kamizelka vs. wydech - bezpieczeństo w mieście DC
Wydech sprawdza się prawie tak dobrze jak kamizelka jeśli chodzi o rozpierzchanie się stadka; ale ma
dodatkowo wielkie zalety:

Jeszcze jedna zaobserwowana ciekawostka:) Piesi i rowerzyści stojący na krawędzi chodnika
stoją twardo na centymetry od śmigających puszek a respekt i krok w tył wywołuje widok
grzmiącej na cobrach maszyny:)

grzech
vl800

Data: 2009-07-03 01:48:13
Autor: Nikanor
On 3 Lip, 09:06, "grzech" <zulus250wytnijz...@wp.pl> wrote:
...respekt i krok w tył wywołuje widok grzmiącej na cobrach
maszyny:)

To nie respekt, to instynkt samozachowawczy. Jak coś tak napierdala to
znak, że się zaraz rozleci i polecą odłamki.

--
Nikanor

Zielona kamizelka vs. wydech - bezpieczeństo w m ieście DC