Ziemkiewicz trafnie o Becku

Data: 2009-05-10 14:56:18
Autor: jacek_placek_01
Ziemkiewicz trafnie o Becku
Co ciekawsze w ramach 4 pancernych i psa emitowanych w tvp historia, gdzie po kazdym odcinku ktoś opowiadał co tam bylo i jak, wystąpił rowniez pan Wieczorkiewicz, historyk z UWarszawskiego
Otwozył mi oczy na to ze w skrócie Beck byl pod wplywaem sowieckiego agenta, który uniemozliwił sie nam dogadanie z Niemcami w sprawie wspolnego ataku na sowiecka Rosję. Podobno Hitler w tamtych czasach wykonywał wiele przyjaznych kroków, włącznie z zawieszeniem na kilkadziesiąt lat tematów własnościowych z Niemcami w Polsce. Dopiero jak mysmy odrzucili jego awanse to jako bardzo urażony w swoją dumę postanowił się mścić na Polsce i Polakach.
A moglismy juz wtedy miec zjednoczoną europe :)

Data: 2009-05-10 10:03:26
Autor: mrdevilyn
On 10 Maj, 14:56, jacek_placek_01 <k...@poczta.pl> wrote:

[...]

Jest to jedno z kuriozów wspólczesnej świadomości historycznej Polaków
i prawdopodobnie efekt prylowskiego tzw. "szkolnictwa". Polacy, nawet
wykształceni, nie wiedzą o tym jak rozpaczliwie Hitler starał się o
sojusz z Polską i jakie wysiłki czyniła dyplomacja (zwłaszcza
brytyjska) żeby to porozumienie storpedować- łącznie z udzieleniem
Polsce z ch... wytrzepanych "gwarancji" gdy porozumienie było blisko.
Mnóstwo informacji na ten temat mozna znaleźć.... w US of A, gdzie
znajduje się archiwum po panu Józefie Lipskim, przedwojennym
ambasadorze berlińskim.

Data: 2009-05-10 11:08:22
Autor: mwisniewski2008
On 10 Maj, 19:03, mrdevi...@gmail.com wrote:
> [...]

Mnóstwo informacji na ten temat mozna znaleźć.... w US of A, gdzie
znajduje się archiwum po panu Józefie Lipskim, przedwojennym

Hitler zawieral sojusze nawet z niemieckimi Syjonistami, nie mowiac o
Stalinie.

Data: 2009-05-10 22:44:35
Autor: Piotr
Dnia Sun, 10 May 2009 10:03:26 -0700 (PDT), mrdevilyn@gmail.com napisał(a):

[...]

Gwarancje niemieckie były tyle warte, co brytyjskie... Sporo listów
Lipskiego jest w necie, wg mnie zadnych rewelacji.
Piotr

Data: 2009-05-10 14:18:01
Autor: mrdevilyn
On 10 Maj, 22:44, Piotr <p...@wp.pl> wrote:

Gwarancje niemieckie były tyle warte, co brytyjskie

..... ale przynajmniej nie stanowiły oferty popełnienia samobójstwa.

Sporo listów Lipskiego jest w necie, wg mnie zadnych rewelacji.

Jest tam cała historia wieloletniego molestowania rządu RP przez
Niemców o sojusz i historia ostatecznego upadku tej koncepcji.
J-23

Data: 2009-05-11 07:12:35
Autor: Piotr
Ziemkiewicz trafnie o Becku
Dnia Sun, 10 May 2009 14:18:01 -0700 (PDT), mrdevilyn@gmail.com
napisał(a):

Jest tam cała historia wieloletniego molestowania rządu RP przez
Niemców o sojusz i historia ostatecznego upadku tej koncepcji.

Jest to kwestia oceny wartości tego "molestowania". Tu zgadzam się z
większością historyków, że wobec konkretnych działań niemieckich
trudno było je traktować inaczej, jak próbę rozbicia współpracy
polsko-francuskiej.
Piotr

Data: 2009-05-10 23:55:16
Autor: mrdevilyn
On 11 Maj, 07:12, Piotr <p...@wp.pl> wrote:

wobec konkretnych działań niemieckich
trudno było je traktować inaczej, jak próbę rozbicia współpracy
polsko-francuskiej.

To nie była współpraca tylko cos na kształt zależnosci lennej, niemal
takiej jak nasza powojenna "współpraca" z sowietami. Ostateczne skutki
owej "współpracy" z Francą sa zresztą powszechnie znane. Natomiast
mniej znane są konkretne oferty strony niemieckiej odrzucone przez
Becka, choćby ta którą w październiku 38 przedstawił Lipskiemu Hitler
w Berchtesgaden. Ustępstwa z naszej strony  właściwie żadne a w zamian
sojusz z Niemcami i oddalenie groźby antypolskiej koalicji Niemiec z
sowietami.  Po odrzuceniu tej oferty przez Polskę Hitler postanowił
wdrozyć plan B czyli nie wojowac z Sowietami ale z Europą. A co do
polskich historyków, znakomita większość z nich jest rażona
germanofobią- nie dziwię się im jako ludziom ale u zawodowca takie
kierowanie się uczuciami jest dyskwalifikujące. Btw gdzie był polski
wywiad na Berlin i Moskwę gdy dyplomacje tych krajów negocjowały
traktat rozbiorowy?

Data: 2009-05-11 11:25:00
Autor: Piotr
Ziemkiewicz trafnie o Becku
Dnia Sun, 10 May 2009 23:55:16 -0700 (PDT), mrdevilyn@gmail.com
napisał(a):

Po odrzuceniu tej oferty przez Polskę Hitler postanowił
wdrozyć plan B czyli nie wojowac z Sowietami ale z Europą.

A na cholerę Hitlerowi wojna z sowietami?
Piotr

Ziemkiewicz trafnie o Becku