Data: 2011-01-07 02:14:12 | |
Autor: kogutek | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Witam, Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli silnik dłużej chodzi. Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie - diesel / benzyna. Michał Jasne ze będzie palił więcej bo powietrze jest gęstsze. Odrzutowce dlatego pal± mało bo lataj± tam gdzie powietrze jest rzadkie. Ponad wszelk± w±tpliwo¶ć udowodniono że niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wydłużanie się samochodu wskutek jego rozgrzewania o gęstsze powietrze. Im samochody pal± bardzo mało. Bo poruszaj± sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy lato czy zima bęzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na godzinę Temperatura zewnętrzna po rozgrzaniu nie ma żadnego znaczenia. Za temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza. -- |
|
Data: 2011-01-07 14:20:23 | |
Autor: nazgul | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Za ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105. od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr) |
|
Data: 2011-01-07 21:17:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:
Za Podobne rozwi±zanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru innych samochodach. Po rozruchu, otwiera się klapa ci±gn±ca powietrze znad kolektora wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy. Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym. W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperatur± powietrza, a temperatur± silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ przeł±czał się na zasysanie zimnego powietrza. od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr) Sam termometr to nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza. |
|
Data: 2011-01-07 21:36:56 | |
Autor: pm | |
Zim± samochód pali więcej, bo... | |
?> Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza. no tak tak. z tym że MAP i tak jest więc dokładamy tylko termometr. |
|