Data: 2011-01-05 13:02:08 | |
Autor: mic49 | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Witam,
Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli silnik dłużej chodzi. Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie - diesel / benzyna. Michał |
|
Data: 2011-01-05 21:57:02 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin mic49
Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli Dobrze się czujesz? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-05 23:25:14 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4d24e92e$0$2450$65785112news.neostrada.pl... begin mic49 Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czę¶ciej stoję w korkach, dłużej ruszam a przy niskich prędko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa. |
|
Data: 2011-01-05 22:37:48 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Rabbit McCroolick
Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-05 23:48:58 | |
Autor: ToMasz | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
to pisze:
begin Rabbit McCroolickno ja bym polemizował. 1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimą grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100. dłuższy czas powoduje ze inne parametry są dalekie od optymalnych i auto pali wiecej. ToMasz |
|
Data: 2011-01-05 23:01:21 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin ToMasz
no ja bym polemizował. Kolejny... "Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej chodzi." Gdzie tu masz coś o grzaniu auta? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 11:53:20 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |

zamiast gardłować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu widzenia świata.1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimą grzeje auto to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych) każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej. czyli reasumując silnik chodzi 3x dłużej ale spala 2x mniej paliwa - i jesteśmy w plecy i extremalnie na autostradzie silnik chodz 2x krócej i pali 3x wiecej - i tez w plecy. dodając do tego stanie w korkach - to juz wogóle zyżycie l/km to nieskończoność ;-) |
|
Data: 2011-01-06 11:54:26 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin pm
to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku których zwyczajowo spalanie podaje się w l/km, ew. w Stanach na odwrót -- w mpg. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 14:12:33 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |

to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał się szczegółów.to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg |
|
Data: 2011-01-06 14:07:03 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin pm
to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o traktorach. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 15:31:43 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |

proszę odnieś się raz jeszcze i wykaż nieprawdziwość spornego sformułowaniato był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał dotąd nie wysiliłeś się na nic więcej niż bezpodstawna negacja. |
|
Data: 2011-01-06 12:46:18 | |
Autor: J.F. | |
Zim± samochód pali wi?cej, bo... | |
On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100, pm wrote:
to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych) Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest nierzetelne. każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej. Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej J. |
|
Data: 2011-01-06 14:24:36 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali wi?cej, bo... | |
?
Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest no jasne maszyny takie litrażuje się i jest normatywne zużycie na biegu jałowym i przy obci±żeniu (tez uproszczenie ale już bliższe prawdy ) być może - nie zmienia to istoty rozumowania.każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia / oporów aerodynamicznych co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h a dla powiedzmy audi a6 130km/h. |
|
Data: 2011-01-06 17:02:42 | |
Autor: J.F. | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote:
być może - nie zmienia to istoty rozumowania.każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej. Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie lusterka zaklei :-) J. |
|
Data: 2011-01-06 17:31:17 | |
Autor: pm | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sienie policzysz to się nie dowiemy czy 90 czy 50 możemy gdybać. w każdym razie możemy przyj±ć że jest jakie¶: 200km/h >optimum > 0km/h ;-) aha trzeba pamiętać o konieczno¶ci wytwarzania mieszanki stechiometrycznej czyli duży silnik mimo braku obci±żenia i tak musi swoje spalić. |
|
Data: 2011-01-07 09:50:39 | |
Autor: Massai | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
J.F. wrote:
On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote: > > > każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi U mnie optymalne jest około 65-70. Jak utrzymuję tę prędko¶ć stale, przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam około 5,6-5,7 l/100km. Testowałem kiedy¶ z ciekawo¶ci, fakt że na odcinkach krótkich, około 20-30 km (więcej nie miałem cierpliwo¶ci). Uprzedzaj±c, żeby kto¶ mi tu nie jechał "phi, tyle to ja mam ¶redniej w moim tedjiku": 5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdę niezły wynik ;-) Poniżej i powyżej - spalanie zaczyna rosn±ć, przy stałych 100 km/h około 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zależy od kierunku wiatru). -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-01-09 00:08:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:
co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3. Ale niedużo większe zużycie paliwa jest przy 80km/h. Za to potem ro¶nie już szybko. |
|
Data: 2011-01-09 00:11:31 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d28ee4d$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze: A na którym biegu? Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór. |
|
Data: 2011-01-09 00:30:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:
Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2). W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty. |
|
Data: 2011-01-09 00:53:58 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d28f3ae$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze: No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, bo będ± szarpać jak szalone. Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±. 3 bieg na t± prędko¶ć to max. |
|
Data: 2011-01-09 12:55:04 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędko¶ci, ale obrotach wtedy około 1300-1500. Najbardziej to widać wła¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-01-09 12:59:44 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, Może. Ale tak jechać się nie da, niezależnie od tego jakie jest spalanie. |
|
Data: 2011-01-09 20:28:38 | |
Autor: Bydlę | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Mirek Ptak wrote:
> Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u > siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla > większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym > spalaniem chwilowym Nie może być! Moment obrotowy jednak działa? :-) -- Bydlę |
|
Data: 2011-01-10 07:53:44 | |
Autor: k±d±wanie \"fr±m\" ę | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Dnia 2011-01-09 20:28, *Bydlę* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Mirek Ptak wrote:Raczej Turbo :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-01-09 13:16:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach. |
|
Data: 2011-01-09 13:21:57 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:
No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym wł±cza się sprężarka. Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem. 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej - więc znowu wymy¶liłe¶ jak±¶ teoryjkę bez pokrycia w faktach. |
|
Data: 2011-01-09 13:47:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach. Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z obrotami rzędu 1500. Dopiero mocniej dłubana głowica wymagała jazdy z wyższymi prędko¶ciami. 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo przełożenie. |
|
Data: 2011-01-09 16:19:14 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:
Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem. Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów". 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził Oczywi¶cie. Ale akurat w HGT skrzynia był bardzo krótka. |
|
Data: 2011-01-09 21:43:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach? Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm. Nie jest to V6 w którym mogę przy 600rpm wcisn±ć gaz do dechy i nic się nie telepnie, ale bez przesady. |
|
Data: 2011-01-09 23:18:52 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:
Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów". Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od momentu w którym zał±cza się turbina. W obu przypadkach przy 1500 jeĽdzić się nie da. Nie lubię dzwoni±cych panewek. |
|
Data: 2011-01-10 16:51:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi być bardzo stresuj±ca :) No i w moim aucie 50km/h nadal by¶ pewnie jechał na pierwszym biegu. |
|
Data: 2011-01-10 16:58:43 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:
Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od Nie wiem, dawno nie jeĽdziłem. Empirycznie - w moim dieslu minimalne prędko¶ci na poszcz. biegach, które zapewniaj± brak niegatywnych odczuć to: III-40 km/h IV-60 km/h V-80 km/h Co stanowi jakie¶ 1500 obr/min. W słabszym o połowę benzyniaku, podobnie, no może negatywne wrażenia przy zbyt wysokim biegu s± mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale już wci¶nięcie gazu nie powoduje prawie żadnych reakcji. |
|
Data: 2011-01-08 18:08:44 | |
Autor: Filip KK | |
Zim± samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:
Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum! *-Zależne od silnika. |
|
Data: 2011-01-08 18:43:53 | |
Autor: J.F. | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
On Sat, 08 Jan 2011 18:08:44 +0100, Filip KK wrote:
W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze: A przy 50 i 60km/h ? J. |
|
Data: 2011-01-06 00:23:16 | |
Autor: Dykus | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
Witam,
to pisze: Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu. Przykład - trasa 10km: lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min, zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min. Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych? Pomijam, że w zimę 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku... -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-01-06 09:26:42 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Dykus
Przykład - trasa 10km: LOL. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 09:57:23 | |
Autor: Mruk | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
Witam, dałeś czadu. To co napisałeś nie jest prawdą. Jezeli silnik miał inne obciążenie to i pedła gazu miałeś wciśnięty w innym stopniu przez co przepustnica dawała więcej/mniej paliwa. Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś. Myślisz, że oba "zużycia" będą identyczne ?? M |
|
Data: 2011-01-06 09:27:12 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Mruk
dałeś czadu. Prawie stworzył perpetuum mobile. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 23:01:31 | |
Autor: Dykus | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
Witam,
Mruk pisze: Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś. Nie będą. Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociażby ze względu na większe opory aerodynamiczne... -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-01-06 23:16:30 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Dykus
Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze Jechałeś kiedyś rowerem? Próbowałeś kręcić z tą samą prędkością na kolejnych biegach? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-07 12:00:01 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
Witam, Powód: miał mniejszą sprawność (obciążenie inne) a część stracił stojąc (w dłuższych w korkach). A więc związek spalania z czasem jazdy jest, ale pośredni i tylko w szczególnych warunkach akurat w tę stronę. W każdym razie reguła: jedzie dłużej => więcej pali - jest fałszywa (co łatwo pokazać). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-01-05 22:09:36 | |
Autor: Mikolaj Machowski | |
Zimą samochód pali więcej, bo... | |
mic49 napisał:
Witam, U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l . m. |
|
Data: 2011-01-05 23:22:53 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "Mikolaj Machowski" <mikmach@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnii9rap.doj.mikmachblacher.nos... U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l . Zwłaszcza je¶li te letnie, to opony obniżonych oporach toczenia. Takich raczej nie robi się na zimę. |
|
Data: 2011-01-05 22:19:03 | |
Autor: J_K_K | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d44333b8-6908-46db-bf0d-4a6430d9befaw17g2000yqh.googlegroups.com...
Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli silnik dłużej chodzi. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Przy mniejszej prędko¶ci spali Ci mniej na 100 km. + nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest). W takiej konfiguracji auta u mnie w zimie pal± mniej niż w lecie :-) (głównie trasy). Pzdr JKK |
|
Data: 2011-01-05 23:21:40 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:ig2n86$pfm$1speranza.aioe.org... + nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest). Doprawdy? A w moim samochodzie wła¶nie zim± czę¶ciej chodzi klima, bo nie chcę mieć zaparowanych szyb. |
|
Data: 2011-01-06 00:14:35 | |
Autor: J_K_K | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig2qtk$1dl$1news.dialog.net.pl...
Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych. Pzdr JKK |
|
Data: 2011-01-06 02:47:42 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "J_K_K" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:ig2u0r$ai1$1speranza.aioe.org... Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych. Żeby usłyszeć urban legend? |
|
Data: 2011-01-06 11:58:29 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
?>> Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.
jak nie chcesz słuchać to pomy¶l. przy niskich temp, aby nast±piło skroplenie czynnika w skrapiaczu (popularnej chłodnicy) potrzebne jest mniejsze ci¶nienie - sprężarka musi pracować w krótszych cyklach. |
|
Data: 2011-01-05 22:30:10 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. zimno -większa masa ciepło - mniejsza |
|
Data: 2011-01-05 23:20:51 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig2nt5$6u9$1news.net.icm.edu.pl... można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-) Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika. |
|
Data: 2011-01-06 11:28:38 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
?
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który t± masę mierzy Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.doczytaj założenia, to co napisałe¶ to już wiemy i pomijamy przy rozważaniach. |
|
Data: 2011-01-07 00:15:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 11:28, pm pisze:
? Jak nie przepływomierz, to zestaw MAP+IAT, który też temperaturę uwzględnia. Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika. I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych. |
|
Data: 2011-01-07 00:40:32 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d264d13$0$2442$65785112news.neostrada.pl... Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika. No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory silnika w której temperatura wcale nie jest dużo niższa zim± (no może na pocz±tku pracy silnika). |
|
Data: 2011-01-07 08:58:18 | |
Autor: Yans van Horn | |
Zimą samochód pali więcej, bo... | |
On 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick wrote:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci> silnika w której temperatura wcale nie jest du¿o ni¿sza zim± (no mo¿e na > pocz±tku pracy silnika). To chyba jedynie w źle zaprojektowanych złomach :-) Albo cudownych przeróbkach typu wstawmy "stożek" ale wywalmy dolot zimnego powietrza :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-07 11:55:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz. |
|
Data: 2011-01-07 18:45:43 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d26f12b$0$2436$65785112news.neostrada.pl... Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz. Nie wszędzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest za chłodnic± a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana termicznie rura. Nie mówi±c już o nieco archaicznych, ale wci±ż używanych pojazdach z od¶rodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze z nad silnika (miałem tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2). |
|
Data: 2011-01-06 08:50:34 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze:
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-01-06 09:30:05 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Czarek Daniluk
Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :) Ogólnie w każdym turbo wyposażonym w intercooler, szczególnie zbyt mały, jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-07 15:54:15 | |
Autor: Pszemol | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
"pm" <xpm_zonk_@wp.pl> wrote in message news:ig2nt5$6u9$1news.net.icm.edu.pl...
?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie Czy mowa jest o od¶nieżonej, suchej drodze czy opony musz± pokonywać nierówno¶ci ¶niegu, lodu, soli? ¦lizgać się? |
|
Data: 2011-01-05 23:02:19 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Witam serdecznie.
Mój, służbowy X-Trail wyraĽnie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie Navary i Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2011-01-05 23:18:12 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik <newsartmediaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2de1.00000458.4d24ea6bnewsgate.onet.pl... Witam serdecznie. Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc... |
|
Data: 2011-01-05 23:22:35 | |
Autor: J_K_K | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "Rabbit McCroolick" <bilgates@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig2qn5$19p$1news.dialog.net.pl...
Naturalny intercooler ? ;-) Pzdr JKK |
|
Data: 2011-01-06 14:33:17 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Dnia 05.01.2011 Rabbit McCroolick <bilgates@wp.pl> napisał/a:
Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-01-06 14:59:47 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a): Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc... Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL Przeczytaj jeszcze raz. A póĽniej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak zrozumiesz to wróć ;-) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Błogosławiony ten, kto żyje w pokoju. Nie ma na ziemi większego szczę¶cia. Matthias Claudius" |
|
Data: 2011-01-06 17:59:53 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Dnia 06.01.2011 Marcin Stankiewicz <e-mail@w.sigu.invalid> napisał/a:
Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii... podpowiem. Aerodynamiczny. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-01-06 18:47:05 | |
Autor: Marcin Stankiewicz | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Dnia Thu, 6 Jan 2011 17:59:53 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisał(a): Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii... Nie. Po prostu nie lubie bezsensownego czepiania się literówek :) A je¶li chodzi o ironię, to wymy¶lenie klocków bieżnika wcale jej nie pomogło :) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Bogowie łakn± krwi. Desmoulins C." |
|
Data: 2011-01-06 18:54:18 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
?>>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
podpowiem - nie o klocki bieżnika chodziło, tylko takie większe ;-) |
|
Data: 2011-01-07 08:42:02 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Zimą samochód pali więcej, bo... | |
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> wrote:
Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc... Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach... Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-01-08 10:33:53 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki <karmmnie@chloru.net> wrote: Mea culpa, tak więc 1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-01-08 10:39:16 | |
Autor: Cavallino | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigbs1.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał/a: Jaki? Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód? To dla Ciebie nowo¶ć? |
|
Data: 2011-01-08 11:06:13 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigbs1.rma.karmmniechloru.net... Czytaj uważnie. Poza tym klocek może być mały a samochód duży. ;-P -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-01-08 11:24:38 | |
Autor: Cavallino | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigdol.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a: Czytam. I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam. Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz. |
|
Data: 2011-01-08 12:35:54 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Jaki? Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs aerodynamiczny. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-01-08 12:58:05 | |
Autor: Cavallino | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigj0q.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a: No tak, żeby nie przyznać iż Twój udział w tym w±tku był całkowicie bez sensu, postanowiłe¶ czepić się literówki. Żałosne. |
|
Data: 2011-01-08 13:40:05 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Czytam. Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1 i przyznałem się do błędu. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-01-08 15:17:27 | |
Autor: Cavallino | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniigmp5.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a: Żadne 1:1. Przegrałe¶ 0-3, tyle że nie możesz się z tym pogodzić. |
|
Data: 2011-01-08 18:02:53 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:
Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1 Jeżeli to sprawi, że poczujesz sie lepiej to zgoda. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2011-01-08 20:53:10 | |
Autor: Cavallino | |
Zim? samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <karmmnie@chloru.net> napisał w wiadomo¶ci news:slrniih65t.rma.karmmniechloru.net...
Dnia 08.01.2011 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a: Czyje¶ wyniki obchodz± mnie tyle co zeszłoroczny ¶nieg, a moje samopoczucie zależy od diametralnie innych czynników. |
|
Data: 2011-01-05 23:18:27 | |
Autor: Jacek | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d44333b8-6908-46db-bf0d-4a6430d9befaw17g2000yqh.googlegroups.com...
Witam, dłużej sie rozgrzewa, czyli dłuższy czas wydłuża np. czas wtrysków -> wieksze spalanie Druga sprawa, ze tam gdzie po mie¶cie latem jeĽdzisz na 3 i 4 biegu, zim± po ¶niegu wleczesz sie na drugim. Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju. Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h. Odwrotnie proporcjonalny do temp. silnika. Zim± to rozgrzewanie trwa troche dłużej niż latem Jacek |
|
Data: 2011-01-06 01:05:22 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "Jacek"
moja laleczka również zaczyna od 1.2 l/h(zima) by zakończyć identycznie jak latem na 0,5-0,4 l/h (ciepły silnik) - latem startuje od 0,8-0,7l/h |
|
Data: 2011-01-05 23:26:26 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Zwróciłbym też uwagę na większe opory toczenia - nadkola czasem szczelnie zapychaj± się ¶niegiem/ lodem, co bezdyskusynie przedkłada się na wzrost zużycia paliwa. |
|
Data: 2011-01-06 03:30:53 | |
Autor: Michał | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
mic49 <michalp@interia.pl> napisał(a):
Witam, A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :) i zim± też pobijam rekodry małego spalania. raz mi się udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 doj¶ć do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas. latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19. ¶rednio zim± pali koło 16l/100 jak się gdzies na narty wyskoczy czy co¶. -- odpowiadaj±c na pytanie czy spali więcej, nie nie spali. a jak straszny mróz to mam wrażenie że kilka koni więcej jest ;) pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-01-06 16:56:35 | |
Autor: Nikiel ;) | |
Zimą samochód pali więcej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 04:30, Michał pisze:
mic49<michalp@interia.pl> napisał(a): A przy jakich prędkościach w lecie/zimie? bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby się świat nie dziwował... latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19. w lecie z klimą czy bez? Pozdrawiam {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k] Nikiel ;-) -- # od niklu # # gg - 4939629 # # Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy # # (A. Einstein) # |
|
Data: 2011-01-07 00:47:39 | |
Autor: Michał | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
A przy jakich prÄ™dkoĹ›ciach w lecie/zimie? no to jest główna różnica, nawet nie prędko¶ci a wyprzedzanie (i hamowanie). i na ¶wiatłach w lecie nie ¶lizga więc idzie więcej nieoptymalnej mocy w ruszanie.
z klim± - około 1.6l/h, w zimie się czasami klima tylko wł±cza, chyba sobie wykrywa żeby osuszyć czy co¶. ale starszy model się czę¶ciej w zimie wł±czała klima. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-01-06 09:25:27 | |
Autor: Cavallino | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d44333b8-6908-46db-bf0d-4a6430d9befaw17g2000yqh.googlegroups.com...
Witam, Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na Dokładnie - moje auta zawsze pal± mnie zim±. Wolniej się jeĽdzi, klima nie chodzi. ¦rednio 0,5 l mniej. Ale to głównie na trasie, po mie¶cie jednak więcej. |
|
Data: 2011-01-07 02:14:12 | |
Autor: kogutek | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Witam, Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli silnik dłużej chodzi. Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie - diesel / benzyna. Michał Jasne ze będzie palił więcej bo powietrze jest gęstsze. Odrzutowce dlatego pal± mało bo lataj± tam gdzie powietrze jest rzadkie. Ponad wszelk± w±tpliwo¶ć udowodniono że niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wydłużanie się samochodu wskutek jego rozgrzewania o gęstsze powietrze. Im samochody pal± bardzo mało. Bo poruszaj± sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy lato czy zima bęzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na godzinę Temperatura zewnętrzna po rozgrzaniu nie ma żadnego znaczenia. Za temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza. -- |
|
Data: 2011-01-07 14:20:23 | |
Autor: nazgul | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Za ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105. od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr) |
|
Data: 2011-01-07 21:17:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:
Za Podobne rozwi±zanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru innych samochodach. Po rozruchu, otwiera się klapa ci±gn±ca powietrze znad kolektora wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy. Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym. W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperatur± powietrza, a temperatur± silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ przeł±czał się na zasysanie zimnego powietrza. od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr) Sam termometr to nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza. |
|
Data: 2011-01-07 21:36:56 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
?> Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza. no tak tak. z tym że MAP i tak jest więc dokładamy tylko termometr. |
|