Zim± samochód pali więcej, bo...

Data: 2011-01-05 23:18:27
Autor: Jacek
Zim± samochód pali więcej, bo...
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d44333b8-6908-46db-bf0d-4a6430d9befaw17g2000yqh.googlegroups.com...
Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik dłużej chodzi.

dłużej sie rozgrzewa, czyli dłuższy czas wydłuża np. czas wtrysków -> wieksze spalanie
Druga sprawa, ze tam gdzie po mie¶cie latem jeĽdzisz na 3 i 4 biegu, zim± po ¶niegu wleczesz sie na drugim.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie
palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -
diesel / benzyna.

moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h.
Odwrotnie proporcjonalny do temp. silnika. Zim± to rozgrzewanie trwa troche dłużej niż latem

Jacek

Data: 2011-01-06 01:05:22
Autor: Przemysław Czaja
Zim± samochód pali więcej, bo...

Użytkownik "Jacek"

moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h.

moja laleczka również zaczyna od 1.2 l/h(zima) by zakończyć identycznie jak latem na 0,5-0,4 l/h (ciepły silnik) - latem startuje od 0,8-0,7l/h

Zim± samochód pali więcej, bo...