Data: 2011-01-05 21:57:02 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin mic49
Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli Dobrze się czujesz? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-05 23:25:14 | |
Autor: Rabbit McCroolick | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4d24e92e$0$2450$65785112news.neostrada.pl... begin mic49 Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czę¶ciej stoję w korkach, dłużej ruszam a przy niskich prędko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa. |
|
Data: 2011-01-05 22:37:48 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Rabbit McCroolick
Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-05 23:48:58 | |
Autor: ToMasz | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
to pisze:
begin Rabbit McCroolickno ja bym polemizował. 1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimą grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100. dłuższy czas powoduje ze inne parametry są dalekie od optymalnych i auto pali wiecej. ToMasz |
|
Data: 2011-01-05 23:01:21 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin ToMasz
no ja bym polemizował. Kolejny... "Czy też prędkości podróżne - zimą są mniejsze, czyli silnik dłużej chodzi." Gdzie tu masz coś o grzaniu auta? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 11:53:20 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |

zamiast gardłować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu widzenia świata.1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimą grzeje auto to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych) każdy pojazd ma jakieś optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej. czyli reasumując silnik chodzi 3x dłużej ale spala 2x mniej paliwa - i jesteśmy w plecy i extremalnie na autostradzie silnik chodz 2x krócej i pali 3x wiecej - i tez w plecy. dodając do tego stanie w korkach - to juz wogóle zyżycie l/km to nieskończoność ;-) |
|
Data: 2011-01-06 11:54:26 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin pm
to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku których zwyczajowo spalanie podaje się w l/km, ew. w Stanach na odwrót -- w mpg. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 14:12:33 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |

to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał się szczegółów.to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg |
|
Data: 2011-01-06 14:07:03 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin pm
to był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał Wypowiedź do której się odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o traktorach. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 15:31:43 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |

proszę odnieś się raz jeszcze i wykaż nieprawdziwość spornego sformułowaniato był przykład, żebyś zagłębił się w sedno zagadnienia a nie czepiał dotąd nie wysiliłeś się na nic więcej niż bezpodstawna negacja. |
|
Data: 2011-01-06 12:46:18 | |
Autor: J.F. | |
Zim± samochód pali wi?cej, bo... | |
On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100, pm wrote:
to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych) Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest nierzetelne. każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej. Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej J. |
|
Data: 2011-01-06 14:24:36 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali wi?cej, bo... | |
?
Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest no jasne maszyny takie litrażuje się i jest normatywne zużycie na biegu jałowym i przy obci±żeniu (tez uproszczenie ale już bliższe prawdy ) być może - nie zmienia to istoty rozumowania.każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia / oporów aerodynamicznych co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h a dla powiedzmy audi a6 130km/h. |
|
Data: 2011-01-06 17:02:42 | |
Autor: J.F. | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote:
być może - nie zmienia to istoty rozumowania.każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej. Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie lusterka zaklei :-) J. |
|
Data: 2011-01-06 17:31:17 | |
Autor: pm | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sienie policzysz to się nie dowiemy czy 90 czy 50 możemy gdybać. w każdym razie możemy przyj±ć że jest jakie¶: 200km/h >optimum > 0km/h ;-) aha trzeba pamiętać o konieczno¶ci wytwarzania mieszanki stechiometrycznej czyli duży silnik mimo braku obci±żenia i tak musi swoje spalić. |
|
Data: 2011-01-07 09:50:39 | |
Autor: Massai | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
J.F. wrote:
On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote: > > > każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi U mnie optymalne jest około 65-70. Jak utrzymuję tę prędko¶ć stale, przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam około 5,6-5,7 l/100km. Testowałem kiedy¶ z ciekawo¶ci, fakt że na odcinkach krótkich, około 20-30 km (więcej nie miałem cierpliwo¶ci). Uprzedzaj±c, żeby kto¶ mi tu nie jechał "phi, tyle to ja mam ¶redniej w moim tedjiku": 5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdę niezły wynik ;-) Poniżej i powyżej - spalanie zaczyna rosn±ć, przy stałych 100 km/h około 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zależy od kierunku wiatru). -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-01-09 00:08:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:
co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3. Ale niedużo większe zużycie paliwa jest przy 80km/h. Za to potem ro¶nie już szybko. |
|
Data: 2011-01-09 00:11:31 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d28ee4d$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze: A na którym biegu? Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór. |
|
Data: 2011-01-09 00:30:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:
Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2). W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty. |
|
Data: 2011-01-09 00:53:58 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d28f3ae$0$2507$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze: No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, bo będ± szarpać jak szalone. Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±. 3 bieg na t± prędko¶ć to max. |
|
Data: 2011-01-09 12:55:04 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędko¶ci, ale obrotach wtedy około 1300-1500. Najbardziej to widać wła¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-01-09 12:59:44 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, Może. Ale tak jechać się nie da, niezależnie od tego jakie jest spalanie. |
|
Data: 2011-01-09 20:28:38 | |
Autor: Bydlę | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Mirek Ptak wrote:
> Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u > siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla > większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym > spalaniem chwilowym Nie może być! Moment obrotowy jednak działa? :-) -- Bydlę |
|
Data: 2011-01-10 07:53:44 | |
Autor: k±d±wanie \"fr±m\" ę | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Dnia 2011-01-09 20:28, *Bydlę* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Mirek Ptak wrote:Raczej Turbo :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2011-01-09 13:16:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach. |
|
Data: 2011-01-09 13:21:57 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:
No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym wł±cza się sprężarka. Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem. 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej - więc znowu wymy¶liłe¶ jak±¶ teoryjkę bez pokrycia w faktach. |
|
Data: 2011-01-09 13:47:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach. Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z obrotami rzędu 1500. Dopiero mocniej dłubana głowica wymagała jazdy z wyższymi prędko¶ciami. 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo przełożenie. |
|
Data: 2011-01-09 16:19:14 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:
Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem. Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów". 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził Oczywi¶cie. Ale akurat w HGT skrzynia był bardzo krótka. |
|
Data: 2011-01-09 21:43:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach? Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm. Nie jest to V6 w którym mogę przy 600rpm wcisn±ć gaz do dechy i nic się nie telepnie, ale bez przesady. |
|
Data: 2011-01-09 23:18:52 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:
Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów". Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od momentu w którym zał±cza się turbina. W obu przypadkach przy 1500 jeĽdzić się nie da. Nie lubię dzwoni±cych panewek. |
|
Data: 2011-01-10 16:51:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi być bardzo stresuj±ca :) No i w moim aucie 50km/h nadal by¶ pewnie jechał na pierwszym biegu. |
|
Data: 2011-01-10 16:58:43 | |
Autor: Cavallino | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:
Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od Nie wiem, dawno nie jeĽdziłem. Empirycznie - w moim dieslu minimalne prędko¶ci na poszcz. biegach, które zapewniaj± brak niegatywnych odczuć to: III-40 km/h IV-60 km/h V-80 km/h Co stanowi jakie¶ 1500 obr/min. W słabszym o połowę benzyniaku, podobnie, no może negatywne wrażenia przy zbyt wysokim biegu s± mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale już wci¶nięcie gazu nie powoduje prawie żadnych reakcji. |
|
Data: 2011-01-08 18:08:44 | |
Autor: Filip KK | |
Zim± samochód pali wi?cej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:
Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum! *-Zależne od silnika. |
|
Data: 2011-01-08 18:43:53 | |
Autor: J.F. | |
Zimą samochód pali wi?cej, bo... | |
On Sat, 08 Jan 2011 18:08:44 +0100, Filip KK wrote:
W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze: A przy 50 i 60km/h ? J. |
|
Data: 2011-01-06 00:23:16 | |
Autor: Dykus | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
Witam,
to pisze: Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do przebytej odległości, a nie czasu. Przykład - trasa 10km: lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min, zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min. Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych? Pomijam, że w zimę 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku... -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-01-06 09:26:42 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Dykus
Przykład - trasa 10km: LOL. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 09:57:23 | |
Autor: Mruk | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
Witam, dałeś czadu. To co napisałeś nie jest prawdą. Jezeli silnik miał inne obciążenie to i pedła gazu miałeś wciśnięty w innym stopniu przez co przepustnica dawała więcej/mniej paliwa. Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś. Myślisz, że oba "zużycia" będą identyczne ?? M |
|
Data: 2011-01-06 09:27:12 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Mruk
dałeś czadu. Prawie stworzył perpetuum mobile. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-06 23:01:31 | |
Autor: Dykus | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
Witam,
Mruk pisze: Weź sobie uruchom auto, wciśnij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeś. Następnie pojedź gdzieś. Jedź stałym rytmem przez 15 minut z prędkością obrotową silnika 2000. Sprawdź ile spaliłeś. Nie będą. Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociażby ze względu na większe opory aerodynamiczne... -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2011-01-06 23:16:30 | |
Autor: to | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
begin Dykus
Napisz jeszcze, kiedy silnik będzie bardziej obciążony w podanych przeze Jechałeś kiedyś rowerem? Próbowałeś kręcić z tą samą prędkością na kolejnych biegach? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-01-07 12:00:01 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:
Witam, Powód: miał mniejszą sprawność (obciążenie inne) a część stracił stojąc (w dłuższych w korkach). A więc związek spalania z czasem jazdy jest, ale pośredni i tylko w szczególnych warunkach akurat w tę stronę. W każdym razie reguła: jedzie dłużej => więcej pali - jest fałszywa (co łatwo pokazać). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |