Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ZimĂłwki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wybo rem?

Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wybo rem?

Data: 2017-11-11 04:08:38
Autor: Franc
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wybo rem?
Witam grupę,

Głowię się właśnie nad wyborem zimówek do tatusiowozu (Seat Alhambra).

Oryginalnie mam założone obecnie letnie Continental 225/50/17" typu run-on-flat.
Ponieważ Seat nie daje zapasu (ani kompletu naprawczego) zimówki też muszę kupić run-flaty.

Po odsortowaniu wyników w oponeo.pl zastanawiam się nad:
Bridgestone DriveGuard Winter 225/50 R17 98 V RUN ON FLAT XL
Continental ContiWinterContact TS830 P
Dunlop SP Winter Sport 4D
Michelin Alpin A4

Cenowo są bardzo zbliżone.
Oceny z tego typu portalu są wg mnie niezbyt wiarygodne.

Podpowiedzcie proszę która wg Was będzie najlepsza - chodzi głównie o bezpieczeństwo podróżowania.
Teren jeźdzenie - 99% centralna Polska.

--
Franc

Data: 2017-11-11 16:19:18
Autor: adam
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spala ć nad wyborem?

Continental ContiWinterContact TS830 P
Dunlop SP Winter Sport 4D
Michelin Alpin A4

Cenowo są bardzo zbliżone.
Oceny z tego typu portalu są wg mnie niezbyt wiarygodne.

Wypowie się ogólnie, bo miałem Goodyear Utragrip 8, Dunlop SP Winter Sport 3D, teraz mam Michelin Alpin A4. Wg mnie wszystkie bardzo porównywalne, bdb na mokrym, w śniegu gorzej, ale tu porównuję np. do Pirelli Carving, fatalne na mokrym ale w śniegu nie do zatrzymania.
Ja bym brał coś niemieckiego teraz, złapałem gumę w Alpin A4 i gumiarz twierdzi, że są ciężkie do naprawy. Przy Dunlopach tego problemu nie było.
pzdr
Adam


-- -
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2017-11-11 18:01:06
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
W dniu .11.2017 o 13:08 Franc <kaniewscy@gmail.com> pisze:


Ponieważ Seat nie daje zapasu (ani kompletu naprawczego) zimówki też  muszę kupić run-flaty.


Nie lepiej kupić jakąś dojazdówkę lub zestaw naprawczy (kompresor + płyn)  niż pakować się w dużo droższe opony?  Tak tylko pytam...
Teraz większość nowych aut nie ma koła zapasowego/dojazdowego.

TG

Data: 2017-11-11 11:14:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
Drive guard to 115 ojro zimowe i 95 letnie więc standard. Znajomemu w Sharanie poszła taka 17 tka z Contiseal i był kłopot na południu Francji żeby dostać od ręki a naprawiać nie chcieli.
Wszystkie są z górnej półki więc dramatu nie będzie bierz najtańsze. Mam Dunlopy 4D w B7 ale zwykle bo runflaty do mnie nie przemawiają ;-)

Data: 2017-11-12 18:49:43
Autor: RB
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spala ć nad wyborem?
polecam - opony COOPER
run flatów chyba nie ma
Alpina i Continnetala miałem - ale te wydają mi sie najlepsze

ja mam = Cooper Discoverer M+S Sport - bieżnika jest 11 mm
a samochód Chysler Town&Country rocznik 2013

Pozdr
Robert

Data: 2017-11-12 10:44:32
Autor: przemek.jedrzejczak
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
Do wysokich aut typu Alhambra czy Sharan zalecają runflaty więc zakładam że muszą być. Które z nich to już sprawa drugorzędna.

Data: 2017-11-12 12:52:15
Autor: Kris
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
W dniu niedziela, 12 listopada 2017 19:44:34 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
Do wysokich aut typu Alhambra czy Sharan zalecają runflaty więc zakładam że muszą być. Które z nich to już sprawa drugorzędna.

Z 5 lat galaxy jeździłem i nie będąc świadom tych zaleceń na zwykłych jeździłem
O runcośtam dzisiaj się z dowiedziałem i gogle spytałem co  to za twór

Data: 2017-11-15 03:43:18
Autor: Pablo Eldiablo
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 09:15:39 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
-- Z 5 lat galaxy jeździłem i nie będąc świadom tych zaleceń na zwykłych jeździłem
O runcośtam dzisiaj się z dowiedziałem i gogle spytałem co  to za twór

a w Niemczech standartowo proponuja w salonie przy kupnie auta, mam 3 znajomych (Alhambra i 2xSharan) i wszyscy zasuwaja na runflatach, moze w salonie puszczaja im film co dzieje sie z wysokim autem przy uszkodzeniu opony przy 160 km/h :-)


Co się dzieje przy 160? Przy 150 citroena c8 sciąga. Trzeba trzymać kierownicę dwoma rękami. Ale ja tak mam, że jadąc 150 trzymam obydwoma.. ;-)

Data: 2017-11-16 00:53:01
Autor: przemek.jedrzejczak
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
-- Co się dzieje przy 160? Przy 150 citroena c8 sciąga. Trzeba trzymać kierownicę dwoma rękami. Ale ja tak mam, że jadąc 150 trzymam obydwoma.. ;-)

nie kazdy ma tyle farta
https://www.youtube.com/watch?v=QS7Run8Y9VQ

PS Tesla (jadac na autopilocie) poradzi sobie sama czy wola o pomoc ?

Data: 2017-11-16 03:09:13
Autor: Pablo Eldiablo
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
W dniu czwartek, 16 listopada 2017 09:53:05 UTC+1 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
-- Co się dzieje przy 160? Przy 150 citroena c8 sciąga. Trzeba trzymać kierownicę dwoma rękami. Ale ja tak mam, że jadąc 150 trzymam obydwoma.. ;-)

nie kazdy ma tyle farta
https://www.youtube.com/watch?v=QS7Run8Y9VQ

PS Tesla (jadac na autopilocie) poradzi sobie sama czy wola o pomoc ?

Ale zauważasz subtelną różnicę pomiędzy urwaniem koła czy wybuchającą nalewką w przeładowanym tirze, a złapaniem kapcia w osobówce?.. ;-)
NIGDY opona mi nie wybuchła, zawsze to był szybszy lub wolniejszy, ale stopniowy spadek ciśnienia. Najbardziej 'spektakularny' kapeć, jakiego złapałem to 60cm pręt zbrojeniowy wbił się w oponę, zarysował felgę wewnątrz balona i tłukąc wystającą na ok. 20-25cm częścią o nadkole (na szczęście pickup i dużo miejsca) - nadal pozwoliło to bezpiecznie zjechać z drogi. Nic nie wybuchło, samochodu nie przewróciło, ani nie obróciło. Tylne koło, prędkość ok. 120kmh.

pablo

Data: 2017-11-16 03:58:05
Autor: przemek.jedrzejczak
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
-- Ale zauważasz subtelną różnicę pomiędzy urwaniem koła czy wybuchającą nalewką w przeładowanym tirze, a złapaniem kapcia w osobówce?.. ;-)

no raczej :-)
https://www.wa.de/nordrhein-westfalen/geplatzter-vorderreifen-fuehrt-unfall-gladbeck-8585117.html


-- NIGDY opona mi nie wybuchła, zawsze to był szybszy lub wolniejszy, ale stopniowy spadek ciśnienia. Najbardziej 'spektakularny' kapeć, jakiego złapałem to 60cm pręt zbrojeniowy wbił się w oponę, zarysował felgę wewnątrz balona i tłukąc wystającą na ok. 20-25cm częścią o nadkole (na szczęście pickup i dużo miejsca) - nadal pozwoliło to bezpiecznie zjechać z drogi.

zaakcentuj MI i sie zgodze :-)

-- Nic nie wybuchło, samochodu nie przewróciło, ani nie obróciło. Tylne koło, prędkość ok. 120kmh.

na zdjeciu powyzej poszla przednia

Data: 2017-11-16 04:14:10
Autor: Kris
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
W dniu czwartek, 16 listopada 2017 12:58:07 UTC+1 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
-- Ale zauważasz subtelną różnicę pomiędzy urwaniem koła czy wybuchającą nalewką w przeładowanym tirze, a złapaniem kapcia w osobówce?.. ;-)

no raczej :-)
https://www.wa.de/nordrhein-westfalen/geplatzter-vorderreifen-fuehrt-unfall-gladbeck-8585117.html


-- NIGDY opona mi nie wybuchła, zawsze to był szybszy lub wolniejszy, ale stopniowy spadek ciśnienia. Najbardziej 'spektakularny' kapeć, jakiego złapałem to 60cm pręt zbrojeniowy wbił się w oponę, zarysował felgę wewnątrz balona i tłukąc wystającą na ok. 20-25cm częścią o nadkole (na szczęście pickup i dużo miejsca) - nadal pozwoliło to bezpiecznie zjechać z drogi.

zaakcentuj MI i sie zgodze :-)

-- Nic nie wybuchło, samochodu nie przewróciło, ani nie obróciło. Tylne koło, prędkość ok. 120kmh.

na zdjeciu powyzej poszla przednia

A to był "wysoki " samochód?

Data: 2017-11-16 04:29:21
Autor: przemek.jedrzejczak
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wyborem?
-- A to był "wysoki " samochód?

ciezko rozpoznac ale w przypadku aut z wysoko polozonym srodkiem ciezkosci dochodzi jeszcze ryzyko dachowania

Data: 2017-11-12 19:29:05
Autor: Kaczin
Zimówki run-on-flat 17" - czy się spala ć nad wyborem?
W dniu 12.11.2017 o 18:49, RB pisze:
polecam - opony COOPER
run flatów chyba nie ma
Alpina i Continnetala miałem - ale te wydają mi sie najlepsze

ja mam = Cooper Discoverer M+S Sport - bieżnika jest 11 mm
a samochód Chysler Town&Country rocznik 2013


A ja polecam lody Zielona Budka.
Nie wiem co to run flaty, ale lody jadłem. Bardzo dobre.
No i mam jeszcze pół pudełka.


--
Kaczin

Zimówki run-on-flat 17" - czy się spalać nad wybo rem?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona