Data: 2018-02-06 11:09:40 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 00:25:45 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
auta stoja na drodze szybkiego ruchu a nadjezdzajacy wala jak w kaczy Przecież te osóbówki w które przyrąbał tirolot mogły spokojnie dalej pojechać i zrobić miejsce do hamowania. Dlatego mnie bardziej zastanawia, niż dlaczego gógle nie ostrzega (no niby jak?), co trzeba mieć we łbie aby w takiej sytuacji stanąć jak pała i czekać aż się dostanie strzał w tyłek. Przodują w takim postępowaniu ruskie, co na środku 4-5 pasmowej autostrady wysiadają z samochodów... no ale tam ponoć takie prawo, że muszą stać. Przecież to jest jasne jak słońce że ktoś w końcu nie wyhamuje, dlatego ja mam od dawna zakodowane aby jechać jak najdalej (o ile nie wykluczy tego awaria silnika), nawet jeśli będę uczestnikiem kolizji. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 03:14:27 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Dlatego mnie bardziej zastanawia, niż dlaczego gógle nie ostrzega (no niby jak?)
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez problemem napisanie algorytmu ktory prawidlowo bedzie wylapywal takie sytuacje i wszczynal alarm lub chociaz ostrzezenie PS ci z osobowek maja cykora ze jak wjada miedzy TIR-y to bedzie kanapka :-) |
|
Data: 2018-02-06 03:46:30 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Zima | |
A kto ma placic za te ostrzezenia?
|
|
Data: 2018-02-06 03:59:19 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- A kto ma placic za te ostrzezenia?
nikt. uzywasz np Waze i dodatkowo do informacji typu fotoradar czy roboty drogowe (wklepywanych recznie) dokladany jest automat w stylu *sytuacja potencjalnie niebezpieczna* |
|
Data: 2018-02-06 13:01:15 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 06.02.2018 o 12:46, Zenek Kapelinder pisze:
A kto ma placic za te ostrzezenia? Płacić to akurat sprawa drugorzędna. Najpierw - jakby miały być prezentowane - bo jak jako informacja głosowa ze smatrfona to pewnie google - skoro opłaca mu się płacić za nawigację, to ją rozwija - problem - trzeba mieć włączone google maps. I pewnie tą droga to pójdzie i przy której aktualizacji "się stanie". Już teraz ostrzega o utrudnieniach i wypadkach ale przez powiadomienia sytemowe - czyli zupełnie nie przystające do kierowania samochodem. Inna droga to znaki dynamiczne co 500 metrów i coś na ksztalt "inteligentnej drogi". Liczy samochody to i wie że "znikły" na któryś 500m (i co ważniejsze na których). Ostrzega przed nagłą mgłą, wypadkami i kieruje do zjazdów, przed oblodzeniem itp. Tylko sporo kosztuje. Trzeci - każdy nowy samochód będzie miał nakazem łunni mały komputerek z wyświwetlaczem i gpsem i będzie online podłaczony do jakiegoś centrum czegoś tam (państwowego). Obstawiam, że pójdzie to w kierunku pierwszym. A drugiego już nie będzie sensu rozwijać. Być może w trzecim. Shrek |
|
Data: 2018-02-06 06:28:19 | |
Autor: Kris | |
Zima | |
W dniu wtorek, 6 lutego 2018 12:14:30 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, No właśnie "kilka telefonów" Na filmiku widać z 15 aut(ok pewnie dalej jest kilkanaście kolejnych) jednak z tego pewnie 20-30% ma włączone Google i zgodę na lokalizacje To trochę za mało żeby wiarygodnie i błyskawicznie ocenić że to wypadek/nieprzewidziane zdarzenie |
|
Data: 2018-02-06 13:10:44 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 03:14:27 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez Pod warunkiem że te telefony transmitują dane. Inna sprawa, że trzebaby to poddać analizie, a ponieważ to odosobnione przypadki to pewnie szkoda na to czasu i pieniędzy. PS ci z osobowek maja cykora ze jak wjada miedzy TIR-y to bedzie kanapka :-) No wiadomo że lepiej dostrzać strzała z 80/h niż w kanapkę z 10/h, a w najlepszym wypadku wcale nie dostać. Przecież widać że można ominąć tiroloty i w najgorszym wypadku się za nie chociaż schować a niewykluczone pojechać dalej. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 13:29:50 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 06.02.2018 o 13:10, Myjk pisze:
No wiadomo że lepiej dostrzać strzała z 80/h niż w kanapkę z 10/h, a w W najgorszym przypadku, to pojedziesz między tiroloty i tam utkniesz a tirolot za tobą dostanie tirolotem filmującego. W sumie to przecież nic się chyba nikomu nie stało, więc może taktyka nie był zła. Ja bym pewnie odruchowo się przeciskał, ale tak obiektywnie to dobrze wybrali. Lepiej mieć gdzie polecieć a nie mieć z przodu zderzak tira. Shrke |
|
Data: 2018-02-06 23:36:47 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Zima | |
On Tue, 6 Feb 2018 13:29:50 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W sumie to przecież nic się chyba nikomu nie stało, więc może taktyka nie był zła. Ja bym pewnie odruchowo się przeciskał, ale tak obiektywnie to dobrze wybrali. Lepiej mieć gdzie polecieć a nie mieć z przodu zderzak tira. Tego dnia na D1 było kilka karamboli. W sumie w żadnym z nich nie było chyba nawet rannych. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-02-06 13:13:23 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 03:14:27 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez Tak w ogóle tiroloty siedzące na CB nie zareagowały a ty chcesz żeby system internetowy był szybszy... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 04:42:20 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Tak w ogóle tiroloty siedzące na CB nie zareagowały a ty chcesz żeby system internetowy był szybszy...
automat zawsze bedzie szybszy od czlowieka zwlaszcza ze google na biezaco obrabia te dane na potrzeby trafficu, w momencie kiedy kierownik TIR-a odklada kanapke, wypowiada magiczne zaklecie ochrony przed zlem wszelakim: OOOO kurwaaaaa po czym desperacko kreci kolem sterowym automat juz zapomina o wypadku i czeka cierpliwie na kolejny PS jutro wezme drugi telefon i zobacze jak szybko waze puszcza komunikat klepany z palucha |
|
Data: 2018-02-06 14:51:36 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 04:42:20 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
automat zawsze bedzie szybszy od czlowieka zwlaszcza ze google na biezaco Nie tak znowu szybko z tego co widzę, to muszą być przeraźliwie ogromne ilości danych. Jak jechałem dwa tygodnie temu do/z Włoch to korki na stradach potrafiły być przesunięte czasem o 2km w stosunku do tego co mapa pokazywała. W sensie wg mapy zwalniałem bo miał być JUŻ korek a potem jechałęm jeszcze 2km nim się zaczął zator, a właściwie to nawet było tylko spowolnienie a nie korek. Tak, miałem działający roaming. :P PS jutro wezme drugi telefon i zobacze jak szybko waze puszcza komunikat klepany z palucha No a tu jeszcze przepuszczone przez Waze... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 06:04:34 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- W sensie wg mapy zwalniałem bo miał być JUŻ korek a potem jechałęm jeszcze 2km nim się zaczął zator, a właściwie to nawet było tylko spowolnienie a nie korek.
przy predkosciach autostradowych 2km to raczej rozsadny margines bezpieczenstwa -- No a tu jeszcze przepuszczone przez Waze... Waze nalezy do Google od paru dobrych lat |
|
Data: 2018-02-06 15:13:32 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 06:04:34 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
przy predkosciach autostradowych 2km to raczej rozsadny margines bezpieczenstwa Tylko tam nic się nie działo, a mapy krzyczały że łoolaboga korek i +30minut więcej. :P Jak dojeżdżasz do takiego punktu i nic się nie dzieje, to po chwili przyśpieszasz jak po horyzont (dosłownie) wszystko jedzie -- do poprawy bezpieczeństwa się specjalnie nie przyczyni nawet ten "zapas". Zbyt wolne i zbyt ułomne to jest (w sensie zbyt dużo danych do zebrania, przeanalizowania i udostępnienia). -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 06:30:02 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Tylko tam nic się nie działo, a mapy krzyczały że łoolaboga korek i +30minut więcej. :P Jak dojeżdżasz do takiego punktu i nic się nie dzieje, to po chwili przyśpieszasz jak po horyzont (dosłownie) wszystko jedzie -- do poprawy bezpieczeństwa się specjalnie nie przyczyni nawet ten "zapas".
technologie trzeba dopracowac to raczej oczywiste -- Zbyt wolne i zbyt ułomne to jest (w sensie zbyt dużo danych do zebrania, przeanalizowania i udostępnienia). nonsens, dane sa zbierane i analizowane tak czy inaczej na potrzeby google maps a z udostepnieniem tez nie widze problemu, google synchronizuje swoje uslugi w sekundy wiec od Waze oczekuje no niech bedzie 5s |
|
Data: 2018-02-06 17:14:04 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 06:30:02 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
technologie trzeba dopracowac to raczej oczywiste Tylko po co skoro taka sytuacja nie stanowi nawet promila przepływających informacji... Zresztą aby coś dopracować, to potrzeba na to zazwyczaj pieniędzy. nonsens, dane sa zbierane i analizowane tak czy inaczej na potrzeby Zakładasz że wszyscy używają gógle podczas jazdy, w tym udostępniania lokalizacji -- a to nie jest prawda. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 09:19:19 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Zima | |
-- Tylko po co skoro taka sytuacja nie stanowi nawet promila przepływających informacji... Pieniądze. W Europie Zachodniej taki wypadek to min kilkaset tysięcy EUR więc jest po co się schylić.
-- Zresztą aby coś dopracować, to potrzeba na to zazwyczaj pieniędzy. Sprawdź sobie ile Google wyłożył za Waze -- Zakładasz że wszyscy używają gógle podczas jazdy, w tym udostępniania lokalizacji -- a to nie jest prawda Nic takiego nie zakładam jedyne w tym wątku szacunki nie pochodzą ode mnie |
|
Data: 2018-02-06 18:36:25 | |
Autor: Myjk | |
Zima | |
Tue, 6 Feb 2018 09:19:19 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Pieniądze. W Europie Zachodniej taki wypadek to min kilkaset tysięcy EUR więc jest po co się schylić. Które do twórcy systemu w żaden sposób nie wrócą. Sprawdź sobie ile Google wyłożył za Waze Wyłożył, bo miał. :P Nic takiego nie zakładam jedyne w tym wątku szacunki nie pochodzą ode Twoje jest twierdzenie że powinno działać a nie działa (pomimo XXI wieku). Zadziała jak będzie to stanowiło wartość po którą warto się schylić, a jak jeszcze nie działa, to znaczy że nie jest warto. Nawet korki, co już było wykazane, nie działają idealnie -- a co dopiero takie szczegóły. Przecież taki karambol przy średnim natężeniu ruchu to kwestia nie więcej jak minuty. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-02-06 23:29:44 | |
Autor: jerzu.xyz | |
Zima | |
On Tue, 6 Feb 2018 13:13:23 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
Dokładnie. Ten gość miał wcześniej informację o tym, że coś sie dzieje. A zaczął hamować w ostatniej chwili. https://www.youtube.com/watch?v=EkPpf4W4zrE Przyjmuję że to był Polak, na to wskazuje 28 kanał CB w Czechach. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2018-02-06 11:27:47 | |
Autor: Shrek | |
Zima | |
W dniu 06.02.2018 o 11:09, Myjk pisze:
Przecież te osóbówki w które przyrąbał tirolot mogły spokojnie dalej Alurat jakby podjechały na zderzak wcześniejszego tira to na pewno by na tym lepiej wyszły - co nie? Przecież to jest jasne jak słońce że ktoś w końcu nie wyhamuje, dlatego ja Żebyś tylko nie był "uczesnikiem" kolizji dwóch tirów i ty po środku. Shrek |