Zimno a spadek mocy na rowerze?

Data: 2012-11-16 13:47:10
Autor: artek
Zimno a spadek mocy na rowerze?
Poziomek wrote:
Czy to normalne? Czy tak ma być póki zimno? Czy Wy też macie takie
odczucia? Może ktoś też zanotował spadek wydajności?

zimne powietrze robi się gęstsze i stawia większy opór. dlatego się wolniej jedzie.
;P

--
artek

Data: 2012-11-19 12:26:52
Autor: Rowerex
On 16 Lis, 13:47, "artek" <bezspamu.pkkom...@klub.chip.pl> wrote:
Poziomek wrote:
> [...]
> odczucia? Może kto¶ też zanotował spadek wydajno¶ci?

zimne powietrze robi się gęstsze i stawia większy opór. dlatego się wolniej

Kombinowałem cos z zawartoscia tlenu w powietrzu (ale kombinowanie mi
nie wyszlo, o czym nizej) i przy okazji wygooglalem bardzo obszerne
opracowanie, nie mowiace wprawdzie nic o sporcie, ale omawiajace
dokladnie wplyw wielu czynnikow klimatycznych na samopoczucie:

www.geogr.uni.wroc.pl/wydawnictwa/rozprawy_05.pdf

....i tu niespodzianka, ktorej sie nie spodziewalem - otoz pomiary
mowia jasno: o dziwo najwiecej tlenu w powietrzu jest w zimie!

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-11-19 12:31:06
Autor: Rowerex
On 19 Lis, 21:26, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

> [...]

opracowanie, nie mowiace wprawdzie nic o sporcie, ale omawiajace
dokladnie wplyw wielu czynnikow klimatycznych na samopoczucie:

Nie wiem czemu w groups.google ten link nie chce dzialac, ale tak
powinien:

http://www.geogr.uni.wroc.pl/wydawnictwa/rozprawy_05.pdf

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-11-20 09:48:36
Autor: Poziomek
Rowerex wrote:

[...]

Ahaaa, no to jż wiem czemu mimo sporego wysiłku moje tętno chwilami tylko przekracza 150... 160 na szczycie wiaduktu, a normalnie 120-130 ;)

Zimno a spadek mocy na rowerze?