Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zim± samochód pali więcej, bo...

Zim± samochód pali więcej, bo...

Data: 2011-01-05 22:30:10
Autor: pm
Zim± samochód pali więcej, bo...
?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Data: 2011-01-05 23:20:51
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig2nt5$6u9$1news.net.icm.edu.pl...

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-) Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.

Data: 2011-01-06 11:28:38
Autor: pm
Zim± samochód pali więcej, bo...
?
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-)

to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który t± masę mierzy

Ale tak  nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.
doczytaj założenia, to co napisałe¶ to już wiemy i pomijamy przy rozważaniach.

Data: 2011-01-07 00:15:34
Autor: Tomasz Pyra
Zim± samochód pali więcej, bo...
W dniu 2011-01-06 11:28, pm pisze:
?
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-)

to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który t± masę mierzy

Jak nie przepływomierz, to zestaw MAP+IAT, który też temperaturę uwzględnia.

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych.

Data: 2011-01-07 00:40:32
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d264d13$0$2442$65785112news.neostrada.pl...

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory silnika w której temperatura wcale nie jest dużo niższa zim± (no może na pocz±tku pracy silnika).

Data: 2011-01-07 08:58:18
Autor: Yans van Horn
Zimą samochód pali więcej, bo...
On 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick wrote:
UÂżytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam>  napisaÂł w wiadomo¶ci
news:4d264d13$0$2442$65785112news.neostrada.pl...

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I miêdzy zim± a latem wcale nie s± to ma³e ró¿nice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecie¿ powietrze zasysa z komory
> silnika w której temperatura wcale nie jest du¿o ni¿sza zim± (no mo¿e na
> pocz±tku pracy silnika).

To chyba jedynie w źle zaprojektowanych złomach :-) Albo cudownych przeróbkach typu wstawmy "stożek" ale wywalmy dolot zimnego powietrza :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-01-07 11:55:43
Autor: Tomasz Pyra
Zim± samochód pali więcej, bo...
W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam>  napisał w wiadomo¶ci
news:4d264d13$0$2442$65785112news.neostrada.pl...

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory
silnika

Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz.

Data: 2011-01-07 18:45:43
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d26f12b$0$2436$65785112news.neostrada.pl...

Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz.

Nie wszędzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest za chłodnic± a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana termicznie rura. Nie mówi±c już o nieco archaicznych, ale wci±ż używanych pojazdach z od¶rodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze z nad silnika (miałem tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2).

Data: 2011-01-06 08:50:34
Autor: Czarek Daniluk
Zim± samochód pali więcej, bo...
W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze:

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-01-06 09:30:05
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Czarek Daniluk
Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)

Ogólnie w każdym turbo wyposażonym w intercooler, szczególnie zbyt mały, jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-07 15:54:15
Autor: Pszemol
Zim± samochód pali więcej, bo...
"pm" <xpm_zonk_@wp.pl> wrote in message news:ig2nt5$6u9$1news.net.icm.edu.pl...
?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -większa masa
ciepło - mniejsza

Czy mowa jest o od¶nieżonej, suchej drodze czy opony musz±
pokonywać nierówno¶ci ¶niegu, lodu, soli? ¦lizgać się?

Zim± samochód pali więcej, bo...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona