Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zim± samochód pali więcej, bo...

Zim± samochód pali więcej, bo...

Data: 2011-01-05 13:02:08
Autor: mic49
Zim± samochód pali więcej, bo...
Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

Michał

Data: 2011-01-05 21:57:02
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin mic49
Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Dobrze siÄ™ czujesz? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-05 23:25:14
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4d24e92e$0$2450$65785112news.neostrada.pl...
begin mic49

Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Dobrze się czujesz? ;)

Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czę¶ciej stoję w korkach, dłużej ruszam a przy niskich prędko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa.

Data: 2011-01-05 22:37:48
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Rabbit McCroolick
Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej
chodzi.

Dobrze siĂŞ czujesz? ;)

Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej
ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie
paliwa.

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-05 23:48:58
Autor: ToMasz
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
to pisze:
begin Rabbit McCroolick

Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej
chodzi.
Dobrze siĂŞ czujesz? ;)
Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej
ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie
paliwa.

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu.

no ja bym polemizował.
1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100
2 zimÄ… grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10
na 100.

dłuższy czas powoduje ze inne parametry są dalekie od optymalnych i auto
pali wiecej.

ToMasz

Data: 2011-01-05 23:01:21
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin ToMasz
no ja bym polemizował.
1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto
(dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.

Kolejny...

"Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej
chodzi."

Gdzie tu masz coĹ› o grzaniu auta?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 11:53:20
Autor: pm
Zim± samochód pali wiêcej, bo...

1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto
(dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.

Kolejny...

"Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej
chodzi."

Gdzie tu masz coĹ› o grzaniu auta?

zamiast gardłować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu widzenia świata.

to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych)
kaĹĽdy pojazd ma jakieĹ› optymalne warunki pracy i np. wychodzi ĹĽe przy 90km/h spalamy najmniej.

czyli reasumując silnik chodzi 3x dłużej ale spala 2x mniej paliwa - i jesteśmy w plecy
i extremalnie na  autostradzie silnik chodz 2x krĂłcej i pali 3x wiecej - i tez w plecy.

dodając do tego stanie w korkach - to juz wogóle zyżycie l/km to nieskończoność ;-)

Data: 2011-01-06 11:54:26
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin pm
to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg
(np w maszynach rolniczych)

Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku ktĂłrych zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrĂłt -- w mpg.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 14:12:33
Autor: pm
Zim± samochód pali wiêcej, bo...


to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg
(np w maszynach rolniczych)

Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
ktĂłrych zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrĂłt -- w mpg.

to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał się szczegółów.

Data: 2011-01-06 14:07:03
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin pm
to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał
się szczegółów.

Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o traktorach.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 15:31:43
Autor: pm
Zim± samochód pali wiêcej, bo...

to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał
się szczegółów.

Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
traktorach.

proszę odnieś się raz jeszcze i wykaż nieprawdziwość spornego sformułowania
dotąd nie wysiliłeś się na nic więcej niż bezpodstawna negacja.

Data: 2011-01-06 12:46:18
Autor: J.F.
Zim± samochód pali wi?cej, bo...
On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100,  pm wrote:
to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych)

Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
nierzetelne.

każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej J.

Data: 2011-01-06 14:24:36
Autor: pm
Zim± samochód pali wi?cej, bo...
?

Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
nierzetelne.

no jasne
maszyny takie litrażuje się i jest normatywne zużycie na biegu jałowym i przy obci±żeniu (tez uproszczenie ale już bliższe prawdy )

każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h
spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia / oporów aerodynamicznych

co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Data: 2011-01-06 17:02:42
Autor: J.F.
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100,  pm wrote:
każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia / oporów aerodynamicznych
co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

J.

Data: 2011-01-06 17:31:17
Autor: pm
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

nie policzysz to się nie dowiemy czy 90 czy 50
możemy gdybać.

w każdym razie możemy przyj±ć że jest jakie¶:  200km/h >optimum > 0km/h ;-)


aha
trzeba pamiętać o konieczno¶ci wytwarzania mieszanki stechiometrycznej
czyli duży silnik mimo braku obci±żenia i tak musi swoje spalić.

Data: 2011-01-07 09:50:39
Autor: Massai
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
J.F. wrote:

On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100,  pm wrote: > > > każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi
> > > że przy 90km/h spalamy najmniej.
> > >> Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej
> > > być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
> gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika /
> przełożenia / oporów aerodynamicznych
> co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla
> samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
> a dla powiedzmy audi a6 130km/h. Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

U mnie optymalne jest około 65-70. Jak utrzymuję tę prędko¶ć stale,
przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam około 5,6-5,7 l/100km.
Testowałem kiedy¶ z ciekawo¶ci, fakt że na odcinkach krótkich, około
20-30 km (więcej nie miałem cierpliwo¶ci).

Uprzedzaj±c, żeby kto¶ mi tu nie jechał "phi, tyle to ja mam ¶redniej w
moim tedjiku":
5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdę niezły wynik ;-)

Poniżej i powyżej - spalanie zaczyna rosn±ć, przy stałych 100 km/h
około 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zależy od
kierunku wiatru).

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-09 00:08:01
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
Ale niedużo większe zużycie paliwa jest przy 80km/h.

Za to potem ro¶nie już szybko.

Data: 2011-01-09 00:11:31
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d28ee4d$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

Data: 2011-01-09 00:30:55
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

Data: 2011-01-09 00:53:58
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d28f3ae$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, bo będ± szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prędko¶ć to max.

Data: 2011-01-09 12:55:04
Autor: Mirek Ptak
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prędko¶ć to max.

Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędko¶ci, ale obrotach wtedy około 1300-1500.
Najbardziej to widać wła¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-01-09 12:59:44
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prędko¶ć to max.

Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędko¶ci, ale obrotach wtedy około 1300-1500.
Najbardziej to widać wła¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

Może.
Ale tak jechać się nie da, niezależnie od tego jakie jest spalanie.

Data: 2011-01-09 20:28:38
Autor: Bydlę
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Mirek Ptak wrote:
> Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u
> siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
> większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
> spalaniem chwilowym


Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-01-10 07:53:44
Autor: k±d±wanie \"fr±m\" ę
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Dnia 2011-01-09 20:28,  *Bydlę* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Mirek Ptak wrote:
 > Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u
 > siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
 > większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
 > spalaniem chwilowym


Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
:-)

Raczej Turbo :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-01-09 13:16:06
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:4d28f3ae$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Data: 2011-01-09 13:21:57
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym wł±cza się sprężarka.
Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej - więc znowu wymy¶liłe¶ jak±¶ teoryjkę bez pokrycia w faktach.

Data: 2011-01-09 13:47:44
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym wł±cza się
sprężarka.
Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z obrotami rzędu 1500.
Dopiero mocniej dłubana głowica wymagała jazdy z wyższymi prędko¶ciami.

1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej

To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo przełożenie.

Data: 2011-01-09 16:19:14
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:

Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z obrotami rzędu 1500.

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej

To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo przełożenie.

Oczywi¶cie.
Ale akurat w HGT skrzynia był bardzo krótka.

Data: 2011-01-09 21:43:16
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:

Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu
pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych
problemów z obrotami rzędu 1500.

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

Nie jest to V6 w którym mogę przy 600rpm wcisn±ć gaz do dechy i nic się nie telepnie, ale bez przesady.

Data: 2011-01-09 23:18:52
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od momentu w którym zał±cza się turbina.
W obu przypadkach przy 1500 jeĽdzić się nie da.
Nie lubię dzwoni±cych panewek.

Data: 2011-01-10 16:51:05
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego
obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
momentu w którym zał±cza się turbina.

To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi być bardzo stresuj±ca :)
No i w moim aucie 50km/h nadal by¶ pewnie jechał na pierwszym biegu.

Data: 2011-01-10 16:58:43
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:

Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
momentu w którym zał±cza się turbina.

To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi być bardzo stresuj±ca :)

Nie wiem, dawno nie jeĽdziłem.
Empirycznie - w moim dieslu minimalne prędko¶ci na poszcz. biegach, które zapewniaj± brak niegatywnych odczuć to:
III-40 km/h
IV-60 km/h
V-80 km/h

Co stanowi jakie¶ 1500 obr/min.

W słabszym o połowę benzyniaku, podobnie, no może negatywne wrażenia przy zbyt wysokim biegu s± mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale już wci¶nięcie gazu nie powoduje prawie żadnych reakcji.

Data: 2011-01-08 18:08:44
Autor: Filip KK
Zim± samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum!

*-Zależne od silnika.

Data: 2011-01-08 18:43:53
Autor: J.F.
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
On Sat, 08 Jan 2011 18:08:44 +0100,  Filip KK wrote:
W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:
Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum!
*-Zależne od silnika.


A przy 50 i 60km/h ? J.

Data: 2011-01-06 00:23:16
Autor: Dykus
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu.

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?

Pomijam, ĹĽe w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-01-06 09:26:42
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Dykus
Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min, zima: 3 bieg,
2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
pracował dłużej... :)

LOL. --
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 09:57:23
Autor: Mruk
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi".
To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu
do przebytej odległości, a nie czasu.

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?

Pomijam, ĹĽe w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...

dałeś czadu. To co napisałeś nie jest prawdą. Jezeli silnik miał inne obciążenie to i pedła gazu miałeś wciśnięty w innym stopniu przez co przepustnica dawała więcej/mniej paliwa.

Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś.

Myślisz, że oba "zużycia" będą identyczne ??




M

Data: 2011-01-06 09:27:12
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Mruk
dałeś czadu.

Prawie stworzył perpetuum mobile. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 23:01:31
Autor: Dykus
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Witam,

Mruk pisze:

Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś.

Myślisz, że oba "zużycia" będą identyczne ??

Nie będą.

Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociażby ze względu na większe opory aerodynamiczne...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-01-06 23:16:30
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Dykus
Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze
mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociaĹĽby
ze względu na większe opory aerodynamiczne...

Jechałeś kiedyś rowerem? Próbowałeś kręcić z tą samą prędkością na kolejnych biegach?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-07 12:00:01
Autor: Jakub Witkowski
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu.

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?

Powód: miał mniejszą sprawność (obciążenie inne) a część stracił stojąc (w dłuższych w korkach).
A więc związek spalania z czasem jazdy jest, ale pośredni i tylko w szczególnych warunkach
akurat w tÄ™ stronÄ™.
W kaĹĽdym razie reguĹ‚a:  jedzie dĹ‚uĹĽej => wiÄ™cej pali - jest faĹ‚szywa (co Ĺ‚atwo pokazać).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-01-05 22:09:36
Autor: Mikolaj Machowski
Zimą samochód pali więcej, bo...
mic49 napisał:
Witam,

U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l .

m.

Data: 2011-01-05 23:22:53
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "Mikolaj Machowski" <mikmach@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnii9rap.doj.mikmachblacher.nos...

U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l .

Zwłaszcza je¶li te letnie, to opony obniżonych oporach toczenia. Takich raczej nie robi się na zimę.

Data: 2011-01-05 22:19:03
Autor: J_K_K
Zim± samochód pali więcej, bo...
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d44333b8-6908-46db-bf0d-4a6430d9befaw17g2000yqh.googlegroups.com...
Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Przy mniejszej prędko¶ci spali Ci mniej na 100 km.
+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).
W takiej konfiguracji auta u mnie w zimie pal± mniej niż w lecie :-)
(głównie trasy).

Pzdr

JKK

Data: 2011-01-05 23:21:40
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:ig2n86$pfm$1speranza.aioe.org...

+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).

Doprawdy? A w moim samochodzie wła¶nie zim± czę¶ciej chodzi klima, bo nie chcę mieć zaparowanych szyb.

Data: 2011-01-06 00:14:35
Autor: J_K_K
Zim± samochód pali więcej, bo...
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig2qtk$1dl$1news.dialog.net.pl...


+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).

Doprawdy? A w moim samochodzie wła¶nie zim± czę¶ciej chodzi klima,

Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.

Pzdr

JKK

Data: 2011-01-06 02:47:42
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:ig2u0r$ai1$1speranza.aioe.org...

Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.

Żeby usłyszeć urban legend?

Data: 2011-01-06 11:58:29
Autor: pm
Zim± samochód pali więcej, bo...
?>> Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.

Żeby usłyszeć urban legend?
jak nie chcesz słuchać to pomy¶l.
przy niskich temp, aby nast±piło skroplenie czynnika w skrapiaczu (popularnej chłodnicy)
potrzebne jest mniejsze ci¶nienie - sprężarka musi pracować w krótszych cyklach.

Data: 2011-01-05 22:30:10
Autor: pm
Zim± samochód pali więcej, bo...
?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Data: 2011-01-05 23:20:51
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig2nt5$6u9$1news.net.icm.edu.pl...

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-) Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.

Data: 2011-01-06 11:28:38
Autor: pm
Zim± samochód pali więcej, bo...
?
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-)

to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który t± masę mierzy

Ale tak  nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.
doczytaj założenia, to co napisałe¶ to już wiemy i pomijamy przy rozważaniach.

Data: 2011-01-07 00:15:34
Autor: Tomasz Pyra
Zim± samochód pali więcej, bo...
W dniu 2011-01-06 11:28, pm pisze:
?
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-)

to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który t± masę mierzy

Jak nie przepływomierz, to zestaw MAP+IAT, który też temperaturę uwzględnia.

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych.

Data: 2011-01-07 00:40:32
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d264d13$0$2442$65785112news.neostrada.pl...

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory silnika w której temperatura wcale nie jest dużo niższa zim± (no może na pocz±tku pracy silnika).

Data: 2011-01-07 08:58:18
Autor: Yans van Horn
Zimą samochód pali więcej, bo...
On 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick wrote:
UÂżytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam>  napisaÂł w wiadomo¶ci
news:4d264d13$0$2442$65785112news.neostrada.pl...

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I miêdzy zim± a latem wcale nie s± to ma³e ró¿nice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecie¿ powietrze zasysa z komory
> silnika w której temperatura wcale nie jest du¿o ni¿sza zim± (no mo¿e na
> pocz±tku pracy silnika).

To chyba jedynie w źle zaprojektowanych złomach :-) Albo cudownych przeróbkach typu wstawmy "stożek" ale wywalmy dolot zimnego powietrza :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-01-07 11:55:43
Autor: Tomasz Pyra
Zim± samochód pali więcej, bo...
W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam>  napisał w wiadomo¶ci
news:4d264d13$0$2442$65785112news.neostrada.pl...

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory
silnika

Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz.

Data: 2011-01-07 18:45:43
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d26f12b$0$2436$65785112news.neostrada.pl...

Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz.

Nie wszędzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest za chłodnic± a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana termicznie rura. Nie mówi±c już o nieco archaicznych, ale wci±ż używanych pojazdach z od¶rodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze z nad silnika (miałem tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2).

Data: 2011-01-06 08:50:34
Autor: Czarek Daniluk
Zim± samochód pali więcej, bo...
W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze:

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-01-06 09:30:05
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Czarek Daniluk
Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)

Ogólnie w każdym turbo wyposażonym w intercooler, szczególnie zbyt mały, jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-07 15:54:15
Autor: Pszemol
Zim± samochód pali więcej, bo...
"pm" <xpm_zonk_@wp.pl> wrote in message news:ig2nt5$6u9$1news.net.icm.edu.pl...
?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Czy mowa jest o od¶nieżonej, suchej drodze czy opony musz±
pokonywać nierówno¶ci ¶niegu, lodu, soli? ¦lizgać się?

Data: 2011-01-05 23:02:19
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Zim± samochód pali więcej, bo...
Witam serdecznie.

Mój, służbowy X-Trail wyraĽnie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie Navary i
Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--


Data: 2011-01-05 23:18:12
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik <newsartmediaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2de1.00000458.4d24ea6bnewsgate.onet.pl...
Witam serdecznie.

Mój, służbowy X-Trail wyraĽnie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie Navary i
Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Data: 2011-01-05 23:22:35
Autor: J_K_K
Zim± samochód pali więcej, bo...
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig2qn5$19p$1news.dialog.net.pl...

Z Focusem to nie rozumiem

Naturalny intercooler  ?
;-)

Pzdr

JKK

Data: 2011-01-06 14:33:17
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Zim± samochód pali więcej, bo...
Dnia 05.01.2011 Rabbit McCroolick <bilgates@wp.pl> napisał/a:

Użytkownik <newsartmediaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2de1.00000458.4d24ea6bnewsgate.onet.pl...
Witam serdecznie.

Mój, służbowy X-Trail wyraĽnie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie Navary i
Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-06 14:59:47
Autor: Marcin Stankiewicz
Zim± samochód pali więcej, bo...
Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a):

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Przeczytaj jeszcze raz. A póĽniej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróć ;-)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Błogosławiony ten, kto żyje w pokoju. Nie ma na ziemi większego szczę¶cia.
Matthias Claudius"

Data: 2011-01-06 17:59:53
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Zim± samochód pali więcej, bo...
Dnia 06.01.2011 Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> napisał/a:
Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a):

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Przeczytaj jeszcze raz. A póĽniej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróć ;-)

Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii... podpowiem.
Aerodynamiczny. --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-06 18:47:05
Autor: Marcin Stankiewicz
Zim± samochód pali więcej, bo...
Dnia Thu, 6 Jan 2011 17:59:53 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a):

Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii...

Nie. Po prostu nie lubie bezsensownego czepiania się literówek :)

A je¶li chodzi o ironię, to wymy¶lenie klocków bieżnika wcale jej nie pomogło :)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Bogowie łakn± krwi. Desmoulins C."

Data: 2011-01-06 18:54:18
Autor: pm
Zim± samochód pali więcej, bo...
?>>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Przeczytaj jeszcze raz. A póĽniej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróć ;-)

Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii... podpowiem.
Aerodynamiczny.

podpowiem - nie o klocki bieżnika chodziło, tylko takie większe ;-)

Data: 2011-01-07 08:42:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
Zimą samochód pali więcej, bo...
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-01-08 10:33:53
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Mea culpa, tak więc  1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;) --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-08 10:39:16
Autor: Cavallino
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigbs1.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Mea culpa, tak więc  1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

Data: 2011-01-08 11:06:13
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigbs1.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Mea culpa, tak więc  1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

Czytaj uważnie. Poza tym klocek może być mały a samochód duży. ;-P


--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-08 11:24:38
Autor: Cavallino
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigdol.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w
wiadomo¶ci news:slrniigbs1.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com>
napisał/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To
klocki
na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór
areodynamiczny
zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach...

Mea culpa, tak więc  1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

Czytaj uważnie.

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Data: 2011-01-08 12:35:54
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

Czytaj uważnie.

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-08 12:58:05
Autor: Cavallino
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigj0q.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Jaki?
Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶ć?

Czytaj uważnie.

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

No tak, żeby nie przyznać iż Twój udział w tym w±tku był całkowicie bez sensu, postanowiłe¶ czepić się literówki.
Żałosne.

Data: 2011-01-08 13:40:05
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

No tak, żeby nie przyznać iż Twój udział w tym w±tku był całkowicie bez sensu, postanowiłe¶ czepić się literówki.
Żałosne.

Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1 i przyznałem
się do błędu. --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-08 15:17:27
Autor: Cavallino
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigmp5.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

No tak, żeby nie przyznać iż Twój udział w tym w±tku był całkowicie bez
sensu, postanowiłe¶ czepić się literówki.
Żałosne.

Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1

Żadne 1:1.
Przegrałe¶ 0-3, tyle że nie możesz się z tym pogodzić.

Data: 2011-01-08 18:02:53
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1

Żadne 1:1.
Przegrałe¶ 0-3, tyle że nie możesz się z tym pogodzić.

Jeżeli to sprawi, że poczujesz sie lepiej to zgoda. --
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

Data: 2011-01-08 20:53:10
Autor: Cavallino
Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniih65t.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1

Żadne 1:1.
Przegrałe¶ 0-3, tyle że nie możesz się z tym pogodzić.

Jeżeli to sprawi, że poczujesz sie lepiej to zgoda.

Czyje¶ wyniki obchodz± mnie tyle co zeszłoroczny ¶nieg, a moje samopoczucie zależy od diametralnie innych czynników.

Data: 2011-01-05 23:18:27
Autor: Jacek
Zim± samochód pali więcej, bo...
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d44333b8-6908-46db-bf0d-4a6430d9befaw17g2000yqh.googlegroups.com...
Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

dłużej sie rozgrzewa, czyli dłuższy czas wydłuża np. czas wtrysków -> wieksze spalanie
Druga sprawa, ze tam gdzie po mie¶cie latem jeĽdzisz na 3 i 4 biegu, zim± po ¶niegu wleczesz sie na drugim.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h.
Odwrotnie proporcjonalny do temp. silnika. Zim± to rozgrzewanie trwa troche dłużej niż latem

Jacek

Data: 2011-01-06 01:05:22
Autor: Przemysław Czaja
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "Jacek"

moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h.

moja laleczka również zaczyna od 1.2 l/h(zima) by zakończyć identycznie jak latem na 0,5-0,4 l/h (ciepły silnik) - latem startuje od 0,8-0,7l/h

Data: 2011-01-05 23:26:26
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Zwróciłbym też uwagę na większe opory toczenia - nadkola czasem szczelnie zapychaj± się ¶niegiem/ lodem, co bezdyskusynie przedkłada się na wzrost zużycia paliwa.

Data: 2011-01-06 03:30:53
Autor: Michał
Zim± samochód pali więcej, bo...
mic49 <michalp@interia.pl> napisał(a):
Witam,

Wiadomo - jest mr=F3z i znacznie wi=EAcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie si=EA. Czy te=BF pr=EAdko=B6ci podr=F3=BFne - zim=B1 s=B1 mniejsz=
e, czyli
silnik d=B3u=BFej chodzi.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro=BCny dzie=F1 b=EAdzi=
e
pali=B3 tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie=B6 rozr=F3=BFnieni=
e -
diesel / benzyna.

Micha=B3

A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)

i zim± też pobijam rekodry małego spalania.

raz mi się udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 doj¶ć
do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas.

latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19.
¶rednio zim± pali koło 16l/100 jak się gdzies na narty wyskoczy czy co¶.

--
odpowiadaj±c na pytanie czy spali więcej, nie nie spali.

a jak straszny mróz to mam wrażenie że kilka koni więcej jest ;)

pozdrawiam.

--


Data: 2011-01-06 16:56:35
Autor: Nikiel ;)
Zimą samochód pali więcej, bo...
W dniu 2011-01-06 04:30,  MichaĹ‚ pisze:
mic49<michalp@interia.pl>  napisaĹ‚(a):

Witam,

Wiadomo - jest mr=F3z i znacznie wi=EAcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie si=EA. Czy te=BF pr=EAdko=B6ci podr=F3=BFne - zim=B1 s=B1 mniejsz=
e, czyli
silnik d=B3u=BFej chodzi.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro=BCny dzie=F1 b=EAdzi=
e
pali=B3 tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie=B6 rozr=F3=BFnieni=
e -
diesel / benzyna.

Micha=B3

A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)

i zimą też pobijam rekodry małego spalania.

raz mi się udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 dojść
do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas.

A przy jakich prędkościach w lecie/zimie?
bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby się świat nie dziwował...


latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19.

w lecie z klimÄ… czy bez?





Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)

--
# od niklu #             # gg - 4939629 #
#  WyobraĹşnia jest waĹĽniejsza od wiedzy #
#                         (A. Einstein) #

Data: 2011-01-07 00:47:39
Autor: Michał
Zim± samochód pali więcej, bo...
A przy jakich prędkościach w lecie/zimie?
bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby się świat nie dziwował...

no to jest główna różnica, nawet nie prędko¶ci a wyprzedzanie (i hamowanie).
i na ¶wiatłach w lecie nie ¶lizga więc idzie więcej nieoptymalnej
mocy w ruszanie.


> latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19.

w lecie z klimÄ… czy bez?

z klim± - około 1.6l/h, w zimie się czasami klima tylko wł±cza,
chyba sobie wykrywa żeby osuszyć czy co¶. ale starszy model
się czę¶ciej w zimie wł±czała klima.

pozdrawiam.

--


Data: 2011-01-06 09:25:27
Autor: Cavallino
Zim± samochód pali więcej, bo...
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d44333b8-6908-46db-bf0d-4a6430d9befaw17g2000yqh.googlegroups.com...
Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Dokładnie - moje auta zawsze pal± mnie zim±.
Wolniej się jeĽdzi, klima nie chodzi.
¦rednio 0,5 l mniej.

Ale to głównie na trasie, po mie¶cie jednak więcej.

Data: 2011-01-07 02:14:12
Autor: kogutek
Zim± samochód pali więcej, bo...
Witam,



Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na

nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli

silnik dłużej chodzi.



Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie

palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -

diesel / benzyna.



Michał

Jasne ze będzie palił więcej bo powietrze jest gęstsze. Odrzutowce dlatego pal±
mało bo lataj± tam gdzie powietrze  jest rzadkie. Ponad wszelk± w±tpliwo¶ć
udowodniono że niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wydłużanie się samochodu
wskutek jego rozgrzewania o gęstsze powietrze. Im samochody pal± bardzo mało. Bo
poruszaj± sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy
lato czy zima bęzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na
godzinę Temperatura zewnętrzna po rozgrzaniu nie ma żadnego znaczenia. Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat  ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza.

--


Data: 2011-01-07 14:20:23
Autor: nazgul
Zim± samochód pali więcej, bo...
Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat  ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza.

ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.
od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr)

Data: 2011-01-07 21:17:17
Autor: Tomasz Pyra
Zim± samochód pali więcej, bo...
W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:
Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat  ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
powietrza.

ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.

Podobne rozwi±zanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru innych samochodach.
Po rozruchu, otwiera się klapa ci±gn±ca powietrze znad kolektora wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy.

Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym.
W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperatur± powietrza, a temperatur± silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ przeł±czał się na zasysanie zimnego powietrza.



od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr)

Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

Data: 2011-01-07 21:36:56
Autor: pm
Zim± samochód pali więcej, bo...
?> Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

no tak tak.
z tym że MAP i tak jest więc dokładamy tylko termometr.

Zim± samochód pali więcej, bo...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona