Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zimówki na jednej osi

Zimówki na jednej osi

Data: 2014-11-04 07:49:46
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znacząco właściwości jezdnych?

Data: 2014-11-04 08:45:39
Autor: Tomasz Pyra
Zimówki na jednej osi
Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisa³(a):

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

Jazda po ¶niegu z prêdko¶ci± wy¿sz± ni¿ spacerowa, to bêdzie wyzwanie.
Natomiast jak potrzebujesz tylko wydobyæ siê z jakiego¶ za¶nie¿onego
parkingu, a dalej masz od¶nie¿on± drogê to od biedy mo¿na próbowaæ (na
podobnej zasadzie na której ³añcuchy nak³ada siê tylko na o¶ napêdzan± i
siê bez problemu jedzie, tyle ¿e powoli i uwa¿nie - bo zak³adam ¿e masz
auto FWD).

Jedziesz ca³y czas ¿e ¶wiadomo¶ci± ¿e jak siê gdzie¶ przydarzy trochê
¶niegu, to tylna o¶ natychmiast postanowi wyprzedziæ przedni± :-)

Sporo jeszcze zale¿y od stanu i odzaju tych letnich - niektóre jak s± nowe,
radz± sobie na ¶niegu nawet nie najgorzej, inne z kolei s± tragiczne,
zw³aszcza jak bie¿nika ju¿ mniej.

Data: 2014-11-04 11:55:48
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 08:45, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisa³(a):

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?
Jazda po ¶niegu z prêdko¶ci± wy¿sz± ni¿ spacerowa, to bêdzie wyzwanie.
Natomiast jak potrzebujesz tylko wydobyæ siê z jakiego¶ za¶nie¿onego
parkingu, a dalej masz od¶nie¿on± drogê to od biedy mo¿na próbowaæ (na
podobnej zasadzie na której ³añcuchy nak³ada siê tylko na o¶ napêdzan± i
siê bez problemu jedzie, tyle ¿e powoli i uwa¿nie - bo zak³adam ¿e masz
auto FWD).

Jedziesz ca³y czas ¿e ¶wiadomo¶ci± ¿e jak siê gdzie¶ przydarzy trochê
¶niegu, to tylna o¶ natychmiast postanowi wyprzedziæ przedni± :-)

Sporo jeszcze zale¿y od stanu i odzaju tych letnich - niektóre jak s± nowe,
radz± sobie na ¶niegu nawet nie najgorzej, inne z kolei s± tragiczne,
zw³aszcza jak bie¿nika ju¿ mniej.

Taki okres i czasy ¿e w zimie i z³ych warunkach absolutnie nic mnie nie zmusza aby je¼dziæ szybciej ni¿ tempem spacerowym.
  I g³ównie o co¶ takiego mi chodzi - o wyjechanie z za¶nie¿onego parkingu, o podjazd z postoju pod górkê, wyjazd z zaspy itd.
A czy w ogóle kto¶ je¼dzi zima z inn± ¶wiadomo¶ci± ¿e ¿e za chwilê mo¿na trafiæ na oblodzon± drogê, czy zaspê, ¿e nie wspomnê o najgorszym z mo¿liwych zagro¿eñ - lodowych koleinach? No có¿, pewnie wiêkszo¶æ kierowców je¼dzi po autostradach i innych drogach szybkiego ruchu, czy mie¶cie i z czym¶ takim w ogóle siê nie spotyka, ale dla mnie mieszkañca wsi jest to w zimie codzienno¶æ. Drogi dojazdowe w ostatnim stopniu od¶nie¿ania.
Na letnich przejecha³am zaledwie oko³o 5tys km, i maj± nieca³y rok, a wiêc prawie nówki..

Data: 2014-11-06 09:04:48
Autor: Tomasz Pyra
Zimówki na jednej osi
Dnia Tue, 04 Nov 2014 11:55:48 +0100, Trybun napisa³(a):

Sporo jeszcze zale¿y od stanu i odzaju tych letnich - niektóre jak s± nowe,
radz± sobie na ¶niegu nawet nie najgorzej, inne z kolei s± tragiczne,
zw³aszcza jak bie¿nika ju¿ mniej.

Taki okres i czasy ¿e w zimie i z³ych warunkach absolutnie nic mnie nie zmusza aby je¼dziæ szybciej ni¿ tempem spacerowym.
  I g³ównie o co¶ takiego mi chodzi - o wyjechanie z za¶nie¿onego parkingu, o podjazd z postoju pod górkê, wyjazd z zaspy itd.
A czy w ogóle kto¶ je¼dzi zima z inn± ¶wiadomo¶ci± ¿e ¿e za chwilê mo¿na trafiæ na oblodzon± drogê, czy zaspê, ¿e nie wspomnê o najgorszym z mo¿liwych zagro¿eñ - lodowych koleinach?

Tak, ale maj±c podobne opony masz szerok± mo¿liwo¶æ reakcji.
A maj±c z ty³u opony du¿o mniej przyczepne ni¿ z przodu praktycznie ju¿ jej
nie masz.
Jazda musi byæ bardzo powolna, du¿o wolniejsza ni¿ na 4 zimówkach

No có¿, pewnie wiêkszo¶æ kierowców je¼dzi po autostradach i innych drogach szybkiego ruchu, czy mie¶cie i z czym¶ takim w ogóle siê nie spotyka, ale dla mnie mieszkañca wsi jest to w zimie codzienno¶æ. Drogi dojazdowe w ostatnim stopniu od¶nie¿ania.

W takiej sytuacji to jednak radzi³bym zêby w ¶cianê i zdobyæ 4 zimówki -
gorsze, u¿ywane, ale 4.

Zestaw 2 zimówek, to siê raczej nadaje dla kogo¶ z miasta, kto zasadniczo
nie je¼dzi po o¶nie¿onych drogach, bo ma wszystko od¶nie¿one, a jedynie
sporadycznie spotyka jakie¶ o¶nie¿one kawa³ki których bez zimówek na osi
napêdowej po prostu nie pokona.

Na wiejskie drogi moim zdaniem du¿o lepiej mieæ 4 zimówki, no chyba ¿e Ci
siê trafi zima bez ¶niegu.

Data: 2014-11-04 17:28:28
Autor: Artur Miller
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 08:45, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisa³(a):

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

[...]

Jedziesz ca³y czas ¿e ¶wiadomo¶ci± ¿e jak siê gdzie¶ przydarzy trochê
¶niegu, to tylna o¶ natychmiast postanowi wyprzedziæ przedni± :-)


znaczy letnie gumy daj± +10 do napêdu? :) je¼dzi³em tak ca³y zesz³y sezon (napêd na przód) i jako¶ nie zauwa¿y³em, zeby jakies moje tylne osie mnie wyprzedza³y. na zakrêcie, nadsterownym autem tak, ale ile jest takich z napêdem na przód?

@

Data: 2014-11-04 20:54:19
Autor: Tomek Kańka
Zimówki na jednej osi
Artur Miller <nomail@nomail.com> napisał(a)
W dniu 2014-11-04 08:45, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisał(a):

Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?

[...]

Jedziesz cały czas że świadomością że jak się gdzieś przydarzy trochę
śniegu, to tylna oś natychmiast postanowi wyprzedzić przednią :-)


znaczy letnie gumy dają +10 do napędu? :) jeździłem tak cały zeszły sezon (napęd na przód) i jakoś nie zauważyłem, zeby jakies moje tylne osie mnie wyprzedzały. na zakręcie, nadsterownym autem tak, ale ile jest takich z napędem na przód?



Jeździłem tak przez 1 popołudnie, po lekko oprószonych śniegiem ulicach.
KAŻDA próba hamowania, kończyła się poślizgiem tylnej osi.
Samochód nie miał ABS, może jakby miał, to byłoby łatwiej.

--
Tomek

Data: 2014-11-05 20:55:39
Autor: DJ Abelson?
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 08:45, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Tue, 04 Nov 2014 07:49:46 +0100, Trybun napisa³(a):

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

Jazda po ¶niegu z prêdko¶ci± wy¿sz± ni¿ spacerowa, to bêdzie wyzwanie.

  Bredzisz jak po grzybkach i wcale nie w occie. Po cholerê rozpowszechniasz takie bzdury publicznie, p³ac± ci za to? Je¼dzi³e¶ samochodem?
--
"Com napisa³, napisa³em"

               Pontius Pilatus

Data: 2014-11-04 08:48:24
Autor: Franek Kalina
Zimówki na jednej osi
Trybun pisze:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?


Pogorszy. Ruszać będziesz normalnie - na ile pozwolą ci zimówki (przy załozeniu przedniego napędu), ale hamowanie na śliskiej nawierzchni, zwłaszcza na łukach będzie troszkę ryzykowne.

Data: 2014-11-04 01:20:51
Autor: Marcin Kiciñski
Zimówki na jednej osi
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 08:48:05 UTC+1 u¿ytkownik Franek Kalina napisa³:
Trybun pisze:
> Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
> znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?


Pogorszy. Ruszaæ bêdziesz normalnie - na ile pozwol± ci zimówki (przy za³ozeniu przedniego napêdu), ale hamowanie na ¶liskiej nawierzchni, zw³aszcza na ³ukach bêdzie troszkê ryzykowne.

To tez zalezy jakie sa te letnie. Mialem np. Michelin Energy, ktore po sniegu
jezdzily calkiem znosnie (takze w konfiguracji: przod-zima, tyl-lato) oraz
Uniroyal Rally, ktore po sniegu nie chcialy jezdzic wogole.

Pozdrawiaam
MK

Data: 2014-11-04 11:56:01
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 08:48, Franek Kalina pisze:
Trybun pisze:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?


Pogorszy. Ruszać będziesz normalnie - na ile pozwolą ci zimówki (przy załozeniu przedniego napędu), ale hamowanie na śliskiej nawierzchni, zwłaszcza na łukach będzie troszkę ryzykowne.

A więc trzeba się rozglądać za druga parą zimówek.. Dzięki.

Data: 2014-11-04 10:09:36
Autor: J.F.
Zimówki na jednej osi
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znacząco właściwości jezdnych?

Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...

J.

Data: 2014-11-04 11:56:24
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 10:09, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znacząco właściwości jezdnych?

Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...

J.


Ale to jest strach czymÅ› namacalnym powodowany? Przecież zima to chyba  ogólnie strach na zakrÄ™tach bez rozróżniania na jakich oponach siÄ™ jedzie?

Data: 2014-11-04 11:58:50
Autor: J.F.
Zimówki na jednej osi
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2014-11-04 o 10:09, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znacząco właściwości jezdnych?

Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...

Ale to jest strach czymÅ› namacalnym powodowany? Przecież zima to chyba  ogólnie strach na zakrÄ™tach bez rozróżniania na jakich oponach siÄ™ jedzie?

Jak tyl nie wylatuje w bok, to jakis mniejszy.

J.

Data: 2014-11-05 11:10:21
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 11:58, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
W dniu 2014-11-04 o 10:09, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znacząco właściwości jezdnych?

Ja bym sie tam potem bal na kazdym zakrecie ...

Ale to jest strach czymÅ› namacalnym powodowany? Przecież zima to chyba  ogólnie strach na zakrÄ™tach bez rozróżniania na jakich oponach siÄ™ jedzie?

Jak tyl nie wylatuje w bok, to jakis mniejszy.

J.


Tu już główną rolę zdaje się odgrywa prędkość z jaką się pokonuje dany zakręt. Nawet najlepsze zimówki nie pomogą gdy na śniegu podchodzi się do zakrętu z 120 na liczniku. Także hamowanie czy jakieś szybkie ruchy kierownicą z pewnością spowodują zerwanie przyczepnosci. I to są to przynajmniej dla mnie oczywiste sprawy, bo jako kierowca jeżdżę już z jakieś 30 lat. Także sporo jazdy w górach. Jedyna niewiadoma to jak się może zachować auto z różnym ogumieniem na osiach, czy są jakieś drastyczne przesilenia itp. bo z tym jeszcze nie eksperymentowałem.

Data: 2014-11-04 23:59:12
Autor: Jimiasty
Zimówki na jednej osi
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 11:56:10 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:
Przecie¿ zima to chyba  ogólnie strach na zakrêtach bez rozró¿niania na jakich oponach siê jedzie?

Zrobisz wszsystkim przysluge, gdy przerzucisz sie na taksowke/busa.

--
Pozdr.
Jimiasty

Data: 2014-11-05 11:14:40
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-05 o 08:59, Jimiasty pisze:
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 11:56:10 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:
Przecie¿ zima to chyba
ogólnie strach na zakrêtach bez rozró¿niania na jakich oponach siê jedzie?
Zrobisz wszsystkim przysluge, gdy przerzucisz sie na taksowke/busa.


Wszystkim?, chyba jednak nigdy, nigdzie ¿adnej kwestii nie ma czego¶ takiego jak bez wyj±tku wszyscy, a skoro nie ma to mo¿na wiedzieæ jak± grupê reprezentujesz w swojej opinii?

Data: 2014-11-05 15:26:53
Autor: RadoslawF
Zimówki na jednej osi
Dnia 2014-11-05 11:14, Użytkownik Trybun napisał:

Przecież zima to chyba
ogólnie strach na zakrętach bez rozróżniania na jakich oponach się
jedzie?
Zrobisz wszsystkim przysluge, gdy przerzucisz sie na taksowke/busa.


Wszystkim?, chyba jednak nigdy, nigdzie żadnej kwestii nie ma czegoś
takiego jak bez wyjątku wszyscy, a skoro nie ma to można wiedzieć jaką
grupÄ™ reprezentujesz w swojej opinii?

Po wypowiedzi widać że taką której już jakiś idiota trafił w auto
a potem się tłumaczył "no panie przecież miałem zimówki na osi
napędowej więc nie wiem dlaczego straciłem przyczepność".


Pozdrawiam

Data: 2014-11-04 10:20:57
Autor: Przemek
Zimówki na jednej osi
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 07:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:
Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

http://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E

http://www.youtube.com/watch?v=__0DL8dE3Eo

Zwróæcie uwagê na prêdko¶æ, przy której te auta trac± przyczepno¶æ - to nie prêdko¶æ autostradowa, tylko jakie¶ ~60km/h
Ja zak³adam zawsze 4 opony zimowe, z tym ¿e te z lepszym bie¿nikiem l±duj± zawsze z ty³u.
pozdr

Data: 2014-11-04 20:18:41
Autor: J.F.
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik "Przemek"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 07:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:
Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

http://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E
http://www.youtube.com/watch?v=__0DL8dE3Eo

Zwróæcie uwagê na prêdko¶æ, przy której te auta trac± przyczepno¶æ - to nie prêdko¶æ autostradowa, tylko jakie¶ ~60km/h

45mph = 72km/h.

Ale to hydroplaning, wiadomo ze zachodzi przy umiarkowanych predkosciach, a na zuzytych oponach przy jeszcze mniejszych.
To nie jest kwestia zimowe-letnie, tylko zuzyte i nowe, ewentualnie rodzaju bieznika - a tu ponosc zimowki sa gorsze..

Wymaga tez grubej warstwy wody ... co sie akurat w zimie zdarza ... tylko ze wtedy nalezy sie bac przymrozkow i jechac jeszcze wolniej :-)

Ja zak³adam zawsze 4 opony zimowe, z tym ¿e te z lepszym bie¿nikiem l±duj± zawsze z ty³u.

No coz, wyjezdzam kiedys sierra RWD na plac pelen sniegu, zakret, gaz, a tu nic - przod wyjezdza w bok, a nie tyl.
Powtarzalo sie jeszcze pare razy, ogolnie auto mialo problem z rozpoczeciem skretu.

A potem, tzn ze dwie zimy pozniej tak jakos zamienilem opony i sie zrobil problem z ruszaniem.
Dokladnych badan nie bylo jak zrobic, ale cos mi sie wydaje ze to zle opony byly.
Nowsze, z wiekszym bieznikiem, a jednak gorsze.
Od tego czasu unikam Baruma, ale biore pod uwage ze "lepszy bieznik" moze zmylic :-)

J.

Data: 2014-11-05 11:25:02
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 19:20, Przemek pisze:
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 07:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:
Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?
http://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E

http://www.youtube.com/watch?v=__0DL8dE3Eo

Zwróæcie uwagê na prêdko¶æ, przy której te auta trac± przyczepno¶æ - to nie prêdko¶æ autostradowa, tylko jakie¶ ~60km/h
Ja zak³adam zawsze 4 opony zimowe, z tym ¿e te z lepszym bie¿nikiem l±duj± zawsze z ty³u.
pozdr

No tak, ale takie 60km/h ³atwiej opanowaæ na drodze ni¿ 100 czy wiêcej. Co tu zreszt± mówiæ o opanowywaniu po¶lizgu na oblodzonej czy za¶nie¿onej  drodze przy prêdko¶ci rzêdu 100km/h na jakichkolwiek oponach by siê nie jecha³o..

Data: 2014-11-05 11:41:00
Autor: J.F.
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5459fafc$0$18080$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2014-11-04 o 19:20, Przemek pisze:
Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?
http://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E
http://www.youtube.com/watch?v=__0DL8dE3Eo

Zwróæcie uwagê na prêdko¶æ, przy której te auta trac± przyczepno¶æ - to nie prêdko¶æ autostradowa, tylko jakie¶ ~60km/h
Ja zak³adam zawsze 4 opony zimowe, z tym ¿e te z lepszym bie¿nikiem l±duj± zawsze z ty³u.

No tak, ale takie 60km/h ³atwiej opanowaæ na drodze ni¿ 100 czy wiêcej. Co tu zreszt± mówiæ o opanowywaniu po¶lizgu na oblodzonej czy za¶nie¿onej  drodze przy prêdko¶ci rzêdu 100km/h na jakichkolwiek oponach by siê nie jecha³o..

Problem w tym ze najpierw Cie zaskoczy ze tyl wpadl w poslizg, a potem ze nie umiesz go opanowac.
Pol biedy jak sie skonczy w rowie, gorzej jak straty beda bardziej kosztowne.

Dlatego lepiej zapobiegac i kupic te dwie dodatkowe zimowki..

J.

Data: 2014-11-04 10:57:06
Autor: Marek
Zimówki na jednej osi
On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-11-04 11:59:46
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.


Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu. Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Data: 2014-11-04 12:07:43
Autor: J.F.
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.
Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu.

Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.

Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Ale co - to bylo audi quattro ?
Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD, nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie trzymaja :-)

Gdzies tam jeszcze mozesz odszukac podzial ciezaru na osie ... wcale sie nie zdiwie jak vectra bedzie miala wiecej % z przodu niz Kadet.

Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod podniesc i przestawic :-)

Nowoczesne samochody moga miec TCS/ASR ... troche daje..

J.

Data: 2014-11-04 12:50:24
Autor: Jacek Maciejewski
Zimówki na jednej osi
Dnia Tue, 4 Nov 2014 12:07:43 +0100, J.F. napisa³(a):

Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod podniesc i przestawic :-)

Oj, prawda :) Wielka szkoda ¿e niemal wszystkie zerdzewia³y do cna...
--
Jacek

Data: 2014-11-05 11:20:35
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 12:50, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 4 Nov 2014 12:07:43 +0100, J.F. napisa³(a):

Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod
gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod
podniesc i przestawic :-)
Oj, prawda :) Wielka szkoda ¿e niemal wszystkie zerdzewia³y do cna...

No nie ¿artuj, malucha ¿a³ujesz? Przecie¿ to parodia samochodu. Nie widaæ w nim absolutnie ¿adnych zalet. No mo¿e poza cen± zakupu.

Data: 2014-11-05 11:49:17
Autor: J.F.
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
W dniu 2014-11-04 o 12:50, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 4 Nov 2014 12:07:43 +0100, J.F. napisa³(a):
Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod
gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod
podniesc i przestawic :-)
Oj, prawda :) Wielka szkoda ¿e niemal wszystkie zerdzewia³y do cna...

No nie ¿artuj, malucha ¿a³ujesz? Przecie¿ to parodia samochodu. Nie widaæ w nim absolutnie ¿adnych zalet. No mo¿e poza cen± zakupu.

Prawie sie z Toba zgodze. Nie ma zadnych zalet

Jak jednak sniezna zima w Karpaczu czy Zakopanem widzisz malucha jadacego zwawo pod gore, to jednak dostrzegasz pewne zalety.

A swoim aktualnym samochodem na dwoch letnich oponach potrafisz tak ?
http://www.youtube.com/watch?v=9ACnCkX69Hw
http://www.youtube.com/watch?v=9uEZkXDooSw

J.

Data: 2014-11-05 11:20:03
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 12:07, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.
Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu.

Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.

Jednak trzeba bêdzie mi poczekaæ na now± dostawê do Biedronki. Nie u¶miecha mi siê p³acenie po 200-300z³ za oponê w sklepie motoryzacyjnym, albo 100 za u¿ywan± na z³omowisku.


Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Ale co - to bylo audi quattro ?
Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD, nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie trzymaja :-)

Gdzies tam jeszcze mozesz odszukac podzial ciezaru na osie ... wcale sie nie zdiwie jak vectra bedzie miala wiecej % z przodu niz Kadet.

Maluch to byl samochod na zime.  66% obciazenia na osi napedowej, pod gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod podniesc i przestawic :-)

Nowoczesne samochody moga miec TCS/ASR ... troche daje..

J.





Ale¿ sk±d, normalne Audi 80 cupe z silnikiem 1.3 i o ile sie nie mylê 75 konikami. i ma³e sprostowanie - nie z 85 a z 81 roku. W³a¶ciciel jeszcze nim je¼dzi. Choæ przednie b³otniki trzymaj± siê g³ównie na rdzy.. Ale to nie wina blach, tylko faktu ¿e ten model nie by³ fabrycznie wyposa¿any w nadkola.
Pisz±c o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak rêkawiczka nie mia³em na my¶li tylko poruszania siê nimi w zimie. Np. tym audi znajomego wje¿d¿am na kana³ (do¶æ stromy) jak ¿adnym innym wspó³czesnym autem bez niczyjej pomocy.

Co do tej Vectry, tak, byæ mo¿e chodzi³o tam o ogumianie, jednak pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e trzykrotna zmiana opon na przednich ko³ach nic nie zmieni³a w tym wzglêdzie. Auto na ¶niegu sta³o jak wmurowane i bez pomocy pasa¿era nigdy bym nim nie ruszy³. Dopiero pod sam koniec u¿ytkowania szarpn±³em siê na zimówki i nie by³o ju¿ problemów z ruszaniem.
Co do obci±¿enia przodu, Vectra na pewno bardziej mia³a obci±¿ony przód od tego Audi.

Data: 2014-11-05 13:02:18
Autor: J.F.
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2014-11-04 o 12:07, J.F. pisze:
Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.
Jednak trzeba bêdzie mi poczekaæ na now± dostawê do Biedronki. Nie u¶miecha mi siê p³acenie po 200-300z³ za oponê w sklepie motoryzacyjnym, albo 100 za u¿ywan± na z³omowisku.

A sprawdzales w tych sklepach, tudziez na allegro, ceneo itp ?
Watpie aby Biedronka jakis wielki upust utargowala - podobny pewnie jak reszta hurtowni.
Co najwyzej gumiarze moga swoj narzut miec - jak sie pytasz to "250", jak przyjedziesz ze swoimi "a u mnie po 180"


Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Ale co - to bylo audi quattro ?
Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD, nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie trzymaja :-)

Ale¿ sk±d, normalne Audi 80 cupe z silnikiem 1.3 i o ile sie nie mylê 75 konikami. i ma³e sprostowanie - nie z 85 a z 81 roku. W³a¶ciciel jeszcze nim je¼dzi. Choæ przednie b³otniki trzymaj± siê g³ównie na rdzy.. Ale to nie wina blach, tylko faktu ¿e ten model nie by³ fabrycznie wyposa¿any w nadkola.
Pisz±c o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak rêkawiczka nie mia³em na my¶li tylko poruszania siê nimi w zimie. Np.

Pewnie miales np ten brak nadkoli :-P

tym audi znajomego wje¿d¿am na kana³ (do¶æ stromy) jak ¿adnym innym wspó³czesnym autem bez niczyjej pomocy.
Co do tej Vectry, tak, byæ mo¿e chodzi³o tam o ogumianie, jednak pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e trzykrotna zmiana opon na przednich ko³ach nic nie zmieni³a w tym wzglêdzie. Auto na ¶niegu sta³o jak wmurowane i bez pomocy pasa¿era nigdy bym nim nie ruszy³. Dopiero pod sam koniec u¿ytkowania szarpn±³em siê na zimówki i nie by³o ju¿ problemów z ruszaniem.

No ba - kupujesz najtansze letnie opony w Biedronce i narzekasz ze na sniegu nie dzialaja ? :-) (*)

Nie wiem na co konkretnie narzekasz, ale naprawde nie spodziewam sie wiekszych roznic w napedzie w "zwyklych FWD".
Jesli ci sie w Vectrze kola krecily a auto stalo to pretensje do opon, do siebie, do kolein, do zimy, do sprzegla.
A do Opla tylko jesli reczny zamarza w tym modelu.

Co do obci±¿enia przodu, Vectra na pewno bardziej mia³a obci±¿ony przód od tego Audi.

Ale opony z biedronki :-P

(*) Drogie letnie opony wcale nie musza byc lepsze na sniegu, wrecz bym zalozyl ze beda gorsze.
Na zime sa zimowe lub caloroczne.

J.

Data: 2014-11-05 14:58:56
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-05 o 13:02, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2014-11-04 o 12:07, J.F. pisze:
Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.
Jednak trzeba bêdzie mi poczekaæ na now± dostawê do Biedronki. Nie u¶miecha mi siê p³acenie po 200-300z³ za oponê w sklepie motoryzacyjnym, albo 100 za u¿ywan± na z³omowisku.

A sprawdzales w tych sklepach, tudziez na allegro, ceneo itp ?
Watpie aby Biedronka jakis wielki upust utargowala - podobny pewnie jak reszta hurtowni.
Co najwyzej gumiarze moga swoj narzut miec - jak sie pytasz to "250", jak przyjedziesz ze swoimi "a u mnie po 180"

Nie, bo nie widzê sensu kupowania opon na aukcjach czy sklepach wysy³kowych...
Nie mam pojêcia jak to jest z t± Biedronk±, ale cena któr± zap³aci³em za nowki - 130z³ za sztukê 195/65/15 - Kormorany Made in Serbia,  jest dla mnie do zaakceptowania, bo tyle samo sobie ¿ycz± handlarze na z³omowiskach za towar dziesiêcioletni.



Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem ¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Ale co - to bylo audi quattro ?
Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD, nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie trzymaja :-)

Ale¿ sk±d, normalne Audi 80 cupe z silnikiem 1.3 i o ile sie nie mylê 75 konikami. i ma³e sprostowanie - nie z 85 a z 81 roku. W³a¶ciciel jeszcze nim je¼dzi. Choæ przednie b³otniki trzymaj± siê g³ównie na rdzy.. Ale to nie wina blach, tylko faktu ¿e ten model nie by³ fabrycznie wyposa¿any w nadkola.
Pisz±c o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak rêkawiczka nie mia³em na my¶li tylko poruszania siê nimi w zimie. Np.

Pewnie miales np ten brak nadkoli :-P

Je¼dzi³e¶ kiedy takim Audi czy Kadetem? Bo je¿eli nie to i tak nie nie uwierzysz jakie to by³y przyjazne kierowcy auta. Te dzisiejsze opas³e krowy którymi jeste¶my zmuszeni je¼dziæ to kilka klas poni¿ej kiomfortu i ergonomii wzglêdem tamtych aut.


tym audi znajomego wje¿d¿am na kana³ (do¶æ stromy) jak ¿adnym innym wspó³czesnym autem bez niczyjej pomocy.
Co do tej Vectry, tak, byæ mo¿e chodzi³o tam o ogumianie, jednak pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e trzykrotna zmiana opon na przednich ko³ach nic nie zmieni³a w tym wzglêdzie. Auto na ¶niegu sta³o jak wmurowane i bez pomocy pasa¿era nigdy bym nim nie ruszy³. Dopiero pod sam koniec u¿ytkowania szarpn±³em siê na zimówki i nie by³o ju¿ problemów z ruszaniem.

No ba - kupujesz najtansze letnie opony w Biedronce i narzekasz ze na sniegu nie dzialaja ? :-) (*)

Nie wiem na co konkretnie narzekasz, ale naprawde nie spodziewam sie wiekszych roznic w napedzie w "zwyklych FWD".
Jesli ci sie w Vectrze kola krecily a auto stalo to pretensje do opon, do siebie, do kolein, do zimy, do sprzegla.
A do Opla tylko jesli reczny zamarza w tym modelu.

O czym Ty gadasz? Jakie opony z Biedronki które nie dzia³aj±? W Biedronce kupi³em dwie zimówki których jeszcze nie mia³em okazji wypróbowaæ. A opony letnie w Vectrze to wyrób takich firm jak Pirelli i Continental, pirelki jeszcze le¿± w gara¿u.  I sam nie wiem na co narzekaæ - na auto które ewidentnie nie chcia³o je¼dziæ zim± na letnich oponach czy na same opony firm ww firm.


Co do obci±¿enia przodu, Vectra na pewno bardziej mia³a obci±¿ony przód od tego Audi.

Ale opony z biedronki :-P

(*) Drogie letnie opony wcale nie musza byc lepsze na sniegu, wrecz bym zalozyl ze beda gorsze.
Na zime sa zimowe lub caloroczne.

J.


Co Ty z t± biedronk±, próbujesz wykreowaæ rzeczywisto¶æ czy co?

Data: 2014-11-05 15:55:31
Autor: J.F.
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³
W dniu 2014-11-05 o 13:02, J.F. pisze:
Jednak trzeba bêdzie mi poczekaæ na now± dostawê do Biedronki. Nie u¶miecha mi siê p³acenie po 200-300z³ za oponê w sklepie motoryzacyjnym, albo 100 za u¿ywan± na z³omowisku.
A sprawdzales w tych sklepach, tudziez na allegro, ceneo itp ?
Watpie aby Biedronka jakis wielki upust utargowala - podobny pewnie jak reszta hurtowni.
Nie, bo nie widzê sensu kupowania opon na aukcjach czy sklepach wysy³kowych...
Nie mam pojêcia jak to jest z t± Biedronk±, ale cena któr± zap³aci³em za nowki - 130z³ za sztukê 195/65/15 - Kormorany Made in Serbia, jest dla

ceneo znajduje od 155zl+10 za dostawe
http://www.robocar.pl/opony/zimowe/osobowe/kormoran+snowpro+b2+195+65r15+95t+ee1+xl,195%2065R15,22,0,5-0,115580969,szi.html
http://www.inopony.pl/opony,0,49246/kormoran-snowpro-b2-195-65-r15-95-t-.html?ref=ceneo

No, w Biedronce istotnie taniej, ale jak drugiej dostawy nie bedzie, to znow nie tak drogo ...

Tak nawiasem mowiac to te Kormorany maja na mokrym przyczepnosc E, to nie jest dobry wynik.

Pisz±c o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak rêkawiczka nie mia³em na my¶li tylko poruszania siê nimi w zimie. Np.>
Pewnie miales np ten brak nadkoli :-P
Je¼dzi³e¶ kiedy takim Audi czy Kadetem? Bo je¿eli nie to i tak nie nie uwierzysz jakie to by³y przyjazne kierowcy auta. Te dzisiejsze opas³e krowy którymi jeste¶my zmuszeni je¼dziæ to kilka klas poni¿ej kiomfortu i ergonomii wzglêdem tamtych aut.

Kadetem, kombi. Istotnie - nie uwierze :-)
Auto jak auto. Nic nadzwyczajnego, rzeklbym - toporne.
Audi 80 chyba tez kiedys jechalem, i tez bez jakis zachwytow.
Ale mnie sie wiekszoscia samochodow dosc dobrze jezdzi - ale kazde ma jakies wady.

Co do tej Vectry, tak, byæ mo¿e chodzi³o tam o ogumianie, jednak pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e trzykrotna zmiana opon na przednich ko³ach nic nie zmieni³a w tym wzglêdzie. Auto na ¶niegu sta³o jak wmurowane i bez pomocy pasa¿era nigdy bym nim nie ruszy³. Dopiero pod sam koniec u¿ytkowania szarpn±³em siê na zimówki i nie by³o ju¿ problemów z ruszaniem.
No ba - kupujesz najtansze letnie opony w Biedronce i narzekasz ze na sniegu nie dzialaja ? :-) (*)

O czym Ty gadasz? Jakie opony z Biedronki które nie dzia³aj±? W Biedronce kupi³em dwie zimówki których jeszcze nie mia³em okazji wypróbowaæ. A opony letnie w Vectrze to wyrób takich firm jak Pirelli i Continental, pirelki jeszcze le¿± w gara¿u.  I sam nie wiem na co narzekaæ - na auto które ewidentnie nie chcia³o je¼dziæ zim± na letnich oponach czy na same opony firm ww firm.

Na siebie narzekac. Kupujesz opony, nawet uznanej firmy, ale z wyraznym typem "letnie", to sie nie dziw ze na sniegu nie jada. Nie musza. Na snieg ten producent robi zimowe opony. Ktore klient ma kupic
I zmiana nie pomoze ... choc czasem i pomoze, letnie na sniegu zachowuja sie roznie.
Ale nie ma reguly ze im drozsze tym lepiej. One sie maja lepiej zachowywac w lecie, nie w zimie.

J.

Data: 2014-11-05 15:59:55
Autor: Budzik
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

ceneo znajduje od 155zl+10 za dostawe
http://www.robocar.pl/opony/zimowe/osobowe/kormoran+snowpro+b2+195+65r1
5+95t+ee1+xl,195%2065R15,22,0,5-0,115580969,szi.html http://www.inopony.pl/opony,0,49246/kormoran-snowpro-b2-195-65-r15-95-t
-.html?ref=ceneo

http://allegro.pl/195-65r15-zimowe-bieznikowane-wz-winter-3-doz-gwar-
i4726574592.html

190z³ za dwie...

Data: 2014-11-06 14:44:51
Autor: J.F.
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA3DCAC6B27B84budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
ceneo znajduje od 155zl+10 za dostawe
http://www.robocar.pl/opony/zimowe/osobowe/kormoran+snowpro+b2+195+65r15+95t+ee1+xl,195%2065R15,22,0,5-0,115580969,szi.html
http://www.inopony.pl/opony,0,49246/kormoran-snowpro-b2-195-65-r15-95-t.html?ref=ceneo

http://allegro.pl/195-65r15-zimowe-bieznikowane-wz-winter-3-doz-gwar-i4726574592.html
190z³ za dwie...

Ale na przednia os je potem czy na tylna ?
Bo duzo od tego zalezy :-)



J.

Data: 2014-11-06 14:59:51
Autor: Budzik
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

http://allegro.pl/195-65r15-zimowe-bieznikowane-wz-winter-3-doz-gwar-i4
726574592.html 190z³ za dwie...

Ale na przednia os je potem czy na tylna ?
Bo duzo od tego zalezy :-)

Ale to juz kolega ustali³ w innym po¶cie.
W zale¿nosci w ktora strone czesciej skrêca - albo na lewa albo na prawa strone samochodu!

Data: 2014-11-04 14:33:29
Autor: Marek
Zimówki na jednej osi
On 04.11.2014 11:59, Trybun wrote:
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.


Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu.
Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem
¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych
si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana
rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Jesli jezdzisz wolno i tylko po wsi to daj na przod. Bedziesz mial lepsze ruszanie.
Jesli juz planujesz jechac gdzies ciut szybciej i na zakretach to wole kosztem lepszego ruszania bezpieczniej jest miec lepsza stabilnosc w zakretach.
Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym cos tam probowac.

Swoja droga to proponuje testowo na szerokiej drodze na lodzie zrobic nagly skret kierwnica i przyhamowac. Wtedy zrozumiesz o czym pisze.
Jak tak kiedys awaryjnie mijalem autostpowicza co mi pod kola wyskoczyl.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-11-04 16:56:36
Autor: Jacek Politowski
Zimówki na jednej osi
In article <m3akjq$14e$1@speranza.aioe.org> Marek wrote:

Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub
hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym
cos tam probowac.

Rêcznym? To chyba tylko ten po¶lizg pog³êbiæ...


--
Jacek Politowski

Data: 2014-11-04 17:32:12
Autor: Artur Miller
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 14:33, Marek pisze:
[...]
Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub
hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym
cos tam probowac.


hm... opisz dok³adniej pls jak sie to robi (g³ównie to "skontrowanie silnikiem lub hamulcem"), gdy podsterowne auto traci przyczepno¶æ przedniej osi na zakrêcie?

@

Data: 2014-11-05 07:40:08
Autor: MichałG
�
Marek pisze:
On 04.11.2014 11:59, Trybun wrote:
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.


Ale wtedy przypuszczalnie b�d� wielkie problemy z ruszeniem na �niegu.
Tak mia�em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
chcia�a si� przestawi�, na r�wnym terenie!!. A jako ciekawostk� powiem
�e Audi z 85roku na letnich oponach by� w stanie wyjecha� o w�asnych
si�ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by�y za auta, jak dobrze dopasowana
r�kawiczka... albo pierwsze Kadety,..


Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym cos tam probowac.

jest dokładnie odwrotnie- sprawdz przy okazji

Data: 2014-11-05 11:22:21
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 14:33, Marek pisze:
On 04.11.2014 11:59, Trybun wrote:
W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
On 04.11.2014 07:49, Trybun wrote:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?
Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.


Ale wtedy przypuszczalnie bêd± wielkie problemy z ruszeniem na ¶niegu.
Tak mia³em w Vectrze,  na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
chcia³a siê przestawiæ, na równym terenie!!. A jako ciekawostkê powiem
¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych
si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana
rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Jesli jezdzisz wolno i tylko po wsi to daj na przod. Bedziesz mial lepsze ruszanie.
Jesli juz planujesz jechac gdzies ciut szybciej i na zakretach to wole kosztem lepszego ruszania bezpieczniej jest miec lepsza stabilnosc w zakretach.
Jak Ci przod ucieknie to jakos to skontrujesz silnikiem, kierownica lub hamulcem. Jak ucieka tyl to mozesz tylko patrzec. Ewentualnie recznym cos tam probowac.

Swoja droga to proponuje testowo na szerokiej drodze na lodzie zrobic nagly skret kierwnica i przyhamowac. Wtedy zrozumiesz o czym pisze.
Jak tak kiedys awaryjnie mijalem autostpowicza co mi pod kola wyskoczyl.


Bez przesady, je¿d¿ê co prawda wolno ale od czasu do czasu zdarzy siê i d³u¿szy wyjazd.

Tutaj to chyba  zartujesz, od pocz±tku je¼dzi³em  tylnonapêdowymi autami, i jako tako uciekaj±cy ty³ potrafi³em opanowaæ, po prostu kontry kierownic±.. Kompletnie za to zg³upia³em gdy w Jugos³awii wsiad³em w Zastavê a w niej zamiast zarzucaæ ty³em, zaczê³a przodem wyje¿d¿aæ na wprost przy pokonywaniu zakrêtu. Prawdê pisz±c do dzisiaj zdecydowanie wolê uciekanie ty³u od sytuacji gdy to nastêpuje zarzucanie przodem.
No jasne, pasa¿er to najlepsze zabezpieczenie na zimowe wyjazdy.:-)

Data: 2014-11-04 19:41:58
Autor: z
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 11:59, Trybun pisze:
A jako ciekawostkê powiem
¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych
si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana
rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Albo CorsaA z zimówkami 145/80/13. To by³y czasy. :-)

z

Data: 2014-11-05 11:23:04
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 19:41, z pisze:
W dniu 2014-11-04 o 11:59, Trybun pisze:
A jako ciekawostkê powiem
¿e Audi z 85roku na letnich oponach by³ w stanie wyjechaæ o w³asnych
si³ach z metrowej zaspy. Qr*a, co to by³y za auta, jak dobrze dopasowana
rêkawiczka... albo pierwsze Kadety,..

Albo CorsaA z zimówkami 145/80/13. To by³y czasy. :-)

z

Albo Peugeot 305... No niestety, ta historia z autami robionymi _dla_ kierowcy ju¿ chyba definitywnie zamkniêta...

Data: 2014-11-04 12:59:54
Autor: Budzik
Zimówki na jednej osi
U¿ytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

Czy nie pogorszy w stosunku do czego?
Przejezdiz³em tak ca³a zime ostatni±, ale zimy w³asciwie nie by³o.
No i jezdze duzo ale spokojnie...

Data: 2014-11-05 11:23:25
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 13:59, Budzik pisze:
U¿ytkownik Trybun Ilich@jahu.com ...

Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?
Czy nie pogorszy w stosunku do czego?
Przejezdiz³em tak ca³a zime ostatni±, ale zimy w³asciwie nie by³o.
No i jezdze duzo ale spokojnie...

Do tego gdy siê je¼dzi zim± na takim samym ogumieniu na obu osiach.

Ty³ nie ¿y³ w³asnym ¿yciem? Przecie¿ mimo wszystko trochê ¶niegu by³o, tak¿e i lodu..

Data: 2014-11-04 14:40:53
Autor: Jacek
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 07:49, Trybun pisze:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?
Jest to dobry sposób, aby dać się wyprzedzić tyłowi własnego auta. Dopóki nie sprawdziłem na własnej skórze, to nie wierzyłem, ale od tego czasu zakładam odwrotnie: lepsze opony na tył, a gorsze na przód.
Jacek

Data: 2014-11-05 11:23:42
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 14:40, Jacek pisze:
W dniu 2014-11-04 o 07:49, Trybun pisze:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?
Jest to dobry sposób, aby dać się wyprzedzić tyłowi własnego auta. Dopóki nie sprawdziłem na własnej skórze, to nie wierzyłem, ale od tego czasu zakładam odwrotnie: lepsze opony na tył, a gorsze na przód.
Jacek

Ale masz napęd na tył?

Data: 2014-11-04 15:05:00
Autor: Shrek
Zimówki na jednej osi
On 2014-11-04 07:49, Trybun wrote:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?

Jak będzie dobra zima, to przyspieszać będziesz lepiej, a na zakrętach tył będzie ci nawet wyprzedzał przód;)

Zależy - jak chcesz w ogóle jechać to lepiej zimówki na przód (sprawdzić czy FWD). Jak chcesz jechać bezpieczniej to lepiej na tył - lepiej nie skręcić w wyrznąć przodem, niż skręcić HGW gdzie bokiem i przyrżnąć w losową przeszkodę z losowej strony.

Shrek.

Data: 2014-11-04 16:51:57
Autor: Jacek Politowski
Zimówki na jednej osi
In article <m3ame2$lmh$1@node1.news.atman.pl>
Shrek <1@wp.pl> wrote:

(...) lepiej nie skrêciæ w wyrzn±æ przodem, ni¿ skrêciæ HGW gdzie bokiem i przyr¿n±æ w losow± przeszkodê z losowej strony.

Ja tam jednak bardziej czo³ówki siê bojê.
Jak mi samochód nie chce skrêcaæ czujê siê cokolwiek nieswojo. ;-)

Nadsterowno¶æ wydaje siê te¿ ³atwiej (szybciej) zauwa¿alna.


--
Jacek Politowski

Data: 2014-11-04 19:48:54
Autor: Shrek
Zimówki na jednej osi
On 2014-11-04 17:51, Jacek Politowski wrote:

(...) lepiej nie
skrêciæ w wyrzn±æ przodem, ni¿ skrêciæ HGW gdzie bokiem i przyr¿n±æ w
losow± przeszkodê z losowej strony.

Ja tam jednak bardziej czo³ówki siê bojê.

Nies³usznie - z przodu masz strefy zgniotu, z boków to ju¿ s³abiej. Nawet jak walisz w przeciwnika o porównywalnej masie i prêdko¶ci co twoja, to tak jakby¶ wali³ w mur (czyli lepiej ni¿ drzewo, pomijaj±c aspekty moralne), ponadto powierzchniê czo³ow± masz mniejsz± ni¿ boczn± wiêc ³atwiej siê gdzie¶ zmie¶ciæ, jak jedziesz na kogo¶, to ten kto¶ pewnie bêdzie stara³ siê jednak nie byæ trafionym...

Jak mi samochód nie chce skrêcaæ czujê siê cokolwiek nieswojo. ;-)

Wydaje mi siê, ¿e jeszcze mniej swojo bêdziesz siê czu³ jak samochód zechce sam skrêcaæ:P

Nadsterowno¶æ wydaje siê te¿ ³atwiej (szybciej) zauwa¿alna.

Nie wiem - mi zawsze jednak ty³ ucieka³, mimo lepszego bie¿nika(raz "na ostro" tzn kiedy nie zamierza³em). Czyli nie wiem jak w innych samochodach, ale u mnie w accordzie ³atwiej utraciæ przyczepno¶æ tylnych kó³, co dodatkowo przemawia z zak³adaniem lepszych opon na ty³.

Shrek

Data: 2014-11-04 20:15:54
Autor: Jacek Politowski
Zimówki na jednej osi
In article <m3b72d$978$1@node1.news.atman.pl>
Shrek <1@wp.pl> wrote:
On 2014-11-04 17:51, Jacek Politowski wrote:

Ja tam jednak bardziej czo³ówki siê bojê.

Nies³usznie - z przodu masz strefy zgniotu, z boków to ju¿ s³abiej. Nawet jak walisz w przeciwnika o porównywalnej masie i prêdko¶ci co twoja, to tak jakby¶ wali³ w mur (czyli lepiej ni¿ drzewo, pomijaj±c aspekty moralne), ponadto powierzchniê czo³ow± masz mniejsz± ni¿ boczn± wiêc ³atwiej siê gdzie¶ zmie¶ciæ, jak jedziesz na kogo¶, to ten kto¶ pewnie bêdzie stara³ siê jednak nie byæ trafionym...

Przy czo³ówce stosunkowo ³atwo trafiæ w test "small overlap" - nie
lubiê. Przy trafieniu bokiem, zw³aszcza przy Twoim za³o¿eniu, ¿e
"przeciwnik" bêdzie próbowa³ uciekaæ, jest szansa na ³agodniejsze
wytracenie prêdko¶ci - zamianê w obrót po trafieniu w który¶ koniec.

Przy czym oczywi¶cie praktycznie ka¿de zderzenie, przy prêdko¶ciach w
których objawiaj± siê nieplanowane po¶lizgi, jest gro¼ne i wszystko
zale¿y jakie liczby padn± w danym losowaniu. ;-)


Jak mi samochód nie chce skrêcaæ czujê siê cokolwiek nieswojo. ;-)

Wydaje mi siê, ¿e jeszcze mniej swojo bêdziesz siê czu³ jak samochód zechce sam skrêcaæ:P

Odruch w tej sytuacji jest dla mnie jako¶ bardziej naturalny. Poza tym
mo¿na co¶ robiæ, a przy podsterowno¶ci po prostu trzeba czasu, a w tym
w³a¶nie czasie samochód zmierza zdecydowanie nie tam gdzie powinien...
Ja tam jednak wolê jak ko³a maj±ce daæ mi sterowno¶æ maj± przyczepno¶æ
i faktycznie pozwalaj± na próbê zmieszczenia siê w pasie.

Co nie zmienia faktu, ¿e je¶li w normalnym ruchu drogowym trafia siê
niespodziewany lub du¿y(*) po¶lizg, to znaczy ¿e nast±pi³o
niedostosowanie prêdko¶ci do warunków jazdy. ;->
(lub techniki, bo z³a reakcja na pojawiaj±cy siê po¶lizg mo¿e go
powiêkszyæ i niegro¼ny nagle staje siê np. zabójczy)

(*) Du¿y tj. taki, który grozi wyjechaniem poza drogê/pas, bo nie
widzê sensu w demonizowaniu po¶lizgu w ogólno¶ci. Wrêcz przeciwnie -
warto siê z nim "zaprzyja¼niæ", ¿eby nie panikowaæ gdy siê pojawi,
tylko wyrobiæ poprawne odruchy.


Nadsterowno¶æ wydaje siê te¿ ³atwiej (szybciej) zauwa¿alna.

Nie wiem - mi zawsze jednak ty³ ucieka³, mimo lepszego bie¿nika(raz "na ostro" tzn kiedy nie zamierza³em).

Zawsze? Tzn. nawet gdy celowo go wywo³ywa³e¶? Ucieka³ tzn. nie dawa³
siê opanowaæ, czy po prostu chcia³ wyjechaæ, ale opanowaæ siê dawa³?


--
Jacek Politowski

Data: 2014-11-04 22:55:59
Autor: Shrek
Zimówki na jednej osi
On 2014-11-04 21:15, Jacek Politowski wrote:

Nadsterowno¶æ wydaje siê te¿ ³atwiej (szybciej) zauwa¿alna.

Nie wiem - mi zawsze jednak ty³ ucieka³, mimo lepszego bie¿nika(raz "na
ostro" tzn kiedy nie zamierza³em).

Zawsze?

Zawsze.

Tzn. nawet gdy celowo go wywo³ywa³e¶?

Nawet.

Ucieka³ tzn. nie dawa³
siê opanowaæ, czy po prostu chcia³ wyjechaæ, ale opanowaæ siê dawa³?

No z drogi nigdy nie wypad³em:P Choæ jak by³o "na ostro" to kole¶ z naprzeciwka mi troszkê pomóg³ robi±c margines.

Shrek.

Data: 2014-11-05 11:24:08
Autor: Trybun
Zimówki na jednej osi
W dniu 2014-11-04 o 15:05, Shrek pisze:
On 2014-11-04 07:49, Trybun wrote:
Próbował ktoś? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to
znacząco właściwości jezdnych?

Jak będzie dobra zima, to przyspieszać będziesz lepiej, a na zakrętach tył będzie ci nawet wyprzedzał przód;)

Zależy - jak chcesz w ogóle jechać to lepiej zimówki na przód (sprawdzić czy FWD). Jak chcesz jechać bezpieczniej to lepiej na tył - lepiej nie skręcić w wyrznąć przodem, niż skręcić HGW gdzie bokiem i przyrżnąć w losową przeszkodę z losowej strony.

Shrek.

Istnieje możliwość że z letnimi na przodzie nawet nie ruszę, a więc chyba nie mam wyboru.. Jednak skoro twierdzisz że takie mieszane ogumienie na osiach może tak radykalnie zmieniać właściwości jezdne to chyba jednak trzeba będzie się szarpnąć na drugą parą zimówek..

Data: 2014-11-05 20:13:22
Autor: Shrek
Zimówki na jednej osi
On 2014-11-05 11:24, Trybun wrote:

Zależy - jak chcesz w ogóle jechać to lepiej zimówki na przód
(sprawdzić czy FWD). Jak chcesz jechać bezpieczniej to lepiej na tył -
lepiej nie skręcić w wyrznąć przodem, niż skręcić HGW gdzie bokiem i
przyrżnąć w losową przeszkodę z losowej strony.

Shrek.

Istnieje możliwość że z letnimi na przodzie nawet nie ruszę, a więc
chyba nie mam wyboru..

No toż mówię - jak masz problem z ruszeniem na słabszych i chcesz wogole pojechać, to lepsze na przód. Wtedy może ruszysz. Ale może cię też tył wyprzedzić;)

Jednak skoro twierdzisz że takie mieszane
ogumienie na osiach może tak radykalnie zmieniać właściwości jezdne to
chyba jednak trzeba będzie się szarpnąć na drugą parą zimówek..

Zdecydowanie lepiej. Jak już mówiłem - mi zawsze tył uciekał, a nie przód tracił przyczepność (FWD). Jak założysz takie padaki na tył, to miałbym cykora na każdym zakręcie. Więc lepsze na tył - lepiej nie pojechać wcale, niż zrobić bączka;)

Shrek.

Data: 2014-12-04 06:07:37
Autor: Kierownik
Zimówki na jednej osi
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 07:49:34 UTC+1 u¿ytkownik Trybun napisa³:
Próbowa³ kto¶? Zima na przodzie a letnie na tyle, nie pogorszy to znacz±co w³a¶ciwo¶ci jezdnych?

Polecam artyku³: http://eko-jazda.info/536/zimowki-na-przod-czy-na-tyl/

Przeje¼dzi³em tak 2 zimy, drift na ¶niegu lepszy ni¿ niejedn± tylnonapêdówka :)
Trzeba jechaæ ostro¿nie (prêdko¶æ jak na czterech letnich), uwa¿aæ w zakrêtach, to nic siê nie stanie. Kiedy¶ zrobi³em porównanie - escort na 2 letnich z ty³u vs focus na 4 zimówkach - focusem mo¿na by³o przejechaæ ustalony odcinek (o¶nie¿ony parking) o jakie¶ 10% szybciej. Gdyby w escorcie letnie by³y z przodu, by³oby to pewnie z 50%.

Zimówki na jednej osi

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona