Zimówki - tylko nie bijcie :)

Data: 2010-09-26 22:42:56
Autor: Marcin Jan
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Witam
Mam taki dylemat kupić nówki Dębica Frigo 2 (lub inne w tej cenie Barum?) czy kupić używki (dobremu znajomemu zostały po sprzedaży auta) fulda montero 3, rocznik 2009, 6,5 mm. Cena podobna. Rozmiar 185/65/15 używane to będzie vmax 100 km/h i raczej miasto.
pozdro
MB

Data: 2010-09-26 23:02:47
Autor: Irokez
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Użytkownik "Marcin Jan" <tonieemail@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i7obhf$a5h$1mx1.internetia.pl...
[...]

Używane zimówki miałem 2 razy. Raz bo chciałem zaoszczędzić. Drugi raz bo kupiłem już ze starymi.
Na jednych wszystko jechało ja nie. Na drugich jakoś przetrwałem reszte zimy, choć momentami było "ciekawie"
Obecnie jeździłem na SAVA Eskimo i świetnie dawały rady u mnie w podgórskich rejonach gdzie pług wyjeżdza, jak jest pół metra śniegu na ulicy.

Teraz znowu będą kupowane Savy, bo nie widze nic lepszego w tej cenie na takie warunki.
Na Dębicy Passio się przejechałem (raczej przeslizgałem) więc sobie wszelkie produkty Dębicy odpuszczam do końca moich dni ze względu na traumatyczne przeżycia ;) także nie wypowiem się.

Pozdro

--
Irokez

Data: 2010-09-26 23:14:26
Autor: J.F.
Zimówki - tylko nie bijcie :)
On Sun, 26 Sep 2010 23:02:47 +0200,  Irokez wrote:
U¿ywane zimówki mia³em 2 razy. Raz bo chcia³em zaoszczêdziæ. Drugi raz bo kupi³em ju¿ ze starymi.
Na jednych wszystko jecha³o ja nie. Na drugich jako¶ przetrwa³em reszte zimy, choæ momentami by³o "ciekawie"
Obecnie je¼dzi³em na SAVA Eskimo i ¶wietnie dawa³y rady u mnie w podgórskich

Ale co - sprzedajesz po sezonie czy do piwnicy i za pol roku zakladasz
... uzywane ? :-)

J.

Data: 2010-09-27 10:49:17
Autor: P_ablo
Zimówki - tylko nie bijcie :)
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:erdv96tmlaps96h6e4c3k3g1a4o2b080tl4ax.com...

Ale co - sprzedajesz po sezonie czy do piwnicy i za pol roku zakladasz
.. uzywane ? :-)

Zanosi do kosciola i ¶wiêci, poswiecone uzywki zachowuja sie jak nowe... oczywiscie przed zalozeniem nalezy pomalowac bialym pisakiem napisy na oponie - wtedy wydaja sie jeszcze nowsze ;)

--
Picasso

Data: 2010-09-27 17:52:45
Autor: Irokez
Zimówki - tylko nie bijcie :)
[...]

Nie.
Je¿dzone na AR156 i na Mondeo. A teraz Mondek na Lagune zamieniony i juz 15-stki nie pasuj±. Trzeba kupiæ 16'ki.

--
Irokez

Data: 2010-09-26 23:30:29
Autor: P_ablo
Zimówki - tylko nie bijcie :)
U¿ytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7ocdn$fdh$1news.onet.pl...

U¿ywane zimówki mia³em 2 razy. Raz bo chcia³em zaoszczêdziæ. Drugi raz bo kupi³em ju¿ ze starymi.
Na jednych wszystko jecha³o ja nie. Na drugich jako¶ przetrwa³em reszte zimy, choæ momentami by³o "ciekawie"

Ciekawe, ciekawe - takie wypociny czyta sie najlepiej :)

--
Picasso

Data: 2010-09-27 18:03:50
Autor: Irokez
Zimówki - tylko nie bijcie :)
U¿ytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c9fbb78$0$22803$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale co?
Uzywka kilkuletnia ze stwardnia³± gum± lepsza?
Pierwszych nie pamietam co to by³y. Drugie zimowe u¿ywki to by³y Semperit 205/60R15. Siê zdziwi³em jak bus wszed³ w zakrêt normalnie a ja za nim dup± rzuca³em. A tylko mokro by³o. Sava Eskimo S3, trasa ta sama, mokro i bez zarzutów. Teraz 3-ci sezon je za³o¿ê o ile auta nie zmieniê.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-09-27 18:05:33
Autor: Dysiek
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Sava Eskimo S3, trasa ta sama, mokro i bez zarzutów. Teraz 3-ci sezon je za³o¿ê o ile auta nie zmieniê.

Sava to njagorsze g*** na jakim jezdzilem, a wybredny nie jestem. Opony do kosza po poltora sezonu - widac juz bylo znak.

Dysiek

Data: 2010-09-27 18:22:01
Autor: Irokez
Zimówki - tylko nie bijcie :)
U¿ytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7qfcd$rtf$1inews.gazeta.pl...
[...]

S± miêkkie.
Jak na czyste szybkie szosy to siê to nie za bardzo nadaje - co widaæ po kostkach bie¿nika.
W moich rejonach czarny asfalt jak pada ¶nieg wystêpuje sporadycznie. Z regu³y ¶wie¿o kopny ¶nieg, potem breja zmarznieta. I tutaj Sava da³a sobie extra rady, niejednokrotnie jad±c pod spor± górkê (których pe³no u mnie) slalomikiem omijaj±c kupa innych wozów, które nie da³y rady, czy te¿ jak p³ug pchaj±c zde¿akiem ¶nieg i toruj±c dojazd na posesjê.
Jakbym mieszka³ w bardziej cywilizowanych rejonach to pewnie kupowa³ bym co¶, co ma bie¿nik "szosowy".

--
Irokez

Data: 2010-09-27 21:09:02
Autor: P_ablo
Zimówki - tylko nie bijcie :)
U¿ytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i7qf98$n62$1news.onet.pl...

[...]

A gdzie tu miejsce na stwierdzenie, ze to stricte UZYWANE opony sa temu winne?

--
Picasso

Data: 2010-09-27 21:35:15
Autor: Irokez
Zimówki - tylko nie bijcie :)
U¿ytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4ca0ebd0$0$22801$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W sumie masz racje.
Je¼dzi³em 4 sezony tym samym autem na Dêbicy Passio.
To nie opony robi³y siê coraz bardziej twarde a za tym ¶lizgie, tylko asfalt siê zuzywa³ z roku na rok

--
Irokez

Data: 2010-09-26 23:16:20
Autor: J.F.
Zimówki - tylko nie bijcie :)
On Sun, 26 Sep 2010 22:42:56 +0200,  Marcin Jan wrote:
Mam taki dylemat kupiæ nówki Dêbica Frigo 2

Jak na snieg, to kupic.

(lub inne w tej cenie Barum?)

Barum mi podpadl :-P
Niby w Czechach sniegu duzo i powinny byc dobre .. ale musi doplacic,
zebym zechcial sprawdzic :-)

J.

Data: 2010-09-26 23:38:59
Autor: Cavallino
Zimówki - tylko nie bijcie :)
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:rudv961v9qhort48ih1vvbp2kcpda0qjdb4ax.com...
On Sun, 26 Sep 2010 22:42:56 +0200,  Marcin Jan wrote:
Mam taki dylemat kupiæ nówki Dêbica Frigo 2

Jak na snieg, to kupic.

Zima+Polska=¶nieg.
Przynajmniej potencjalnie.

I przed t± mo¿liwo¶ci± ma zabezpieczyæ kupno zimówek.
Wiêc nie zaczynaj z opowie¶ciami o innej tre¶ci.

Data: 2010-09-27 00:11:51
Autor: J.F.
Zimówki - tylko nie bijcie :)
On Sun, 26 Sep 2010 23:38:59 +0200,  Cavallino wrote:
[...]

Na sniegu je widzialem w akcji i moge polecic. Ale zima w Polsce tez np mokre drogi, a wtedy byly opinie ze
niewyrabiaja. Choc w sumie to kolega nie narzekal na nie i na mokrym.

J.

Data: 2010-09-27 10:47:40
Autor: Agent
Zimówki - tylko nie bijcie :)

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:m5hv96ljucjlsp825dinv3r7i45ci60d3a4ax.com...
[...]

W zimie najbardziej zaskakuje lód i ¶nieg bo wtedy jest najmniejsza przyczepno¶æ. Na b³ocie ju¿ jest wiêksza przyczepno¶æ na ka¿dej z opon (nawet letnich) ni¿ na zimowych na lodzie/sniegu.

Data: 2010-09-27 12:02:58
Autor: J.F.
Zimówki - tylko nie bijcie :)
U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³
[...]

No nie wiem .. jak cie lod zaskoczy, to zimowki chyba nie pomoga.
Snieg raczej nie zaskakuje, ale mokry zakret znow moze zaskoczyc, nawet przy umiarkowanej predkosci :-)

J.

Data: 2010-09-27 10:37:49
Autor: to
Zimówki - tylko nie bijcie :)
begin J.F.
No nie wiem .. jak cie lod zaskoczy, to zimowki chyba nie pomoga. Snieg
raczej nie zaskakuje, ale mokry zakret znow moze zaskoczyc, nawet przy
umiarkowanej predkosci :-)

To są jakieś mity, może i na litym lodzie jak na lodowisku nie byłoby różnicy, ale takie na drogach występuje rzadko albo wcale. Na tym co można spotkać na drogach zimą jednak zimówki zapewniają lepszą trakcje. Im warunki są gorsze tym różnica pomiędzy letnimi większa na korzyść zimówek.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-27 15:12:37
Autor: J.F.
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w
begin J.F.
[...]

Rzadko. Ale jak niesygnalizowany wczesniej to sie konczy w rowie :-)

Na tym co
można spotkać na drogach zimą jednak zimówki zapewniają lepszą trakcje.
Im warunki są gorsze tym różnica pomiędzy letnimi większa na korzyść
zimówek.

Tylko wiesz, przyjdzie lekka zima [a teraz powinna byc lekka], mieszkasz np w Warszawie, bedziesz mial zero dni sniegu czystego,
5 dni blota sniegowego i 15 dni wody.
Janie, jakie opony zalozyles i czy na pewno Frigo 2 to dobry wybor ? :-)

J.

Data: 2010-09-27 16:29:20
Autor: to
Zimówki - tylko nie bijcie :)
begin J.F.
[...]

Do niezbyt mocnego auta do jazdy po mieście założyłbym dobre całoroczne i się nie wygłupiał. ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-27 18:37:21
Autor: Cavallino
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:

Do niezbyt mocnego auta do jazdy po mieście założyłbym dobre całoroczne i
się nie wygłupiał. ;)

A potem bym jechał 5 km/h i się nie wygłupiał szaleństwami.

Data: 2010-09-27 20:09:02
Autor: to
Zimówki - tylko nie bijcie :)
begin Cavallino
[...]

5 km/h to nawet na letnich nie trzeba jechać. --
ignorance is bliss

Data: 2010-09-27 23:06:27
Autor: Cavallino
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca0f9de$0$27029$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

[...]

Powiedz to tym, co korkują miasto na letnich oponach po każdym opadzie śniegu.

Data: 2010-09-27 22:02:43
Autor: to
Zimówki - tylko nie bijcie :)
begin Cavallino
Powiedz to tym, co korkują miasto na letnich oponach po każdym opadzie
śniegu.

Korkują nawet jak deszcz pada. To nie problem w oponach tylko w mózgu. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-28 00:05:20
Autor: Cavallino
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca11482$0$22815$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Powiedz to tym, co korkują miasto na letnich oponach po każdym opadzie
śniegu.

KorkujÄ… nawet jak deszcz pada.

Ale ilością, a nie tempem żółwia.
Ja mam do miejsca gdzie się cokolwiek korkuje 5-10 km, a mimo to po opadach śniegu muszę się wlec za palantami jadącymi 5 km/h przez większość tego odcinka.
Przy deszczu nic z tych rzeczy nie występuje.

Data: 2010-09-28 00:31:52
Autor: to
Zimówki - tylko nie bijcie :)
begin Cavallino
Ale ilością, a nie tempem żółwia.

Czyli, że co, wyjeżdżają jak zacznie padać, niczym dżdżownicę? Jeżdżą wolniej, przepustowość spada, więc jest ich więcej. Pierwotną przyczyną jest niska prędkość.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-28 10:10:29
Autor: Cavallino
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ca13778$0$22813$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Ale ilością, a nie tempem żółwia.

Czyli, że co, wyjeżdżają jak zacznie padać, niczym dżdżownicę?

Dokładnie tak.
Wielu ludzi, którzy normalnie jadą MPK podczas deszczu wybiera samochód, żeby nie moknąć na przystankach.

Data: 2010-09-29 20:01:16
Autor: to
Zimówki - tylko nie bijcie :)
begin Cavallino
Dokładnie tak.
Wielu ludzi, którzy normalnie jadą MPK podczas deszczu wybiera samochód,
żeby nie moknąć na przystankach.

Nie znam takich osób, chyba chodzi Ci o studentów których nie stać na paliwo.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-27 16:06:12
Autor: V-Tec
Zimówki - tylko nie bijcie :)
W dniu 2010-09-27 12:02, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisa³
[..]

[...]

Minimalnie, ale pomog±.

W.

Data: 2010-09-27 00:01:09
Autor: Adam Szewczak
Zimówki - tylko nie bijcie :)

[...]

    Tak na szybko, osobiscie ja Baruma to juz dziekuje, nie chce.
A jak szukasz w tej kategorii cenowej, to szybko w wyszukiwarke i proponuje alternatywe w postaci, Marangoni, Sava i widze ze jakis Viking jest to akurat osobiste to to bym polecal.

PZDr
Adam

Data: 2010-09-27 23:15:34
Autor: karbar
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Adam Szewczak pisze:

i widze ze jakis Viking
jest to akurat osobiste to to bym polecal.

Je¼dzi³em ostatniej zimy dwoma Escortami na zmianê. Oba z 13 calowymi felgami i oponami o tym samym rozmiarze. 3 letnie Dêbice Frigo zauwa¿alnie gorzej wygrzebywa³y siê z zasp na parkingu ni¿ 2 letnie Vikingi, mimo  ¿e te drugie mia³y mniej bie¿nika. Do tego Frigo zauwa¿alnie gorzej prowadzi³y siê na suchym asfalcie.

W warunkach górskich je¼dzi³em tylko na Vikingach, bardzo przyjemnie siê trzyma³y na wyrównanej p³ugiem, ale zupe³nie bia³ej drodze do 80km/h - pó¼niej ju¿ trochê auto p³ywa³o. By³y te¿ podjazdy, na których zderzak robi³ za p³ug. Przez kilka dni tylko raz musia³em siê cofn±æ i ruszaæ jeszcze raz. Zero pchania.

Mogê porównywaæ tylko Frigo i Vikingi, ale z tych dwóch lepsze Vikingi(niestety nie pamietam nazwy modelu).

pozdrawiam
karbar

Data: 2010-09-27 09:02:02
Autor: Maciek
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Mam taki dylemat kupić nówki Dębica Frigo 2 (lub inne w tej cenie Barum?)

Uzywek na Twoim miejscu nie kupilbym. Mialem juz troche "tanich gum" w tym uzywki i z obserwacji widze ze po ok. 4 latach guma w takich oponach traci juz swoje wlasciwosci. Wyzszej klasy zimowych nie mialem wiec nie wiem jak jest.
Barumow nie znam. Jezdzilem na Frigo 1 teraz na Frigo 2 - styl jazdy normalny/dynamiczny. Bralbym je w ciemno, do normalnej jazdy sa jak najbardziej ok. Przyczepnosc na sniegu bardzo dobra.
Wedlug mnie Frigo 2 wzgledem poprzednika lepiej wypada na asfalcie i na mokrym (moze przez to ze sa prawie nowe, zobaczymy za 2 lata co bedzie;).
Jak nie bylem zadowolony z letnich wynalazkow Debicy tak z zimowych jestem i moge polecic.

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2010-09-27 10:44:19
Autor: Agent
Zimówki - tylko nie bijcie :)

[...]

Zdecydowanie nowe. Raz że masz gwarancję i pewnośc że nie będzie żadnego bicia, bąbli, ściągania itp a dwa że testy opon robi sie zawsze na nowych gumach więc może sie okazać że nawet opona z niższej półki będzie lepsza jako nowa niż opona z wyższej ale już zużyta. Zwłaszcza może to mieć znaczenie dla opon zimowych gdzie wysokośc bieznika jest istotna. Trzecia sprawa to to że na oponach używanych krócej pojeździsz.

Data: 2010-09-27 10:53:29
Autor: jacek2v
Zimówki - tylko nie bijcie :)
On 26 Wrz, 22:42, Marcin Jan <tonieem...@gazeta.pl> wrote:
Witam
Mam taki dylemat kupiæ nówki Dêbica Frigo 2 (lub inne w tej cenie
Barum?) czy kupiæ u¿ywki (dobremu znajomemu zosta³y po sprzeda¿y auta)
fulda montero 3, rocznik 2009, 6,5 mm. Cena podobna. Rozmiar 185/65/15
u¿ywane to bêdzie vmax 100 km/h i raczej miasto.

Z ca³ego serca odradzam u¿ywane. Mo¿e bêdziesz mia³ szczê¶cie tak na
1% :)
Jak kupowa³em u¿ywane kilka razy (naiwny by³em) i zawsze by³y to nie
trafione zakupy.

Je¿d¿ê teraz na Vredestein (to bêdzie 3 sezon). Moim zdaniem bardzo
dobrze siê sprawuj± na ¶niegu - lodu za bardzo nie mia³em okazji
poæwiczyæ. Dodam, ¿e to wersja do aut 4x4 17". Ale maj± te¿ dla aut z
napêdem na jedn± o¶.
Ciekawostka : s± cichsze od moich letnich Yokohama :) i do¶æ wolno siê
¶cieraj± - oczywi¶cie tak na oko :)

Pzdr.
Jacek

Data: 2010-09-27 17:01:24
Autor: Dysiek
Zimówki - tylko nie bijcie :)
Mam taki dylemat kupiæ nówki Dêbica Frigo 2 (lub inne w tej cenie Barum?) czy kupiæ u¿ywki (dobremu znajomemu zosta³y po sprzeda¿y auta) fulda montero 3, rocznik 2009, 6,5 mm. Cena podobna. Rozmiar 185/65/15 u¿ywane to bêdzie vmax 100 km/h i raczej miasto.

Jakbys reflektowal na uzywki to mam w tym rozmiarze zimowki Firestone Winterhawk po niecalym sezonie i tanio oddam (auto skasowane i nie bede mial na co ich zalozyc). Bieznik do znaku ~5,5 mm (caly ponad 8 mm). Dokladam tez felgi stalowe '15. Produkcja - 37 tydzien 2007.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2010-09-27 20:25:34
Autor: Jurand
Zimówki - tylko nie bijcie :)

[...]

Jak chcesz zajebiÅ›cie tanie opony, które siÄ™ bÄ™dÄ… spisywaÅ‚y odrobinkÄ™ lepiej niż DÄ™bica Frigo 2 - kup GoodRide.  OczywiÅ›cie zaraz siÄ™ tutaj odezwie pewnie caÅ‚e stado "miÅ‚oÅ›ników chiÅ„skich opon", ale ja te opony sprawdziÅ‚em w praktyce i spokojnie możesz je kupować.

Jurand.

Data: 2010-09-28 02:40:47
Autor: Michal Stankiewicz
Zimówki - tylko nie bijcie :)
On 27 Wrz, 14:25, "Jurand" <jur...@interia.pl> wrote:
U¿ytkownik "Marcin Jan" <tonieem...@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:i7obhf$a5h$1mx1.internetia.pl...

> [...]
> montero 3, rocznik 2009, 6,5 mm. Cena podobna. Rozmiar 185/65/15 u¿ywane
> to bêdzie vmax 100 km/h i raczej miasto.

Jak chcesz zajebi¶cie tanie opony, które siê bêd± spisywa³y odrobinkê lepiej
ni¿ Dêbica Frigo 2 - kup GoodRide.  Oczywi¶cie zaraz siê tutaj odezwie
pewnie ca³e stado "mi³o¶ników chiñskich opon", ale ja te opony sprawdzi³em w
praktyce i spokojnie mo¿esz je kupowaæ.

Jurand.

Wszystko siê chyba bêdzie spisywaæ lepiej ni¿ Dêbica Frigo... :D Ja
zesz³± zimê przeje¼dzi³em na oponach Avon Ice Touring i by³em w szoku
jak fajnie mo¿e trzymaæ opona która jest max 10-20 z³ (tak
przynajmniej by³o w zesz³ym roku w NetCar.pl) dro¿sza od Frigo :D Co
do chiñskich opon to nie mia³em z nimi przyjemno¶ci na ¶niegu, mia³em
za to w lecie na mokrym asfalcie. I to jest moim zdaniem wybór dla
odwa¿niejszych u¿ytkowników.

Data: 2010-09-28 12:01:21
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
Zimówki - tylko nie bijcie :)
W dniu 2010-09-28 11:40, Michal Stankiewicz pisze:
(...)
Wszystko siê chyba bêdzie spisywaæ lepiej ni¿ Dêbica Frigo... :D

Taaaa - akurat Dêbice Frigo (w tym 2 itd.) to bardzo przyzwoite opony
w kategorii ekonomicznej i zachowuj± siê czêsto du¿o lepiej od opon
z kategorii wy¿szych. Zdecydowanie lepiej kupiæ takowe nowe, ni¿ jakie¶
u¿ywane o nieokre¶lonej przesz³o¶ci.

Data: 2010-09-27 23:06:14
Autor: Feromon
Zimówki - tylko nie bijcie :)

[...]

A co piszą w internecie użytkownicy Dębica Frigo 2 lub Barum?

Feromon

Data: 2010-09-28 20:34:20
Autor: Duch
Zimówki - tylko nie bijcie :)
U¿ytkownik "Marcin Jan" <tonieemail@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

Witam
Mam taki dylemat kupiæ nówki Dêbica Frigo 2 (lub inne w tej cenie

Dêbica Frigo 2 zachowuje siê na ¶niegu bardzo przyzwoicie, tak wiêc w tej
cenie ¶mia³o mogê poleciæ.
Jednak na mokrej jezdni ju¿ trzeba uwa¿aæ bardziej ni¿ np. na Dunlopach.

W pzeciwieñstwie do letnich, zimowych u¿ywek rozs±dkiem siê nie kupuje, choæby nie wiem z jakiej by³y parafii, chyba ¿e roczne ma³o u¿ywane. A tak to lepiej kupiæ tañsze, ale nowe.

--
Pzdr
Duch

Zimówki - tylko nie bijcie :)