Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zim± samochód pali więcej, bo...

Zim± samochód pali więcej, bo...

Data: 2011-01-05 21:57:02
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin mic49
Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Dobrze siÄ™ czujesz? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-05 23:25:14
Autor: Rabbit McCroolick
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4d24e92e$0$2450$65785112news.neostrada.pl...
begin mic49

Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

Dobrze się czujesz? ;)

Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czę¶ciej stoję w korkach, dłużej ruszam a przy niskich prędko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa.

Data: 2011-01-05 22:37:48
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Rabbit McCroolick
Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej
chodzi.

Dobrze siĂŞ czujesz? ;)

Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej
ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie
paliwa.

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-05 23:48:58
Autor: ToMasz
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
to pisze:
begin Rabbit McCroolick

Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej
chodzi.
Dobrze siĂŞ czujesz? ;)
Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej
ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie
paliwa.

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu.

no ja bym polemizował.
1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100
2 zimÄ… grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10
na 100.

dłuższy czas powoduje ze inne parametry są dalekie od optymalnych i auto
pali wiecej.

ToMasz

Data: 2011-01-05 23:01:21
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin ToMasz
no ja bym polemizował.
1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto
(dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.

Kolejny...

"Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej
chodzi."

Gdzie tu masz coĹ› o grzaniu auta?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 11:53:20
Autor: pm
Zim± samochód pali wiêcej, bo...

1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto
(dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.

Kolejny...

"Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej
chodzi."

Gdzie tu masz coĹ› o grzaniu auta?

zamiast gardłować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu widzenia świata.

to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych)
kaĹĽdy pojazd ma jakieĹ› optymalne warunki pracy i np. wychodzi ĹĽe przy 90km/h spalamy najmniej.

czyli reasumując silnik chodzi 3x dłużej ale spala 2x mniej paliwa - i jesteśmy w plecy
i extremalnie na  autostradzie silnik chodz 2x krĂłcej i pali 3x wiecej - i tez w plecy.

dodając do tego stanie w korkach - to juz wogóle zyżycie l/km to nieskończoność ;-)

Data: 2011-01-06 11:54:26
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin pm
to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg
(np w maszynach rolniczych)

Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku ktĂłrych zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrĂłt -- w mpg.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 14:12:33
Autor: pm
Zim± samochód pali wiêcej, bo...


to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg
(np w maszynach rolniczych)

Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
ktĂłrych zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrĂłt -- w mpg.

to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał się szczegółów.

Data: 2011-01-06 14:07:03
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin pm
to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał
się szczegółów.

Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o traktorach.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 15:31:43
Autor: pm
Zim± samochód pali wiêcej, bo...

to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał
się szczegółów.

Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
traktorach.

proszę odnieś się raz jeszcze i wykaż nieprawdziwość spornego sformułowania
dotąd nie wysiliłeś się na nic więcej niż bezpodstawna negacja.

Data: 2011-01-06 12:46:18
Autor: J.F.
Zim± samochód pali wi?cej, bo...
On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100,  pm wrote:
to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych)

Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
nierzetelne.

każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej J.

Data: 2011-01-06 14:24:36
Autor: pm
Zim± samochód pali wi?cej, bo...
?

Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
nierzetelne.

no jasne
maszyny takie litrażuje się i jest normatywne zużycie na biegu jałowym i przy obci±żeniu (tez uproszczenie ale już bliższe prawdy )

każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h
spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia / oporów aerodynamicznych

co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Data: 2011-01-06 17:02:42
Autor: J.F.
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100,  pm wrote:
każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia / oporów aerodynamicznych
co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

J.

Data: 2011-01-06 17:31:17
Autor: pm
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

nie policzysz to się nie dowiemy czy 90 czy 50
możemy gdybać.

w każdym razie możemy przyj±ć że jest jakie¶:  200km/h >optimum > 0km/h ;-)


aha
trzeba pamiętać o konieczno¶ci wytwarzania mieszanki stechiometrycznej
czyli duży silnik mimo braku obci±żenia i tak musi swoje spalić.

Data: 2011-01-07 09:50:39
Autor: Massai
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
J.F. wrote:

On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100,  pm wrote: > > > każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi
> > > że przy 90km/h spalamy najmniej.
> > >> Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej
> > > być może - nie zmienia to istoty rozumowania.
> gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika /
> przełożenia / oporów aerodynamicznych
> co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla
> samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
> a dla powiedzmy audi a6 130km/h. Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

U mnie optymalne jest około 65-70. Jak utrzymuję tę prędko¶ć stale,
przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam około 5,6-5,7 l/100km.
Testowałem kiedy¶ z ciekawo¶ci, fakt że na odcinkach krótkich, około
20-30 km (więcej nie miałem cierpliwo¶ci).

Uprzedzaj±c, żeby kto¶ mi tu nie jechał "phi, tyle to ja mam ¶redniej w
moim tedjiku":
5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdę niezły wynik ;-)

Poniżej i powyżej - spalanie zaczyna rosn±ć, przy stałych 100 km/h
około 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zależy od
kierunku wiatru).

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-09 00:08:01
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
Ale niedużo większe zużycie paliwa jest przy 80km/h.

Za to potem ro¶nie już szybko.

Data: 2011-01-09 00:11:31
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d28ee4d$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

Data: 2011-01-09 00:30:55
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

Data: 2011-01-09 00:53:58
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d28f3ae$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, bo będ± szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prędko¶ć to max.

Data: 2011-01-09 12:55:04
Autor: Mirek Ptak
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prędko¶ć to max.

Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędko¶ci, ale obrotach wtedy około 1300-1500.
Najbardziej to widać wła¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-01-09 12:59:44
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prędko¶ć to max.

Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędko¶ci, ale obrotach wtedy około 1300-1500.
Najbardziej to widać wła¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

Może.
Ale tak jechać się nie da, niezależnie od tego jakie jest spalanie.

Data: 2011-01-09 20:28:38
Autor: Bydlę
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Mirek Ptak wrote:
> Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u
> siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
> większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
> spalaniem chwilowym


Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-01-10 07:53:44
Autor: k±d±wanie \"fr±m\" ę
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Dnia 2011-01-09 20:28,  *Bydlę* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Mirek Ptak wrote:
 > Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u
 > siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
 > większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
 > spalaniem chwilowym


Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
:-)

Raczej Turbo :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-01-09 13:16:06
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:4d28f3ae$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Data: 2011-01-09 13:21:57
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym wł±cza się sprężarka.
Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej - więc znowu wymy¶liłe¶ jak±¶ teoryjkę bez pokrycia w faktach.

Data: 2011-01-09 13:47:44
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
bo będ± szarpać jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym wł±cza się
sprężarka.
Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z obrotami rzędu 1500.
Dopiero mocniej dłubana głowica wymagała jazdy z wyższymi prędko¶ciami.

1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej

To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo przełożenie.

Data: 2011-01-09 16:19:14
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:

Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z obrotami rzędu 1500.

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej

To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo przełożenie.

Oczywi¶cie.
Ale akurat w HGT skrzynia był bardzo krótka.

Data: 2011-01-09 21:43:16
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:

Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu
pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych
problemów z obrotami rzędu 1500.

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

Nie jest to V6 w którym mogę przy 600rpm wcisn±ć gaz do dechy i nic się nie telepnie, ale bez przesady.

Data: 2011-01-09 23:18:52
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od momentu w którym zał±cza się turbina.
W obu przypadkach przy 1500 jeĽdzić się nie da.
Nie lubię dzwoni±cych panewek.

Data: 2011-01-10 16:51:05
Autor: Tomasz Pyra
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:

Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego
obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.

Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
momentu w którym zał±cza się turbina.

To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi być bardzo stresuj±ca :)
No i w moim aucie 50km/h nadal by¶ pewnie jechał na pierwszym biegu.

Data: 2011-01-10 16:58:43
Autor: Cavallino
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:

Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
momentu w którym zał±cza się turbina.

To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi być bardzo stresuj±ca :)

Nie wiem, dawno nie jeĽdziłem.
Empirycznie - w moim dieslu minimalne prędko¶ci na poszcz. biegach, które zapewniaj± brak niegatywnych odczuć to:
III-40 km/h
IV-60 km/h
V-80 km/h

Co stanowi jakie¶ 1500 obr/min.

W słabszym o połowę benzyniaku, podobnie, no może negatywne wrażenia przy zbyt wysokim biegu s± mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale już wci¶nięcie gazu nie powoduje prawie żadnych reakcji.

Data: 2011-01-08 18:08:44
Autor: Filip KK
Zim± samochód pali wi?cej, bo...
W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum!

*-Zależne od silnika.

Data: 2011-01-08 18:43:53
Autor: J.F.
Zimą samochód pali wi?cej, bo...
On Sat, 08 Jan 2011 18:08:44 +0100,  Filip KK wrote:
W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:
Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum!
*-Zależne od silnika.


A przy 50 i 60km/h ? J.

Data: 2011-01-06 00:23:16
Autor: Dykus
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu.

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?

Pomijam, ĹĽe w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-01-06 09:26:42
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Dykus
Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min, zima: 3 bieg,
2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
pracował dłużej... :)

LOL. --
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 09:57:23
Autor: Mruk
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi".
To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu
do przebytej odległości, a nie czasu.

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?

Pomijam, ĹĽe w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...

dałeś czadu. To co napisałeś nie jest prawdą. Jezeli silnik miał inne obciążenie to i pedła gazu miałeś wciśnięty w innym stopniu przez co przepustnica dawała więcej/mniej paliwa.

Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś.

Myślisz, że oba "zużycia" będą identyczne ??




M

Data: 2011-01-06 09:27:12
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Mruk
dałeś czadu.

Prawie stworzył perpetuum mobile. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-06 23:01:31
Autor: Dykus
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Witam,

Mruk pisze:

Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś.

Myślisz, że oba "zużycia" będą identyczne ??

Nie będą.

Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociażby ze względu na większe opory aerodynamiczne...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-01-06 23:16:30
Autor: to
Zim± samochód pali więcej, bo...
begin Dykus
Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze
mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociaĹĽby
ze względu na większe opory aerodynamiczne...

Jechałeś kiedyś rowerem? Próbowałeś kręcić z tą samą prędkością na kolejnych biegach?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-01-07 12:00:01
Autor: Jakub Witkowski
Zim± samochód pali wiêcej, bo...
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu.

Przykład - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?

Powód: miał mniejszą sprawność (obciążenie inne) a część stracił stojąc (w dłuższych w korkach).
A więc związek spalania z czasem jazdy jest, ale pośredni i tylko w szczególnych warunkach
akurat w tÄ™ stronÄ™.
W kaĹĽdym razie reguĹ‚a:  jedzie dĹ‚uĹĽej => wiÄ™cej pali - jest faĹ‚szywa (co Ĺ‚atwo pokazać).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Zim± samochód pali więcej, bo...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona