Data: 2011-01-05 22:30:10 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. zimno -większa masa ciepło - mniejsza |
|
Data: 2011-01-05 23:20:51 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ig2nt5$6u9$1news.net.icm.edu.pl... można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-) Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika. |
|
Data: 2011-01-06 11:28:38 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
?
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który t± masę mierzy Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.doczytaj założenia, to co napisałe¶ to już wiemy i pomijamy przy rozważaniach. |
|
Data: 2011-01-07 00:15:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 11:28, pm pisze:
? Jak nie przepływomierz, to zestaw MAP+IAT, który też temperaturę uwzględnia. Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika. I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych. |
|
Data: 2011-01-07 00:40:32 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d264d13$0$2442$65785112news.neostrada.pl... Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika. No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory silnika w której temperatura wcale nie jest dużo niższa zim± (no może na pocz±tku pracy silnika). |
|
Data: 2011-01-07 08:58:18 | |
Autor: Yans van Horn | |
Zimą samochód pali więcej, bo... | |
On 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick wrote:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci> silnika w której temperatura wcale nie jest du¿o ni¿sza zim± (no mo¿e na > pocz±tku pracy silnika). To chyba jedynie w źle zaprojektowanych złomach :-) Albo cudownych przeróbkach typu wstawmy "stożek" ale wywalmy dolot zimnego powietrza :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-07 11:55:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz. |
|
Data: 2011-01-07 18:45:43 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d26f12b$0$2436$65785112news.neostrada.pl... Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz. Nie wszędzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest za chłodnic± a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana termicznie rura. Nie mówi±c już o nieco archaicznych, ale wci±ż używanych pojazdach z od¶rodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze z nad silnika (miałem tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2). |
|
Data: 2011-01-06 08:50:34 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze:
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-01-06 09:30:05 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Czarek Daniluk
Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :) Ogólnie w każdym turbo wyposażonym w intercooler, szczególnie zbyt mały, jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-07 15:54:15 | |
Autor: Pszemol | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
"pm" <xpm_zonk_@wp.pl> wrote in message news:ig2nt5$6u9$1news.net.icm.edu.pl...
?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie Czy mowa jest o od¶nieżonej, suchej drodze czy opony musz± pokonywać nierówno¶ci ¶niegu, lodu, soli? ¦lizgać się? |