Data: 2018-02-06 00:25:45 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
https://www.youtube.com/watch?v=IPuzhKvvnwo
pierwsze nagranie auta stoja na drodze szybkiego ruchu a nadjezdzajacy wala jak w kaczy kuper, XXI wiek i nie ma sposobu zeby automatycznie powiadomic uzytkownika ze kilka aut stoi na drodze ? nawet google tego nie ogarnia ? |
|
Data: 2018-02-06 09:25:23 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
Google ma potencjał do rozwiązań globalnych. Waze ma 7 mln użytkowników i ciągle się rozwija więc tak myślę że oni mogą rozwiązać ten problem. Alternatywa oczywiście istnieje np Niemcy stawiają tablice ostrzegawcze o korkach plus kamery które obserwują krytyczne miejsca ale to w żadnym stopniu nie rozwiązuje problemu wypadku poza tymi miejscami.
|
|
Data: 2018-02-06 18:40:11 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 09:25:23 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Waze ma 7 mln użytkowników Zarejestrowanych. A ilu użtkowników się znajduje w takim karambolu aby system był w stanie oczenić czy auto staje bo się kierowcy chce siku czy pawia puścić czy akurat bierze udział w karambolu? Powtarzam, nawet tirowiec słuchający na bieżąco CB się wpieprzył -- nie ma szans aby to zadziałało na algorytmach z kosmicznym wręcz, w stosunku do takiego CB, opóźnieniem. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 23:15:41 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- A ilu użtkowników się znajduje w takim karambolu aby system był w stanie oczenić czy auto staje bo się kierowcy chce siku czy pawia puścić czy akurat bierze udział w karambolu?
puszczasz pawia czy lejesz po heblowaniu na lewym pasie ? no to faktycznie algorytm moze nie ogarnac, normalny czlowiek zjedzie na MOP-a -- Powtarzam, nawet tirowiec słuchający na bieżąco CB się wpieprzył -- nie ma szans aby to zadziałało na algorytmach z kosmicznym wręcz, w stosunku do takiego CB, opóźnieniem. CB to przezytek i jak sam zauwazyles nie zadzialalo :-) PS na forum developerow Waze request takiej funkcji juz jest "Watch Out! -- Traffic slowing ahead" wiec spokojnie poczekajmy kiedy Waze przedstawi rozwiazanie ktore nie ma szans dzialac :-) |
|
Data: 2018-02-07 15:47:39 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 23:15:41 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
puszczasz pawia czy lejesz po heblowaniu na lewym pasie ? no to O ile będzie miał mopa w danym momencie. CB to przezytek i jak sam zauwazyles nie zadzialalo :-) Nie zadziałało, bo za mało czasu jest na reakcję w takiej sytuacji. PS na forum developerow Waze request takiej funkcji juz jest "Watch Out! Potem poczekajmy jak często to zadziałą i z jaką skutecznością. Wg mnie zadziała jeszcze gorzej niż CB. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-07 15:51:57 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 07.02.2018 o 15:47, Myjk pisze:
CB to przezytek i jak sam zauwazyles nie zadzialalo :-) Raczej bo była "wypadek na XX na XX kilometrze". A patrzysz na którym km jesteś? Potem poczekajmy jak często to zadziałą i z jaką skutecznością. Wg mnie Zależy od prezentacji - moim zdaniem to jeśli ma być oparte od smartfony to tylko głosowo. Bo pod względem prezyzyjności informacji to "za 1000 metrów nagłe zatrzymanie" brzmi o wiele lepiej niż "wypadek na XX na XX kilometrze". Warunek - musi to być oparte o komunikację głosową w dwie strony (również potwierdzanie, zgłaszanie itp). Bo nikt się nie będzie w klikanie bawił - ztesztą to niebezpieczne. Shrek |
|
Data: 2018-02-07 16:59:41 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5f3qb$m4$5@node1.news.atman.pl...
W dniu 07.02.2018 o 15:47, Myjk pisze: Raczej bo była "wypadek na XX na XX kilometrze". A patrzysz na którym km jesteś?CB to przezytek i jak sam zauwazyles nie zadzialalo :-)Nie zadziałało, bo za mało czasu jest na reakcję w takiej sytuacji. Potem poczekajmy jak często to zadziałą i z jaką skutecznością. Wg mnie Zależy od prezentacji - moim zdaniem to jeśli ma być oparte od smartfony to tylko głosowo. Bo pod względem prezyzyjności informacji to "za 1000 metrów nagłe zatrzymanie" brzmi o wiele lepiej niż "wypadek na XX na XX kilometrze". Warunek - musi to być oparte o komunikację głosową w dwie strony (również potwierdzanie, zgłaszanie itp). Bo nikt się nie będzie w klikanie bawił - ztesztą to niebezpieczne. Sie bawia - w yanosiku pelno ostrzezen o zatrzymanych pojazdach. Nieduzo zreszta tego klikania ... ale i tak moze byc za pozno, bo przeciez klikniesz jak bedziesz stal. No ale moze nastepnych ostrzezesz i nie bedzie karambolu na 100 pojazdow a tylko na 20 :-) No i troche szwankuje w yanosiku okreslanie kierunku. |
|
Data: 2018-02-07 17:01:42 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Zima | |
On Wed, 7 Feb 2018 16:59:41 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Sie bawia - w yanosiku pelno ostrzezen o zatrzymanych pojazdach. Tak. Zwłaszcza tych co stoją np. na DK91, idącej za płotem autostrady A1 ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-02-07 17:37:24 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 07.02.2018 o 16:59, J.F. pisze:
Warunek - musi to być oparte o komunikację głosową w dwie strony (również potwierdzanie, zgłaszanie itp). Bo nikt się nie będzie w klikanie bawił - ztesztą to niebezpieczne. Ale to chyba z klików od użytkowników? Akurat tam musiałem to wyłączyć, bo kretyni zgłaszali zaparkowane w zatoczkach samochody na Wisłostradzie. Nieduzo zreszta tego klikania ... ale i tak moze byc za pozno, bo przeciez klikniesz jak bedziesz stal. No właśnie - zresztą jak już wjedziesz w karambol, to może to być niski priorytet w twoich zajęciach. To musi działać z automatu. No i troche szwankuje w yanosiku okreslanie kierunku. Ogólnie to jeszcze mocno niedopracowane. Przede wszystkim to musi być bez klikania, tylko wszystko glosowo. Klikanie w czasie jazdy tak na dobrą sprawę dyskwalifikuje rozwiązanie. Shrek |
|
Data: 2018-02-07 18:05:04 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5fa02$j31$4@node2.news.atman.pl...
W dniu 07.02.2018 o 16:59, J.F. pisze: Warunek - musi to być oparte o komunikację głosową w dwie strony (również potwierdzanie, zgłaszanie itp). Bo nikt się nie będzie w klikanie bawił - ztesztą to niebezpieczne. Ale to chyba z klików od użytkowników? Akurat tam musiałem to wyłączyć, bo kretyni zgłaszali zaparkowane w zatoczkach samochody na Wisłostradzie. No wlasnie - uzytkownicy chetnie zglaszaja. Hm ... a moze to aplikacja automatycznie zglasza ? Czy jednak taki na Wislostradzie godny zgloszenia ? Nieduzo zreszta tego klikania ... ale i tak moze byc za pozno, bo przeciez klikniesz jak bedziesz stal. No właśnie - zresztą jak już wjedziesz w karambol, to może to być niski priorytet w twoich zajęciach. To musi działać z automatu. Jak wjade, to akurat moze byc calkiem wysoki, ale i tak za pozno :-) No i troche szwankuje w yanosiku okreslanie kierunku. Ogólnie to jeszcze mocno niedopracowane. Przede wszystkim to musi być bez klikania, tylko wszystko glosowo. Klikanie w czasie jazdy tak na dobrą sprawę dyskwalifikuje rozwiązanie. Glos dziala tak sobie, za glosny samochod. Jeden klik bylby dobry, ale niestety trzeba wiecej. J. |
|
Data: 2018-02-07 10:20:38 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
6-8 sekund potrzebuje Waze w trybie manualnym na wyświetlenie ostrzeżenia
|
|
Data: 2018-02-07 19:29:53 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 07.02.2018 o 19:20, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
6-8 sekund potrzebuje Waze w trybie manualnym na wyświetlenie ostrzeżenia Ja tam wolę patrzeć na drogę;) |
|
Data: 2018-02-07 23:09:00 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Ja tam wolę patrzeć na drogę;)
Waze obsluguje juz Android Auto wiec zaden problem puscic na navi czy dac komunikat glosowy |
|
Data: 2018-02-08 08:24:45 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 08.02.2018 o 08:09, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Waze obsluguje juz Android Auto wiec zaden problem puscic na navi czy dac komunikat glosowy No i po prostu powinno to dziłać out of the box. Shrek |
|
Data: 2018-02-07 18:11:09 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 07.02.2018 o 18:05, J.F. pisze:
Sie bawia - w yanosiku pelno ostrzezen o zatrzymanych pojazdach. No właśnie to mi do głowy przyszło, ale wątpię. To już normalnie zaparkować nie można? Czy jednak taki na Wislostradzie godny zgloszenia ? A co to za atrakcja - samochód na zaparkowany w miejscu do tego przeznaczonym? Glos dziala tak sobie, za glosny samochod. A to jeszcze są tacy co do głośnomówiącego lub audio samochodu się nie podłaczają? Shrek |
|
Data: 2018-02-07 17:59:08 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:42362cb7-3e99-45d5-8219-6778f4497d62@googlegroups.com...
Google ma potencjał do rozwiązań globalnych. A ile z tego na polskich drogach ? Bo yanosik ... cos nie pokazuje ilu teraz zalogowanych, ale mam 357-tys miejsce w rankingu a wszak nie jestem ostatni :-) Potencjal google owszem ma, ale w zasadzie podobnie jak kazda inna firma, skoro dane o mapach sie jakos upublicznily. Tylko yanosik bedzie mial slabe przebicie na inne rynki, a z kolei google ma jakby umiarkowana chec ponoszenia kosztow w Polsce - jakby trzeba posadzic jakiegos czlowieka, ktory o to dba ... Choc S5 pod Wroclawiem juz im sie na mapie pojawily, a to raptem miesiac po otwarciu. Alternatywa oczywiście istnieje np Niemcy stawiają tablice ostrzegawcze o korkach plus kamery które obserwują krytyczne miejsca ale to w żadnym stopniu nie rozwiązuje problemu wypadku poza tymi miejscami. Wystarczy ostrzezenie "wypadek za 5 km". plus dynamiczne ograniczenie do 120 :) No dobra, 5km to troche za duzo - zapomne o tych 120 :-) J. |
|
Data: 2018-02-06 11:09:40 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 00:25:45 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
auta stoja na drodze szybkiego ruchu a nadjezdzajacy wala jak w kaczy Przecież te osóbówki w które przyrąbał tirolot mogły spokojnie dalej pojechać i zrobić miejsce do hamowania. Dlatego mnie bardziej zastanawia, niż dlaczego gógle nie ostrzega (no niby jak?), co trzeba mieć we łbie aby w takiej sytuacji stanąć jak pała i czekać aż się dostanie strzał w tyłek. Przodują w takim postępowaniu ruskie, co na środku 4-5 pasmowej autostrady wysiadają z samochodów... no ale tam ponoć takie prawo, że muszą stać. Przecież to jest jasne jak słońce że ktoś w końcu nie wyhamuje, dlatego ja mam od dawna zakodowane aby jechać jak najdalej (o ile nie wykluczy tego awaria silnika), nawet jeśli będę uczestnikiem kolizji. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 03:14:27 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Dlatego mnie bardziej zastanawia, niż dlaczego gógle nie ostrzega (no niby jak?)
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez problemem napisanie algorytmu ktory prawidlowo bedzie wylapywal takie sytuacje i wszczynal alarm lub chociaz ostrzezenie PS ci z osobowek maja cykora ze jak wjada miedzy TIR-y to bedzie kanapka :-) |
|
Data: 2018-02-06 03:46:30 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Zima | |
A kto ma placic za te ostrzezenia?
|
|
Data: 2018-02-06 03:59:19 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- A kto ma placic za te ostrzezenia?
nikt. uzywasz np Waze i dodatkowo do informacji typu fotoradar czy roboty drogowe (wklepywanych recznie) dokladany jest automat w stylu *sytuacja potencjalnie niebezpieczna* |
|
Data: 2018-02-06 13:01:15 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 06.02.2018 o 12:46, Zenek Kapelinder pisze:
A kto ma placic za te ostrzezenia? Płacić to akurat sprawa drugorzędna. Najpierw - jakby miały być prezentowane - bo jak jako informacja głosowa ze smatrfona to pewnie google - skoro opłaca mu się płacić za nawigację, to ją rozwija - problem - trzeba mieć włączone google maps. I pewnie tą droga to pójdzie i przy której aktualizacji "się stanie". Już teraz ostrzega o utrudnieniach i wypadkach ale przez powiadomienia sytemowe - czyli zupełnie nie przystające do kierowania samochodem. Inna droga to znaki dynamiczne co 500 metrów i coś na ksztalt "inteligentnej drogi". Liczy samochody to i wie że "znikły" na któryś 500m (i co ważniejsze na których). Ostrzega przed nagłą mgłą, wypadkami i kieruje do zjazdów, przed oblodzeniem itp. Tylko sporo kosztuje. Trzeci - każdy nowy samochód będzie miał nakazem łunni mały komputerek z wyświwetlaczem i gpsem i będzie online podłaczony do jakiegoś centrum czegoś tam (państwowego). Obstawiam, że pójdzie to w kierunku pierwszym. A drugiego już nie będzie sensu rozwijać. Być może w trzecim. Shrek |
|
Data: 2018-02-06 06:28:19 | |
Autor: Kris | |
Zima | |
W dniu wtorek, 6 lutego 2018 12:14:30 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, No właśnie "kilka telefonów" Na filmiku widać z 15 aut(ok pewnie dalej jest kilkanaście kolejnych) jednak z tego pewnie 20-30% ma włączone Google i zgodę na lokalizacje To trochę za mało żeby wiarygodnie i błyskawicznie ocenić że to wypadek/nieprzewidziane zdarzenie |
|
Data: 2018-02-06 13:10:44 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 03:14:27 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez Pod warunkiem że te telefony transmitują dane. Inna sprawa, że trzebaby to poddać analizie, a ponieważ to odosobnione przypadki to pewnie szkoda na to czasu i pieniędzy. PS ci z osobowek maja cykora ze jak wjada miedzy TIR-y to bedzie kanapka :-) No wiadomo że lepiej dostrzać strzała z 80/h niż w kanapkę z 10/h, a w najlepszym wypadku wcale nie dostać. Przecież widać że można ominąć tiroloty i w najgorszym wypadku się za nie chociaż schować a niewykluczone pojechać dalej. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 13:29:50 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 06.02.2018 o 13:10, Myjk pisze:
No wiadomo że lepiej dostrzać strzała z 80/h niż w kanapkę z 10/h, a w W najgorszym przypadku, to pojedziesz między tiroloty i tam utkniesz a tirolot za tobą dostanie tirolotem filmującego. W sumie to przecież nic się chyba nikomu nie stało, więc może taktyka nie był zła. Ja bym pewnie odruchowo się przeciskał, ale tak obiektywnie to dobrze wybrali. Lepiej mieć gdzie polecieć a nie mieć z przodu zderzak tira. Shrke |
|
Data: 2018-02-06 23:36:47 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Zima | |
On Tue, 6 Feb 2018 13:29:50 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W sumie to przecież nic się chyba nikomu nie stało, więc może taktyka nie był zła. Ja bym pewnie odruchowo się przeciskał, ale tak obiektywnie to dobrze wybrali. Lepiej mieć gdzie polecieć a nie mieć z przodu zderzak tira. Tego dnia na D1 było kilka karamboli. W sumie w żadnym z nich nie było chyba nawet rannych. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-02-06 13:13:23 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 03:14:27 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez Tak w ogóle tiroloty siedzące na CB nie zareagowały a ty chcesz żeby system internetowy był szybszy... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 04:42:20 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Tak w ogóle tiroloty siedzące na CB nie zareagowały a ty chcesz żeby system internetowy był szybszy...
automat zawsze bedzie szybszy od czlowieka zwlaszcza ze google na biezaco obrabia te dane na potrzeby trafficu, w momencie kiedy kierownik TIR-a odklada kanapke, wypowiada magiczne zaklecie ochrony przed zlem wszelakim: OOOO kurwaaaaa po czym desperacko kreci kolem sterowym automat juz zapomina o wypadku i czeka cierpliwie na kolejny PS jutro wezme drugi telefon i zobacze jak szybko waze puszcza komunikat klepany z palucha |
|
Data: 2018-02-06 14:51:36 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 04:42:20 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
automat zawsze bedzie szybszy od czlowieka zwlaszcza ze google na biezaco Nie tak znowu szybko z tego co widzę, to muszą być przeraźliwie ogromne ilości danych. Jak jechałem dwa tygodnie temu do/z Włoch to korki na stradach potrafiły być przesunięte czasem o 2km w stosunku do tego co mapa pokazywała. W sensie wg mapy zwalniałem bo miał być JUŻ korek a potem jechałęm jeszcze 2km nim się zaczął zator, a właściwie to nawet było tylko spowolnienie a nie korek. Tak, miałem działający roaming. :P PS jutro wezme drugi telefon i zobacze jak szybko waze puszcza komunikat klepany z palucha No a tu jeszcze przepuszczone przez Waze... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 06:04:34 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- W sensie wg mapy zwalniałem bo miał być JUŻ korek a potem jechałęm jeszcze 2km nim się zaczął zator, a właściwie to nawet było tylko spowolnienie a nie korek.
przy predkosciach autostradowych 2km to raczej rozsadny margines bezpieczenstwa -- No a tu jeszcze przepuszczone przez Waze... Waze nalezy do Google od paru dobrych lat |
|
Data: 2018-02-06 15:13:32 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 06:04:34 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
przy predkosciach autostradowych 2km to raczej rozsadny margines bezpieczenstwa Tylko tam nic się nie działo, a mapy krzyczały że łoolaboga korek i +30minut więcej. :P Jak dojeżdżasz do takiego punktu i nic się nie dzieje, to po chwili przyśpieszasz jak po horyzont (dosłownie) wszystko jedzie -- do poprawy bezpieczeństwa się specjalnie nie przyczyni nawet ten "zapas". Zbyt wolne i zbyt ułomne to jest (w sensie zbyt dużo danych do zebrania, przeanalizowania i udostępnienia). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 06:30:02 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Tylko tam nic się nie działo, a mapy krzyczały że łoolaboga korek i +30minut więcej. :P Jak dojeżdżasz do takiego punktu i nic się nie dzieje, to po chwili przyśpieszasz jak po horyzont (dosłownie) wszystko jedzie -- do poprawy bezpieczeństwa się specjalnie nie przyczyni nawet ten "zapas".
technologie trzeba dopracowac to raczej oczywiste -- Zbyt wolne i zbyt ułomne to jest (w sensie zbyt dużo danych do zebrania, przeanalizowania i udostępnienia). nonsens, dane sa zbierane i analizowane tak czy inaczej na potrzeby google maps a z udostepnieniem tez nie widze problemu, google synchronizuje swoje uslugi w sekundy wiec od Waze oczekuje no niech bedzie 5s |
|
Data: 2018-02-06 17:14:04 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 06:30:02 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
technologie trzeba dopracowac to raczej oczywiste Tylko po co skoro taka sytuacja nie stanowi nawet promila przepływających informacji... Zresztą aby coś dopracować, to potrzeba na to zazwyczaj pieniędzy. nonsens, dane sa zbierane i analizowane tak czy inaczej na potrzeby Zakładasz że wszyscy używają gógle podczas jazdy, w tym udostępniania lokalizacji -- a to nie jest prawda. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 09:19:19 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Tylko po co skoro taka sytuacja nie stanowi nawet promila przepływających informacji... Pieniądze. W Europie Zachodniej taki wypadek to min kilkaset tysięcy EUR więc jest po co się schylić.
-- Zresztą aby coś dopracować, to potrzeba na to zazwyczaj pieniędzy. Sprawdź sobie ile Google wyłożył za Waze -- Zakładasz że wszyscy używają gógle podczas jazdy, w tym udostępniania lokalizacji -- a to nie jest prawda Nic takiego nie zakładam jedyne w tym wątku szacunki nie pochodzą ode mnie |
|
Data: 2018-02-06 18:36:25 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 09:19:19 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Pieniądze. W Europie Zachodniej taki wypadek to min kilkaset tysięcy EUR więc jest po co się schylić. Które do twórcy systemu w żaden sposób nie wrócą. Sprawdź sobie ile Google wyłożył za Waze Wyłożył, bo miał. :P Nic takiego nie zakładam jedyne w tym wątku szacunki nie pochodzą ode Twoje jest twierdzenie że powinno działać a nie działa (pomimo XXI wieku). Zadziała jak będzie to stanowiło wartość po którą warto się schylić, a jak jeszcze nie działa, to znaczy że nie jest warto. Nawet korki, co już było wykazane, nie działają idealnie -- a co dopiero takie szczegóły. Przecież taki karambol przy średnim natężeniu ruchu to kwestia nie więcej jak minuty. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 23:29:44 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Zima | |
On Tue, 6 Feb 2018 13:13:23 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Dokładnie. Ten gość miał wcześniej informację o tym, że coś sie dzieje. A zaczął hamować w ostatniej chwili. https://www.youtube.com/watch?v=EkPpf4W4zrE Przyjmuję że to był Polak, na to wskazuje 28 kanał CB w Czechach. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-02-06 11:27:47 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 06.02.2018 o 11:09, Myjk pisze:
Przecież te osóbówki w które przyrąbał tirolot mogły spokojnie dalej Alurat jakby podjechały na zderzak wcześniejszego tira to na pewno by na tym lepiej wyszły - co nie? Przecież to jest jasne jak słońce że ktoś w końcu nie wyhamuje, dlatego ja Żebyś tylko nie był "uczesnikiem" kolizji dwóch tirów i ty po środku. Shrek |
|
Data: 2018-02-06 17:46:18 | |
Autor: Poldek | |
Zima | |
W dniu 2018-02-06 o 09:25, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=IPuzhKvvnwo Po czym to poznać, że jest XXI wiek? Np. po tym, że Januszowi się roi, że google jest dobre na wszystko :-) |
|
Data: 2018-02-07 16:39:42 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7e447f4d-7bb6-4a4e-a2ff-c2ebf3df30d2@googlegroups.com...
https://www.youtube.com/watch?v=IPuzhKvvnwo A moze wlasnie ogarnelo - powiadomili wszystkich kierowcow, i sie gapili w telefony zamiast na droge :-) IMO - kierowca tu troche zaspal. Moze film sobie ogladal. I moze jeszcze jezdnia nadzwyczajnie sliska Jaki jezyk slychac w CB ? Koncowka polska, ale na poczatku mam watpliwosci. GPS pokazuje na okolice Brna, wiec moze nie dostal ostrzezenia na czas. Niemcy sobie buduja siec ekranow nad autostrada, my czasami tez ... ale to sa koszta, kto ma za to zaplacic ? (*) Google ? Oni na razie niespecjalnie sa zainteresowani takimi ostrzezeniami. Zreszta nie wiadomo czy z googla korzysta. A yanosik ... dopiero co rozszerzyl dzialalnosc na Europe :-) TMC ? Mozna bylo kupic Volvo z radarem, samo by zahamowalo :-) J. (*) unia da na nowe drogi ... czy na system zarzadzania ? https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/unia-sfinansuje-szybkie-drogi-w-polsce/ar-BBItrJb |
|
Data: 2018-02-08 12:39:44 | |
Autor: zhbick | |
Zima | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7e447f4d-7bb6-4a4e-a2ff-c2ebf3df30d2@googlegroups.com...
XXI wiek i nie ma sposobu zeby automatycznie powiadomic uzytkownika ze kilka aut stoi na drodze ? Ale jest sposób powiadomienia "mechanicznego" - trójkąt ostrzegawczy 150 m przed miejscem wypadku. Żaden z kierowców na to nie wpadł. |
|
Data: 2018-02-08 04:48:18 | |
Autor: Kris | |
Zima | |
W dniu czwartek, 8 lutego 2018 12:39:44 UTC+1 użytkownik zhbick napisał:
Ale jest sposób powiadomienia "mechanicznego" - trójkąt ostrzegawczy 150 m przed miejscem wypadku. Żaden z kierowców na to nie wpadł. Odważyłbyś się na autostradzie biec do tyłu piechotą 25, żeby trójkąt postawić? |
|
Data: 2018-02-08 14:43:10 | |
Autor: zhbick | |
Zima | |
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:98976627-5715-4262-9d12-cd96b426de5a@googlegroups.com...
Odważyłbyś się na autostradzie biec do tyłu piechotą 25, żeby trójkąt postawić? Wolałbym ustawić - jak zresztą nakazuje PORD - niż czekać biernie, aż ktoś w dupę wjedzie. |
|
Data: 2018-02-08 05:53:30 | |
Autor: Kris | |
Zima | |
W dniu czwartek, 8 lutego 2018 14:43:10 UTC+1 użytkownik zhbick napisał:
Wolałbym ustawić - jak zresztą nakazuje PORD - niż czekać biernie, aż ktoś w dupę wjedzie. Takie inne samobójstwo znaczy się chciałbyś popełnić |
|
Data: 2018-02-08 15:21:08 | |
Autor: zhbick | |
Zima | |
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8984e599-8fe8-4b50-a4d0-46bf760aeebf@googlegroups.com...
Takie inne samobójstwo znaczy się chciałbyś popełnić Niekoniecznie. Znasz termin "pobocze"? |
|
Data: 2018-02-08 06:23:45 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Niekoniecznie. Znasz termin "pobocze"?
ja bym zostawil auto na awaryjnych i wio za barierke, ubezpieczalnia i tak wyplaci wiec szkoda zycia |
|
Data: 2018-02-08 16:37:30 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:443d5281-65ad-4e5a-b6ba-e136cf36b37b@googlegroups.com...
-- Niekoniecznie. Znasz termin "pobocze"? A w ta barierke za chwile przywali tir :-) J. |
|
Data: 2018-02-10 20:27:44 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Zima | |
On Thu, 8 Feb 2018 06:23:45 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
wrote: -- Niekoniecznie. Znasz termin "pobocze"? I tak mówią wszyscy spece od BRD. Awaryjen i won z auta za barierki. Jak najdalej się da. A nie strugac bohatera i latać z trójkątem ostrzegawczym. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-02-12 14:28:38 | |
Autor: Miroo | |
Zima | |
W dniu 2018-02-10 o 20:27, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Thu, 8 Feb 2018 06:23:45 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com Specjaliści mówią, żeby w razie karambolu nie wysiadać z samochodu, dopóki karambol się nie skończy. Gdyby mieć pewność, że ma się tyle czasu, żeby uciec, to jak najbardziej sru za barierki, ale na autostradzie kolejne uderzenia są w ciągu kilku sekund, co z resztą widać na filmie. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-02-12 06:23:33 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
poradnik dla seniorow :-)
https://www.senioren-ratgeber.de/Gesundheit/Unfall-auf-der-Autobahn-Das-ist-zu-tun-543989.html |
|
Data: 2018-02-12 15:25:37 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 12.02.2018 o 15:23, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
poradnik dla seniorow :-) Ale to zwykły unfall. W razie karambolu to jednak tochę inaczej, bo zwykle po prostu nie ma widoczności |
|
Data: 2018-02-12 09:50:17 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
Mielony to mielony, tutaj też klasyka TIR się zatrzymuje dwie osobówki za nim i nadlatuje kolejny z refleksem szachisty:
Vier Tote auf A5 Lkw quetscht Autos unter stehenden Sattelzug https://www.bild.de/regional/stuttgart/unfaelle/tote-bei-auffahrunfall-54786814.bild.html |
|
Data: 2018-02-12 19:00:11 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 12.02.2018 o 18:50, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Vier Tote auf A5 Lkw quetscht Autos unter stehenden Sattelzug Nie wiem co tam jest bo adblocka nie lubią. Ja o tym, że łatwiej biegać z trójkątem jak widzisz co się dzieje. We mgle w życiu bym na jezdnię autostrady nie wyszedł, żeby trójkąt rozkładać. Już więcej sensu ma machanie kamizelką za barierek. Shrek |
|
Data: 2018-02-13 03:13:36 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- We mgle w życiu bym na jezdnię autostrady nie wyszedł, żeby trójkąt rozkładać. Już więcej sensu ma machanie kamizelką za barierek.
dzis pierwszy raz widzialem taki gadzet w akcji https://www.gearbest.com/car-ornaments-pendant/pp_1596652.html facio stanal w miescie na zakazie okolo 6tej rano czyli ciemno i odpalil bo mial cykora ze go ktos stuknie :-) |
|
Data: 2018-02-13 14:25:52 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Dnia Tue, 13 Feb 2018 03:13:36 -0800 (PST),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a): -- We mgle w życiu bym na jezdnię autostrady nie wyszedł, żeby trójkąt rozkładać. Już więcej sensu ma machanie kamizelką za barierek. W miescie pewnie fajne ... ale czy te diodki na autostradzie sa zauwazalne bardziej niz awaryjne ? J. |
|
Data: 2018-02-13 10:16:09 | |
Autor: Przemyslaw P. | |
Zima | |
Zdecydowanie bardziej widoczne, tym bardziej, że nic nie stoi na przeszkodzie, by dać je na dachu, tylnej klapie itp. Mają różne tryby miga i wyróżniają się lepiej niż awaryjne. A czasem po dzwonię lub awarii elektryki, awaryjnych może zwyczajnie zabraknąć :)
|
|
Data: 2018-02-13 23:49:31 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Zdecydowanie bardziej widoczne, tym bardziej, że nic nie stoi na przeszkodzie, by dać je na dachu, tylnej klapie itp. Mają różne tryby miga i wyróżniają się lepiej niż awaryjne.
inna czestotliwosc bardziej zwraca uwage ale przejrze nagranie bo awaryjne tez mial wlaczone zreszta zamowilem jeden na probe http://www.faz.net/aktuell/rhein-main/zwei-tote-bei-unfall-mit-reisebus-bei-limburg-15446434.html kolejne ofiary schemat ten sam |
|
Data: 2018-02-13 14:41:08 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 13.02.2018 o 14:25, J.F. pisze:
W miescie pewnie fajne ... ale czy te diodki na autostradzie sa No i awaryjne masz dosłownie pod ręką. Shrek |
|
Data: 2018-02-12 15:24:12 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 12.02.2018 o 14:28, Miroo pisze:
Specjaliści mówią, żeby w razie karambolu nie wysiadać z samochodu, dopóki karambol się nie skończy. No właśnie są dwie wersje. Obecnie częściej powtarzana ta z barierkami. Oczywiście lepiej być za barierkami, ale logika mówi mi że lepiej zostać przynajmniej do czasu aż się w którąś stronę wyklaruje. Tyle rozum. Serce mówi, żeby spierdalać:P Shrek |
|
Data: 2018-02-08 06:28:45 | |
Autor: Kris | |
Zima | |
W dniu czwartek, 8 lutego 2018 15:21:09 UTC+1 użytkownik zhbick napisał:
> Takie inne samobójstwo znaczy się chciałbyś popełnićTo taki pas drogi na który gwałtownie hamujące auta zjeżdżają aby uniknąć zderzenia? ;) Napisz może jeszcze raz- czy w sytuacji stłuczki/karambolu na autostradzie odważyłbyś się wysiąść z auta grzebać w bagażniku szukając trójkąta i biec w stronę pędzących aut żeby ten trójkąt postawić? |
|
Data: 2018-02-10 20:28:17 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Zima | |
On Thu, 8 Feb 2018 06:28:45 -0800 (PST), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote: Napisz może jeszcze raz- czy w sytuacji stłuczki/karambolu na autostradzie odważyłbyś się wysiąść z auta grzebać w bagażniku szukając trójkąta i biec w stronę pędzących aut żeby ten trójkąt postawić? On pewnie trójkąt w kieszeni trzyma ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-02-12 03:14:53 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
https://www.nordkurier.de/neubrandenburg/auto-ueberschlaegt-sich-bei-unfall-auf-a20-0931203902.html?page=0%2C0
piatek po poludniu na A20, wypadek czyli hebel do zera i potem powolne mijanie (bo karetka juz byla ale policja jeszcze nie) google pokazuje mi prawidlowo zwolnienie, Waze byl niestety wylaczony. Pomijajac aspekt dynamiczny sytuacji -> ci ktorzy nadjechali pierwsi musieli mocno heblowac, mysle ze kierowcy widoczni na zdjeciu nr3 byliby wdzieczni za *automatyczne* ostrzezenie bo 2h stania w korku do przyjemnosci nie nalezy a tak mozna podjac decyzje czy zjechac z autostrady. Jak doszlo do wypadku mozna sie tylko domyslac, na prawym staly jeszcze 2 osobowki w tym Pasek na rejestracji PZ. |
|
Data: 2018-02-08 13:12:43 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7c36fe$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7e447f4d-7bb6-4a4e-a2ff-c2ebf3df30d2@googlegroups.com... XXI wiek i nie ma sposobu zeby automatycznie powiadomic uzytkownika ze kilka aut stoi na drodze ? Ale jest sposób powiadomienia "mechanicznego" - trójkąt ostrzegawczy 150 m przed miejscem wypadku. Żaden z kierowców na to nie wpadł. Jak to sobie wyobrazasz ? chwila i juz jestes stukniety. A wtedy o trojkat to niech sie martwi ten z tylu :-) Ewentualnie mozesz miec szczescie ... i znow to zmartwienie tego z tylu :-) Musialbys miec pomoc drugiej osoby, ktora by sobie z tym trojkatem szla pod prad ... a moze i biec by musiala :-) Czasu jest tylko tyle, zeby awaryjne wlaczyc. A tak swoja droga - myslisz ze trojkat dlugo przetrwa postawiony ? Na poboczu to moze i dlugo, ale jakby wymagal omijania ... patrzac na tych kierowcow to mu daje pare minut zycia :-) A na trojkat na poboczu ktos zwroci uwage, szczegolnie z lewego pasa ? J. |
|
Data: 2018-02-08 15:22:40 | |
Autor: T. | |
Zima | |
W dniu 2018-02-08 o 13:12, J.F. pisze:
Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7c36fe$0$656$65785112@news.neostrada.pl... Kilku tych stukniętych było. Jeden z nich powinien natychmiast biegiem ruszyć w stronę nadjeżdżających samochodów i chociaż machać rękami dla zwrócenia uwagi. Niejeden by zdjął nogę z gazu... T. |
|
Data: 2018-02-08 16:32:08 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 08.02.2018 o 15:22, T. pisze:
Kilku tych stukniętych było. Jeden z nich powinien natychmiast biegiem ruszyć w stronę nadjeżdżających samochodów i chociaż machać rękami dla zwrócenia uwagi. Niejeden by zdjął nogę z gazu... Coraz lepsze rady. 1 - wjeżać między tiry i nie zostawiać wolnego miejsca, żeby ci z tyłu mieli więcej miejsca i zdążyli zahamować - przeież ci z tyłu mają kilometry wolnego;) 2 - biegaj po oblodzonej autostradzie w kierunku nadjeżdzających samochodów;) Shrek |
|
Data: 2018-02-08 13:21:11 | |
Autor: zhbick | |
Zima | |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7c3ebd$0$592$65785112@news.neostrada.pl...
Jak to sobie wyobrazasz ? Subiektywnie tak, jak stanowi PORD - zarówno w kwestii dostosowania prędkości do warunków, jak również obowiązkowego wyposażenia pojazdów i oznakowania miejsca wypadku. A tak swoja droga - myslisz ze trojkat dlugo przetrwa postawiony ? I to ostatnie zdanie jest ważne, bo pokazuje, gdzie w omawianej sytuacji był faktyczny problem. |
|
Data: 2018-02-08 13:35:16 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7c40b5$0$660$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup Jak to sobie wyobrazasz ?Subiektywnie tak, jak stanowi PORD - zarówno w kwestii dostosowania prędkości do warunków, jak również obowiązkowego wyposażenia pojazdów i oznakowania miejsca wypadku. Przy naszym ruchu ... za chwile bedzie tam taki korek, ze psu na bude sie ten trojkat nawet nie przyda. IMO to czesto kierowca nawet nie zdazy dojsc do przepisowej odleglosci :-) No chyba, ze pasy ruchu przejezdne, a pojazd stoi na poboczu ... to tez psu na bude ten trojkat, tak to tylko w USA sie przydaje :-) A tak swoja droga - myslisz ze trojkat dlugo przetrwa postawiony ? I to ostatnie zdanie jest ważne, bo pokazuje, gdzie w omawianej sytuacji był faktyczny problem. W braku trojkata przeciez :-) J. |
|
Data: 2018-02-08 14:45:45 | |
Autor: yabba | |
Zima | |
W dniu 2018-02-08 o 13:21, zhbick pisze:
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7c3ebd$0$592$65785112@news.neostrada.pl... Obiektywnie, to wyjmowanie trójkąta z bagażnika w takich okolicznościach, zasługuje na nagrodę Darwina. yabba |
|
Data: 2018-02-08 14:55:08 | |
Autor: zhbick | |
Zima | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5hkac$iea$1@node1.news.atman.pl...
Obiektywnie, to wyjmowanie trójkąta z bagażnika w takich okolicznościach, zasługuje na nagrodę Darwina. Za to zapier*alanie na ślepo jest już jak najbardziej ok? |
|
Data: 2018-02-08 14:59:59 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7c56ba$0$668$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5hkac$iea$1@node1.news.atman.pl... Obiektywnie, to wyjmowanie trójkąta z bagażnika w takich okolicznościach, zasługuje na nagrodę Darwina. Za to zapier*alanie na ślepo jest już jak najbardziej ok? Jak nie z* na slepo, to trojkat ci niepotrzebny :-) A tu ... IMO - predkosc byla w miare dobra, tylko koncentracja za slaba. Albo lod. J. |
|
Data: 2018-02-08 15:19:30 | |
Autor: zhbick | |
Zima | |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7c57e1$0$666$65785112@news.neostrada.pl...
A tu ... IMO - predkosc byla w miare dobra, :) dobra w sensie: bezpieczna? :) tylko koncentracja za slaba. :) :) :) Albo lod. :) albo lód :) BTW, masz prawo jazdy? |
|
Data: 2018-02-08 16:52:07 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7c5c71$0$560$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup A tu ... IMO - predkosc byla w miare dobra,:) Popatrz na osobowke po lewej, ile jej zabraklo - z 15 metrow ? Patrzac na niedawne obliczenia - moze 10km/h za szybko, moze tylko 5 .... tylko koncentracja za slaba.:) :) :) Tirman jechal wolniej niz ta osobowka, i widocznosc mial lepsza ... tylko jakos nie hamowal, a przynajmniej nie wyglada :-) Albo lod.:) albo lód :) inna kamerka https://www.youtube.com/watch?v=Z_Txx1uwIxI Dalo sie zahamowac ... dalo, moze trzeba bylo miec lepsze opony, albo 10 wolniej jechac :-) J. |
|
Data: 2018-02-08 16:38:49 | |
Autor: yabba | |
Zima | |
W dniu 2018-02-08 o 14:55, zhbick pisze:
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5hkac$iea$1@node1.news.atman.pl... Nie jest OK. Tak samo jak nie jest OK sugerowanie, że kierowcy popełnili błąd, niewystawiając trójkąta 150 metrów z tyłu. Czy Ty w takiej sytuacji jak na filmie, wysiadłbyś z samochodu, otworzył bagażnik i szedł we mgle po autostradzie, żeby ustawić trójkąt na pasie ruchu? yabba |
|
Data: 2018-02-08 21:25:56 | |
Autor: zhbick | |
Zima | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5hquc$p1o$1@node1.news.atman.pl...
Czy Ty w takiej sytuacji jak na filmie, wysiadłbyś z samochodu, otworzył bagażnik i szedł we mgle po autostradzie, żeby ustawić trójkąt na pasie ruchu? Zjechałbym jak najbardziej na bok, przelazłbym z trójkątem przez barierki energochłonne i poszedłbym ustawić trójkąt. |
|
Data: 2018-02-08 23:04:18 | |
Autor: yabba | |
Zima | |
W dniu 2018-02-08 o 21:25, zhbick pisze:
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5hquc$p1o$1@node1.news.atman.pl... Czy zaparkowałbyś tak jak to białe Polo? yabba |
|
Data: 2018-02-12 13:48:43 | |
Autor: zhbick | |
Zima | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5ihh5$gkh$1@node1.news.atman.pl...
Czy zaparkowałbyś tak jak to białe Polo? A Ty jak zaparkowałbyś, mając przed maską drogę zablokowaną przez karambol? |
|
Data: 2018-02-12 05:12:49 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
Polo nie przejechalo dalej bo ten przed nim go przyblokowal zamiast sie schowac za cos wiekszego, pas awaryjny wiec myslal ze jest bezpieczny ale ten w ciezarowce wybral go jako mniejsze zlo
|
|
Data: 2018-02-12 14:43:57 | |
Autor: yabba | |
Zima | |
W dniu 2018-02-12 o 13:48, zhbick pisze:
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5ihh5$gkh$1@node1.news.atman.pl... To teraz sobie wyobraź siebie jak wyjmujesz z bagażnika białego Polo trójkąt ostrzegawczy i opisz wrażenia. yabba |
|
Data: 2018-02-08 13:56:09 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Zima | |
Powitanko,
XXI wiek i nie ma sposobu zeby automatycznie powiadomic uzytkownika "Zatrzymany pojazd - 700m", "Wypadek - 300m" - Yanosik kłapie dziobem nieustannie. A XXI wiek nie zwalnia od patrzenia na drogę i dostosowania prędkości do warunków. Zaś sam filmik jest pełen przykładów, jak wiele sytuacji mogło się skończyć klaksonem i monologiem po łacinie, a skończyło się dzwonem, bo "poszkodowany" postanowił ukarać sprawcę i doprowadzić do kolizji, której mógł uniknąć. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2018-02-09 05:52:57 | |
Autor: Reolo | |
Zima | |
Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:7e447f4d-7bb6-4a4e-a2ff-c2ebf3df30d2googlegroups.com...
A oczy i mózg kierowcy to już nie wystarcza ? Debilom dają prawa jazdy. |
|
Data: 2018-02-09 12:44:24 | |
Autor: Akarm | |
Zima | |
W dniu 2018-02-09 o 05:52, Reolo pisze:
A oczy i mózg kierowcy to już nie wystarcza ? Czytam i nie mogę uwierzyć, że dotąd się nie odezwał żaden z mocarzy, którzy zawsze potrafią zatrzymać samochód w miejscu natychmiast. Jeszcze niedawno tutaj pisywali tacy, co to nie widzą problemu przy jeździe "na ogonie" i wszystkim zachowującym odstęp radzili zwrot prawa jazdy. Gdyż każdy zdrowy, sprawny kierowca zawsze zdąży zahamować przed niespodziewaną przeszkodą. Ale nie jestem zaskoczony żądaniami zdalnego powiadamiania kierowców o konieczności ograniczenia prędkości przy braku dostatecznej widoczności. Kiedy tutaj poczytałem, że niektórzy nie wyobrażają sobie jazdy jeśli brak skrzyżowań bezkolizyjnych, to już żadne ograniczenie umysłowe kierowców mnie nie zaskoczy. ;) -- Akarm http://bykom-stop.cba.pl/ Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego |
|
Data: 2018-02-09 13:14:09 | |
Autor: J.F. | |
Zima | |
Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7d8998$0$562$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-02-09 o 05:52, Reolo pisze: A oczy i mózg kierowcy to już nie wystarcza ? Czytam i nie mogę uwierzyć, że dotąd się nie odezwał żaden z mocarzy, którzy zawsze potrafią zatrzymać samochód w miejscu natychmiast. Jeszcze niedawno tutaj pisywali tacy, co to nie widzą problemu przy jeździe "na ogonie" i wszystkim zachowującym odstęp radzili zwrot prawa jazdy. Gdyż każdy zdrowy, sprawny kierowca zawsze zdąży zahamować przed niespodziewaną przeszkodą. Tamten odstep byl za duzy. Tu tez byl za duzy - jakby kierowca uzywal silnika zgodnie z przeznaczeniem, to by sie trzymal w rozsadnej odleglosci za poprzednikiem i w niespodziewany korek wpakowal majac kilkadziesiat m wiecej na hamowanie :-) J. |
|