Data: 2012-11-17 13:46:39 | |
Autor: marmar | |
Zimno a spadek mocy na rowerze? | |
Użytkownik "Poziomek" <truskawki.w.cukrze@sa_najlepsze.pl> napisał w wiadomości news:k8537g$esa$1node1.news.atman.pl...
Witam. Sądząc po ciśnieniu jakie dozujesz, jeździsz albo na cienkich - jak sądzę 1"~1,3"oponach 26" albo na standardowym 1,5"~1,6"ogumieniu w 28". Ja miałem podobne odczucie we wrześniu, ale przyczyną był uszkodzony manometr w pompce samochodowej. Przekłamanie (zawyżanie) było 0,4 atm., wystarczające aby czoło opony przy mojej masie miało o 5-6mm większą styczność z podłożem (2,1/26" - Geax, Mezcal). Wówczas rzeczywiście moje całkowite średnie z przejazdów spadły o 2 do 3 km/h i było to więcej niż irytujące. Obecnie spadku wydajności nie zaobserwowałem, poza sytuacjami gdzie 2/3 trasy np. 80km jechałem pod wiart czołowy (8-10m/s) lub boczny. A to na średnią jazdy nie pomaga:( Na swojej ulubionej trasie mam zjazd z małej górki, z której zazwyczaj bez kręcenia korbą rozpędzałem się do 40km/h (więcej strach za chwilę jest znak STOP). Ale ostatnio - daję Wam słowo - rower w tym samym miejscu bez kręcenia się zatrzymywał. Na dole, z ciekawości otworzyłem w komórce ICM (wiatr 12m/s, w porywach do 20, kierunek grotu strzałki idealnie przeciwny do mojego zjazdu). To daje obrazowy przykład jak siły grawitacji mogą się mieć do sił natury. Może warto przeanalizować właśnie ten czynnik. Pozdrawiam marmar |
|
Data: 2012-11-19 17:47:23 | |
Autor: Poziomek | |
Zimno a spadek mocy na rowerze? | |
marmar wrote:
CiĹnienie mam na oko, ale ostatnio tankowaĹem z "zawodowego" kompresora i braĹem tak do 6.5-6.8 atm. Oponka 1.5" Marathon zwykĹy - 20"+26". Niestety, maĹy obwĂłd przedniego powoduje nieco wiÄksze pory na nierĂłwnoĹciach. To co pionowiec przejedzie - ja odczujÄ nieco mocniej. Co do prÄdkoĹci zjazdu - mam podobnÄ , ale z korkiem i dojeĹźdĹźajÄ cymi samochodami za mnÄ i przede mnÄ , teĹź muszÄ hamowaÄ i teĹź ostatnio jakoĹ mniej hamowania byĹo, a wiÄcej rozpÄdzania :/ A wiaterek jaks prawdzaĹem - marne 4-6 m/s. A wiÄc jednak coĹ nie tak, bo standardowo tak do tych 2-3 m/s nie powinienem go czuÄ. |
|