Zielony szlak wokół "worka turoszowskiego"

Data: 2011-12-02 19:20:05
Autor: Janusz
Zielony szlak wokół "worka turoszowskiego"
Nie wiem, czy znajdę tu na forum osobę kompetentną w temacie, ale raz kozie śmierć. Na mojej mapie "Górne Łużyce" (1:75 000, Plan, Jelenia Góra 2006) widnieje zielony szlak prowadzący wzdłuż granicy wokół "worka turoszowskiego" - od Krzewiny, przez Porajów, Opolno-Zdrój, Bogatynię, Wyszków do Wilki nad Jeziorem Witka. Czy ktoś widział ten szlak w terenie? Zastanawia mnie zwłaszcza odcinek pomiędzy Jasną Górą a Markocicami, który poprowadzono dwoma wariantami: przez Graniczny Wierch oraz pomijając szczyt tej góry.

Trochę podejrzewam, że szlak został naniesiony jeszcze w fazie projektów i mógł nie zostać wyznaczony w terenie dokładnie tą trasą, albo nawet w ogóle. Jeśli ktoś dysponuje innymi (nowszymi) mapami tego terenu i mógłby potwierdzić jego istnienie choćby na tych mapach, też byłaby to dla mnie jakaś informacja. Na czeskich mapach SHOCartu i Geodezie On Line (w wersjach elektronicznych dostępnych w internecie) do dzisiaj w ogóle nie zaznaczono tego szlaku, co - nawet uwzględniając fakt, że czeskie mapy nie należą do najdokładniejszych i najbardziej aktualnych, jeśli chodzi o stronę polską - trochę jednak dziwi, zważywszy, że od wyznakowania szlaku minęło już co najmniej 5 lat.

--

Zielony szlak wokół "worka turoszowskiego"