Zimny Lech w nowej puszce dobrze się trzyma

Data: 2011-09-16 19:09:05
Autor: MH
Zimny Lech w nowej puszce dobrze się trzyma
Grzegorz Z. <jacksparrow@noname.com> napisał(a):
Stołeczna prokuratura umorzyła śledztwo ws. znieważenia uczuć religijnych
przez publiczne prezentowanie krzyża oklejonego puszkami po piwie marki
Lech podczas ubiegłorocznych manifestacji pod Pałacem Prezydenckim w
Warszawie. ak powiedziała dziś rzeczniczka warszawskiej prokuratury okręgowej prok.
Monika Lewandowska, śledztwo umorzono wobec braku znamion czynu
zabronionego. Z tej samej przyczyny umorzono wątek sprawy dotyczący krzyża,
do którego przytwierdzono pluszowego misia. Niewykrycie sprawcy było zaś
podstawą umorzenia trzeciego wątku sprawy, którym było "obnażanie się i
oddawanie moczu w pobliżu krzyża".

Zaważyła opinia religioznawcy

Według Lewandowskiej Prokuratura Rejonowa Warszawa Śródmieście-Północ
oparła się w swej decyzji z 30 sierpnia na opinii biegłego religioznawcy.
Stwierdził on, że demonstracja z wykorzystaniem inkryminowanego krzyża w
kontekście społeczno-politycznym nie jest przestępstwem obrazy uczuć
religijnych. Dodała, że zdaniem biegłego takim czynem byłoby natomiast
wniesienie krzyża z puszek lub z misiem do kościoła. Obrazą uczuć jest zaś
obnażanie się przy krzyżu i oddawanie moczu, bo stanowi to "dalej idące
naruszenie obyczaju oraz czci krzyża".

Decyzja o umorzeniu jest nieprawomocna. Mogą się od niej odwołać osoby
uznane przez prokuraturę za pokrzywdzone, które zeznały, że zostały
obrażone w swych uczuciach religijnych. Według mediów jest ich ok. 50.

50 incydentów z związanych z krzyżem przed pałacem

Krzyż, ustawiony 15 kwietnia 2010 r. przed Pałacem Prezydenckim w czasie
żałoby po ofiarach katastrofy smoleńskiej, został w połowie września 2010
r. przeniesiony do pałacowej kaplicy. Zanim się to stało, na Krakowskim
Przedmieściu dochodziło wiele razy do różnego rodzaju incydentów.

Prokuratura prowadziła ok. 50 postępowań w związku z nimi. Dotyczyły one
znieważenia uczestników modlitw pod krzyżem ze względu na przynależność
wyznaniową i obrazy ich uczuć religijnych, ale także znieważenia oraz
naruszenia nietykalności cielesnej funkcjonariuszy policji i straży
miejskiej. Większość zakończyła się umorzeniem lub odmową wszczęcia
śledztwa.

Do incydentu z puszkami po piwie doszło w sierpniu 2010 r., wkrótce po
udaremnionej przez osoby określające się mianem "obrońców krzyża", próbie
przeniesienia krzyża do kościoła św. Anny, gdy ktoś przyniósł krzyż z
przytwierdzonymi puszkami po piwie Lech. Według "Gazety Wyborczej" policja
ustaliła tożsamość kilku osób, które przyznały się do sporządzenia krzyża z
puszek i przyniesienia go pod pałac.

Kodeks karny stanowi: "Kto obraża uczucia religijne innych osób,
znieważając publicznie przedmiot czci religijnej lub miejsce przeznaczone
do publicznego wykonywania obrzędów religijnych, podlega grzywnie, karze
ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2".

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,10295575,Po_opinii_religioznawcy
_umorzono_sledztwo_ws__krzyza.html

=================

Definitywnie ten gościu nie zasługuje na pochówek na "Wawlu". Prędzej czy później zostanie stamtąd usunięty. Oby prędzej...

Hehe , ciekaw jestem jak będą się tłumaczyć "sukienkowi"...

Odn. "KŻYŻA z PUSZEK" , uważam że była to reakcja CHAMSKA , PRYMITYWNA ,
aczkolwiek w treści słuszna.

MH

Data: 2011-09-16 21:13:22
Autor: jadrys
W dniu 2011-09-16 21:09,  MH pisze:

=================

Definitywnie ten gościu nie zasługuje na pochówek na "Wawlu".
Prędzej czy później zostanie stamtąd usunięty. Oby prędzej...

MH

Kto niby miałby to zrobić?

Data: 2011-09-16 19:59:05
Autor: MH
jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
W dniu 2011-09-16 21:09,  MH pisze:

> Definitywnie ten goĹ&#65533;ciu nie zasĹ&#65533;uguje na pochĂłwek na "Wawlu".
> PrÄ&#65533;dzej czy później zostanie stamtÄ&#65533;d usuniÄ&#65533;ty. Oby prÄ&#65533;dzej...
>

> MH

Kto niby miaĹ&#65533;by to zrobiÄ&#65533;?

Antenka.

MH

--

Zimny Lech w nowej puszce dobrze się trzyma