Zima zla

Data: 2020-12-03 11:11:17
Autor: J.F.
Zima zla

Dzis zima zaskoczyla wroclawskich drogowcow wczesniej niz spodziewali sie, ze ich zaskoczy :-)
Miasto biale.
A jeszcze wczoraj zapowiadali ocieplenie :-)

A was tez zaskoczyla, czy zmieniliscie opony ? :-)

Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly. ABS mial co robic.

I nie wiem - wina zuzycia, a tylko polowiczne, czy snieg jakis wyjatkowo sliski - a sliski, buty czuja, chyba przymrozilo pod sniegiem.

Koledzy z Wroclawia - jak Wam sie zimowki dzis sprawowaly ?

J.

Data: 2020-12-03 11:29:16
Autor: heby
Zima zla
On 03/12/2020 11:11, J.F. wrote:
A was tez zaskoczyla, czy zmieniliscie opony ? :-)

Zmieniłem, ale coś czuje że ostatni raz. Czas na całoroczne, skoro mamy mieć tutaj tropiki za jakiś czas.

Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly.

Czy ja wiem, zimowe na lodzie też kiepsko wypadają. Nowe Goodyear slizgają się jak łyżwy jesli wilgoć na asfalcie przymarznie.

Data: 2020-12-03 12:51:36
Autor: J.F.
Zima zla
Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rqaelv$h2t$1@dont-email.me...
On 03/12/2020 11:11, J.F. wrote:
A was tez zaskoczyla, czy zmieniliscie opony ? :-)

Zmieniłem, ale coś czuje że ostatni raz. Czas na całoroczne, skoro mamy mieć tutaj tropiki za jakiś czas.

Ja do tego doszedlem dawno temu, choc glownie z lenistwa.
Wychodzi na to, ze Europejczycy podobnie mysla.

Tylko teraz mam mieszane uczucia - czy te Debice dobre zima, czy nie.
Kiedys sprawdzilem w prawdziwie narciarskich warunkach i IMO - bardzo dobre byly.

Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly.
Czy ja wiem, zimowe na lodzie też kiepsko wypadają.

No wlasnie - i nie mam porownania ...

J.

Data: 2020-12-03 13:08:59
Autor: heby
Zima zla
On 03/12/2020 12:51, J.F. wrote:
Tylko teraz mam mieszane uczucia - czy te Debice dobre zima, czy nie.

Tak sobie myślę - w całym tym gadaniu o sezonowych oponach chodzi o kilka detali:
a) letnie mają mnieć mniejsze opory i odprowadzać wodę
b) zimowe mają lepiej odpowradzać śnieg i wodę
c) obie mają mniej się ścierać w swoim zakresie temperatur.

Jesli oleję a), to moge mieć opony b) na cały rok, byle by się nie ścierały za szybko. Nie wymyślono nic lepszego od gumy? Jakieś silikony? Kompozyty?

Jakoś ta ewolucja powolna... czekałem też na opony bez powietrza, te z blaszkami i ... gdzieś je wcieło jesli chodzi o konsumenta.

Czy ja wiem, zimowe na lodzie też kiepsko wypadają.
No wlasnie - i nie mam porownania ...

Nie ma co porównywać, kiedy samochód kręci sie jak bączek :D

Data: 2020-12-03 15:06:07
Autor: J.F.
Zima zla
Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rqakgt$o7p$1@dont-email.me...
On 03/12/2020 12:51, J.F. wrote:
[...]

Imo - ta "guma" to juz bardziej z nazwy. Cholera wie, z czego oni to robia ...

Czy ja wiem, zimowe na lodzie też kiepsko wypadają.
No wlasnie - i nie mam porownania ...

Nie ma co porównywać, kiedy samochód kręci sie jak bączek :D

No ale moj nie wykrecil, bo zwolnilem, inne tez nie wykrecily, wiec nadal nie mam porownania :-)
A nawet jakby inni krecili ... to pewnie opon nie zmienili, frajerzy :-P

Moze nadejdzie sezon narciarski, to znow bede mial jakies bezposrednie porownanie :-)

J.

Data: 2020-12-03 17:18:20
Autor: Shrek
Zima zla
W dniu 03.12.2020 o 15:06, J.F. pisze:

Imo - ta "guma" to juz bardziej z nazwy. Cholera wie, z czego oni to robia ...

Z kauczuku, krzemionki, sadzy i stosunkowo nie wielu wagowo "ulepszaczy".

--
Shrek

Data: 2020-12-04 15:59:58
Autor: J.F.
Zima zla
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fc90fcb$0$560$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 03.12.2020 o 15:06, J.F. pisze:
Imo - ta "guma" to juz bardziej z nazwy. Cholera wie, z czego oni to robia ...

Z kauczuku, krzemionki, sadzy i stosunkowo nie wielu wagowo "ulepszaczy".

Ale z kauczuku naturalnego, syntetycznego, neoprenu, poliuretanu i HGW ?

J.

Data: 2020-12-04 17:46:31
Autor: Shrek
Zima zla
W dniu 04.12.2020 o 15:59, J.F. pisze:

Z kauczuku, krzemionki, sadzy i stosunkowo nie wielu wagowo "ulepszaczy".

Ale z kauczuku naturalnego, syntetycznego, neoprenu, poliuretanu i HGW ?

Ten zakład produkcji mieszanki co widziałem to z naturalnego - nawet na początku mieszali z różnych partii i dat, żeby "wyrównać". Ale to z 15 lat temu było.

--
Shrek

Data: 2020-12-03 17:14:30
Autor: Shrek
Zima zla
W dniu 03.12.2020 o 12:51, J.F. pisze:

Tylko teraz mam mieszane uczucia - czy te Debice dobre zima, czy nie.
Kiedys sprawdzilem w prawdziwie narciarskich warunkach i IMO - bardzo dobre byly.

Bo frigo miały opinie doskonałych na śnieg i chujowych na mokre. Ja wziąłem w końcu frigo 2hp - czyli zupełnie inną niż dawne firgo i na razie potwierdzam (choć w sumie to żadna nowość), że na mokre to jest gorsza od letniej.

Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly.
Czy ja wiem, zimowe na lodzie też kiepsko wypadają.

No wlasnie - i nie mam porownania ...

Na lodzie to każde bez kolców wypadają tragicznie.

--
Shrek

Data: 2020-12-03 18:25:10
Autor: Irokez
Zima zla
W dniu 2020-12-03 o 11:29, heby pisze:
On 03/12/2020 11:11, J.F. wrote:
A was tez zaskoczyla, czy zmieniliscie opony ? :-)

Zmieniłem, ale coś czuje że ostatni raz. Czas na całoroczne, skoro mamy mieć tutaj tropiki za jakiś czas.

Ja też, na całoroczne :)

Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly.

Całoroczne CrossClimate+
Poszły po białym na stromym podjeździe jak wściekłe (Wałbrzych więc tu jest "lepiej" jeśli chodzi o śnieg i górki), zero dyskomfortu.

Zadowolonym :)

--
Irokez

Data: 2020-12-03 19:23:51
Autor: Shrek
Zima zla
W dniu 03.12.2020 o 18:25, Irokez pisze:

Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly.

Całoroczne CrossClimate+
Poszły po białym na stromym podjeździe jak wściekłe (Wałbrzych więc tu jest "lepiej" jeśli chodzi o śnieg i górki), zero dyskomfortu.

Lepiej powiedz jak one w lato w porównaniu z letnimi z tej samej półki czyli wysokiej?

--
Shrek

Data: 2020-12-04 12:42:45
Autor: zhbick
Zima zla
W dniu 2020-12-03 o 19:23, Shrek pisze:

Lepiej powiedz jak one w lato w porównaniu z letnimi z tej samej półki czyli wysokiej?

Jako użytkownik ujeżdżający je drugi rok powiem, że latem wypadają bardzo przyzwoicie, dostarczając wrażeń typowych dla opony letniej. Zużywają się wyraźnie wolniej, niż przeciętna opona całoroczna.

Data: 2020-12-04 15:21:20
Autor: Shrek
Zima zla
W dniu 04.12.2020 o 12:42, zhbick pisze:

[...]

No to może sobie kolejne w tym stylu sprawię. Dla mnie głównie kryterium to jak sprawdza sie w lato i na suchym/mokrym w zimę i okresach przejściowych. Na śniegu nie muszę zapierdalać:P

--
Shrek

Data: 2020-12-05 10:04:27
Autor: zhbick
Zima zla
W dniu 04.12.2020 o 15:21, Shrek pisze:

Dla mnie głównie kryterium to jak sprawdza sie w lato i na suchym/mokrym w zimę i okresach przejściowych. Na śniegu nie muszę zapierdalać:P

Wyszedłem z tego samego założenia. Co do śniegu: zeszłej zimy leżał jeden dzień. No, prawie, bo rano jechałem po śniegu, ale po południu wracałem już po mokrej drodze.

Data: 2020-12-04 16:03:02
Autor: J.F.
Zima zla
On 03/12/2020 11:11, J.F. wrote:
Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly.

Całoroczne CrossClimate+
Poszły po białym na stromym podjeździe jak wściekłe (Wałbrzych więc tu jest "lepiej" jeśli chodzi o śnieg i górki), zero dyskomfortu.

Ale strome sliskie, czy strome tylko biale ?
Bo ja na nich po walbrzyskich gorkach tez jezdzilem, ciekawi  mnie porownanie we wczorajszych wroclawskich warunkach.

J.

Data: 2020-12-04 18:13:23
Autor: Janusz
Zima zla
W dniu 2020-12-03 o 11:11, J.F. pisze:

[...]

Po to zakładałem w zeszłym roku całoroczne żeby mieć spokój :)

Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly. ABS mial co robic.
No to moje dają radę a trochę górek u nas jest i teraz był u nas sajgon jak spadł śnieg, bo kupa ludzi jeździ na letnich np 29.11. na fb bielskie drogi.
https://fb.watch/2a9S5QA1oV/

--
Janusz

Data: 2020-12-06 11:29:36
Autor: T.
Zima zla
W dniu 2020-12-04 o 18:13, Janusz pisze:
[...]

Słoneczna Hiszpania...
https://youtu.be/dk4-czSL_tY?t=106

T.

Data: 2020-12-06 12:07:39
Autor: PiteR
Zima zla
in <news:5fccb297$0$528$65785112news.neostrada.pl>
user T. pisze tak:

Słoneczna Hiszpania...
https://youtu.be/dk4-czSL_tY?t=106

Szkoda koników.

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2020-12-04 20:55:18
Autor: cef
Zima zla
[...]

Jak jechałem rano, to jeszcze nie sypało.
Jak wracałem, to na drogach już posolili i rozjechali.
Jedyna korzyść, to że przy odśnieżaniu trochę się
samochód odczyścił.
Drogowo zimy nie doświadczyłem.

Data: 2020-12-05 00:24:24
Autor: radekp@konto.pl
Zima zla
Thu, 3 Dec 2020 11:11:17 +0100, w <5fc8b9c7$0$531$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Koledzy z Wroclawia - jak Wam sie zimowki dzis sprawowaly ?

Nie wiem, bo mam całoroczne.
Było OK.

Data: 2020-12-07 21:17:58
Autor: J.F.
Zima zla
Użytkownik radekp  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:t8hlsf14e4k4hukm46slcoju0b5e4numf2@4ax.com...
[...]

A jakie caloroczne ?

Było OK.

Ale tak "w miare dobrze" czy "znosnie, ale jednak slisko" ?

J.

Data: 2020-12-09 23:32:32
Autor: radekp@konto.pl
Zima zla
Mon, 7 Dec 2020 21:17:58 +0100, w <5fce8df6$0$545$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Użytkownik radekp  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:t8hlsf14e4k4hukm46slcoju0b5e4numf2@4ax.com...

>Nie wiem, bo mam całoroczne.

A jakie caloroczne ?

Vredestein Quatrac

>Było OK.

Ale tak "w miare dobrze" czy "znosnie, ale jednak slisko" ?

Gdyby było wyślizgane do lodu, to było jak na lodzie :) Pr0ste :)

Data: 2020-12-06 07:32:38
Autor: Peter
Zima zla
[...]

cały czas opony letnie, i to takie szerokie o niskim profilu

jeździ się bardzo dobrze, tzn 0 km :)

na zime zawsze odstawiam samochód do garażu, karta autobusowa na wszystkie linie, do tego kolej i PKS, nawet teraz w dobie pandemii

3 miesiące samochód odpoczywa, tylko w naprawdę ciepłe i słoneczne dni odpalam na przejażdżkę / przeczyszczenie cylindrów

Zima zla