[prawo] Zielone strzałki również na 2 pasach?

Data: 2009-11-16 19:56:56
Autor: hektoro
[prawo] Zielone strzałki również na 2 pasach?
Wygląda na to, że MI chce dopuścić zielone strzałki do warunkowego skrętu również na jezdniach o więcej niż jednym pasie ruchu do skrętu:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Nowy znak drogowy musi zostać sprawdzony
Agata Łukaszewicz 16-11-2000 Rzeczpospolita
http://www.rp.pl/artykul/392537_Nowe_znaki_moze_juz_wkrotce.html

Ministerstwo Infrastruktury chce mieć szansę na testowanie nowych znaków i sygnałów.

Być może już niebawem na ulicach polskich miast pojawią się nowe znaki i sygnały drogowe. Ministerstwo chce jednak najpierw sprawdzić ich działanie, a dopiero potem zmieniać rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych, uzupełniając ich wykaz. Projekt rozporządzenia jest już gotowy.

O jakie konkretnie zmiany chodzi? Przykładowo na przejściach dla pieszych sterowanych sygnalizacją świetlną ma się pojawiać podczas włączania zielonego światła odmierzacz czasu pozostającego pieszemu do przejścia na drugą stronę ulicy.

- Takie znaki wprowadziło u siebie wiele państw europejskich. Aby mogły pojawić się na stałe i u nas, chcemy najpierw przetestować, jak działają i jak reagują na nie piesi i kierowcy. Dziś prawo nie pozwala jednak zainstalować ich na próbę - tłumaczy dyrektor Andrzej Bogdanowicz z Ministerstwa Infrastruktury.

Obok odmierzacza czasu kierowcy korzystający ze skrzyżowań zaopatrzonych w zieloną strzałkę (warunkowy skręt w prawo) mogą mieć niebawem możliwość korzystania nie z jednego, ale np. dwóch pasów ruchu do skrętu w prawo. Oczywiście, mogłoby to funkcjonować tylko na niektórych skrzyżowaniach i tylko tam, gdzie nie powodowałoby najmniejszego zagrożenia bezpieczeństwa. Na tym jednak nie koniec. MI ma w planach wypróbowanie także kilku znaków i sygnałów dla pieszych (np. ustalenie zasad ruchu pieszych poruszających się w przeciwnych kierunkach) oraz nowych farb do malowania pasów i oznaczeń.

Stąd też konieczność zmiany rozporządzenia i dopisanie w nim możliwości czasowego stosowania na odcinku drogi publicznej znaków lub sygnałów drogowych objętych programem badawczym.

Dziś zarządcom dróg nie wolno badać nowych oznaczeń w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego. Trudno więc nie tylko o sprawdzenie ich wpływu na płynność ruchu, ale i o właściwe ustawienie ich parametrów w toku eksploatacji.

Szkopuł w tym, że każdy uczestnik ruchu - od pieszego, poprzez rowerzystę, aż do kierowcy - musi zostać poinformowany o tym, że na drodze pojawił się nowy znak.

Tak więc na odcinku trasy poprzedzającym miejsce badania oznakowania drogowego będzie umieszczany znak pionowy ostrzegawczy A-30 "inne niebezpieczeństwo" z odpowiednią tabliczką informującą o rodzaju testowanego oznakowania.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Na stronie MI znalazłem tylko projekty zmian dopuszczających testowanie nowych znaków:
http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/projekty_rozporzadzen/rozp_transport_drogowy/proj_rozp_znaki_sygnaly_drog
http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/projekty_rozporzadzen/rozp_transport_drogowy/pro_rozp_znaki_i_sygna

Data: 2009-11-16 20:25:00
Autor: stefandora
hektoro wrote:
znak pionowy ostrzegawczy A-30 "inne niebezpieczeństwo"

Super. No, nie mogę się doczekać.... :/

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-11-16 20:44:02
Autor: BoDro
"stefandora" napisała:

> znak pionowy ostrzegawczy A-30 "inne
> niebezpieczeństwo"

Super. No, nie mogę się doczekać.... :/

Całe szczęście dla kierowców, że wcześniej MI nie mogło testować znaków i
sygnałów "w boju". No bo MI - spanikowane powszechnym olewaniem warunków,
pod jakimi można z zielonej strzałki warunkowej korzystać - mogłoby się
wycofać z jej wprowadzenia :-)

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-11-17 13:12:21
Autor: kaczor1
On 16 Lis, 19:56, hektoro <hekt...@gazeta.skasuj-to.pl> wrote:

Na tym jednak nie koniec.MIma w planach
wypróbowanie także kilku znaków i sygnałów dla pieszych (np. ustalenie
zasad ruchu pieszych poruszających się w przeciwnych kierunkach)

Piesi mogą się zderzać czołowo - czółko w czółko.
Postuluje rozgraniczające bariery energochłonne.

A tak serio to o co chodzi ? bo brzmi co najmniej głupio.

Pozdrawiam
Roland

[prawo] Zielone strzałki również na 2 pasach?