Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zima

Zima

Data: 2018-02-06 11:09:40
Autor: Myjk
Zima
Tue, 6 Feb 2018 00:25:45 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
auta stoja na drodze szybkiego ruchu a nadjezdzajacy wala jak w kaczy
kuper, XXI wiek i nie ma sposobu zeby automatycznie powiadomic
uzytkownika ze kilka aut stoi na drodze ? nawet google tego nie ogarnia
?

Przecież te osóbówki w które przyrąbał tirolot mogły spokojnie dalej
pojechać i zrobić miejsce do hamowania. Dlatego mnie bardziej zastanawia,
niż dlaczego gógle nie ostrzega (no niby jak?), co trzeba mieć we łbie aby
w takiej sytuacji stanąć jak pała i czekać aż się dostanie strzał w tyłek.
Przodują w takim postępowaniu ruskie, co na środku 4-5 pasmowej autostrady
wysiadają z samochodów... no ale tam ponoć takie prawo, że muszą stać.
Przecież to jest jasne jak słońce że ktoś w końcu nie wyhamuje, dlatego ja
mam od dawna zakodowane aby jechać jak najdalej (o ile nie wykluczy tego
awaria silnika), nawet jeśli będę uczestnikiem kolizji.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 03:14:27
Autor: przemek.jedrzejczak
Zima
-- Dlatego mnie bardziej zastanawia, niż dlaczego gógle nie ostrzega (no niby jak?)

google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez problemem napisanie algorytmu ktory prawidlowo bedzie wylapywal takie sytuacje i wszczynal alarm lub chociaz ostrzezenie

PS ci z osobowek maja cykora ze jak wjada miedzy TIR-y to bedzie kanapka :-)

Data: 2018-02-06 03:46:30
Autor: Zenek Kapelinder
Zima
A kto ma placic za te ostrzezenia?

Data: 2018-02-06 03:59:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Zima
-- A kto ma placic za te ostrzezenia?

nikt. uzywasz np Waze i dodatkowo do informacji typu fotoradar czy roboty drogowe (wklepywanych recznie) dokladany jest automat w stylu *sytuacja potencjalnie niebezpieczna*

Data: 2018-02-06 13:01:15
Autor: Shrek
Zima
W dniu 06.02.2018 o 12:46, Zenek Kapelinder pisze:
A kto ma placic za te ostrzezenia?

Płacić to akurat sprawa drugorzędna. Najpierw - jakby miały być prezentowane - bo jak jako informacja głosowa ze smatrfona to pewnie google - skoro opłaca mu się płacić za nawigację, to ją rozwija - problem - trzeba mieć włączone google maps. I pewnie tą droga to pójdzie i przy której aktualizacji "się stanie". Już teraz ostrzega o utrudnieniach i wypadkach ale przez powiadomienia sytemowe - czyli zupełnie nie przystające do kierowania samochodem.

Inna droga to znaki dynamiczne co 500 metrów i coś na ksztalt "inteligentnej drogi". Liczy samochody to i wie że "znikły" na któryś 500m (i co ważniejsze na których). Ostrzega przed nagłą mgłą, wypadkami i kieruje do zjazdów, przed oblodzeniem itp. Tylko sporo kosztuje.

Trzeci - każdy nowy samochód będzie miał nakazem łunni mały komputerek z wyświwetlaczem i gpsem i będzie online podłaczony do jakiegoś centrum czegoś tam (państwowego).


Obstawiam, że pójdzie to w kierunku pierwszym. A drugiego już nie będzie sensu rozwijać. Być może w trzecim.

Shrek

Data: 2018-02-06 06:28:19
Autor: Kris
Zima
W dniu wtorek, 6 lutego 2018 12:14:30 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce,

No właśnie "kilka telefonów"
Na filmiku widać z 15 aut(ok pewnie dalej jest kilkanaście kolejnych) jednak z tego pewnie 20-30% ma włączone Google i zgodę na lokalizacje
To trochę za mało żeby wiarygodnie i błyskawicznie ocenić że to wypadek/nieprzewidziane zdarzenie

Data: 2018-02-06 13:10:44
Autor: Myjk
Zima
Tue, 6 Feb 2018 03:14:27 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez
problemem napisanie algorytmu ktory prawidlowo bedzie wylapywal takie
sytuacje i wszczynal alarm lub chociaz ostrzezenie

Pod warunkiem że te telefony transmitują dane. Inna sprawa, że trzebaby to
poddać analizie, a ponieważ to odosobnione przypadki to pewnie szkoda na to
czasu i pieniędzy.
 
PS ci z osobowek maja cykora ze jak wjada miedzy TIR-y to bedzie kanapka :-)

No wiadomo że lepiej dostrzać strzała z 80/h niż w kanapkę z 10/h, a w
najlepszym wypadku wcale nie dostać. Przecież widać że można ominąć
tiroloty i w najgorszym wypadku się za nie chociaż schować a niewykluczone
pojechać dalej.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 13:29:50
Autor: Shrek
Zima
W dniu 06.02.2018 o 13:10, Myjk pisze:

No wiadomo że lepiej dostrzać strzała z 80/h niż w kanapkę z 10/h, a w
najlepszym wypadku wcale nie dostać. Przecież widać że można ominąć
tiroloty i w najgorszym wypadku się za nie chociaż schować a niewykluczone
pojechać dalej.

W najgorszym przypadku, to pojedziesz między tiroloty i tam utkniesz a tirolot za tobą dostanie tirolotem filmującego.

W sumie to przecież nic się chyba nikomu nie stało, więc może taktyka nie był zła. Ja bym pewnie odruchowo się przeciskał, ale tak obiektywnie to dobrze wybrali. Lepiej mieć gdzie polecieć a nie mieć z przodu zderzak tira.

Shrke

Data: 2018-02-06 23:36:47
Autor: jerzu.xyz
Zima
On Tue, 6 Feb 2018 13:29:50 +0100, Shrek <1@wp.pl> wrote:

W sumie to przecież nic się chyba nikomu nie stało, więc może taktyka nie był zła. Ja bym pewnie odruchowo się przeciskał, ale tak obiektywnie to dobrze wybrali. Lepiej mieć gdzie polecieć a nie mieć z przodu zderzak tira.

Tego dnia na D1 było kilka karamboli. W sumie w żadnym z nich nie było
chyba nawet rannych.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2018-02-06 13:13:23
Autor: Myjk
Zima
Tue, 6 Feb 2018 03:14:27 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
google wie ze kilka telefonow nagle sie zatrzymalo na S-ce, nie jest tez
problemem napisanie algorytmu ktory prawidlowo bedzie wylapywal takie
sytuacje i wszczynal alarm lub chociaz ostrzezenie

Tak w ogóle tiroloty siedzące na CB nie zareagowały a ty chcesz żeby system internetowy był szybszy...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 04:42:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Zima
-- Tak w ogóle tiroloty siedzące na CB nie zareagowały a ty chcesz żeby system internetowy był szybszy...

automat zawsze bedzie szybszy od czlowieka zwlaszcza ze google na biezaco obrabia te dane na potrzeby trafficu, w momencie kiedy kierownik TIR-a odklada kanapke, wypowiada magiczne zaklecie ochrony przed zlem wszelakim: OOOO kurwaaaaa po czym desperacko kreci kolem sterowym automat juz zapomina o wypadku i czeka cierpliwie na kolejny

PS jutro wezme drugi telefon i zobacze jak szybko waze puszcza komunikat klepany z palucha

Data: 2018-02-06 14:51:36
Autor: Myjk
Zima
Tue, 6 Feb 2018 04:42:20 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
automat zawsze bedzie szybszy od czlowieka zwlaszcza ze google na biezaco
obrabia te dane na potrzeby trafficu, w momencie kiedy kierownik TIR-a
odklada kanapke, wypowiada magiczne zaklecie ochrony przed zlem
wszelakim: OOOO kurwaaaaa po czym desperacko kreci kolem sterowym
automat juz zapomina o wypadku i czeka cierpliwie na kolejny

Nie tak znowu szybko z tego co widzę, to muszą być przeraźliwie ogromne
ilości danych. Jak jechałem dwa tygodnie temu do/z Włoch to korki na
stradach potrafiły być przesunięte czasem o 2km w stosunku do tego co mapa
pokazywała. W sensie wg mapy zwalniałem bo miał być JUŻ korek a potem
jechałęm jeszcze 2km nim się zaczął zator, a właściwie to nawet było tylko
spowolnienie a nie korek. Tak, miałem działający roaming. :P

PS jutro wezme drugi telefon i zobacze jak szybko waze puszcza komunikat klepany z palucha

No a tu jeszcze przepuszczone przez Waze...

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 06:04:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Zima
-- W sensie wg mapy zwalniałem bo miał być JUŻ korek a potem jechałęm jeszcze 2km nim się zaczął zator, a właściwie to nawet było tylko spowolnienie a nie korek.

przy predkosciach autostradowych 2km to raczej rozsadny margines bezpieczenstwa

-- No a tu jeszcze przepuszczone przez Waze...

Waze nalezy do Google od paru dobrych lat

Data: 2018-02-06 15:13:32
Autor: Myjk
Zima
Tue, 6 Feb 2018 06:04:34 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
przy predkosciach autostradowych 2km to raczej rozsadny margines bezpieczenstwa

Tylko tam nic się nie działo, a mapy krzyczały że łoolaboga korek i
+30minut więcej. :P Jak dojeżdżasz do takiego punktu i nic się nie dzieje,
to po chwili przyśpieszasz jak po horyzont (dosłownie) wszystko jedzie --
do poprawy bezpieczeństwa się specjalnie nie przyczyni nawet ten "zapas".
Zbyt wolne i zbyt ułomne to jest (w sensie zbyt dużo danych do zebrania,
przeanalizowania i udostępnienia).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 06:30:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Zima
-- Tylko tam nic się nie działo, a mapy krzyczały że łoolaboga korek i +30minut więcej. :P Jak dojeżdżasz do takiego punktu i nic się nie dzieje, to po chwili przyśpieszasz jak po horyzont (dosłownie) wszystko jedzie -- do poprawy bezpieczeństwa się specjalnie nie przyczyni nawet ten "zapas".

technologie trzeba dopracowac to raczej oczywiste

-- Zbyt wolne i zbyt ułomne to jest (w sensie zbyt dużo danych do zebrania,
przeanalizowania i udostępnienia).

nonsens, dane sa zbierane i analizowane tak czy inaczej na potrzeby google maps a z udostepnieniem tez nie widze problemu, google synchronizuje swoje uslugi w sekundy wiec od Waze oczekuje no niech bedzie 5s

Data: 2018-02-06 17:14:04
Autor: Myjk
Zima
Tue, 6 Feb 2018 06:30:02 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
technologie trzeba dopracowac to raczej oczywiste

Tylko po co skoro taka sytuacja nie stanowi nawet promila przepływających
informacji... Zresztą aby coś dopracować, to potrzeba na to zazwyczaj
pieniędzy.

nonsens, dane sa zbierane i analizowane tak czy inaczej na potrzeby
google maps a z udostepnieniem tez nie widze problemu, google
synchronizuje swoje uslugi w sekundy wiec od Waze oczekuje no niech
bedzie 5s

Zakładasz że wszyscy używają gógle podczas jazdy, w tym udostępniania
lokalizacji -- a to nie jest prawda. --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 09:19:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Zima
-- Tylko po co skoro taka sytuacja nie stanowi nawet promila przepływających informacji... Pieniądze. W Europie Zachodniej taki wypadek to min kilkaset tysięcy EUR więc jest po co się schylić.

-- Zresztą aby coś dopracować, to potrzeba na to zazwyczaj pieniędzy.

Sprawdź sobie ile Google wyłożył za Waze

-- Zakładasz że wszyscy używają gógle podczas jazdy, w tym udostępniania lokalizacji -- a to nie jest prawda

Nic takiego nie zakładam jedyne w tym wątku szacunki nie pochodzą ode mnie

Data: 2018-02-06 18:36:25
Autor: Myjk
Zima
Tue, 6 Feb 2018 09:19:19 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com
Pieniądze. W Europie Zachodniej taki wypadek to min kilkaset tysięcy EUR więc jest po co się schylić.

Które do twórcy systemu w żaden sposób nie wrócą.

Sprawdź sobie ile Google wyłożył za Waze

Wyłożył, bo miał. :P

Nic takiego nie zakładam jedyne w tym wątku szacunki nie pochodzą ode
mnie

Twoje jest twierdzenie że powinno działać a nie działa (pomimo XXI wieku).
Zadziała jak będzie to stanowiło wartość po którą warto się schylić, a jak
jeszcze nie działa, to znaczy że nie jest warto. Nawet korki, co już było
wykazane, nie działają idealnie -- a co dopiero takie szczegóły. Przecież
taki karambol przy średnim natężeniu ruchu to kwestia nie więcej jak
minuty.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-02-06 23:29:44
Autor: jerzu.xyz
Zima
On Tue, 6 Feb 2018 13:13:23 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:


Tak w ogóle tiroloty siedzące na CB nie zareagowały a ty chcesz żeby system internetowy był szybszy...

Dokładnie. Ten gość miał wcześniej informację o tym, że coś sie
dzieje. A zaczął hamować w ostatniej chwili.

https://www.youtube.com/watch?v=EkPpf4W4zrE

Przyjmuję że to był Polak, na to wskazuje 28 kanał CB w Czechach.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2018-02-06 11:27:47
Autor: Shrek
Zima
W dniu 06.02.2018 o 11:09, Myjk pisze:

Przecież te osóbówki w które przyrąbał tirolot mogły spokojnie dalej
pojechać i zrobić miejsce do hamowania. Dlatego mnie bardziej zastanawia,
niż dlaczego gógle nie ostrzega (no niby jak?), co trzeba mieć we łbie aby
w takiej sytuacji stanąć jak pała i czekać aż się dostanie strzał w tyłek.

Alurat jakby podjechały na zderzak wcześniejszego tira to na pewno by na tym lepiej wyszły - co nie?

Przecież to jest jasne jak słońce że ktoś w końcu nie wyhamuje, dlatego ja
mam od dawna zakodowane aby jechać jak najdalej (o ile nie wykluczy tego
awaria silnika), nawet jeśli będę uczestnikiem kolizji.

Żebyś tylko nie był "uczesnikiem" kolizji dwóch tirów i ty po środku.

Shrek

Zima

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona