Zignorowany TAWS i gość w kokpicie. Przyczyny katastrofy rosyjskiego samolotu

Data: 2012-12-18 15:55:31
Autor: Bogdan Idzikowski
Zignorowany TAWS i gość w kokpicie. Przyczyny katastrofy rosyjskiego samolotu
Błąd pilota był przyczyną katastrofy rosyjskiego samolotu Suchoj Superjet w Indonezji - oznajmili indonezyjscy śledczy.

Samolot Suchoj Superjet 100 rozbił się w Indonezji 9 maja. Maszyna uderzyła w strome zbocza wysokiego masywu wulkanu Salak. 45 osób przebywających na pokładzie zginęło na miejscu. Poza rosyjską załogą byli to głównie przedstawiciele miejscowych linii lotniczych i dziennikarze.

Maszyna wykonywała drugi tego dnia lot pokazowy, który miał przekonać potencjalnych lokalnych kupców do rosyjskiej maszyny.
Błędy ludzkie

Na konferencji prasowej poświęconej przyczynom katastrofy indonezyjscy śledczy oznajmili, że samolot obniżył lot niebezpiecznie nisko i przez to uderzył w górę. Indonezyjczycy dodali, że system ostrzegania przed zderzeniem z ziemią (TAWS)kilkukrotnie wysyłał sygnał ostrzegawczy.

Pilot wyłączył go jednak, bo myślał, że działał on wadliwie. - Załoga nie była świadoma górzystych warunków - powiedział szef komisji śledczej Tatang Kurniadi.

więcej: http://tiny.pl/hkb9q

==================================

Po pierwsze.
Jak to? Indonezyjscy, a nie rosyjscy śledczy? Rosja oddała śledztwo Indonezyjczykom? Hańba!

Po drugie.
Nie macie uczucia deja wu? Bo ja mam!

Data: 2012-12-18 16:55:20
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 18 grudzień 2012 15:55:

[...]

Chodzi o to, że te "loty pokazowe"? Czy w innym wypadku też był "lot pokazowy"?

Data: 2012-12-18 17:29:27
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kaq3lt$hjd$1node1.news.atman.pl...
[...]

A co to za różnica? Samolot ma wystartować i wylądować bezpiecznie. I to cała filozofia.

Data: 2012-12-18 17:36:48
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 18 grudzień 2012 17:29:

A co to za różnica? Samolot ma wystartować i wylądować bezpiecznie. I to
cała filozofia.

Zastanawia tylko, że gdy dochodzi do sytuacji kiedy zarówno i pilot i główni pasażerowie "chcą coś pokazać" to czasami dochodzi do tragedii. W tym sensie pisałem o "lotach pokazowych".

Data: 2012-12-18 17:43:46
Autor: Stachu Chebel
Zignorowany TAWS i go¶æ w kokpicie. Przyczyny katastrofy rosyjskiego samolotu
On 18 Gru, 16:55, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:
Bogdan Idzikowski pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 18 grudzieñ 2012
15:55:

> [...]

> ¶ledczy oznajmili, ¿e samolot obni¿y³ lot niebezpiecznie nisko i przez to
> uderzy³ w górê. Indonezyjczycy dodali, ¿e system ostrzegania przed
> zderzeniem z ziemi± (TAWS)kilkukrotnie wysy³a³ sygna³ ostrzegawczy.

> Pilot wy³±czy³ go jednak, bo my¶la³, ¿e dzia³a³ on wadliwie. - Za³oga nie
> by³a ¶wiadoma górzystych warunków - powiedzia³ szef komisji ¶ledczej
> Tatang Kurniadi.

> wiêcej:http://tiny.pl/hkb9q

> =================================>
> Po pierwsze.
> Jak to? Indonezyjscy, a nie rosyjscy ¶ledczy? Rosja odda³a ¶ledztwo

Chodzi o to, ¿e te "loty pokazowe"? Czy w innym wypadku te¿ by³ "lot
pokazowy"?

Wizyta mia³a byæ "pokazowa"

Data: 2012-12-18 19:15:04
Autor: Marek Woydak
On Tue, 18 Dec 2012 15:55:31 +0100, Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Maszyna wykonywa³a drugi tego dnia lot pokazowy, który mia³ przekonaæ potencjalnych lokalnych kupców do rosyjskiej maszyny.
[...]

To nie hel, nie mg³a, nie bomba baryczna tylko brawura pilota? Cos mi
pachnie silnym zwi±zkiem z katastrof± 10 kwietnia 2010.

MW

Zignorowany TAWS i gość w kokpicie. Przyczyny katastrofy rosyjskiego samolotu