Zielone jak czerwone :-)

Data: 2012-09-19 02:58:05
Autor: Rowerex
Zielone jak czerwone :-)
On 19 Wrz, 07:07, dr...@gazeta.pl wrote:
http://prawo.rp.pl/artykul/757704,934584-Rowerzysta-zatrzyma-sie-prze...

Cytat ze skyscrapercity.com:

"Cyklista zatrzyma się przed pasami

 Rowerzyści będą mieli mniej swobody, przejeżdżając na zielonym świetle

Rowerzysta wjeżdżający na przejazd dla rowerów będzie musiał się zatrzymać (nawet przy zielonym świetle) - to jedna ze zmian, jakie szykują się w kodeksie drogowym. W ten sposób rowerzysta sprawdzi, czy nadjeżdżający kierowca się zatrzyma.

 Projekt nowelizacji kodeksu drogowego jest gotowy. Przygotował go parlamentarny zespół ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego. Celem jest poprawa bezpieczeństwa zarówno cyklistów, jak i kierowców.

Abstrahując od meritum sprawy - po co nowy przepis? DDR jest taką samą
drogą jak inne drogi więc można stawiać przy niej znaki drogowe, zatem
wystarczy na DDR tuż przez przejazdem postawić A7 (ustąp
pierwszeństwa) lub B20 (stop) i po sprawie. Przy okazji znajomy posła
produkujący znaki by zarobił...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-09-19 03:21:59
Autor: Piotrpo
Zielone jak czerwone :-)
W dniu środa, 19 września 2012 11:58:05 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

[...]

Nie wystarczy - sygnał świetlny ma pierwszeństwo przed oznakowaniem, czyli jak masz zielone, to nie musisz się zatrzymywać na stop'ie

Data: 2012-09-19 09:05:42
Autor: Rowerex
Zielone jak czerwone :-)
On 19 Wrz, 11:22, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:
> [...]

Nie wystarczy - sygnał świetlny ma pierwszeństwo przed oznakowaniem, czyli jak masz zielone, to nie musisz się zatrzymywać na stop'ie

Zielonego być nie musi, wystarczy tylko czerwony S-6 zakazujący
wjazdu, a po jego zgaszeniu obowiązywał będzie znak A7 lub B20.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-09-20 01:08:53
Autor: Piotrpo
Zielone jak czerwone :-)
W dniu środa, 19 września 2012 18:05:42 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

Zielonego być nie musi, wystarczy tylko czerwony S-6 zakazujący
wjazdu, a po jego zgaszeniu obowiązywał będzie znak A7 lub B20.

Faktycznie przyszła mi na myśl taka możliwość i akcja wykręcania zielonych żarówek w sygnalizatorach :)
Po zastanowieniu się - nie widzę jednak możliwości takiego oznakowania przejazdu dla rowerów, żeby to rower był zobowiązany ustąpić pierwszeństwa. Oczywiście można postawić A7, B20 na DDR, tylko jak powinna być w tej sytuacji oznakowana droga z pierwszeństwem przejazdu? Przejazd rowerowy nie jest skrzyżowaniem, więc najbardziej oczywiste rozwiązanie polegające na postawieniu D1 nic do sprawy nie wnosi. Sytuacja wydaje się analogiczna do przejścia dla pieszych - nie da się oznakować go tak, żeby pieszy nie miał pierwszeństwa na przejściu dla pieszych i całe szczęście zresztą, bo wprowadzona z konieczności zmiana pierwszeństwa na przejściach i tak została wykastrowana słynne "na przejściu" i pojęcie "wtargnięcia", a wszelkie próby wprowadzenia do tych przepisów odrobiny normalności rozbijają się o mur głupoty.

Data: 2012-09-19 12:02:30
Autor: johnkelly
Zielone jak czerwone :-)
W dniu 2012-09-19 11:58, Rowerex pisze:

[...]

Ale "u nas nie praktykuje się stawiania znaków przy drogach rowerowych".

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-09-19 03:06:29
Autor: rmikke
Zielone jak czerwone :-)
W dniu środa, 19 września 2012 12:02:32 UTC+2 użytkownik johnkelly napisał:
> [...]

> produkujący znaki by zarobił...

Ale "u nas nie praktykuje się stawiania znaków przy drogach rowerowych".

Jak to się nie praktykuje? Zajrzyj do Sopotu na śmieszkę wzdłuż plaży...

Data: 2012-09-19 12:36:16
Autor: johnkelly
Zielone jak czerwone :-)
W dniu 2012-09-19 12:06, rmikke pisze:
[...]

To, że się gdzieś praktykuje nie oznacza, że się praktykuje...

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2012-09-19 09:00:13
Autor: Rowerex
Zielone jak czerwone :-)
On 19 Wrz, 11:36, johnkelly <kont...@maciejrozalski.eu> wrote:

> Jak to się nie praktykuje? Zajrzyj do Sopotu na śmieszkę wzdłuż plaży...

To, że się gdzieś praktykuje nie oznacza, że się praktykuje...

Praktykuje się wszędzie, ale z ograniczeniem do C13/C13a. A sama
praktyka niepraktykowania stawiania innego oznakowania jest złą
praktyką.

Pozdr-
-Rowerex

Zielone jak czerwone :-)