Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zim± samochód pali więcej, bo...

Zim± samochód pali więcej, bo...

Data: 2011-01-07 02:14:12
Autor: kogutek
Zim± samochód pali więcej, bo...
Witam,



Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na

nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli

silnik dłużej chodzi.



Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie

palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -

diesel / benzyna.



Michał

Jasne ze będzie palił więcej bo powietrze jest gęstsze. Odrzutowce dlatego pal±
mało bo lataj± tam gdzie powietrze  jest rzadkie. Ponad wszelk± w±tpliwo¶ć
udowodniono że niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wydłużanie się samochodu
wskutek jego rozgrzewania o gęstsze powietrze. Im samochody pal± bardzo mało. Bo
poruszaj± sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy
lato czy zima bęzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na
godzinę Temperatura zewnętrzna po rozgrzaniu nie ma żadnego znaczenia. Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat  ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza.

--


Data: 2011-01-07 14:20:23
Autor: nazgul
Zim± samochód pali więcej, bo...
Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat  ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza.

ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.
od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr)

Data: 2011-01-07 21:17:17
Autor: Tomasz Pyra
Zim± samochód pali więcej, bo...
W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:
Za
temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę
zasysanego powietrza termostat  ( najczęsciej) umieszczony w filtrze
powietrza.

ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105.

Podobne rozwi±zanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru innych samochodach.
Po rozruchu, otwiera się klapa ci±gn±ca powietrze znad kolektora wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy.

Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym.
W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperatur± powietrza, a temperatur± silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ przeł±czał się na zasysanie zimnego powietrza.



od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr)

Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

Data: 2011-01-07 21:36:56
Autor: pm
Zim± samochód pali więcej, bo...
?> Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

no tak tak.
z tym że MAP i tak jest więc dokładamy tylko termometr.

Zim± samochód pali więcej, bo...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona